VW Sharan 2,0 TDI PD - vačkovica

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

uwa dal výborný materiál o príčinách.Jedna vec sa tam nespomína,preto ju uvediem aby sa ujasnilo.Mnoho ľudí pochybuje,pretože x sto iných motorov dieslov nič také nezažíva,že po 200 tis km začína tento nezvratný proces.Toto sa týka iba 8V motora PD !!! Už ani 16 ventil PD nie je tak exponovaný (veľké konštrukčné zmeny)
Príčina je v kolosálnej torznej rezonancii ktorá efektívne dokáže "opracovať" vzájomne sa dotýkajúce materiálny. Odpor vačkovice tj. je iba jedna,je brutálny kedže ženie (otvára) jednak silne dimenzované veľké ventily zo silnými pružinami,ale tiež 4 pumpadýzy,tj vstreky ktoré musí stlačiť aby vytvorily vstrekovací tlak na úrovni 2000 kg/ cm2
Strmosť vačky pre vstrek je šialená,v rozsahu pár uhlových jednotiek otočenia vačky je piestik vstreku stlačený na max,otvára na viac krát,a to vytvorí desný odpor z nástupom typu okamžite,a striedanie týchto šialených napätí vytvára torzné kmitanie.Rozvodový remeň je ako z ocele,napnutie je kolosálné a konštruktér musel riešiť jeho momentové predĺženie v dôsledku stláčania paliva,aby nasledovný zub na maličkom hnacom koliesku na kluke nenarazil na koliesko !!! Čo znamená že koliesko nie je kruhové,resp jeho iná varianta nemá rovnaké zuby dookola.Mazanie a sily ktoré motor zažíva v rozvodoch si vyžiadali vlastnú kategóriu oleja.Preto ja tento motor považujem za jeden zo zázrakov techniky,pretože ho proti všetkému zdravému rozumu dokázal niekto vyrobiť tak,že je schopný hravo robiť milion km,za predpokladu že bude starané o veci ktoré tu boli somínané. V praxi to je ...vždy po 200 tis obetovať 74 e.- na hydrá...takže tak
Plusy...každý druhý rozvod sa teda menia.Ale v praxi to znamená,že všetko okrem vnútra motora je skontrolované,vyčistené,nastavené prejde dôslednou diagnostikou všetkého...rozmerov,stavu,znečistenia,tesnosti,tlaku,podtlaku tandemu,jeho tlaku,turbíny a jeho funkčnosti vo všetkých bodoch,váhy vzduchu,všetkých senzorov,súlad kluka/vačka teda synchronizácia,korekcie vstrekových dávok,protitlaky a stav DPF atd atd. Takto skôr pochopí aj neznalý človek v čom je benefit výmeny hydroštelov.tam profituje z tej práce motor ako celok.Majiteľ sa dozvie v značnom predčase o tom,čo bude nasledovať,dozvie v akom stave sa práve jeho stroj ako celok nachádza,a teda často aj že nesedia km,kedže tento motor má časomieru dokonalú a pomýliť sa dá tak do 30 tis km ale max 50 tis ktoré sú spôsobené olejovým servisom,dĺžkou intervalu ale hlavne jazdným spôsobom. Ten motor v rukách múdreho majiteľa je poklad,aj keď má traktorový zvuk čo je jeho jediný nedostatok,proste ide tvrdo (ale nekompromisne),nie je pre fajnových,je pre rozumných.Má jedinú obrovskú chybu,mechanici mu nerozumejú a doslova ho dorážajú ako cigáni końa

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných