Ford Focus MK1 1.8 TDCI 74KW Klepkanie

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

maros000
Príspevky: 213
Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Ford Focus MK1 1.8 TDCI 74KW Klepkanie

Príspevok od používateľa maros000 »

Vlastnim 6 rokov Ford Focus MK1 1.8 TDCI 74KW. Ma nabehane 390 000km. Vsimol som si ze zacal poklepkavat. Snazil som sa prist na to co klepe. Ked auto bolo na jame, identifikoval som to na klepanie aleternatora. Alternator normalne dobija nic nenasvedcuje nefunkcnosti. Asi budu vybite loziska. Alternator je pripojeny cez volnobezku. Moze klepat aj volnobezka alebo je to skor alternator ? Prikladam aj video. Na videu je pocut obcasne klepkavy zvuk.

https://youtu.be/fNxu0UAulms

Oprava predpokladam ze spociva dat dole klinovy remen, zvesit klimu, vybrat starter a intercooler a potom alternator.

Ked to zacalo klepkat tak som zhodil veko ventilov pozrel vacku. Prikladam fotky. Vyzera pohode, vole ventilov tiez v norme.

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Ako by ste to riesili ? Alternator novy stoji 120 EUR + Volnobezka cela 80. Ked na to pozeram tak su vo volnobezke normalne standardne loziska. V alternatore to bude horsie. Nema/Nevie niekto ake loziska su v alternatore a kde ich zohnat ? Standardne lozisko zozeniem hocikde ale do alternatora bronzove nemam ponatia.

Vyzera to takto:
Obrázok Obrázok
uva0944710873
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uva0944710873 »

Podľa čísla alternátora ti ich objednajú v každých poriadnych autodieloch.
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

lubos zimovcak napísal:na kerú riť si dával veko dole, ked je to možno ložisko alternátora...?
A to sa nemôže? Čo ak by napr. mal chytenú vačku - ako krásne a elegantne by to v predstihu odhalil...
lubos zimovcak napísal:až je alternátor taký lacný, tak radšej NOVY a so zárukou, na tie km by to aj mohlo byť, osobne mi menil mechanik ložiská pri cca 400.000 km, ale je to poplavá robota, pre fanatika..
Môj pohľad zasa - na kerú onú dávať nový alternátor (ktorý aj podľa mňa prekvapivo nie je extra drahý), keď stačí ložiská, rovno uhlíky a možno mostík za pár EUR, trocha práce, ktorá mi nepríde nijak extra náročná a funguje sa za pár drobných neskutočnú dobu opäť ďalej?
maros000
Príspevky: 213
Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maros000 »

Rozmyslal som nad klepanim ze preco 'klepe'. Kedze je alternator pripojeny cez volnobezku ktora je samostatne upevnena tak lozisko alternatora nieje namahane tahom remena.

Po googleni som nasiel aj loziska alternatora predne aj zadne. Bezne to maju v obchode s loziskami.

16.96mm,35mm,10mm CARGO 141071
17mm ,47mm ,14mm CARGO 140093

Avsak este kde kupim uhliky neviem. Nasiel som ktore pasuju. CARGO 140914

Vacku som daval dole pretoze som chcel vidiet jej opotrebenie a este som chcel vidiet ako je zakarbonovane veko.

Ked vyberiem alternator dam sem foto.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

A prečo nedáš dole remeň s altíka a nenaštartuješ bez neho?Ak sa to dá, ale myslím že áno.
maros000
Príspevky: 213
Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maros000 »

Nakoniec to bola volnobezka alternatora, uz nevolnobezkovala. Vymenene a klepkanie prestalo.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: fzubaty, Janes94, Majestic-12 [Bot], mhlavaty a 12 neregistrovaných