Citroen C4 1,6 VTI , 88kw 2009 - ubuda chladiaca zmes a olej

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

az to das urobit do zimy, staci aj vodu liat, presne ako tutok naznacuju chlapci, hlavne nech ma olej a vodu!, zvolit defenzivnu jazdu, apropo az sa ti tu mhlavaty ochotne k niecomu vyjadri, urobis najlepsie, si to minimalne vypocut a este lepsie sa rovno zariadit podla toho ;-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

rejka92 napísal:A drzte palce nech auticko vydrzi 4000 otacok na 5-6 hodin a naspat.

Myslím že predo mnou to bajo dobre zhrnul, treba sa toho držať.
Ale drobná pripomienka troška mimo nosnej témy.
Predpokladám, že tých 4000 rpm je pri diaľničnej 130 km za hodinu.
Sám mám teraz auto, kde konštruktéri šetrili na počte prevodových stupňov a diaľničnú rýchlosť robím pri cca 3700 otáčkach, takže keď sa priamo neponáhľam, idem do 3500 rpm, to považujem za ešte ako tak ohľaduplné otáčky voči motoru. Štve ma to, lebo mal som aj auto kde to išlo pri cca 2300 otáčkach, to sa mi pozdávalo viac.
Neviem teraz či môj návrh nie je moc smelý, ale pri znížení otáčok motora na 3500 pôjde auto o 15% pomalšie, t.j. cca 115 km/hod. Určite to bude voči motoru ústretovejšie, možnože keby sa tak s ním jazdilo stále, ani by sa nedostal do dnešnej situácie.
Je tu na fóre jeden seven, ten tvrdí že dobré auto musí vydržať 4 hodiny nemeckých cez 200 km/hod, jasne že niektoré autá to bez väčších problémov zvládnu, ale väčšina bežnej produkcie určite nie, nech majú tachometer cajchovaný do hocikoľko.
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

hjundai napísal:hlavne olej 5W40 neskúšaj lebo to nemá zmyslu dokonca je to pre tento problém horšie riešenie ako tá 20W50
Mala som na mysli ze az po oprave, proste dat vymenit olej a ist na 5w40. Aspon podla diskusii je vhodny pre tento motor. Sama som si tieto veci nezistovala ked som auto kupila, lebo ziaden problem nebol. Neriesila som ci do neho nalievali spravny olej, iba som v tom pokracovala. :-\
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

wilz napísal:
rejka92 napísal:Neviem teraz či môj návrh nie je moc smelý, ale pri znížení otáčok motora na 3500 pôjde auto o 15% pomalšie, t.j. cca 115 km/hod.
Navrh nie je smely, celkom rozumny, v pozadi mysle som uvazovala o tom ze radsej pojdem setrnejsie a dlhsie.
karool
Príspevky: 325
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karool »

oco13 napísal:
rejka92 napísal: A drzte palce nech auticko vydrzi 4000 otacok na 5-6 hodin :-\ a naspat.
Chodím so starou hrdzavou Feliciou do švajcu. Celkom bez hanby sa zastrčím medzi kamiony , idem 90 auto točí necelých 3000rpm a vydrží to 12 hodín. :40bd: Ja si zatial pospím tak na jedno oko a nemusím riešiť čo sa mi pokazí. lol
kolko dní trva cesta?
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Hlavne si treba zvazit, ci sa oplati vrazat velke peniaze do oprav. Ak aj po opravach zostanes s polovrakom, tak to nie je najlepsie riesenie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problémom je tak trochu hmla okolo problému,tá komplikuje racionálne uvažovanie ako problém odstrániť.To potrebuje mať splnené určité predpoklady,vedieť min na 99% v čom je problém.Ak je splnená táto požiadavka tak už iba si vyskladať možnosti,pre opravu,pre prerušenie opravy a návrat späť (nerentabilnosť) a možné prekvapenia aj z premyslením čo urobiť vtedy ak sa vyskytnú,teda aj možnosť riešenia.
V rozpise ktorý pani zadala sú veci ktoré by tam mali byť podmienečne (tj otvorené dľa skutočnosti) a niektoré nie sú ani spomenuté pritom totálne zamiešajú matematiku opravy.A to v situácii,kedy z polcesty nie je možný lacný návrat.
A ako všade aj tu existuje minimalistický a maximalistický rozsah prác,kde jeden dáva predpoklad úspešnej opravy,druhý istotu dobrého výsledku.Vyjadrené v bubákoch sa majiteľ vie rozhodnúť,vie zvážiť riziká aj náklady,ale ten komu sa zverí do opravy jej musí byť schopný obe varianty jasne pomenovať a riziká že sa niečo nesplní zobrať v plnej miere na svoje tričko.Tj varianta maxi,kde sa nesplnil cieľ.Lebo to už rozhodne lacná varianta nie je,musí byť povedané aj B,kto bude kedy za čo znašať dôsledky.Ak to dopredu nie ja jasné...treba dolievať
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

Veď toto, toho som si vedomá. Len keď ho predám za čo - nejakých 1000evri kvôli poruche ktorú má tak si za to kúpim čo? Máme doma jednu konzervu (Fiat stilo tuším 2005 či jak) a ten je teda v stave iba odviezť manžela do práce do BA a späť a poprípade dať 2-3 hod. cestu niekam, ale zahraničie by som si s ním asi netrúfla. Ďalšiu takú konzervu nepotrebujeme :41c2:
Máme rodinu z zahraničí a aj na dovolenku chceme odviezť každý rok, takže niečo schopné cesty potrebujeme doma mať. Neverím tomu že kúpim niečo s min. 5 airbagmi, funčnou klímou, nejakou tou výbavou aspoň základ na volante a v spoľahlivom stave za 1000-1500eur za koľko by som predala tento. A keby tam mám aj pridať ďalších 1000eur tak aj to mi príde na slušné auto málo. A tých 1000 som teda mohla dať do opravy tohto.
Ťažko rozhodnúť sa, dosť nad tým doma dumáme, ver mi...
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

mhlavaty napísal:Problémom je tak trochu hmla okolo problému
Presne takto premýšľam aj ja. Vadí mi že mi zatiaľ nikto s istotou nepovedal v čom problém je a pritom sa hneď hrnú do nákladnej opravy. Samozrejme nikto auto zatiaľ neotvoril a reálne sa doň nepozrel, nemôžem čakať zmýšľanie jasnovidca ktorý lejzrovo vidí do kapoty a registruje konkrétny problém :zg282:
Z časových dôvodov som si nemohla dovoliť nechať auto ´na skúmaní´ ale ako spomínam, čo pobudnem u rodiny tak p. dedinský mechanik sa pozrie. Uvidíme aký verdikt zahlási a na čo príde. Spomeniem test na CO2, či ho vie urobiť resp. či má na to výbavičku.
Keby mi niekto povie, pozrite pani, jasne a hlasne je to prasknuté tesnenie pod hlavou - nemám nad čím premýšľať. Už jedine nad tým či do toho vraziť tie peniaze. Takto bez takéhoto verdiktu sa nemôžem spoľahnúť že to je naozaj problém. Proste chcem od niekoho jasnú diagnostiku čo to je. Potom môžeme premýšľať čo sa nám oplatí a čo nie.

Inak som ti písala SS, ale je dosť možné že som to urobila zle (tutok som totižto úplný nováčik). Daj vedieť či prišla.
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

v prvom rade si mala dat ruky prec od toho auta ked ti ujo povedal co tsm leje... a k problemu... netusim kolko penazi mas na investovsnie do dalsieho auta ale ber v uvahu to ze ked tie niekto preda dalsiu taku olejnicku ako je to co mas tak tym nevyhras... jedine nakupovat s niekym... netusim za kolko to auto predas ale vexlaci sa najdu co ho kupia doma opravia vymenia kruzky salky voditka tesnenia pojazdia kym sa to zabehne a predaju za normalnu cenu a este na tom dobre zarobia. ak si s tym autom spokojna a paci sa odhliadnuc od problemov z motorov a necakaju ta dalsie investicie don v blizkej dobe a hlavne nehrdzavie ono ani ta oprava nemusi byt zla volba akurat nemozes cakas ze ti to hned prestsne zrat olej... tie komponenty si musia sadnut a to trva par tisic km. No pointa je ze vies co mas a vies ze z motorom mas pokoj... ale ak ti hrdxavie karoserie tak by som to rovno predal a kupil dwco ine
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

Pokiaľ by som tú hrdzu videla voľným okom - nevidím ju :28b7: Čiže myslím/dúfam že ani žiadna skrytá tam nie je. Autičko na vonok vyzerá veľmi pekne odhliadnuc od toho že mi po ňom v jednu noc poskákali tínejdžeri pod vplyvom :3c90:
Pri jazde problém žiaden. Na spotrebu oleja som bola zvyknutá, dolievala som cca 0,5l zhruba na skoro mesiac a pol - dva (to by pri u mňa väčšinou bežnej jazde do mesta znamenalo cca 1500-2000km).
Iba posledné dva mesiace je to odrazu také že na 500-700km dolievam liter. :342a:
Čiže keby sme to opravili a spotreba by bola ako doteraz (rozumej do poruchy), tak na to zvyknutá som a nevadilo mi (by) mi to.
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

sa musis zohnut pod auto najcastejsie je tam kde majstri chytaju zdvihak ked vymienaju kolesa a v okoli vyfuku tu ale tak lahko nezbadas na tu musis byt pod autom. Sam som si kupil podobnu olejnicku po kamionistovi ze s tym len manzelka chodila do prace... a ze nezere vela oleja dake 3dcl/1000km co na vek auta bolo fajn realita bol liter/1000 a poucenie keby som to spravil hned nemusel som tolko oleja napalit a vyhodit eura do vzduchu.Po vymene to hned kleslo na 6dcl/1000 a po zabehu som na 1.5dcl/1000km
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

karool napísal:kolko dní trva cesta?
Najrýchlejšie to bolo za 13hodín, ale bežne 16 -17 ,lebo v rakúsku treba plynové pumpy dosť hladať. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nevidel som zmienku o plyne...
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Rejka nic nevydumate doma ani od pocitaca. Proste si daj pozor aby si to nepredala s velkou stratou a nekupila znova rovnaky vrak, alebo na to aby si do toho vrazila majland a aj tak sa problemy nevyriesili.

Na to potrebujes jedinu vec. Schopneho opravara, ktory to zhodnoti a poradi. Sprav ten test na spaliny a najdi nejakeho motorara, co posudi to chlastanie oleja. Do motora nesmieš pustiť hocikoho.

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných