Skoda Octavia II , 1.6, 75 kW - volnobezne otacky
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 07.05.2016 21:12 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia II , 1.6, 75 kW - volnobezne otacky
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť o pomoc. Mám Octaviu 2 r.v. 2006, 1.6 75 kW, benzín, kód motora BGU. Počas jazdy, pokiaľ je zaradená rýchlosť´ všetko ide ako má. Problém nastane keď vyhodím rýchlosť. Keď vyhodím rýchlosť na neutrál, otáčky klesnú na 1300 a následne vyskočia na 1800 až 2000 a potom spadnú na 1300, podržia sa tam zopár sekúnd, niekedy dlhšie a potom pozvoľna spadnú na cca 800 a držia ako prikované. Toto nastane ak rýchlosť vyhodím "rýchlejšie". Ak vyhodím rýchlosť pomaly, prípadne podržím spojkový pedál dlhšie, otáčky pomaly spadnú až na 800 a držia. Alebo ak stlačím spojkový pedál druhý krát, keď otáčky zakolíšu, spadnú a držia ako majú. Viete mi poradiť čo to môže byť. Škrtiaca klapka bola menená a nastavená, rovnako bol menený aj EGR ventil, ale ten je zaslepený. V aute je nová lambda sonda, nové sviečky aj zapaľovacie káble. Tento problém je sporadický. Diagnostika nehlási žiadnu chybu. Ďakujem za Vaše odpovede.
-
- Príspevky: 167
- Dátum registrácie: 24.10.2007 20:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 07.05.2016 21:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Treba pochopiť jednu základnu skutočnosť a síce, že riadiaca jednotka benzinového motora vždy riadi proces spaľovania tak aby bol dodržaný stechiometricky pomer vzduchu a paliva v pomere 14,7 : 1 tento pomer bol označeny greckým písmenom LAMBDA
v anglickych textoch sa tento pojem označuje aj ako Fuel Trim
https://www.aa1car.com/library/what_is_fuel_trim.htm
Počas chodu motora stechiometricky pomer paliva a
vzduchu kontroluje práve lambda-sonda.
Celý tento proces je ovplyvnený udajmi aj z inych senzorov a pokiaľ su tam nejaké odchylky tak RJ pridáva
alebo uberá množstvo paliva.
Avšak ovplyvňovanie zmesi RJ cez lambdu nie je tak markantné aby otáčky vyskočili rádovo o 800-1000 hore,
Skor tam bude problém z prisávaným vzduchom ako píšu prispievatelia vyššie.
Tiež nechápem z akeho dovodu na benzínovom motore niekto zaslepuje EGR...
Mal som podobný problem v minulosti na Daewoo Espero kde bolo namontované aj LPG, takže tiež to bol sporadicky problém ,ktorý sa vyskytoval hlavne pri prvom kilometri jazdy,ked motor už nebol studený ale ešte nedosiahol plnú prevadzkovú teplotu, navyše hadica sania bola narezaná a zaizolovaná páskou, kvoli nebezpečenstvu spätného šlahnutia do sania...takže nejaký falošný vzduch sa tam prisavať mohol...preto som to neriešil.
v anglickych textoch sa tento pojem označuje aj ako Fuel Trim
https://www.aa1car.com/library/what_is_fuel_trim.htm
Počas chodu motora stechiometricky pomer paliva a
vzduchu kontroluje práve lambda-sonda.
Celý tento proces je ovplyvnený udajmi aj z inych senzorov a pokiaľ su tam nejaké odchylky tak RJ pridáva
alebo uberá množstvo paliva.
Avšak ovplyvňovanie zmesi RJ cez lambdu nie je tak markantné aby otáčky vyskočili rádovo o 800-1000 hore,
Skor tam bude problém z prisávaným vzduchom ako píšu prispievatelia vyššie.
Tiež nechápem z akeho dovodu na benzínovom motore niekto zaslepuje EGR...
Mal som podobný problem v minulosti na Daewoo Espero kde bolo namontované aj LPG, takže tiež to bol sporadicky problém ,ktorý sa vyskytoval hlavne pri prvom kilometri jazdy,ked motor už nebol studený ale ešte nedosiahol plnú prevadzkovú teplotu, navyše hadica sania bola narezaná a zaizolovaná páskou, kvoli nebezpečenstvu spätného šlahnutia do sania...takže nejaký falošný vzduch sa tam prisavať mohol...preto som to neriešil.
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1441
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
tento problem zaznamenalo viacero majitelov ci uz O1 alebo O2 1.6 75kw...avu, bfq, bse...niekomu pomohlo utesnenie sania, niekomu vycistenie klapky + zakladne nastavenie, niekomu nova vaha vzduchu, niekomu nic......mne to motor minule leto asi 3-4x urobil, iba ked bolo vonku hodne cez 30 stupnov, vzdy v meste ked som sa poposuval v zapche (asi nejaky suvis s teplotou).....neriesil som to, kazdopadne tie otacky stupaju asi pre to, ze si auto prida viac benzinu koli tomu, ze ho chce dorovnat k spravnemu pomeru k vacsiemu mnozstvu vzduchu
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tieto poruchy správania vedia potrápiť.Vyžadujú velmi dobré poznanie systému,hierarchie a algoritmov RJ,ak má byť práca cielená a teda nezávislá na náhodách.RJ nič nerobí náhodne,pre ovládnutie všetkých procesov má presne definované parametrické mapy z ktorých vyberá hodnoty.Vôla vodiča je jedna z Hlavných určujúcich hodnôt,preto sa hladá závada prečo ju nevie RJ dodržať.Resp nie je vylúčené,že podobnú požiadavku ani nedostáva,to treba pozrieť do meraných hodnôt či má správne zadefinované hodnoty,či vôbec požiadavke rozumie (môže sa dostávať za hranice ktoré RJ pozná) a ak áno,prečo ich nevie vykonať správne.Elektronický pedál môže sporadicky alebo stále dávať zmätočné informácie,napr pedál vo volnobežnom postavení nedáva informáciu,alebo dáva informácie rozporné,kde jedna hovorí že je pedál pustený a druhá že je pedál v určitej polohe stlačenia,tj nevidí volnobežnú polohu.Preto nariaduje dojazdový režim (zvýšené otáčky volnobehu)
Treba upozorniť že nie každá diagnostika zvláda základné nastavenia,bez ohladu či sa tvári tak či onak.Často je nutné použiť KTS.Napr až teraz nedávno sa vo VCDS (rad 18.2 ?)objavili novo zaradené rutiny pre základné nastavenia de fakto už starých strojov.V podstate sa až preštudovaním čo prináša upgrade človek niekedy dozvie tieto veci,čo inak znamená že doteraz to systém nevedel.
Ak je aj všetko úplne v poriadku čo sa týka požiadavky,je snaha navodiť volnobežné otáčky nabúraná inou požiadavkou.napr nutnosť vychladenia,nízke napätie,signál o práci klímy alebo servoriadenia atd. Rj v snahe "nastoliť" poriadok urobí logické nastavenia,tie ale môžu pre chybu (v saní,tlaku paliva atd) spôsobiť zhoršenie situácie,to vyvolá ďalšie zásahy,ktoré sa míńajú efoktom pretože RJ premýšla na základe hodnôt,nie logiky človeka.
Odstrániť tieto poruchy sú z toho dôvodu odstraňavané len v duchu náhod a šťastia,prípadne tušení a rád internetu.Efektívne iba na základe dokonalého poznania systému (napr MPi) pretože každý systém má presne stanovené hierarchie a algoritmy ktoré nemôže obísť resp sa nimi neriadiť.To dnes nemá nik čas študovať a ešte v praxi sa zdokonaliť,vybaviť sa všetkým potrebným od obyčajnej odporovej dekády,cez velmi presnú sondu podtlaku až po osciloskop.
Takže...chcem vidieť toho človeka
Treba upozorniť že nie každá diagnostika zvláda základné nastavenia,bez ohladu či sa tvári tak či onak.Často je nutné použiť KTS.Napr až teraz nedávno sa vo VCDS (rad 18.2 ?)objavili novo zaradené rutiny pre základné nastavenia de fakto už starých strojov.V podstate sa až preštudovaním čo prináša upgrade človek niekedy dozvie tieto veci,čo inak znamená že doteraz to systém nevedel.
Ak je aj všetko úplne v poriadku čo sa týka požiadavky,je snaha navodiť volnobežné otáčky nabúraná inou požiadavkou.napr nutnosť vychladenia,nízke napätie,signál o práci klímy alebo servoriadenia atd. Rj v snahe "nastoliť" poriadok urobí logické nastavenia,tie ale môžu pre chybu (v saní,tlaku paliva atd) spôsobiť zhoršenie situácie,to vyvolá ďalšie zásahy,ktoré sa míńajú efoktom pretože RJ premýšla na základe hodnôt,nie logiky človeka.
Odstrániť tieto poruchy sú z toho dôvodu odstraňavané len v duchu náhod a šťastia,prípadne tušení a rád internetu.Efektívne iba na základe dokonalého poznania systému (napr MPi) pretože každý systém má presne stanovené hierarchie a algoritmy ktoré nemôže obísť resp sa nimi neriadiť.To dnes nemá nik čas študovať a ešte v praxi sa zdokonaliť,vybaviť sa všetkým potrebným od obyčajnej odporovej dekády,cez velmi presnú sondu podtlaku až po osciloskop.
Takže...chcem vidieť toho človeka
-
- Príspevky: 1119
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Toto je čo ?
[img]https://s8.postimg.cc/fjqu1tw81/aaabc.jpg[/img]
[img]https://s8.postimg.cc/fjqu1tw81/aaabc.jpg[/img]
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných