Fiat Tipo 1.4 tjet - vynechavanie motora za studena
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 153
- Dátum registrácie: 26.09.2009 20:29 Zdieľať na Facebook
ma to 13tkm a olej vyzera uplne normalne az sa divim. Zas niesom z tych co auta hyckaju top olejmi a vymenami po par km. To auto ma jednoduchu prevadzku ziadne sialenstvo. Dalsia vec k oleju je ta ze co Fiat servis to iny olej aj ked vyrobca doporucuje Seleniu. Je to iba o marketingu a kto da lepsiu cenu pre servis ked beru od dodavatela.autokomplet napísal:opytal by som si ineho prijimacieho technika alebo rovno najlepsieho mechanika co tam maju a ak by mi trepal podobne blbosti isiel by som do ineho Fiatu
nic nepokazis ak budes menit olej aj skor ako na 15.000km - ja osobne by som prvu vymenu robil na 5.000 a dalsie na 10.000 ale tvoja vec ...
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 153
- Dátum registrácie: 26.09.2009 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
looploop napísal:
Dalsia vec k oleju je ta ze co Fiat servis to iny olej aj ked vyrobca doporucuje Seleniu. Je to iba o marketingu a kto da lepsiu cenu pre servis ked beru od dodavatela.
Autorizovane servisy nie su zazrak.
Je to biznis plny amaterov, ktorych prava nebavi.
Motory Fiat su velmi citlive na kvalitny olej, jednoznacne by som pouzival Seleniu.
A prevodovy olej bez ohladu na znacku vozu - vzdy len original.
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 29.11.2008 12:49 Zdieľať na Facebook
Ahojte, mám ten istý problém, Tipo 1,4 Tjet. R.v 2017, najazdené cca 3,5tkm. Raz v zime sa stalo, že po prvom rannom štarte hneď samozrejme začalo vynechávanie na 2/3 valce, ale už to nenabehlo na všetky štyri. Samozrejme hneď zasvietilo aj ,,check engine" ani po opakovanom štarte už motor nemal snahu bežať na všetky valce.
Hneď som auto reklamoval, po odtiahnutí do Fiatu bolo vyjadrenie servisu, že vymenili sviečky a nahrali nový softvér. Príčinu mi neboli schopní povedať. Odvtedy auto síce jazdí, ale pri tých prvých studených štartoch stále pozorujem na také 2-3sek vynechanie, proste to tam stále je.
Tiež by som bol zvedavý ako by sa to dalo vyriešiť,resp opraviť.
Hneď som auto reklamoval, po odtiahnutí do Fiatu bolo vyjadrenie servisu, že vymenili sviečky a nahrali nový softvér. Príčinu mi neboli schopní povedať. Odvtedy auto síce jazdí, ale pri tých prvých studených štartoch stále pozorujem na také 2-3sek vynechanie, proste to tam stále je.
Tiež by som bol zvedavý ako by sa to dalo vyriešiť,resp opraviť.
-
- Príspevky: 153
- Dátum registrácie: 26.09.2009 20:29 Zdieľať na Facebook
Mno dnes som sa trosku v tom rypal. Rano bolo cca 12 stupnov a startol som auto. Po nastartovani klasicky auto chytilo na vsetky valce a hned som jemne 5x pridal cca do 1500 ot ..fakt iba jemnucko. Potom som pockal asi 5 sekund vsetko bolo v poriadku co sa tyka chodu motora a vsimol som si ze auto este ani nedosiahlo prevadzkovu teplotu a volnobezne otacky rychlo klesi na 1000 a nasledne klesali zhruba ani nie do pol minuty pod 1000 - odhad asi 900. Pri rozbehu auto jemnucko podtrhavalo chvilku ale potom uz slo pekne ako ma. Po obede ked auto vychladlo som opet zopakoval startovanie ale bez pridavania. Dialo sa to ze po nastartovani auto nabehlo na 4 valce ale asi po 3 sekundach zacalo opet ist striedavo na 2 -3 ... Teraz vecer bolo auto opet studene tak som vyskusal ranny experiment a opet to bolo bez trhania. Ked som pockal po nastartovani dlhsie cca minutu a nasledne vystartoval auto slo plynule bez akeho kolvek sklbnutia. Pripada mi to ako keby RJ ignorovala teplotu motora a hned koli emisiam nastavila prevadzkovu zmes a znizila volnobezne otacky ako keby auto bolo zahriate. Dalsi postreh je to ze ked rano sadnem do auta a otocim klucom aj ked je napr 0 stupnov /to som si vsimal casto aj v zime/ na palubovke svieti jeden dielik teploty motora a motor je uplne po noci studeny.
-
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 26.02.2007 15:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 130
- Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
- Bydlisko: NMnV Zdieľať na Facebook
Tieto vsetky skusky mam za sebou...presne s rovnakym vysledkom..Pri tom vynechavani a traseni motora tam je dost bohata zmes, ktora sa neda dobre spalit..Cast nespaleneho benzinu ide cez vyfuk von a je to aj citit..Niekedy mam pocit, ze je to zase kvoli emisiam, aby ten nespaleny benzin z valcov zacal horiet v katalyzatore, aby sa rychlejsie zohrial a co v najkratsom case zacal manazment motoru riadit bohatost zmesy v idealnom pomere...Ten skory nabeh volnobehu tomu nasvedcuje..looploop napísal:Mno dnes som sa trosku v tom rypal. Rano bolo cca 12 stupnov a startol som auto. Po nastartovani klasicky auto chytilo na vsetky valce a hned som jemne 5x pridal cca do 1500 ot ..fakt iba jemnucko. Potom som pockal asi 5 sekund vsetko bolo v poriadku co sa tyka chodu motora a vsimol som si ze auto este ani nedosiahlo prevadzkovu teplotu a volnobezne otacky rychlo klesi na 1000 a nasledne klesali zhruba ani nie do pol minuty pod 1000 - odhad asi 900. Pri rozbehu auto jemnucko podtrhavalo chvilku ale potom uz slo pekne ako ma. Po obede ked auto vychladlo som opet zopakoval startovanie ale bez pridavania. Dialo sa to ze po nastartovani auto nabehlo na 4 valce ale asi po 3 sekundach zacalo opet ist striedavo na 2 -3 ... Teraz vecer bolo auto opet studene tak som vyskusal ranny experiment a opet to bolo bez trhania. Ked som pockal po nastartovani dlhsie cca minutu a nasledne vystartoval auto slo plynule bez akeho kolvek sklbnutia. Pripada mi to ako keby RJ ignorovala teplotu motora a hned koli emisiam nastavila prevadzkovu zmes a znizila volnobezne otacky ako keby auto bolo zahriate. Dalsi postreh je to ze ked rano sadnem do auta a otocim klucom aj ked je napr 0 stupnov /to som si vsimal casto aj v zime/ na palubovke svieti jeden dielik teploty motora a motor je uplne po noci studeny.
Tento problem ma vela majitelov 1.4 a 1.4 tjet..nie je to individualna zalezitost, preto stale tvrdim, ze je to softwarom a autorizaky to nechcu riesit, pretoze upravu softu by musel vydat vyrobca, ktory to ale naprogramoval tak, aby to bolo vsetko o.k., co sa tyka emisnych noriem....
Ale ako som uz pisal, mne pomohlo reset auto adaptacnych hodnot ..Mozno sa to casom vrati, ale zatial mam asi 4 mesiace pokoj a ked to zase pride, viem co mam robit..
for duro8:
Moze to byt v poriadku podla vyjadrenia servisu alebo vyrobcu..Na druhej strane je to pre zakaznika velmi otravne, ked po starte ma pocit, ze motor vyskoci zo silenblokov a hned preskocia aj rozvody...Je to na skodu dobrej povesti znacky.....
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 28.06.2018 09:50 Zdieľať na Facebook
Vlastnim fiat bravo 1.4 t-jet 88kW.Tiez mam problem s tym startom.Pred mesiacom som bol vo fiate v lamaci v BA.Hned som im povedal nech skontroluju ci je mozna aktualizacia SW v riadiacej jednotke nakolko som si bol isty ze je to SW.Po styroch hodinach prace mi vycistili skrtiacu klapku a vymazali adaptacne hodnoty ktore si viem vymazat aj sam.Aktualizacia nebola mozna nakolko nemali novsi SW.Nechal som tam 94€.Nejake 4 dni auto startovalo v pohode a potom to zacalo zas.Momentalne som to vyriesil tak ze musim tankovat 100-oktan benzin.Este ma napadla jedna vec,zobrat auto do chiptuningu a nech upravia tie startovacie davky paliva ked uz fiat na to serie.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
to napadlo aj mna, ale mne to vzdy blblo v lete a v zime dobre , ovsem ja tam mam lpg a od poslednej navstevy u plynara nech je kolkokolvek stupnov, startuje dobre aj ked mam 2 mesiace stary benzin, este jednu zmenu som spravil, tankujem na novej pumpe co nam tu postavili, je to taka lacna, cize sa tam nonstop tocia auta...kazdopadne musim potvrdit ze prvy start na 3 valce som zazil pri stave 500km na odometri
este jedna univerzalna rada hosi, kedze mam cez 150t nahrkane s tymto kramom, nenechajte ho ist na malo valcov ! nebudte darebny, zdechnite to a natocte druhykrat !!! druhy start je aspon u mna 100% na vsetky valce, je tam volaka logika skryta
este jedna univerzalna rada hosi, kedze mam cez 150t nahrkane s tymto kramom, nenechajte ho ist na malo valcov ! nebudte darebny, zdechnite to a natocte druhykrat !!! druhy start je aspon u mna 100% na vsetky valce, je tam volaka logika skryta
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 28.06.2018 09:50 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 12.05.2016 17:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 12.05.2016 17:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 12.05.2016 17:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 28.06.2018 09:50 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných