MotorovĂ˝ olej klasifikacie "C 3" u benz.motorov
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
MotorovĂ˝ olej klasifikacie "C 3" u benz.motorov
Názov temy mal znieť :
Opodstatnenosť použitia motoroveho oleja klasifikacie C-3
pre benzinové motory.
Bol by som rád ak by ste sa vyjadrili k téme použitia mot. oleja u benzinových motorov, klasifikacie podľa ACEA A3/B4 C-3 , ktorý je primarne určený pre naftové motory so zabudovaným filtrom pevných častíc DPF, FAP .
Použitie vyššie uvedeného oleja klasifikacie C-3 u benzinovych motoroch, nie je moj vymysel, predpisujú ho niektorí vyrobcovia aj pre benzinove motory.
Opodstatnenosť použitia motoroveho oleja klasifikacie C-3
pre benzinové motory.
Bol by som rád ak by ste sa vyjadrili k téme použitia mot. oleja u benzinových motorov, klasifikacie podľa ACEA A3/B4 C-3 , ktorý je primarne určený pre naftové motory so zabudovaným filtrom pevných častíc DPF, FAP .
Použitie vyššie uvedeného oleja klasifikacie C-3 u benzinovych motoroch, nie je moj vymysel, predpisujú ho niektorí vyrobcovia aj pre benzinove motory.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Keď je problém tak už je neskoro.
Nie je C ako C, ale všetky sú mid- alebo low- SAPS a niektoré aj so zníženou HTHS viskozitou takže by som to lial len tam kam je to vyslovene nevyhnutné a to jednoduchý benzínový motor nie je.
Nie je C ako C, ale všetky sú mid- alebo low- SAPS a niektoré aj so zníženou HTHS viskozitou takže by som to lial len tam kam je to vyslovene nevyhnutné a to jednoduchý benzínový motor nie je.
Kód: Vybrať všetko
ACEA C1 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Lowest SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Low Viscosity Oils with a minimum HTHS Viscosity of 2.9 mPa*s.
ACEA C2 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Low Viscosity Oils with a minimum HTHS Viscosity of 2.9 mPa*s.
ACEA C3 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa*s.
ACEA C4 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Low SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa*s.
ACEA C5 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, for further improved Fuel Economy, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable and OEM-approved for use of Low Viscosity Oils with a minimum HTHS Viscosity of 2.6 mPa*s.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1120
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
......................................
Naposledy upravil/-a laco1871 v 22.06.2018 09:25, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Posledný príspevok som nepochopil vlastne ani ten prvý.... ale od C3-10 doplnili balíček aditív tak že nie je problém ich použiť aj v benzínovom motore bez nejakého rizika.
Predpokladám je tu snaha olejárov nejako oleje "unifikovať" a tak znížiť náklady - výrobcovia im pômôžu a doporučia to čo je obom výhodné.
Predpokladám je tu snaha olejárov nejako oleje "unifikovať" a tak znížiť náklady - výrobcovia im pômôžu a doporučia to čo je obom výhodné.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
takže by som to lial len tam kam je to vyslovene nevyhnutné a to jednoduchý benzínový motor nie je.
- C3 od špecifikácie 2010 môže kľudne ísť do benzínového motora. Presne ako to píše tá tabuľka ktorú si tam nahodil.
Keď nechceš nemusíš, ja by som tiež nedal ale netvrdil by som že "sa niečo stane". Ako píše Bajo nestane sa nič ak to výrobca dovoľuje.
- C3 od špecifikácie 2010 môže kľudne ísť do benzínového motora. Presne ako to píše tá tabuľka ktorú si tam nahodil.
Keď nechceš nemusíš, ja by som tiež nedal ale netvrdil by som že "sa niečo stane". Ako píše Bajo nestane sa nič ak to výrobca dovoľuje.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46 Zdieľať na Facebook
Oleje Acea C3 od roku 2010 spĺňajú tiež normy Acea A3/B3/B4 a tiež sú vhodné aj pre staršie benzínové motory. Dovolím si citovať české fórum o olejoch
"Dobrý den,
protože se zde v tématu i v jiných z poslední doby často diskutuje použití olejů s aditivačním balíkem ACEA C3 v případech, pokud to není nutné (vozy s DPF) dovoluji si u veřejnit grafy od jednoho ze světových dodavatelů aditiv originálním výrobcům olejů, kterým je i Millers Oils.
Aditivační balík ACEA C3 prošel za poslední roky vývojem podle roků vydání od C3-04, C3-07, C3-08 až po C3-10. Míra ochrany proti opotřebění se razantně odlišuje. Dále se obecně traduje, ža ACEA A3/B4 jakožto full SAPS olej chrání agregát lépe, než C3, což je pravda jen dokud nesrovnáme roky vydání aditivačních balíků.
Např. ACEA C3 - 04, 07, 08 ukazují menší ochranu proti opotřebení než oleje ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Ovšem nejnovější norma ACEA C3-10 poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje s aditivačním balíkem pouze ACEA A3/B4-08 FULL SAPS. Viz přiložená grafika."
Keď si pozriete technické listy týchto olejov, majú trošku nižšiu alkalickú rezervu, okolo 7,5. takže sa pri krátkych jazdách skôr "vyčerpajú".
"Dobrý den,
protože se zde v tématu i v jiných z poslední doby často diskutuje použití olejů s aditivačním balíkem ACEA C3 v případech, pokud to není nutné (vozy s DPF) dovoluji si u veřejnit grafy od jednoho ze světových dodavatelů aditiv originálním výrobcům olejů, kterým je i Millers Oils.
Aditivační balík ACEA C3 prošel za poslední roky vývojem podle roků vydání od C3-04, C3-07, C3-08 až po C3-10. Míra ochrany proti opotřebění se razantně odlišuje. Dále se obecně traduje, ža ACEA A3/B4 jakožto full SAPS olej chrání agregát lépe, než C3, což je pravda jen dokud nesrovnáme roky vydání aditivačních balíků.
Např. ACEA C3 - 04, 07, 08 ukazují menší ochranu proti opotřebení než oleje ACEA A3/B4-08 FULL SAPS.
Ovšem nejnovější norma ACEA C3-10 poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje s aditivačním balíkem pouze ACEA A3/B4-08 FULL SAPS. Viz přiložená grafika."
Keď si pozriete technické listy týchto olejov, majú trošku nižšiu alkalickú rezervu, okolo 7,5. takže sa pri krátkych jazdách skôr "vyčerpajú".
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57 Zdieľať na Facebook
Casom sa dockame, ze kazda automobilka si zjednoti 1 olej (specifikacia) pre vsetky svoje agregaty (VW-u to bude trvat asi najdlhsie). Vid Ford (az na "sportiaky"). Z ekonomickeho i praktickeho hladiska je to logicke. Rovnako je to i s pouzitim pletovych vodiciek typu 0W-16 (vid. napr. Iveco Stralis E6 0w-30 a interval 150.000km pri naplni cca 28L-pri 500.000km to zerie 5L/10.000km). Spotreba paliva=emisie je prvorada a co sa bude diat s motorom po zaruke nikoho nezaujima. Bola doba, kedy sa hladelo na antikoroznu ochranu karoserie, ktora bola jednou z najvacsich slabin automobilov.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní