Fiat Tipo 1.4 tjet - vynechavanie motora za studena

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

looploop
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 26.09.2009 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa looploop »

autokomplet napísal:opytal by som si ineho prijimacieho technika alebo rovno najlepsieho mechanika co tam maju a ak by mi trepal podobne blbosti isiel by som do ineho Fiatu
nic nepokazis ak budes menit olej aj skor ako na 15.000km - ja osobne by som prvu vymenu robil na 5.000 a dalsie na 10.000 ale tvoja vec ...
ma to 13tkm a olej vyzera uplne normalne az sa divim. Zas niesom z tych co auta hyckaju top olejmi a vymenami po par km. To auto ma jednoduchu prevadzku ziadne sialenstvo. Dalsia vec k oleju je ta ze co Fiat servis to iny olej aj ked vyrobca doporucuje Seleniu. Je to iba o marketingu a kto da lepsiu cenu pre servis ked beru od dodavatela.
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Aj tak si nenapísal, či budeš meniť po 15tkm olej. Asi nie. Meniť každých 30 tisíc km olej je čisté šialenstvo.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
looploop
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 26.09.2009 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa looploop »

Pisal som ze auto ide na 15tkm na prvu prehliadku a budu menit urcite aj olej na to dohliadnem osobne. Inak na 15tkm interval uplne stacivymena podla mna. Zas to nieje vysokootackova raketa kde su enormne trenia
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

looploop napísal:
Dalsia vec k oleju je ta ze co Fiat servis to iny olej aj ked vyrobca doporucuje Seleniu. Je to iba o marketingu a kto da lepsiu cenu pre servis ked beru od dodavatela.

Autorizovane servisy nie su zazrak.
Je to biznis plny amaterov, ktorych prava nebavi.


Motory Fiat su velmi citlive na kvalitny olej, jednoznacne by som pouzival Seleniu.

A prevodovy olej bez ohladu na znacku vozu - vzdy len original.
kozmert
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 29.11.2008 12:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kozmert »

Ahojte, mám ten istý problém, Tipo 1,4 Tjet. R.v 2017, najazdené cca 3,5tkm. Raz v zime sa stalo, že po prvom rannom štarte hneď samozrejme začalo vynechávanie na 2/3 valce, ale už to nenabehlo na všetky štyri. Samozrejme hneď zasvietilo aj ,,check engine" ani po opakovanom štarte už motor nemal snahu bežať na všetky valce.
Hneď som auto reklamoval, po odtiahnutí do Fiatu bolo vyjadrenie servisu, že vymenili sviečky a nahrali nový softvér. Príčinu mi neboli schopní povedať. Odvtedy auto síce jazdí, ale pri tých prvých studených štartoch stále pozorujem na také 2-3sek vynechanie, proste to tam stále je.
Tiež by som bol zvedavý ako by sa to dalo vyriešiť,resp opraviť.
looploop
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 26.09.2009 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa looploop »

Mno dnes som sa trosku v tom rypal. Rano bolo cca 12 stupnov a startol som auto. Po nastartovani klasicky auto chytilo na vsetky valce a hned som jemne 5x pridal cca do 1500 ot ..fakt iba jemnucko. Potom som pockal asi 5 sekund vsetko bolo v poriadku co sa tyka chodu motora a vsimol som si ze auto este ani nedosiahlo prevadzkovu teplotu a volnobezne otacky rychlo klesi na 1000 a nasledne klesali zhruba ani nie do pol minuty pod 1000 - odhad asi 900. Pri rozbehu auto jemnucko podtrhavalo chvilku ale potom uz slo pekne ako ma. Po obede ked auto vychladlo som opet zopakoval startovanie ale bez pridavania. Dialo sa to ze po nastartovani auto nabehlo na 4 valce ale asi po 3 sekundach zacalo opet ist striedavo na 2 -3 ... Teraz vecer bolo auto opet studene tak som vyskusal ranny experiment a opet to bolo bez trhania. Ked som pockal po nastartovani dlhsie cca minutu a nasledne vystartoval auto slo plynule bez akeho kolvek sklbnutia. Pripada mi to ako keby RJ ignorovala teplotu motora a hned koli emisiam nastavila prevadzkovu zmes a znizila volnobezne otacky ako keby auto bolo zahriate. Dalsi postreh je to ze ked rano sadnem do auta a otocim klucom aj ked je napr 0 stupnov /to som si vsimal casto aj v zime/ na palubovke svieti jeden dielik teploty motora a motor je uplne po noci studeny.
duro8
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 26.02.2007 15:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa duro8 »

Ahoj. Ja mám Bravo T-jet 120 PS a niekedy robí to isté. Je to v poriadku. Vo fiate mi aj vysvetľovali prečo to robí, ale už si nespomínam. Ale nie je to vada.
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

looploop napísal:Mno dnes som sa trosku v tom rypal. Rano bolo cca 12 stupnov a startol som auto. Po nastartovani klasicky auto chytilo na vsetky valce a hned som jemne 5x pridal cca do 1500 ot ..fakt iba jemnucko. Potom som pockal asi 5 sekund vsetko bolo v poriadku co sa tyka chodu motora a vsimol som si ze auto este ani nedosiahlo prevadzkovu teplotu a volnobezne otacky rychlo klesi na 1000 a nasledne klesali zhruba ani nie do pol minuty pod 1000 - odhad asi 900. Pri rozbehu auto jemnucko podtrhavalo chvilku ale potom uz slo pekne ako ma. Po obede ked auto vychladlo som opet zopakoval startovanie ale bez pridavania. Dialo sa to ze po nastartovani auto nabehlo na 4 valce ale asi po 3 sekundach zacalo opet ist striedavo na 2 -3 ... Teraz vecer bolo auto opet studene tak som vyskusal ranny experiment a opet to bolo bez trhania. Ked som pockal po nastartovani dlhsie cca minutu a nasledne vystartoval auto slo plynule bez akeho kolvek sklbnutia. Pripada mi to ako keby RJ ignorovala teplotu motora a hned koli emisiam nastavila prevadzkovu zmes a znizila volnobezne otacky ako keby auto bolo zahriate. Dalsi postreh je to ze ked rano sadnem do auta a otocim klucom aj ked je napr 0 stupnov /to som si vsimal casto aj v zime/ na palubovke svieti jeden dielik teploty motora a motor je uplne po noci studeny.
Tieto vsetky skusky mam za sebou...presne s rovnakym vysledkom..Pri tom vynechavani a traseni motora tam je dost bohata zmes, ktora sa neda dobre spalit..Cast nespaleneho benzinu ide cez vyfuk von a je to aj citit..Niekedy mam pocit, ze je to zase kvoli emisiam, aby ten nespaleny benzin z valcov zacal horiet v katalyzatore, aby sa rychlejsie zohrial a co v najkratsom case zacal manazment motoru riadit bohatost zmesy v idealnom pomere...Ten skory nabeh volnobehu tomu nasvedcuje..

Tento problem ma vela majitelov 1.4 a 1.4 tjet..nie je to individualna zalezitost, preto stale tvrdim, ze je to softwarom a autorizaky to nechcu riesit, pretoze upravu softu by musel vydat vyrobca, ktory to ale naprogramoval tak, aby to bolo vsetko o.k., co sa tyka emisnych noriem....

Ale ako som uz pisal, mne pomohlo reset auto adaptacnych hodnot ..Mozno sa to casom vrati, ale zatial mam asi 4 mesiace pokoj a ked to zase pride, viem co mam robit.. :)

for duro8:

Moze to byt v poriadku podla vyjadrenia servisu alebo vyrobcu..Na druhej strane je to pre zakaznika velmi otravne, ked po starte ma pocit, ze motor vyskoci zo silenblokov a hned preskocia aj rozvody...Je to na skodu dobrej povesti znacky.....
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
fiatak25
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 28.06.2018 09:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fiatak25 »

Vlastnim fiat bravo 1.4 t-jet 88kW.Tiez mam problem s tym startom.Pred mesiacom som bol vo fiate v lamaci v BA.Hned som im povedal nech skontroluju ci je mozna aktualizacia SW v riadiacej jednotke nakolko som si bol isty ze je to SW.Po styroch hodinach prace mi vycistili skrtiacu klapku a vymazali adaptacne hodnoty ktore si viem vymazat aj sam.Aktualizacia nebola mozna nakolko nemali novsi SW.Nechal som tam 94€.Nejake 4 dni auto startovalo v pohode a potom to zacalo zas.Momentalne som to vyriesil tak ze musim tankovat 100-oktan benzin.Este ma napadla jedna vec,zobrat auto do chiptuningu a nech upravia tie startovacie davky paliva ked uz fiat na to serie.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

to napadlo aj mna, ale mne to vzdy blblo v lete a v zime dobre lol, ovsem ja tam mam lpg a od poslednej navstevy u plynara nech je kolkokolvek stupnov, startuje dobre aj ked mam 2 mesiace stary benzin, este jednu zmenu som spravil, tankujem na novej pumpe co nam tu postavili, je to taka lacna, cize sa tam nonstop tocia auta...kazdopadne musim potvrdit ze prvy start na 3 valce som zazil pri stave 500km na odometri

este jedna univerzalna rada hosi, kedze mam cez 150t nahrkane s tymto kramom, nenechajte ho ist na malo valcov ! nebudte darebny, zdechnite to a natocte druhykrat !!! druhy start je aspon u mna 100% na vsetky valce, je tam volaka logika skryta
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
fiatak25
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 28.06.2018 09:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fiatak25 »

Odbocim trocha od temy.Dlhsiu dobu pozorujem na mojom brave 1.4 t-jet 88kW skubnutie/trhnutie auta za jazdy po ubrati plynu,teda ked vyslapnem plynovy pedal.Sprava sa to ako keby niekto do vas tukol zozadu,taky kopanec.Nejaky napad ?
dalimaly
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 12.05.2016 17:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dalimaly »

skušal si to s niekym konzultovat? Kolko rokov má tvoje auto?
dalimaly
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 12.05.2016 17:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dalimaly »

skušal si to s niekym konzultovat? Kolko rokov má tvoje auto?
dalimaly
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 12.05.2016 17:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dalimaly »

skušal si to s niekym konzultovat? Kolko rokov má tvoje auto?
fiatak25
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 28.06.2018 09:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fiatak25 »

Nie nie nekonzultoval som to s nikym.Rok vyroby je 2009 a ma najazdene 140 000 km.Predpokladam ze to bude bud skrtiaca klapka alebo poloosi ... plynovy pedal je v poriadku,pozeral som ho na diagnostike(funguje spravne).

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných