Citroen C4 1,6 VTI , 88kw 2009 - ubuda chladiaca zmes a olej

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

Idem do toho s rešpektom :300f: práve preto tu zbieram názory :zg282:
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

Ked dolievas vodu dolievas kolko? Nejaka emuzia na veku kde dolievas vodu?Nejaka emuzia ked dvihnes mierku od oleja alebo zatku? Ked nastartujes tak dymi ako hned po starte? (farba dymu) Kukni sa po hadiciach moze byt ze po dakom spoji tecie... kee nevidis skus nastartovat mozno tlak sposobi ze uvidis. Alebo chod na ten test co ti radil niekto... V kazdom pripade sa da dostat po stadium kde ti daju dole hlavu a vymenia v nej gufera ventilov a uz ked ju budu mat dole vymenia tesnenia pod hlavou a mozu ti zmerat aku volu maju kruzky a hlavne uvidia stav a vies sa rozhodnut ci este pojdes dalej a sprsvis to hned alebo budes dufat ze stacili len tie gufera pomenit. Tusim to je ten motor co urobili s bmw a prave spolahlivy nebol a lubil si cucnut olej... V stilach robila problem elektrika tsm bol podareny len motor 1.4 16v a stila s tym motorom nemali tolko problemov...
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

Keď dolievam tak dolievam tak 2-3 dcl, ale to je veeeľký odhad, nemám tam nejaký odmerný rebríček, iba označenie min a max, čiže to je veľmi odoka teraz povedané.
Emulzia na veku ani na povrchu vody absolútne žiadna, takisto ani na mierke od oleja, ani na vrchnáku od nádržky oleja. :41c2: Práve preto som trošku domýlená lebo nie všetko úplne jednoznačne ukazuje na tesnenie pod hlavou.
To akoby lekár robil diagnózu choroby a chýbali by tam symptómy ktoré na tú chorobu jasne ukazujú.
O tom teste som nevedela skôr ale keď už viem tak pôjdem určite niekam kde mi ten test urobia.
Auto po naštartovaní ani počas jazdy absolútne nedymí, sledujem to každý deň odkedy riešim túto konkrétnu vec. Jedine zadymí keď dlho stojím na mieste, vo voľnobehu. Budem to pozorovať pri tej mojej ceste do zahraničia nakoľko budeme čakať na hraniciach - perfektná príležitosť na túto kontrolu.
A áno, to je presne ten problémový motor od BMW :-\
makrela
Príspevky: 2956
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

Ta sa do mňa ,ale nedávno sa mi stalo ,že mi tiež ubúdala voda.Žiadna stopa kade mizne,aj keď čosik ukazovalo na vodnú pumpu,ale len tušenie.Tak som sa na..hneval ,lapil som utesňovač či aké to má meno, chladiča ,nalial do vody a - voda viac nemizne .Stopy to na ničom nezanechalo ,nič sa nepokazilo ,fšetko funguje jak má.Toť fšetko
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to riešenie,ale nikdy by som ho nedoporučil okrem prípadov - dovolenka,cudzina,návrat domov.Je to svinstvo,vie sa vypomstiť v znížení účinnosti chladenia,čo v kritickom prípade vie urobiť svoje.Dostať to von dosť dobre nejde.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Predaj to auto a stylom nic mu nieje alebo s tym nejazdi dialnice.mozes robit co chces voda a olej budu stale ubudat.ja som raz robil go motora u bmw cena 1400 euro len material aj tak voda a olej ubudal no 6x pomalsie.niektore motory proste zeru vsetko.jazdenim po meste okreske tomu nic meni staci 1000km trat na dialnici a ta preveri kazdy motor.hoci bude go aj za 5000 euro aj tak to nic nezmeni.ten motor hltal vodu a olej z vyroby.mam jednu skatulu ibiza 1.4i za 15000km nic ale staci to vyhnat na dialnicu tocit 4500 otacok 5 hodin voda a olej je fuc.to iste robil aj stary kedysi novy vw golf 1.8i.80 percent aut zeru olej a vynimky aj vodu.u mma preto boduju fordy vybrane motory za 50000km rocne ziadnu vodu nedolievam a olej max hltnu pol litra na 15000km jazdami cez 200km/h.aj slavne bmw 530d zeru olej.
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

ono to je asi najjednoduchsia alternativa predat to. servisovat motor povestny svojou "kvalitkou" a hlavne v servisoch ked nemas doma a ani v známych nejakeho servisaka bude o hubu tak ci tak a pri buducj kuoe si precitat recenzie na auta a na motory tak ze si prejdes danne fora. apropo to stilo v rodine ma aky motor?
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Tak ako píše metamor, vždy si k vybranému modelu vybrať najmenej problémovú motorizáciu. Manželka tiež jazdí C4, ale je to 2,0 hdi 100kw a kapota sa otvorí len pri výmene oleja. Niektorí možno budú namietať, že dízel a krátke jazdy. Žena ide niekedy 3 km ráno tam, a 3 km poobede späť. Niekedy je to 12 km, niekedy aj viac, ale je to 2005, s vyše 300 000 km a FAP je stále pôvodný! Takže tam sa urobila chybička pri výbere motora. Písalo sa aj o korózii, pokiaľ nebolo búrané a lebo odspodu pooškierané, tie karosérie majú skutočne dobrú odolnosť voči hrdzi. Takže ak Ti všetko ostatné funguje bez problémov a karoséria je tiež ok, dal by som ten motor opraviť dobrému fachmanovi.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

metamor napísal:Kukni sa po hadiciach moze byt ze po dakom spoji tecie... kee nevidis skus nastartovat mozno tlak sposobi ze uvidis.

Včera som doma naštartovala a sledovala hodnú chvíľu hadice (aj keď som nevedela ktoré presne, ale sledovala som všetky ktoré vedú z nádrže chladiacej kvapaliny do chladiča, z chladiča atď.), no nikde ani kvapka netiekla.

Dnes som si povedala že si skontrolujem ráno hladinu chladiacej a potom sa na ňu pozriem keď dorazím do roboty (cca 20km, čiže motor zahriaty). No hladina sa vôbec nezmenila, ale teda nemala by byť trošku vyššie kvôli tlaku pri zohriatom motore? Možno trepem, len som si vždy myslela že hladina chlad. kvap. sa počas jazdy mení resp. že stúpne keď sa zahreje motor, lebo sa natlakuje. Ako to je?

Mám veľký problém nájsť si BA servis kde majú výbavičku na test úniku CO2, takže ak o nejakom viete, prosím dajte vediet. :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je zarážajúca informácia kedže skušobný set na CO je pár e.- čiže ak ho nejaká dielňa nemá to o mnohom vypovedá.
Jediné vysvetlenie je,že hlúpo vymeniť tesnenie pod hlavou určite prinesie na kuchyňu viac peňazí než múdry test prakticky z min zárobkom.A potom nech niekto povie,že mechanik nie je najväčší škodca auta ak urobí viac škody než samotná závada.
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

Prave toto ma hneva :3c90:
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

No chlapci. Akurat som prisla z autorizaku.
Nikto ani necekol ohladom tesnenia pod hlavou. :28b7:
Dali ho na zdvihak, dali dole kryt a pekne ukazali:
Pozrite, tu je prasknuta vodna pumpa, a utrel ruzovu chladiacu prstom.
Pozrite, tu vam zateka olej okolo spojky atd. Kryt to zachytaval, preto som si nevsimla mlaky pod autom.

Takze vodna pumpa jedna vec, treba vymenit.
Druha vec je olej, lebo som moc nepochopila co tam treba :3906:
Spominali spojku, symeringy a tak.

Cize mi nacenia kvazi dva ukony a rozhodneme sa ako dalej, nemam tusenie do akych cisel toto ide.

Zahranicie mi neodporucili, ze ta pumpa moze prasknut hocikedy tak ze mi vytecie cela kvapalina. Vy na to co hovorite?
Ono ja by som to velmi rada doma (v zahranici) dala opravit, lebo to tam vychadza lacnejsie, pomery su ine. Preto chcem ist nasilu tymto autom a nie tym druhym. Ak mi to ma usetrit par stoviek tak sa mi to oplati, len teda ci zariskovat... :zga27:
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

tak samotna vodna pumpa a semeringy ta vyjdu na par eur horsia je uz ta robota okolo toho co bude stat niekolko nasobne viac. Teda par do 150 s velkou rezervou... otazne je ze kolko uz maju tie rozvody nalietane a v akom su stave ci uz nespravit rovno aj tie alebo len spravit pumpu semeringy a predat to a kupit si menej problemovu motorizaciu... uvidis ked ti pomenia semeringy a daju tam normalny olej. Ci risknes to lotto je na tebe zavisi kolko usporis ak ti to pokryje odtahovku a ludom tam doverujes
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetko je v poriadku okolo vody,to treba dať vymeniť,tam niet inej varianty.Z olejom už ale chlapci trocha ustrelili.preto trocha lebo únik na semeringu pod zotrvačníkom (musí von prevodavka a dole spojka) bude síce reálny,ale môj názor je,že to nie je zdroj toho velkého úbytku oleja.Že je to olejové,visí tam kvapka oleja to je na 50% starších aut.Ak by tam ale cez ten simering odtieklo také množstvo o ktorom tu je reč,boli by pod autom v kuse mláčky a olejový spodok auta až po zadný nárazník.
Úplne pokojne by som sa stavil,že súhlasom na výmenu semeringu by majiteľka prišla o pekné peniaze,ale vada by sa neodstránila,iba ak jemne zmenšil úbytok,ak vôbec badateľne.
Takže...nová vodná pumpa ano,olej pred cestou doliať a cestou kontrolovať teda brať rezervu,a tradáá...hor sa na dovolenku,nemyslím že bude po ceste vôbec nejaký problém.Len nezabudnúť ten olej kontrolovať.
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

Vyjadrili sa mi k tomu rovnako ako ty, že to nevyrieši ten úbytok/spotrebu oleja, že je to až príliž veľké množstvo. Mňa upokojila hlavne tá pumpa, že vieme príčinu straty chladiacej kvapaliny - bála som sa prehriatia motora a komplikácií s tým spojených.
Čiže modlím sa aby to autíčko potiahlo 500km diaľnične na opravu pumpy do zahraničia - uvidíme ako sa tam vyjadria k oleju a či to dám na mieste rovno spraviť. Poprosím aby sa pozreli aj na inú príčinu. Olej dolievať, s tým viem žiť (teda do opravy), ale ten chladiacej som sa viac bála.

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných