VW Sharan 2,0 TDI PD - vačkovica
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 02.07.2018 20:19 Zdieľať na Facebook
VW Sharan 2,0 TDI PD - vačkovica
Zdravím. Momentálne robíme komplet servis na motore VW Sharan 2,0 TDI PD ročník 2008. Musí ísť nová vačkovica a jasne všetko príslušenstvo okolo. Tak som bohužiaľ kúpil. Rád by som vedieť akú vačkovicu tam dať. Boli s tým v minulosti problémy že sa lámali a vydržali len napr.20 000km. Teraz mám na výber značka AE alebo originál VW. Okrem ceny je veľký rozdiel aj v kvalite? Vraj teraz už tie vačkovice robia kvalitnejšie. Dostal som aj radu zohnať vačkovicu so staršieho motora, ale to by som moc nechcel. Ďakujem
Naposledy upravil/-a dadko37 v 08.07.2018 10:25, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Na úrovni originálu je aj ocelová vačka Ruville. K dispozíci je kopec šmejdových vačiek a vystríham tam dávať liatinovú,čo mnohý robia lebo je lacnejšia.Ale je to trestuhodné,lebo to už môže byť aj z blata.A vačka u PD motora je Alfa a Omega celého motora,tak brutálne je namáhaná tým že stláča štyri vstreky ktoré dosahujú takmer 2000 atm (Bar).Ak sa pri 200 tis km nevymenia hydrá,tak poškodia aj vačkovicu a stačí na to 10-20-30 tis km podla olejového servisu.Ale pri 250 tis neexistuje v PD vačka ktorá nemá ohlodané vrcholce ak sa nemenili hydrá.
Čiže tu by automaticky išla Ruville vačka čo je dostupná v rôznych predajniach od 170 po 230 .- a podla percenta rabatu
O kvalitu sa báť netreba,ruvill tak isto ako originál po 200 tis musí dostať nové hydrá,ak nie,klakne jedno aj druhé.Ak ich pri 200 tis dostane,potiahne veselo ďalších 200 a potom znova,ale podmienka hydro pri 200 preč.Ten rozvod je tak brutálne namáhaný,že nemá páru v ničom inom,a je namáhanejší než idnde piesty a ojnice kde sa ani neblížia tie tlaky tomu čo musí zdržať tá vačka.Vačka zo starého motora môže ísť,ale musí byť premeraná,tj v stave novej.dá sa,kto pozná miery nemá ani s tým problém,ale jedine oceľ.vačkovica zvoní ako krištáľ po tuknutí klúčom
Čo píše Martin sedí,Kolbenschmit je špičkový,hydrá idú Ina,panviočky vačky Glyco
Čiže tu by automaticky išla Ruville vačka čo je dostupná v rôznych predajniach od 170 po 230 .- a podla percenta rabatu
O kvalitu sa báť netreba,ruvill tak isto ako originál po 200 tis musí dostať nové hydrá,ak nie,klakne jedno aj druhé.Ak ich pri 200 tis dostane,potiahne veselo ďalších 200 a potom znova,ale podmienka hydro pri 200 preč.Ten rozvod je tak brutálne namáhaný,že nemá páru v ničom inom,a je namáhanejší než idnde piesty a ojnice kde sa ani neblížia tie tlaky tomu čo musí zdržať tá vačka.Vačka zo starého motora môže ísť,ale musí byť premeraná,tj v stave novej.dá sa,kto pozná miery nemá ani s tým problém,ale jedine oceľ.vačkovica zvoní ako krištáľ po tuknutí klúčom
Čo píše Martin sedí,Kolbenschmit je špičkový,hydrá idú Ina,panviočky vačky Glyco
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 02.03.2009 12:41 Zdieľať na Facebook
milan,
98 % servisov na slovensku nemení hydroštely ani po 300 tis km
( autorizák povie - však to nie je v servisnej knižke)
nikto to nerobí lebo to nikto nevie
česť výnimkám
pýtal som sa v Žiline po servisoch na výmenu hydroštelov ...
mal si vidieť tie pohľady...
ako ty hovoríš : stratený somár v hmle
aj keď to niekto robí tak výsledok nie je 100% (česť výnimkám)
98 % servisov na slovensku nemení hydroštely ani po 300 tis km
( autorizák povie - však to nie je v servisnej knižke)
nikto to nerobí lebo to nikto nevie
česť výnimkám
pýtal som sa v Žiline po servisoch na výmenu hydroštelov ...
mal si vidieť tie pohľady...
ako ty hovoríš : stratený somár v hmle
aj keď to niekto robí tak výsledok nie je 100% (česť výnimkám)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ber to tak,za všetko sa platí.Aj za rozhodnutie odignorovať niečo,čo by bolo rozumné urobiť aby sa dielo skazy nešírilo na ďalšie diely,aby sa autu nezhoršovali vlastnosti a tým aj spotreba,aby auto pre núdzový stav napr.nezabilo majiteľa pri nezdarenom predbiehaní kamiona,aby sa porucha nestala v cudzine a neskončilo auto na odťahovke.Dôvodov je dosť prečo veci robiť.Idiot ktorý sa nevie podpísať nemá vplyv na obeh kozmických telies,ale ak už je sprostý až praští,mal by aspoň držať klapačku.Ich pohlady a ich vedomosti sú z jednej frekvencie
-
- Príspevky: 343
- Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13 Zdieľať na Facebook
Milan, urcite mas kopu skusenosti a dlhe dekady praxe. Ale myslim, ze s tymi vackami prehanas, videl som to uz od teba viackrat. Budme realisti, kazdy jeden b5.5 passat ma davno pol miliona km za sebou. Co boli dovozy, vsetky maju 100-300tisic km dole.
Vacka trpi, to ano, ale ani v nemeckych servisoch nemenia na intervaly zdvihatka, prisli auta s 300tis km, co im dali 180tkm pred 10 rokmi a veselo jazdia dodnes, niektore uz hlucne, niektore uz klepaci.
Ale nesuhlasim s tym, ze ak sa kazdych 200 nevymenia zdvihatka, tak to odpali aj vacku, videl som x motorov cez 400tis, bez zasahu do motora a isli krasne tichucko.
Na toto vplyva kvalita oleja, interval vymeny a sposob jazdy (studene nakladacky a dochladzovacky).
Kazdopadne menit preventivne zdvihatka pri kazdom druhom rozvode urcite nie je na skodu - pri cene dvihatok a (ne)obtiaznosti prace, teda aj ceny za pracu...
Vacka trpi, to ano, ale ani v nemeckych servisoch nemenia na intervaly zdvihatka, prisli auta s 300tis km, co im dali 180tkm pred 10 rokmi a veselo jazdia dodnes, niektore uz hlucne, niektore uz klepaci.
Ale nesuhlasim s tym, ze ak sa kazdych 200 nevymenia zdvihatka, tak to odpali aj vacku, videl som x motorov cez 400tis, bez zasahu do motora a isli krasne tichucko.
Na toto vplyva kvalita oleja, interval vymeny a sposob jazdy (studene nakladacky a dochladzovacky).
Kazdopadne menit preventivne zdvihatka pri kazdom druhom rozvode urcite nie je na skodu - pri cene dvihatok a (ne)obtiaznosti prace, teda aj ceny za pracu...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ja tieto veci robím roky rokúce a kedže sa napr vačka meria vždy pri hydrošteloch,môžem s čistučkým svedomím povedať že tieto veci sú tak.Ak odmeriaš sto motorov z rôznymi km a a nazvyme to štatistikov,proste vždy máš záznam čo a koľko bolo,tak sa neobabreš,pretože čo platí zo sto prípadov sto krát,to platí.
Ak hovoríme A..musíme aj B. Pokojne môžeš nevymeniť.Vačka nech už je akákoľvek sa točí,motor ide.Logicky prídu veci ktoré majiteľ automaticky spojí z inými vecami.V určitom režime,otáčiek alebo záťaže motor pomykáva atd,foriem je mnoho keď majiteľ tuší že tam niečo je,niečo v poriadku nie je,ide do servisu tak mu síce zistia zlé korekcie (to už je super servis) a teda idú len a len meniť vstreky.Jeden to hodí na vstrteky,väčší bulo na turbínu a chudák majiteľ,kým ho neomrzí tak jazdí,prípadne predá.
Ja na tých zdanlivo netknutých rukou aut sa potom čudujem,že kadečo veru dotknuté bolo,nemci sú precízny,dátumujú,nikdy nepoužijú vedla seba do jedného mostíka skrutku na splin a torx, vidím stláčané kontakty,lebo somár nástroj na vypinovanie nemal.
A kedže sa moja štatistika týka aj u nás kúpených,tj ja som bol prvý kto napichol diagnostiku (teda viem továrenské hodnoty) ja som prvý raz zdvihol víko ventilov atd, a aj tu platí to čo tvrdím že platí,tak mi vychádza iba to...že to proste platí a odchylky sú malinké (v km) s tým súhlasím,že olejový servis ale aj spôsob jazdy svoje zohrajú.Zatiaľ iba dva motory prežili pri 250 tis km vačku tak že si zachovala plnú kvalitu,čo bolo olejom (Fuchs) 10 tis km výmenami a super režim a vodič.To sú dva kusy
Dopíšem teda úvahu do konca...prečo sa za všetko platí.Pomalé zhoršovanie režimu motora je varenie žaby,majiteľ si postupne zvyká a často registruje rozdiel až po návrate do dobrého stavu.Ale to malé či velké zhoršenie sebou berie aj spotrebu,proste ide to vždy do toho horšieho,a za to sa palatí,milionkrát máličko je velmi veľa.Nutne musíme spomenúť že týmto spôsobom trpí 8 ventilový PD motor a nie až tak 16V ktorý prešiel zmenami.Z časti k dobru a z časti ku zlu.
Tento náš je jedinečný a iný než všetko iné.Takže čo sa ho týka,sa týka iba jeho,čiže výlučne 8V PD
A čo je najdôležitejšie,treba si odpovedať či po každých spokojných 200 tis km je 74 e.- za hydrá veľký náklad ?! Pretože treba povedať aj C..že pri týchto prácach sa odstráni resp. min skontroluje spústa iného počínajúc komplexnou diagnostikov,vyčistením sania,EGR,palivového systému,vstrekov,turbíny a tandemovým tlakom končiac.Takže sa treba pýtať skôr na to,aké má úmysli majiteľ z autom.Ak ho držať do rozpadu a ešte vždy vysmiaty,tak nemá nemá čo premýšlať,je na ceste ušetriť max peňazí,alebo naopak - za určité peniaze nabehnúť maximálne km v maxi úspornom režime.nahovárať,presvedčovať alebo akokoľvek ľudom vysvetľovať že dobré je dobré je hlúposť sama o sebe.Predsa každý si svoj názor vytvorí aký chce a a jemu patrí aj odmena či trest za jeho rozhodnutie.
Ak hovoríme A..musíme aj B. Pokojne môžeš nevymeniť.Vačka nech už je akákoľvek sa točí,motor ide.Logicky prídu veci ktoré majiteľ automaticky spojí z inými vecami.V určitom režime,otáčiek alebo záťaže motor pomykáva atd,foriem je mnoho keď majiteľ tuší že tam niečo je,niečo v poriadku nie je,ide do servisu tak mu síce zistia zlé korekcie (to už je super servis) a teda idú len a len meniť vstreky.Jeden to hodí na vstrteky,väčší bulo na turbínu a chudák majiteľ,kým ho neomrzí tak jazdí,prípadne predá.
Ja na tých zdanlivo netknutých rukou aut sa potom čudujem,že kadečo veru dotknuté bolo,nemci sú precízny,dátumujú,nikdy nepoužijú vedla seba do jedného mostíka skrutku na splin a torx, vidím stláčané kontakty,lebo somár nástroj na vypinovanie nemal.
A kedže sa moja štatistika týka aj u nás kúpených,tj ja som bol prvý kto napichol diagnostiku (teda viem továrenské hodnoty) ja som prvý raz zdvihol víko ventilov atd, a aj tu platí to čo tvrdím že platí,tak mi vychádza iba to...že to proste platí a odchylky sú malinké (v km) s tým súhlasím,že olejový servis ale aj spôsob jazdy svoje zohrajú.Zatiaľ iba dva motory prežili pri 250 tis km vačku tak že si zachovala plnú kvalitu,čo bolo olejom (Fuchs) 10 tis km výmenami a super režim a vodič.To sú dva kusy
Dopíšem teda úvahu do konca...prečo sa za všetko platí.Pomalé zhoršovanie režimu motora je varenie žaby,majiteľ si postupne zvyká a často registruje rozdiel až po návrate do dobrého stavu.Ale to malé či velké zhoršenie sebou berie aj spotrebu,proste ide to vždy do toho horšieho,a za to sa palatí,milionkrát máličko je velmi veľa.Nutne musíme spomenúť že týmto spôsobom trpí 8 ventilový PD motor a nie až tak 16V ktorý prešiel zmenami.Z časti k dobru a z časti ku zlu.
Tento náš je jedinečný a iný než všetko iné.Takže čo sa ho týka,sa týka iba jeho,čiže výlučne 8V PD
A čo je najdôležitejšie,treba si odpovedať či po každých spokojných 200 tis km je 74 e.- za hydrá veľký náklad ?! Pretože treba povedať aj C..že pri týchto prácach sa odstráni resp. min skontroluje spústa iného počínajúc komplexnou diagnostikov,vyčistením sania,EGR,palivového systému,vstrekov,turbíny a tandemovým tlakom končiac.Takže sa treba pýtať skôr na to,aké má úmysli majiteľ z autom.Ak ho držať do rozpadu a ešte vždy vysmiaty,tak nemá nemá čo premýšlať,je na ceste ušetriť max peňazí,alebo naopak - za určité peniaze nabehnúť maximálne km v maxi úspornom režime.nahovárať,presvedčovať alebo akokoľvek ľudom vysvetľovať že dobré je dobré je hlúposť sama o sebe.Predsa každý si svoj názor vytvorí aký chce a a jemu patrí aj odmena či trest za jeho rozhodnutie.
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31 Zdieľať na Facebook
Nové budú krásne hladké a nie ako tie staré s priehlbinou.
http://www.vackovesady.cz/hydraulicka-z ... poskozeni/
http://www.vackovesady.cz/hydraulicka-z ... poskozeni/
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to tak,nové majú satinovaný povrch pre dokonalé mazanie a sú zrkadlovo rovné,kdežto vadné (mäkké) sú z prepadnutým povrchom
Takto vyzerá vačkovica po cca 230 tis km,žiaľ výmena hydra prišla neskoro,druhá vačka na ktorú vo videu ukazujem prstom vyhlodala jazierko v hydre,ale aj chýba z vačky,sú tam vidieť napísané miery
https://www.youtube.com/watch?v=-ygAoA5 ... e=youtu.be
Takto vyzerá vačkovica po cca 230 tis km,žiaľ výmena hydra prišla neskoro,druhá vačka na ktorú vo videu ukazujem prstom vyhlodala jazierko v hydre,ale aj chýba z vačky,sú tam vidieť napísané miery
https://www.youtube.com/watch?v=-ygAoA5 ... e=youtu.be
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 11.07.2018 18:44, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0940841466 a 35 neregistrovaných