Opel Insignia - vymena brzd
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 14.11.2017 10:20 Zdieľať na Facebook
Opel Insignia - vymena brzd
Ahoj, dopredu sa ospravedlnujem ak pisem do zleho vlakna. Hladam servismana v bratislave na vymenu prednych brzd (kotuce + platnicky), ktory by mi dokazal objednat material + vymenit to do piatku. V piatok ma caka dlha cesta po dialnici a ja sa bojim na tom chodit teraz po bratislave, nie este po dialnici... Bohuzial som tuto vec zistil az ked som prisiel do BA ( niesom bratislavcan ) inak by som si to dal vymenit doma u mojho ,,garazmajstra''.
Nieco o aute : insignia 2011, 118kw, kod motora A20DTH, momentalne tam mam priemer kotuca +/- 320mm.
DAKUJEM.
Nieco o aute : insignia 2011, 118kw, kod motora A20DTH, momentalne tam mam priemer kotuca +/- 320mm.
DAKUJEM.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Prečo by si sa mal bať z tým jazdiť ?
Pokiaľ platničky maju aspoň 5-6 mm , nič sa nehreje, pri brzdení netrasie, tak je to O.K.
Ide len o účinnosť brzdenia, predpokladam,že 90 % učinnosti tam stále je
Kontrolná otázka :
Aký zdvih ma brzd.pedal , od stlačenia až po okamih,kedy brzdy brzdia na plný záber ?
A okrem toho , účinnosť brzdenia velmi zavisi od pomerov v CELEJ BRZD.SUSTAVE
Aj zadné brzdy ovplyvňuju účinnosť brzdenia.
A propos , nemyslí si,že ked dáš namontovať
nové predné kotuče aj z platničkami,
že auto hneď od prvých prejdených metrov začne lepšie brzdiť o 200%
Aj nové brzdy treba niekolko desiatok km ZABEHAVAŤ pomalým a jemným pribrzďovaním.
Pokiaľ platničky maju aspoň 5-6 mm , nič sa nehreje, pri brzdení netrasie, tak je to O.K.
Ide len o účinnosť brzdenia, predpokladam,že 90 % učinnosti tam stále je
Kontrolná otázka :
Aký zdvih ma brzd.pedal , od stlačenia až po okamih,kedy brzdy brzdia na plný záber ?
A okrem toho , účinnosť brzdenia velmi zavisi od pomerov v CELEJ BRZD.SUSTAVE
Aj zadné brzdy ovplyvňuju účinnosť brzdenia.
A propos , nemyslí si,že ked dáš namontovať
nové predné kotuče aj z platničkami,
že auto hneď od prvých prejdených metrov začne lepšie brzdiť o 200%
Aj nové brzdy treba niekolko desiatok km ZABEHAVAŤ pomalým a jemným pribrzďovaním.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Pokiaľ tie brzdy su na 90% O.K.ohĺadom technického stavu, ako som pisal vyššie
a stale maš pocit,že s tým nabehom brzdenia to nie je celkom O.K. ,
že brzdy su stale akési "zvädnuté" mám pre teba jeden tip:
Prebehni autom Pezinsku Babu smerom z Perneka na Pezinok
hoci aj svižnejším tempom, v klesaní na serpentínach brzdy sa zahrejú na dostatočnú teplotu aby sa dosiahla max.učinnosť brzdenia,
teplota vyrovná pnutia v kotúčoch,brzdy prestanu triasť, aktivuje sa aj podtlak v posilňovačí brzd nasledkom zvýšených otáčok motora,
doležité je aby si brzdy po zjazde z P.Baby
ROVNOMERNE SCHLADIL plynulou JAZDOU.
Potom budu brzdy ďaleko lepšie brzdiť .. VYSKÚŠAJ.
a stale maš pocit,že s tým nabehom brzdenia to nie je celkom O.K. ,
že brzdy su stale akési "zvädnuté" mám pre teba jeden tip:
Prebehni autom Pezinsku Babu smerom z Perneka na Pezinok
hoci aj svižnejším tempom, v klesaní na serpentínach brzdy sa zahrejú na dostatočnú teplotu aby sa dosiahla max.učinnosť brzdenia,
teplota vyrovná pnutia v kotúčoch,brzdy prestanu triasť, aktivuje sa aj podtlak v posilňovačí brzd nasledkom zvýšených otáčok motora,
doležité je aby si brzdy po zjazde z P.Baby
ROVNOMERNE SCHLADIL plynulou JAZDOU.
Potom budu brzdy ďaleko lepšie brzdiť .. VYSKÚŠAJ.
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 14.11.2017 10:20 Zdieľať na Facebook
Brzdy su 100% na odpis, na kotuci je uz vydrata drazka, mozno by sa dali stocit na sustruhu, ale su aj hrdzave tak by som ich rovno chcel tiez vymenit, co sa tyka dosticiek tak tie su zodrate, neviem ako to opisat proste je tam ta vacsia cast ktora sa vklada do strmena a potom ta mensia ktora sa trie o kotuc, a ja tam mam uz len tu velku cast. Autom trasie pri brzdeni a aj ked nebrzdim, auto vydava zvuky jak ked sa elektricka premiestnuje na druhu kolaj, skriplavy kovovy zvuk... Ludia sa otacaju ze co tam robi elektricka ... ale to robia moje brzdy.
Uz len z toho dovodu ze to vydava vseliake zvuky ( kovovy skripot, piskanie ) aj ked NEBRZDIM, sa bojim na tom ist rychlejsie, kedze sa tam volaco o seba trie... a nerad by som to zadrel alebo nieco podobne.
zadne brzdy su v pohode, kotuc troska hrdzavy a dosticky su nove ( menene min. rok)
auto zacne brzdit cca pri polovici jak zoslapnem pedal.
To ze s novyma brzdama hned skocit pri 150km/h na brzdy neni sposob ako ich zabehnut viem uz sa mi taka vec stala este na starom aute...
Este dodam ze to moze byt aj okolie BA
Uz len z toho dovodu ze to vydava vseliake zvuky ( kovovy skripot, piskanie ) aj ked NEBRZDIM, sa bojim na tom ist rychlejsie, kedze sa tam volaco o seba trie... a nerad by som to zadrel alebo nieco podobne.
zadne brzdy su v pohode, kotuc troska hrdzavy a dosticky su nove ( menene min. rok)
auto zacne brzdit cca pri polovici jak zoslapnem pedal.
To ze s novyma brzdama hned skocit pri 150km/h na brzdy neni sposob ako ich zabehnut viem uz sa mi taka vec stala este na starom aute...
Este dodam ze to moze byt aj okolie BA
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Síce nemám veľmo chuť písať niečo po našom najmúdrejšol lacovi, ale vyzerá že naozaj potrebuješ pomoc.
Vyzerá to tak že máš na kov zodraté brzdové platničky, no a zrejme bude treba ošetriť a rozchodiť aj vedenia na brzdovom strmeni, možno aj valčeky.
Či treba nevyhnutne vymeniť aj kotúče to pri počítači nemáme ako vedieť, samozrejme výmena za nové kotúče nemôže uškodiť.
Jedná sa o opravu, ktorú je schopný ti urobiť takmer každý zdatný automechanik, takže pokiaľ ti tu niekto následne konkrétne neporadí, kľudne sa vyber na Galvániho alebo Starú Ivánsku cestu v Bratislave, v každom z dvore je niekoľko autodielní, podľa prístupu a ochoty si určite dokážeš vybrať, oni zase vedia odkiaľ a ako kúpiť potrebné náhradné diely.
Vyzerá to tak že máš na kov zodraté brzdové platničky, no a zrejme bude treba ošetriť a rozchodiť aj vedenia na brzdovom strmeni, možno aj valčeky.
Či treba nevyhnutne vymeniť aj kotúče to pri počítači nemáme ako vedieť, samozrejme výmena za nové kotúče nemôže uškodiť.
Jedná sa o opravu, ktorú je schopný ti urobiť takmer každý zdatný automechanik, takže pokiaľ ti tu niekto následne konkrétne neporadí, kľudne sa vyber na Galvániho alebo Starú Ivánsku cestu v Bratislave, v každom z dvore je niekoľko autodielní, podľa prístupu a ochoty si určite dokážeš vybrať, oni zase vedia odkiaľ a ako kúpiť potrebné náhradné diely.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Neviem prečo sa z*ebu*eš...
Ja čo píšem ohĺadom brzd , tak len z vlastnej skusenosti
A,že pri použivaní svojho auta,
som ochotný isť "na hranu" možnosti auta aj seba, to nikoho nemusí trapiť...
A propos , vo vyššie uvedených príspevkoch som písal : ..POKIAĽ sa veci maju takto a takto, urob TOTO a TOTO,
pokiaľ nie, tak samozrejme,že to čo som mu radil nebude robiť, to je hadam jasné...
Ja čo píšem ohĺadom brzd , tak len z vlastnej skusenosti
A,že pri použivaní svojho auta,
som ochotný isť "na hranu" možnosti auta aj seba, to nikoho nemusí trapiť...
A propos , vo vyššie uvedených príspevkoch som písal : ..POKIAĽ sa veci maju takto a takto, urob TOTO a TOTO,
pokiaľ nie, tak samozrejme,že to čo som mu radil nebude robiť, to je hadam jasné...
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 14.11.2017 10:20 Zdieľať na Facebook
Dakujem za tipy, uz som aj obvolal volakych mechanikov ale bud maju vela roboty, alebo mi poslali taku cenu ze som skoro na rit padol ... cez 400 euro, je to normalna cena ?
nie ze by som to chcel zadarmo alebo co, ale pride mi to proste dost... nech si kazdy nahodi na materialy ale zase netreba to prehanat ( konkretne som si daval nacenit klasicke ATE kotucke + dosky, ziadne sportove/drazkove ... )
Nemam moc casu na behanie po servisoch, som dost prac. vytazeny, preto som napisal aj na toto forum, kde tipujem ze je dost zdatnych a hlavne ferovych mechanikov.
nie ze by som to chcel zadarmo alebo co, ale pride mi to proste dost... nech si kazdy nahodi na materialy ale zase netreba to prehanat ( konkretne som si daval nacenit klasicke ATE kotucke + dosky, ziadne sportove/drazkove ... )
Nemam moc casu na behanie po servisoch, som dost prac. vytazeny, preto som napisal aj na toto forum, kde tipujem ze je dost zdatnych a hlavne ferovych mechanikov.
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
Moja rada?
Kúsok drôtu (zdarma) na zavesenie strmeňa
Prípravok na zatlačenie bŕzd (Alza 15€ v BA osobný odber do 18tej)
Lidl sada očkových kľúčov (10€)
Kladivo (OBI 5€)
Zdvyhák máš v aute. /ak nie, hydraulický (20€) /
Šrobovák s torx sadou resp. krížový/plochý (cca 8€ OBI)
Zbehni do mototechny kúp si kotúče a platničky.
Výmena niekde na parkovisku (najlepšie opustenom) cca 2hodinky.
Ak si čo i len trochu zručný tak si to vymeníš sám, dokonca existuje aj YouTube kde máš návodov milion 5...
a máš po probléme plus ti zostane užitočné nradie do budúcna (až na ten prípravok na brzdy...ten je ti už nanič a aj tak je to taký shit že ho môžeš rovno zahodiť. no na tú výmenu vydrží.
Každý servis si bude účtovať okolo 80 € len cenu práce za 1 koleso (bez materiálu a pokiaľ všetko pôjde jednoducho a hladko) Kotúče plus platničky okolo 150€ - to máš celkovú sumu okolo 300€ . Keď si to spravíš sám aj materiál bude lacnejší a robota zdarma. (cez net si vieš objednať kotúče a platne aj za 80€ spolu)
Kúsok drôtu (zdarma) na zavesenie strmeňa
Prípravok na zatlačenie bŕzd (Alza 15€ v BA osobný odber do 18tej)
Lidl sada očkových kľúčov (10€)
Kladivo (OBI 5€)
Zdvyhák máš v aute. /ak nie, hydraulický (20€) /
Šrobovák s torx sadou resp. krížový/plochý (cca 8€ OBI)
Zbehni do mototechny kúp si kotúče a platničky.
Výmena niekde na parkovisku (najlepšie opustenom) cca 2hodinky.
Ak si čo i len trochu zručný tak si to vymeníš sám, dokonca existuje aj YouTube kde máš návodov milion 5...
a máš po probléme plus ti zostane užitočné nradie do budúcna (až na ten prípravok na brzdy...ten je ti už nanič a aj tak je to taký shit že ho môžeš rovno zahodiť. no na tú výmenu vydrží.
Každý servis si bude účtovať okolo 80 € len cenu práce za 1 koleso (bez materiálu a pokiaľ všetko pôjde jednoducho a hladko) Kotúče plus platničky okolo 150€ - to máš celkovú sumu okolo 300€ . Keď si to spravíš sám aj materiál bude lacnejší a robota zdarma. (cez net si vieš objednať kotúče a platne aj za 80€ spolu)
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 10.08.2015 17:39 Zdieľať na Facebook
No podla mna za 400€ celkom ferove...ak si zoberes ze 321mm kotuce stoja 118€ jeden a 80€ stoja platnicky...Ak sa bavime stale o Ate-ckach
A hlavne to chces mat do piatku hotove..to je ako by si mechanikovy povedal dam ti zenu na noc len nech to je hotove :D
Ak by som mal kde spravil by som to z radostou..Sam mam Insigniu aj som pol roka dozadu robil komplet brzdy
A hlavne to chces mat do piatku hotove..to je ako by si mechanikovy povedal dam ti zenu na noc len nech to je hotove :D
Ak by som mal kde spravil by som to z radostou..Sam mam Insigniu aj som pol roka dozadu robil komplet brzdy
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 14.11.2017 10:20 Zdieľať na Facebook
Este som take nieco nerobil, a kedze by to bolo prvy krat, tak by som to nerobil sam, a urcite nie, niekde na parkovisku Co sa tyka cien, tak co som videl na nete aby som mal prehlad kolko ma to bude stat, a ako pise wilz, nikde som nevidel cenu za 1ks kotuca ATE cez 100 euro ( nie nepozeral som to na ebayi,aliexprese ), aj tie sportove stali pod 100euro.. Tak fakt neviem
-
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 03.06.2014 20:28
- Bydlisko: KE Zdieľať na Facebook
400 je ok? to keby si menil na celom aute tak nepoviem nic. mna stali komplet brzdy (kotuce + platnicky) sportove dokopy 430 eur aj s robotou. Predok 312mm zadok neviem 285mm ci jak to je... Na druhej strane robil mi to znamy takze asi preto aj taka cena Sakra, kebyze som nepreinstaloval PC tak by som ti povedal jake su normalne ceny mal som spravene porovnanie na kotuce + platicky od ATE cez BOSCH, TRW, FERODO, ZIMMERMANN...Kazdopadne ATE vychadzaju najdrahsie, potom idu tusim TRW, BOSCH, ZIMMERMANN, FERODO najlacnejsie
ZIMERMANN sportovy kotuc som ja zohnal za nejakych 70eur dopredu + platnicky nejakych 38 eur co pozeram fakturu.
ZIMERMANN sportovy kotuc som ja zohnal za nejakych 70eur dopredu + platnicky nejakych 38 eur co pozeram fakturu.
Naposledy upravil/-a donatel v 20.06.2018 13:50, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 3413
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
opravte ma, ale ATE nie je ziadny etalon kvality, za ktory by som bol ochotny priplacat. Naco platit o 20 percent viac, ked rovnaku robotu spravi lacnejsi diel. Takze platne by som bral za 25eur a kotuce 2x 35e, cize do 100e kupis diely. Praca pre servis obe strany do 2 hodin. Takze material 100, praca nech 60, to je 160 eur.
tomket ked to takyto zaciatocnik spravi na parkovisku a este s hentakym vybavenim do 2 hodin, tak tomu aj tak neuverim. A robit brzdy bez premazania voditok je hlupost, to tu bude raz dva tema, ze nove brzdy sa zahrievaju, piskaju a pribrzduju.
tomket ked to takyto zaciatocnik spravi na parkovisku a este s hentakym vybavenim do 2 hodin, tak tomu aj tak neuverim. A robit brzdy bez premazania voditok je hlupost, to tu bude raz dva tema, ze nove brzdy sa zahrievaju, piskaju a pribrzduju.
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 14.11.2017 10:20 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných