SAG do 2k ( a ci Focus 1.6? )

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rtlmfgmt
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 06.04.2018 10:09
Zdieľať na Facebook

SAG do 2k ( a ci Focus 1.6? )

Príspevok od používateľa rtlmfgmt »

No nadar páni,

pred par mesiacmi ste ma tu presvedcili na SAG auta hlavne kvoli tej priestrannosti a uz prisiel cas nejake si zadovazit.

Chcel by som Vas len poprosit o radu, naco si dat pozor a tak, ale hlavne by som sa chcel spytat na ceny dielov resp. servisu nakolko sa vobec nevyznam... uvazujem spravne ak chcem aby bol hlavne motor a podvozok v poriadku a ostatne prkotiny uz povyminam?

Moj rozpocet je sice maly, ale verim, zeby sa daco rozumne dalo kupit, doopravit a nejakych 10k kilometrov, by mi bez zavaznosti vydrzalo.

Co sa tyka narocnosti na servis narazam hlavne na 1.9 tdi lebo takmer kazdy mi vravi nech idem radsej do benzinu ak vela nenajazdim, zevraj turbo stoji vela, ci?


Dakujem velmi pekne, ze mate trpezlivost s mojou nevzdelanou hlavou.

Prajem prijemn den,

P.S este mam v hladaciku do tych 2k zadovazit si ford focus mk1 16v 1.6 benzin, pretoze som hladal spolahlivu variantu proti dieslu s nenarocnym servisom ( to miesto by som uz obetoval ). Co si o tom aute myslite? Este raz, velke dik.
Vigora100g
Príspevky: 315
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Vigora100g »

Ford focus prvej generacie - to bude sama hrdza

SAG predpokladam po facelifte od 2001 - kupis za 2k a dalsie 2k aby si sa mohol bezpecne vozit bez strachu o ze ostanes stat pri ceste. To budu kusy co budu mat statisice km nabehane a tam uz moze byt kadeco zle, prevodovky, na motore tiez vselico uz moze byt na hrane zivotnosti a zodraty interier a korozia ako bonus.

Navys rozpocet alebo zniz naroky - asi taka moja rada
:zg282:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

SAG je dobrá volba ale už majú svoje roky a treba sa zohnúť pod auto a skontrolovať pozorne kde je začiatok prahu,za ním ide priečnik ku hlavnému nosníku,tie vedia škarado korodovať.Ale z princípu je prah ako celok dobre pozrieť,ten je svedectvom čo za debilov z autom narábali lebo prahy bývajú dokatované ako na frontovom Gaz-e. Pozor na spojku aj hrkot z prevodovky,oprava je polovica auta.
Tdi je ok ale diagnostiku by som rozhodne doporučil lebo nakúpiš zrelého do dielne.Cenove sú opravy kdesi okolo cien Octavie.Benzinové nikdy,potom už radšej iné auto.Peknejšie kusy si ovšem držia pomerne vysokú cenu,takže nízka nebude pre nič za nič a prvé veci prídu do dielne hneď po zoznámení z autom.Čiže bez rezervy peňazí sa radšej vyhnúť oblúkom,alebo potom mať pri seba znalého tých aut a kúpiť dobrého.Auto nemá chybu ak je ok
Vigora má pravdu,na km pozor,dva razy stočené je bežná vec,pokojne ho kúpiš a nevieš o tom,iba potom nemáš predhlad ani potuchy kde čo kedy príde.Takže...pri pochybnostiach ani nekupovať.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Možno sa ešte najde niekto další okrem mňa, ktorý potrebuje dovysvetliť aké auta patria do skupiny SAG ?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Sharan-Alhambra-Galaxy , dá sa povedať ťe sú to trojičky , rovnako trojičky bol Peugeot - Citroen - Lancia Zeta , len čísla si už nepametám.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

laco1871 napísal:Možno sa ešte najde niekto další...
Nie, lacko, nenájde, ty si jediný a jedinečný...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Benzinové nikdy,potom už radšej iné auto

VELMI chybna rada v suvislosti so SAG autami starsich rocnikov... zaujimave od Majstra !

Preberme si to na drobne : motor 2.0i 85kW nikto servisovat nevie, pretoze ho este nikto v servise nevidel. Tak sialene nepriestrelny je to motor. Ked povies servisakovi ze potrebujes servisovat 2.0i Sharan Alhambru, tak si bude o tebe mysliet ze si stratil rozum alebo aspon v tom lepsom pripade ze si sa pomylil.

1.8T vie servisovat kazdy, ehm ano som este stale na Slovensku, lebo ho vsetci videli.

Sestvalec 2.8i je najkrajsi a najchrumkavejsi, avsak prevadzka aj na LPG uz nie je jednoducha. Navyse jeho konstrukcia a slovenske opravarenstvo nedavaju velku sancu na dlhodobe kludne A LACNE vlastnictvo, takze napriek tomu ze je to motor suprovy, nedoporucujem.

Pri spravnej a velmi jednoduchej diagnostike pred kupou, odmerani kompresnych tlakov na motore a nepritomnosti CO2 v nadobke s chladiacou kvapalinou musia obidve tieto motorove verzie najazdit minimalne 50.000km bez toho aby sa otvorila kapota mimo dolievania do ostrekovacov. Ach ano, na LPG maju OBIDVA motory DALEKO MENSIU spotrebu penazi na palivo ako dieslove verzie ; diesel dostat v meste POD SEDEM je zazrak, kdezto 2.0i jazdi veselo za desinu LPG, cize v prepocte akokeby za 5 litrov. Mimo mesta sa bavime sest litrov diesel versus osem LPG ; to je prosim o POLOVICU lacnejsie nez diesel, nespominajuc krasne kurenie v zime a nepritomnost typickych dieslovych stvorbojov "dvojhmota ; turbo ; vstrekovace ; vačka kvoli sialenym intervalov olejov a zdvihatkam".

K tymto dieslovym veciam ti tazko nieco viac poviem, ak nevies co to znamena, radsej sa fakt dieslu vyhni.

EGR na tychto masinach nehneva prakticky vobec, v kazdom pripade po kupe vycistit. Jednoduche, mechanicke, srobovak, stetec, liter benzinu a dieslove auto prestane dymit.

Dieslovu verziu NEODPORUCAM ako dlhodoby (11 rokov) vlastnik dieslovej 1.9tdi :) nic sa mi nepokazilo, ale BENZINOVE VERZIE SU JEDNOJEDNOZNACNE LEPSIE VO VSETKOM NEZ DIESEL. Aj v spotrebe, ked najdes LPG verziu.

Diagnostika pred kupou : primitivna VCDS. Korekcie vstrekovacov nesmu byt vyssie nez +0.4 na teplom motore, inak ta masina nezaujima (vela stastia zohnat taku), turbo musi v celom rozsahu tlacit tak ako ma, bola tu krasna tema ako diagnostikovat 1.9tdi a to plati aj na SAG. V kanali 021 nesmie byt okrem nul alebo stvorky (vyhradne pri pusteni plynu a spomalovani so zaradenym prevodom) ziadne ine cislo. Kanal 018 musi ukazat rozumnu hodnotu BIP v pomere k deklarovanym kilometrom.

PS: za taketo peniaze zozenies len masinu v primeranom veku, stave a kilometraze. Na to sa rozhodne treba pripravit. Necakaj zazraky rok 2005+ a kilometre pod 300.000, to je nezmysel, jedine od deda v ramci tvojej dediny ktory to auto mal v garazi a vies o nom ze v tej garazi bolo. Zase 300k na tento voz, benzinovy aj dieslovy, je len slaby zabeh a vobec nevadia cisla 800.000 ak bol v poriadku gazda.

PS2: bufik (prikurovanie) takmer na istotu fungovat nebude, v tom aute ti v zime bude sialena zima. Rataj veselo 20km na to aby sa motor zohrial a zacal trosku kurit. Toto ti nikto nepovie, ale je to tak. Jazdil som Bratislava-Petrzalka -> Bratislava-Raca a kamarade sotvasotva som dosiahol 90 stupnov teploty na motore ked bolo vonku -9... co nie je ziadna zima. Ak si z kraja kde je -25 polovicku zimy tak na dieslovu verziu rovno zabudni.

PS3: zohnat benzinovu verziu v tomto rozpocte je viac nemozne nez uverit Kalinakovi a Pociatkovi ze nikdy ziadny uplatok nezobrali.

Hrdza, samozrejme, pri rozpocte 2000 eur sa bavime o rocnikoch 2000-2003 v tom najlepsom pripade, uplne kludne 600.000km. Takze tie masinky uz nieco pamataju, tam ma Mr.Hlavaty absolutnu pravdu a samozrejme takato kontrola patri KAZDEMU autu z takeho rocnika. Slabotou SAG je hrdzavenie zadnych blatnikov resp. ich podbehov na obidvoch stranach.


Na zaver : toto nehovori nic o technike, len veeeelmi povrchne drysty, ale naozaj tie stroje vydrzia BEZ MIHNUTIA oka tolko :

https://www.youtube.com/watch?v=7oWBMPpWbCA

to sa uz dnesnym autickam NEPODARI ani nahodou.

Zaver : keby som ja, majitel Galaxy 2001 1.9tdi 85kW, kupoval takyto voz ci uz dnes alebo za poslednych 6 rokov, hladal by som benzinovu verziu. Kedze je nemozne najst 2.0i bez ohladu na rozpocet tak po prevereni veselo aj 1.8T ktorych je neporovnatelne viac. Jedna 2.0i versus 6x 1.8T versus dvetisic dieslov v inzeratoch... smutna bilancia.

Ozaj, moja masina ma zachvilu natoceny milion. Ked bude mat Mr.Hlavaty naladu, dakedy o rok o dva si dame projekt "rozborka" a pozrieme sa jej detailne na zub. Cely internet je teraz posraty z toho ze nejaka Ocktavia najazdila v Anglicku 700.000km, v spedicnej firme kde som kupoval moju masinu maju tolko VSETKY. Kazda jedna. Kazdy jeden Sharan, kazda jedna Octavia na ktorych vozia opatrovatelky po Europe.

Seriozne KAZDY JEDEN voz. Bez vynimky.
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

mhlavaty napísal:SAG je dobrá volba Benzinové nikdy,potom už radšej iné auto.
Mám VW Sharan 2,0i 85 kw . . asi 8 rokov . . a nezdielam tvoj názor . . čo ťa viedlo k tomuto názoru ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

joj ty potvora !

Este dodam ze - prekvapivo - dieslove 85kW verzie su lepsie odprevodovane ako 96kW verzie. Tocia mensie otacky na danej rychlosti, napr. 85kW chodi 130km/h na siestom prevode pri 2250rpm (rucicka sa uplne presne dotkne prvej palicky za dvojtisickou) kdezto 96kW verzie tocia podstatne viac, okolo 2600 az 2700 rpm co si nepamatam z hlavy.

Ak hrajes na spotrebu a ak nenajdes benzin, 85kW 1.9tdi je to co by si mal chciet. Je ich habadej.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,opomenul som jediný vhodný benzinový agregát.Na rozdiel od turba ale pred 1,8T velmi vystríham,lebo kým ide tak fajn,ale z prvým problémom končí,prekticky ho nevie nik ani len diagnostikovať,proste končí.Treba uznať inak výborný motor.2,8 motor,no pred kúpou sa opýtajte resp zháňajte blázna čo sa v tom bude vrtať.Prakticky všetky benzinové variácie akonáhle potrebujú servis,začne problém nájsť dielňu.Do toho všetkého aj vzhladom na rozpočet a teda ročník aký sa dá kúpiť už iba hurá do toho tresnúť plyn a rovno sa ísť obesiť.Do SAG či kúry či nie (väčšina má Webasto) proste patrí diesel,to je garancia spotreby,spokojnosti,priestoru,kolosálny počet km.O tom sa všetkým benzínom môže iba zdať.Bavíme sa o 16 ročných autách,prosím na to nezabúdať.
Čo bráni si to skúsiť,zastavte v niekolkých dielňach,a spýtajte sa...mám Sharana 2,0 kolíšu mi otáčky....schválne či stihnete dohovoriť čo vlastne chcete.To sú najlepšuie testy a nič nestoja,lebo sorry ale kupovať 16-18 ročný kár bez predstavy čo bude ..ak bude,je lahkovážnosť ktorá bude tak na 90% patrične "odmenená"
uva0944710873
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uva0944710873 »

Lebo servisovať diesle tí naši montérkoví vedia úplne geniálne, že? Jáááj, tie tvoje reči o super bezproblémových diesloch, kedy to už skončí? A tú garanciu spokojnosti to dávaš ty osobne?
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

Ja mam na ňom cca 300.000 km najazdených . . a nestažujem sa . . chlapi netreba tie diesle tak donekonečna velebiť.

a hlavne sa bavíme o najjednoduchšom 2,0i benzíne . .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sakra chlapi už raz čítajte čo človek píše celé a premyslite si čo ste čítali a netrepte do vzduchu.
Ak na 200 SAG v diely pripadne jeden v benzíne....o čom sa bavíme,to má samo o sebe full výpovednú hodnotu.Ak si myslíte že vyhráte ak si vyberiete práve to,nik vás nebude odhovárať,je to vaše rozhodnutie.Tiež vám nik nebráni scháliť čo len chcete,ale nevidím jediného aby to robil.Máte čo dobré pochváliť,prosím urobte to,ale prezentujte si vlastný názor a názory iných nekomentujte láskavo,naučte sa raz slušnosti že názor je jedinečná vec ale týka sa niečoho,nie osoby.
uva0944710873
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uva0944710873 »

40% spoluobčanov volilo Smer, to má samo o sebe full výpovednú hodnotu. Asi takú ako tie tvoje smradľavé vydojené trasliaky.
Opravuj ich keď to vieš (a hlavne keď sa kazia), ale netlač ich ostatným!
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

mhlavaty napísal:Sakra chlapi už raz čítajte čo človek píše celé a premyslite si čo ste čítali a netrepte do vzduchu.
Veď sa slušne pýtam . . píšeš že SAG je dobrá voľba ale nie benzín . . a ja chcem ísť kúpiť další do DE . .tak si rád vypočujem načo dať pozor.
Ďakujem.

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: oco13 a 18 neregistrovaných