Ford Galaxy 2002 automat 1,9 tdi , 85kw
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tak ono rokmi sa stale zmenšuje "zásoba" použitých prevodoviek a nesmierne zvyšuje risk ich kúpy.Lebo ...to neodreklamuješ,tak je tak lahučké si trvať na svojom že ten automat bol báječný,len vy ste mantáci a niečo ste po.toto U mechanickej stále zostáva v hre obyčajná klasická oprava,nič svetodoborné nevyžaduje (hoci aj tu záleží na značke).Takže ak aj budú padať sekery,manuál proste poriešiš.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Mp3 ako mozes napisat, ze dialnicne tempo prehrieva olej a nici automat?
nic take som nenapisal - napisal som ze pri 160 alebo 170km/h (poznamka : co byvali castokrat dosahovane rychlosti na Sharanoch s automatmi) sa olej opotrebuva urcite viac nez pri 130 km/h a tam sa opotrebuva viac nez pri 110km/h. Na tom nejaksi trvam a neustupim.
>> Motor je niekolko krat viac namahany na zohrievanie oleja ako automat.
Niekolkokrat to nebude... Na zahranicnych forach bezne najdes zmienky o teplotach 275-300 stupnov Fahrenheita, teda 135 az 150 stupnov Celzia. To sa uz nebavime vzdy len o 1.9tdi, ale taketo teploty asi motorovy olej nedosahuje ze nie ?
Nedajboh nejaky slusnejsi horekopec alebo leto s 37 stupnami... Oleje v automatoch v pohode dokazu 130-140 stupnov.
Volakde som videl, ale teraz to samozrejme neviem najst, analyzu zivotnosti Chrysler ATF+4 olejov do automatov. Jasne, to nie je Galaxy, ale len tak spominam - bolo tam napisane ze pri teplote 200 stupnov je ten olej vybaveny za 16 minut. To si pamatam. Po 16 minutach strati svoje vlastnosti a dovidenia. Pri teplote 160 stupnov to boli dve hodiny. Za dve hodiny tej olej odfajcis za hranicu kde vyrobca tvrdi (nie ja, ale trosku ina kapacita) ze fajront. A tie oleje bezne tocia 100 - 120 stupnov, takze preto padaju prevodovky kde sa oleje nemenia.
>> Olej v automate je chladeny!!! Bud samostatnym chladicom, alebo vodnym okruhom.
hlavne na Galaxy 2002 ktora je predmetom tejto temy, ze ?
Mimochodom, instalacia chladicov absolutne jasne demonstruje NUTNOST takehoto technickeho riesenia. Cize ano, olej v automate sa vie velmi jednoducho prehriat. Daleko jednoduchsie nez olej v motore.
A zapamatajte si jednu vec : "Heat is the No. 1 factor in transmission failures in modern vehicles"
Teplota je primarny faktor poruch prevodoviek v modernych vehykloch. TEPLOTA. Toto tvrdi ZF, a ti chlapci nieco o prevodovkach "asi" vedia.
nic take som nenapisal - napisal som ze pri 160 alebo 170km/h (poznamka : co byvali castokrat dosahovane rychlosti na Sharanoch s automatmi) sa olej opotrebuva urcite viac nez pri 130 km/h a tam sa opotrebuva viac nez pri 110km/h. Na tom nejaksi trvam a neustupim.
>> Motor je niekolko krat viac namahany na zohrievanie oleja ako automat.
Niekolkokrat to nebude... Na zahranicnych forach bezne najdes zmienky o teplotach 275-300 stupnov Fahrenheita, teda 135 az 150 stupnov Celzia. To sa uz nebavime vzdy len o 1.9tdi, ale taketo teploty asi motorovy olej nedosahuje ze nie ?
Nedajboh nejaky slusnejsi horekopec alebo leto s 37 stupnami... Oleje v automatoch v pohode dokazu 130-140 stupnov.
Volakde som videl, ale teraz to samozrejme neviem najst, analyzu zivotnosti Chrysler ATF+4 olejov do automatov. Jasne, to nie je Galaxy, ale len tak spominam - bolo tam napisane ze pri teplote 200 stupnov je ten olej vybaveny za 16 minut. To si pamatam. Po 16 minutach strati svoje vlastnosti a dovidenia. Pri teplote 160 stupnov to boli dve hodiny. Za dve hodiny tej olej odfajcis za hranicu kde vyrobca tvrdi (nie ja, ale trosku ina kapacita) ze fajront. A tie oleje bezne tocia 100 - 120 stupnov, takze preto padaju prevodovky kde sa oleje nemenia.
>> Olej v automate je chladeny!!! Bud samostatnym chladicom, alebo vodnym okruhom.
hlavne na Galaxy 2002 ktora je predmetom tejto temy, ze ?
Mimochodom, instalacia chladicov absolutne jasne demonstruje NUTNOST takehoto technickeho riesenia. Cize ano, olej v automate sa vie velmi jednoducho prehriat. Daleko jednoduchsie nez olej v motore.
A zapamatajte si jednu vec : "Heat is the No. 1 factor in transmission failures in modern vehicles"
Teplota je primarny faktor poruch prevodoviek v modernych vehykloch. TEPLOTA. Toto tvrdi ZF, a ti chlapci nieco o prevodovkach "asi" vedia.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Aj olej v servoriadení (často identický ako v prevodovke) je nutné meniť,vie sa prepáliť.Tiež používajú bežne vlastné chladenie.
Mnoho z dnešných benzínových motorov sú doslova fabriky na teplo od motora,takže tepla je prespríliš.Dá sa iba logicky odvodzovať vplyv na degradáciu oleja,ale po pričuchnutí olej smrdí spáleninou a vyzerá tiež tak ako po roku v kuchyni.Sú to konzistenciou oleje ako voda,prevodovky automatov sú na oleji doslova existenčne závislé.Kúpiť jazdenku kde nie je z absolutnou istotou jasné,ako bol servis oleja robený,a či vôbec,je jednoducho hazard.A hazard je hazard,je to opak štastia.Ak už niekto nevie pochopiť takéto triviálne veci a zvážiť dopady,patrí mu čo mu patrí.Je bežné že sa nový majiteľ jazdenky nevie dopracovať ani k základnej otázky aký olej je v motore,aký už len tam je prehlad čo sa v minulosti dialo z prevodovkou.
Ak niečo platí obzvlášť na slovensku,tak to o mizernom servise platí obzvlášť,a ak ide o servis vecí ktorý predbieha poruchu,tak to už je úplne o ničom.Odhadujem na max 5 % majiteľov ktorý veci robia plánovane a podla nájazdu a predpokladaných životností tak dielov ako olejov.Tu existuje iba všetko "po" až keď to je vynútené.A vzhladom na technické kontroly a totálnu ignoranciu všetkého čo by malo aký taký poriadok udržiavať to bude už iba deň odo dňa horšie.
Mnoho z dnešných benzínových motorov sú doslova fabriky na teplo od motora,takže tepla je prespríliš.Dá sa iba logicky odvodzovať vplyv na degradáciu oleja,ale po pričuchnutí olej smrdí spáleninou a vyzerá tiež tak ako po roku v kuchyni.Sú to konzistenciou oleje ako voda,prevodovky automatov sú na oleji doslova existenčne závislé.Kúpiť jazdenku kde nie je z absolutnou istotou jasné,ako bol servis oleja robený,a či vôbec,je jednoducho hazard.A hazard je hazard,je to opak štastia.Ak už niekto nevie pochopiť takéto triviálne veci a zvážiť dopady,patrí mu čo mu patrí.Je bežné že sa nový majiteľ jazdenky nevie dopracovať ani k základnej otázky aký olej je v motore,aký už len tam je prehlad čo sa v minulosti dialo z prevodovkou.
Ak niečo platí obzvlášť na slovensku,tak to o mizernom servise platí obzvlášť,a ak ide o servis vecí ktorý predbieha poruchu,tak to už je úplne o ničom.Odhadujem na max 5 % majiteľov ktorý veci robia plánovane a podla nájazdu a predpokladaných životností tak dielov ako olejov.Tu existuje iba všetko "po" až keď to je vynútené.A vzhladom na technické kontroly a totálnu ignoranciu všetkého čo by malo aký taký poriadok udržiavať to bude už iba deň odo dňa horšie.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
... a drahsie !!
Riesit 5kvaltovy automat v masine z rokov 1996-2010 respektive 9kvaltovy z akehokolvek hypermoderneho tragaca 2015+ bude TROSICKU aj FINANCNY rozdiel. Ono tie prevodovky su "ZLAHKA" technicky komplikovanejsie.
Nehovoriac o tom ze KDE NAJDES OPRAVARA na ten 9kvalt automat pretoze aby to ciciak vedel opravit, musi mat na to aj suciastky. A to sa zacina ukazovat ako jeden zo zaujimavejsich problemov, tiez... totizto vyrobcovia automatov tiez chcu zarabat a na niektore prevodovky proste NEPOSKYTUJU nahradne suciastky.
Kde v riti je autor tejto temy ? Vysplech otazky, koniec ?
Riesit 5kvaltovy automat v masine z rokov 1996-2010 respektive 9kvaltovy z akehokolvek hypermoderneho tragaca 2015+ bude TROSICKU aj FINANCNY rozdiel. Ono tie prevodovky su "ZLAHKA" technicky komplikovanejsie.
Nehovoriac o tom ze KDE NAJDES OPRAVARA na ten 9kvalt automat pretoze aby to ciciak vedel opravit, musi mat na to aj suciastky. A to sa zacina ukazovat ako jeden zo zaujimavejsich problemov, tiez... totizto vyrobcovia automatov tiez chcu zarabat a na niektore prevodovky proste NEPOSKYTUJU nahradne suciastky.
Kde v riti je autor tejto temy ? Vysplech otazky, koniec ?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Že značka osadí tento kus techniky do auta,no čoby nie,ľudia to chcú a on zase chce peniaze týchto ľudí.Ale aj tu platí presne to isté čo pri elektromobilite,fatálne sa zanedbalo všetko okrem vyberania peňazí z vreciek ľudí.Kto má (bude) tieto technické lahôdky udržovať pri živote ? Ani to čo opraví africký krovák nie je na slovensku dotiahnuté na požadovanú úroveň,o tom sa človek poľahky dozvie hneď prvou návštevou zo svojim problémom.Ale aj teraz píšem "problémom" a to už je zle.Riešiť treba veci bez problému,skôr než ten nastane.Toto je novodobá doba kamenná a zase je to o tom istom,iné sa kecá a iné robí.Ten stav totiž všetkým vyhovuje
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
neviem ci sledujete, ale eu momentalne riesi horucu temu...chcu odhlasovat ze elektrobicykle budu mat povinnost uzavret zakonnu poistku ako normalne motorove vozidla , tesly od isteho data vyroby skoncili s dobijanim "zadarmo", obchodna vojna usa vs cina = clo na litiove baterie, to len tak offtopic, drobne prispevky k dobe elektrickej co klope silno na dvera
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Neviem čo je priliehavejšie,či hlúposť alebo naivita alebo oboje.Pretože to začína vyzerať že pre kvantum ľudí je písmeno A celá abeceda.Ani náznak premýšlania o spojitostiach,dôsledkoch,realite,všetko len idiotský hurá systém a jedného rána prebudenie do inej reality.Rozhodne to prebudenie jedného dňa nebude do krajšieho dňa.Ale je v tom kusisko spravodlivosti,lebo za všetku tú hlúposť,lahostajnosť a neochotu premýšlať príde náležitá odmena plne oprávnene a zaslúžene.
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
zadavatelovi- ani len km nevidim, das minimalne info a chces, ze preco neradi...ci sa tam menil olej v AP, ci ma motor vykon, ci nebolo burane a pod.... AP nie je konstruovana, aby mala v oleji 160stC. vsetky nove maju chladic a tepel.ochranu, ale silnej zatazi sa to pri starsich moze stat a preto maju v manuali vzdy napisanu doporucenu max rychlost pre dlhsiu jazdu konstantnou rychlostou... len to nikto necita...inak ma normalne teplotu v lete a dialnica 110-120 st. ... menit ho treba, lebo olej vydrzi ovela viac, ale je v nom drobny kovovy prach a odidu vsetky aditiva a ak by ich nebolo treba, tak tam moze byt aj fritol, lebo vydrzi v pohode 200 st.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných