Citroen C4 1,6 VTI , 88kw 2009 - ubuda chladiaca zmes a olej

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Citroen C4 1,6 VTI , 88kw 2009 - ubuda chladiaca zmes a olej

Príspevok od používateľa rejka92 »

Dobry den, chcela by som sa opytat na este par nazorov navyse ohladom problemu v nazve temy.
Pred dvomi rokmi som kupila toto auto, malo vtedy najazdene cca 175000 km. Momentalne ma najazdenych 220000 km zaokruhlene. Jazdim prevazne do BA do roboty, plus par krat za rok mimo BA po dialnici, cize vytacanie na 4000 otacok u tohto auta, takisto 2-3x/rok do zahranicia na cca 5-6hod cestu pri takychto otackach.
Odkedy som auto kupila, pokracujem v pouzivani oleja ktory tam bol - hustota 20w50. Viem, ze vyrobca odporuca uplne iny olej, po case som to zistila. Povodny majitel povedal, a v servise lam chodil a chodim aj ja tiez - ze skusali aj ine, aj odporucane oleje, ale ze ich dost minal a tento vydrzal dlhsie. Doteraz s tym ale nebol ziaden problem. Cerstvo (“cerstvo” - april) vymeneny olej aj tento rok a od vtedy ho nehorazne zerie. Nevyteka, pod autom je sucho. Za posledny mesiac- dva mi na kazde dva tyzdne pyta olej a dolievam vacsinou 500-1000ml, cize toto zlizne po cca 500-600 km jazdenia. Takisto chladiaca zmes. Za ten cas klesne pod minimum, v nadrzke ju vidim az uplne na spodu.
Viaceri tvrdia ze je to tesnenie pod hlavou. Nebudem tvrdit ze nie, som zena a som blondina :-\ takze v tomto mudra nie som, ale co sa mi podarilo vypatrat ohladom tohto peoblemu je aspon tolko, ze pri prasknutom tesneni pod hlavou je vacsinou na viecku od nadrze na olej nanos, alebo v chladiacej kvapaline olej. To nie je moj pripad. Kvapalina je cista a viecko tiez. Ta kontrolna tycka na olej tiez nema na sebe kvapky ne-olejoveho charakteru a po utreti utierkou je to proste olej, nic vodnate. Takisto auto myslim ze vobec nedymi. Aspon som to nespozorovala a posledne dva dni som sa na to dost sustredila. Pri jazde nic cudne. Sprava sa normalne.
Jeden nazor bol aj taky, ze to budu piestne kruzky.
Obidve tieto opravy si vyzaduju, ak spravne chapem, Investiciu nad 1000€ lebo vsak skoro vsetko treba v motore vymenit.
Suhlasite s tymito nazormi, alebo mate napad ze by to mohlo byt aj nieco ine?
Oplati sa dat to opravit alebo to predat? Lebo do predaja asi musim ist iba dost pod cenu v takomto stave a co za to kupim, moze byt v takom istom stave... odhliadnut od toho, kto by si to kupil? ☺️
Dakujem pekne.
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Re: Citroen C4 1,6 VTI , 88kw 2009 - ubuda chladiaca zmes a

Príspevok od používateľa undertaker007 »

rejka92 napísal:olej 20w50
Tu som prestal čítať, nepovažoval som to za nutné...
Taký olej nelejem ani do Dieselového traktora ZŤS s rokom výroby niekde v okolí 1960 a tomu teda ver, že dnešné motory sú konštrukčne úplne niekde inde, ako kedysi. Ich materiály, hrúbky, vnútorné trenia a mnohé iné sú úplne kdesi inde...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Niečo sedí a niečo nesedí.Olej 20W50 je špičkový olej väčšinou použitý v motocykloch,často v kombi náplni kde motor a prevod žije z jedného oleja atd tad,to nie je žiadna žbrnda do lesotraktora !!!
Ale...neznamená že svojimi špecifickými vlastnosťami vyhovuje danému motoru.Naša pani blondína (v dobrom) má niektoré info správne,niektoré nie.
Spotreba vody...riešilteľná vec,únik existuje v storakých formách aj ťažko odhaliteľné kedže miesto úniku je bezdemontáže napr krytovania alebo iných dielov neprístupné očiam,a množstvo také že stíha odparenie bez skvapnutia.To bývajú miesta pod vodnými čerpadlami (typicky). Tesnenie pod hlavou sa testom odhaľuje za cca dve minuty,takže sa škoda baviť.
Olej...potiaľ by som súhlasil z napísaným,že pravdepodobnosť čerpania oleja je cez piestne krúžky velmi vysoká.Z čím zase súhlasiť nejde,je prípadná cena opravy,pretože k výmene krúžkou nutne nemusí prísť,a pritom závada sa dá odstrániť,čo rozhodne do vysokých čísiel nevbehne.Ako na to,dobrá dielňa vie,školiť tu nebudem.Ale aj napriek tomu že sa nevymmení jediný krúžok (ak je opotrebenie min) je cena opravy na zváženie pretože vyžaduje rozobratie (motor von) a nové tesnenia,nové pevnostné skrutky a celkom dosť práce a hlavne,byť na to vybavený tak technikou ako rozumom.Samotná cena krúžkov zohráva v celej matematike smiešnu rolu.Pokiaľ sa pozriem na ceny C4 tak sú velmi priaznivé,čítaj ..nízke.Neviem čo je príčina tomu,že C4 pomerne vysokého roku je v konkurencii z inými doslova minimálna.To ale vytvára nepomer cena auta/oprava,tj rentabilita.
Východisko - vodu poriešiť,min. náklady a žiaden problém...urobiť.
Olej...zvážiť či cena riešenia kdesi medzi 600 -1000 e.- stojí za riešenie,alebo strpenie terajšieho stavu.
Je iba paradoxom že použitie vysokokvalitného oleja nesprávneho typu viedlo sem.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Je nad Slnko jasnejsie ze 20w50 moze byt akokolvek kvalitny do tohto auta rozhodne nepatri a pouzival sa len preto ze to predoslemu majitelovi zralo olej rovnako znacne. On sa tesi ze sa auta zbavil. Za zvazenie stoji vymena motora ktory sa iste bude dat kupit za par sto E. Alebo srotovisko, alebo generalka,alebo predaj.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

coho je treba, to hned vidiet na cene, 1,6 VTi na alegre idu po 3500 zlotych...len tak pre porovnanie 1,4 firecka od fiata najdrahsie za 1500, zacinaju pod 900, zvazujem ci sa oplati menit olej vobec lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

bajo,nabídka je sice obrovská ale záruka dobrej kúpy neexistuje.Riziko sa znižuje samozrejme,zavolá sa poliakovi a položí pár otázok.Pre kúpu vecí tohoto charakteru sa vyberajú jedine na plno 100 %-ný predajcovia,a to znižuje reálne ponúknuté kusy a trocha zvyšuje cenu.Neskutočne si treba dávať pozor od koho sa kupuje vec charakteru "mačka vo vreci".Ja mám zatiaľ z pekla štastie a čo kúpim je špičkové.V podstate aj vďaka pozornosti majiteľa AutoFra lebo už pár krát veru nejaký ten obchod neodobril alebo upozornil na čosi,a verím že mi ušetril sklamanie zo zlej kúpy.A stále počujem čo mi raz povedal a sú to už roky - z kok...i sa neobchoduje ! Držím sa toho, radšej nekúpim ako získavať blbé poučenia.V obchodoch tohoto druhu sa treba držať jednoduchého princípu,kupujem iba do výšky ochoty vec vyhodiť,ak sa potvrdí že je blbá.
Situácia tej C4 je v podstate lahko rozhodnuteľná,len si treba rozhodnúť čo je výhodnejšie.Opraviť a teda cenu auta navýšiť,alebo auto predať.Samozrejme si dať otázku či z peňazí získaných sa dá,a čo sa dá poriešiť. Lebo ideme znova do systému "mačka vo vreci" takže môžeme dopadnuť 50:50 dobre aj zle
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

Caute chalani :300f:
V prvom rade dakujem za odpovede.
Islo mi hlavne o to ci sa tu vsetci jednoznacne zhodnete na tom ze je to tesnenie pod hlavou alebo date aj ine mozne “problemy”.
Mne totozto dvaja od seba nezavisly mechanici povedali ze to bude motor/tesnenie/kruzky. Vsetko troje si zevraj vyzaduje komplet vymenu vsetkeho uz ked sa raz otvori. A obaja dali cenu vyse 1000€.
Ja som chcela hlavne aby si tym boli isti. Ale naopak, vzdy bola veta: asi to bude tesnenie; to vyzera na tesnenie a pod.
No tak pardon ze skrz “mozno” sa mi nechce ist rovno do otvarania motora. Lebo co vsak otvorime, pozrieme, uz ked je otvoreny tak musi byt vymena vsetkeho, pol roboty za nami takze uz nemalo peniazkov a nakoniec po celom ukone zistime ze to tesnenie vlastne ani nebolo v takom stave v akom sa predpokladalo a ze problem stale pretrvava. Akoze mozno tomu uplne nerozumiem a nefunguje to tak ako si to predstavujem. :-\
Ale hadam by som chcela aby robili to co vedia ze mu naozaj je a nie to co si myslia. Myli ma hlavne to ze ziadne z priznakov ktore uvadzam v povodnom prispevku - nemam.
Netusim preco ziaden z nich nenavrhol to otestovanie na tesnenie, sama som netusila ze sa to da.
Popisete mi prosim co to je a ako to prebieha, popripade ake spolahlive to je?
Tiez ma zarazilo ze tvrdite ze pri vymene tesnenia a teda aj vsetkych veci okolo cena nemusi byt taka vysoka - obaja dali takuto cenu a to jeden z Petrzalky a druhy praveze z PK, cize mimo BA.
Jeden z nich odporucil aj vymenu motora, co mi tiez nacenil aj s robotou na 1000€ cca. Cize jedno a to iste, len co je lepsie, opravit ci vymenit. V akom stave bude motor tak to je otazka s velkym otaznikom. Takyto motor uz bude mat vzdy tych 10 rokov a vzdy uz poriadny kus najazdene. Aby ma o pol roka nepockalo aj tam toto iste.
Olej planujem urcite vyskusat (podla diskusii) nejaky ten 5w40 - pokial sa rozhodnem dat toto do poriadku.
Predat a kupit nieco ine - presne ako pise pan vyssie - 50:50. Nikto nevie co je to spravnejsie rozhodnutie - pockat ma moze to iste. Bohuzial by som musela ist pod cenu kvoli porucham a za to si kupim kurat tak dalsiu konzervu. Preto velmi premyslam nad opravou... len keby bola zaruka ze opravit tuto rakovinu a bude pokoj. :38eb: to bohuzial asi nebude...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak chceš odpoveď na rovinu...prosím.Práce má dnes každá dielňa vyše toho čo stíha,viď dvory praskajúce vo švíkoch.Preto ak príde otázka na cenu tak dostaneš takú odpoveď...možno sa chytíš.
A keď nie,nič sa nedeje.Už to začínaš chápať ?
Test je banálny,u horúceho motora sa z expanznej nádobky "načuchnú" pary do takého valčeka kde je reakčná kvapalina ktorá ak "čuchne" pár molekúl CO plynu (spaliny) tak zmení farbu.Hlúpo jednoduché ale geniálne,neexistuje omyl.Zato v r 2018 existuje spústa ľudí čo ich vrchol vedomostí bol v treťom roku učńovky a odvtedy usilovne hlúpnu.
Trochu som sa usmial...nezávisle jeden servis BA a jeden Pk ...ale to je to isté,v arogancii k zákazníkom kopú 1 ligu obe územia.Nikdy som nepočul aby tu niekto bežal do servisu Ba,zato zoznam Ba aut čo prídu sem by bol ako telefonný zoznam.Prečo asi ?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

jo z bratislavy neni ani svina dobra /som rodak lol/, pezinok je len predmestie, necakaj lepsie, tiez chodim len do NZ, inde ma do servisu nedostanu ani zadarmo :2f93:, by ma zajimalo ako urcili 1000evri ? ja ked idem do servisu, tak chcem opravit auto , to rozhodnutie ci ho zapalit, alebo servisovat musim ucinit doma, cenu riesim az je hotove, nikto nema rengenove oci a vestecku gulu, co sa kde ukaze, stale je priorita mat 100% funkciu, lebo len jeden nepojazdny stav a vsetko budu drobaky :41c2:, v tvojom pripade by som hladal fer jednanie + vybornu komunikaciu, pravda ked chodis od certa k dablovi, to budes muset mat kusisko stastia...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

Pravda, pravda :zg282:
Ved co si myslis, preco sa tak snazim vsade mozne zistit ci za tym moze byt aj nieco ine a tak velmi sa chytam slov “asi” a “mozno” v ich vetach? Sama viem ze ludia su vselijaki a proste ak mam platit taku sumu penazi tak si chcem byt sakra ista ze je to naozaj potrebne.
Dakujem za objasnenie testu, urcite ho budem ziadat kamkolvek sa rozhodnem ist.
Idem bud. tyzden do zahranicia za rodinou do takej dedinky a pan mechanik slubil ze sa pozrie. Uvidime co povie. Dalsi nazor do vreca a aspon bude s cim pracovat a rozhodovat sa.
A drzte palce nech auticko vydrzi 4000 otacok na 5-6 hodin :-\ a naspat.
rejka92
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 04.07.2018 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rejka92 »

bajo777 napísal: by ma zajimalo ako urcili 1000evri ?
Opisujem cenovu ponuku servisu v PK ked nacenovali vymenu tesnenia pod hlavou:
- tesnenie hlavy valcov - 61
- sada skrutiek hlavy valcov - 44
- sada tesneni veka hlavy valcov - 28
- tesniaci kruzok drieku ventilu - 16ks - 37
- frezovanie hlavy - 36
- cistic - 4ks - 20
- praca - 32 hod - 576 (to dali bez DPH)
- spotrebny material - 2 ks - 1
Cize spolu 976 s DPH
Plus nevedel zistit cenu tusim kruzkov ci coho a povedal ze to by bolo plus nejakych 100-200.

Takze tak. Suciastky nove a original, to asi ta hodinovka sa lisi medzi servismi v BA kraji a inde, ci niecim inym to bude?
Dali si tam zbytocne vela hodin? Ci dali suciastky ktore by mozno nebolo potrebne menit?

Viem ze po otvoreni sa da zistit kadeco aj navyse. Len si nesuhlasil s cenou tak posielam rozpisane, opisane z papiera.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Metematicky to sedí,a v tom rozpise ich spôsobu riešenia to tak vychádza,a to ešte stále nerieši hlavný problém (čerpanie oleja na piestnych krúžkoch). Ja veci riešim iným spôsobom,takže celá matematika vychádza inak.Ale tak každý má svoje spôsoby riešení ktoré si zo svojim (potenciálnym) zákazníkom preberie,tu na fóre to preberať rozhodne nebudem,lebo sa to zvrne na mudrošenie ľudí čo o tom nemajú potuchy.Môžem do ss,ale rozhodne tu to riešiť nemienim.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

rejka92 napísal: A drzte palce nech auticko vydrzi 4000 otacok na 5-6 hodin :-\ a naspat.
Chodím so starou hrdzavou Feliciou do švajcu. Celkom bez hanby sa zastrčím medzi kamiony , idem 90 auto točí necelých 3000rpm a vydrží to 12 hodín. :40bd: Ja si zatial pospím tak na jedno oko a nemusím riešiť čo sa mi pokazí. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

hlavne olej 5W40 neskúšaj lebo to nemá zmyslu dokonca je to pre tento problém horšie riešenie ako tá 20W50. Do opravy by som naopak na dolievanie skúsil 10W60.
ABy si neostala visieť na ceste ostáva len sa pomodliť a pravidelne kontrolovať olej, dolievať, chladiačku, dolievať, pre istotu radšej prekúriť interiér ako zakúriť motoru.
A pre istotu by som si pozichroval odťah či odvoz zo zahraničia ak som správne vyrozumel.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

oco13 napísal:
rejka92 napísal: A drzte palce nech auticko vydrzi 4000 otacok na 5-6 hodin :-\ a naspat.
Chodím so starou hrdzavou Feliciou do švajcu. Celkom bez hanby sa zastrčím medzi kamiony , idem 90 auto točí necelých 3000rpm a vydrží to 12 hodín. :40bd: Ja si zatial pospím tak na jedno oko a nemusím riešiť čo sa mi pokazí. lol
- no ale asi nedolievaš liter oleja čo 500km... a nedumáš o tom kam mizne chladiačka

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných