Ford Galaxy 2002 automat 1,9 tdi , 85kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Predchadzajuci majitel bude vediet.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ten, od koho si to kupil, bude vediet.
Si bol pre auto sam, alebo si to bral od dakeho priekupnika?
Ak si kupoval osobne v nemcoch, tak kontakt isto mas. Ak si kupoval od priekupnika, tak taktiez kontakt nan mas.
Ale skor mam dojem, ze si auto kupoval ya velmi vyhodnu cenu a o chybe si vedel.
Lebo normalny clovek by taku vec riesil v prvom rade v dakom servise a potom s predavajucim. Az nasledne niekde na fore.
Diagnostika v rukach niekoho, kto ju vie je mocna zbran...
Ale kedze nepises nic o dakom nudzovom rezime tej prevodovky, tak mozno napr. vaha vzduchu?
Co vedie ludi kupovat 15-20 rocne auto s nechvalne slavnym automatom??? Ked oprava prevodovky je vyssia, nez cena celeho auta???
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kupovať auto z automatom je od určitých km samovražedná vec.Preto píšem od určitých lebo hranice za ktorými sa už nekupuje auto z automatom má každá motorizácia inde.Zákonitosť že - čo sa môže stať sa väčšinou aj stane...nepustí a platí.Každý vie kedy je presne ten naj naj vyžší čas kedy urobiť radosť novému majiteľovi.Keby to aspoň bola výstraha pre ostatný svet,ale ľudia sú nepoučiteľný a musia najprv zaplatiť za príučku.Spústa ľudí si pokojne kúpy niečo,čo by zo sto mechanikov nechcel ani jediný mechanik ani zadarmo.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

kúpa akejkoľvek jazdenky od neznámeho je riziko a je jedno či je to manuál alebo automat. Chce to len jedno - pristaviť auto k mechanikovi čo robí automaty, pozrieť olej, pojazdiť a poradiť za studena, za tepla... a stále je to jazdenka... aj motor sa môže rozsypať na druhý deň...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je v tom malý ale podstatný rozdiel.Kilometre sú podstatné,a vždy ide viac o život prevodu ako motoru.Skutočne málokedy klakne motor skôr,a z toho dôvodu si tiež málokedy niekto extra láme hlavu čo s tým urobiť.Ale z automatom je to úplne iná situácia a rieši sa takmer vždy z problémami už aj pre fatálny nedostatok ľudí ktorý ich opravujú.A nech je to banálna oprava alebo nie,nájsť na to "ochotníka" je viac než problematické a teraz keď je boom týchto prevodov sa to bude doslova zo dňa na deň zhoršovať a ja osobne predpovedám že sa dožijeme časov keď bude na trhu nespočet nepredajných aut s touto vymoženostou.Lebo čas a kilometre nestoja.Pamätajte a pokojne mi to pripomente tak o 5 rokov...ani pes po tých autách neštekne
lubomt
Príspevky: 1147
Dátum registrácie: 15.03.2007 21:48
Bydlisko: Martin
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubomt »

Treba auto napichnut na diagnostiku. Inak tieto prevodovky sa robia dobre. Popri prevodovkách odchádzali aj riadiace jednotky. Ak by bolo treba, mám
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> kúpa akejkoľvek jazdenky od neznámeho je riziko a je jedno či je to manuál alebo automat.

uplne spravne, az na rozdielnu cenu opravy a dostupnost opravarov ako zaznelo hore. Na tuto Galaxiu mas spojku/dvojhmotu za 400,-eur, manualnu prevodovku pokazit si ziada ine howado a keby aj tak sa za 300eur valaju kadetade (ano, pouzite, viem). Manual/spojku dokaze opravit prakticky kazdy kto udrzi v ruke srobovak. Teda skoro.

Opravit tento automat nie je problem za 2.500 eur. A mas zopar ludi v republike ktori vedia a ukrutne menej majitelov ktori su to ochotni a schopni zaplatit.

V tom je trosicku diametralny rozdiel. Pri automate mas obrovsky obrovsky ukrutne obrovsky podiel na zivotnosti starostlivost (vymena olejov), prevadzku (aky kreten bol povodny majitel, respektive vsetci z nich pocas celych 16 rokov)... tie automaty mozu kludne vydrzat milion kilometrov, ALE NENAJDES JEDEN JEDINY V EUROPE KDE BY MAJITEL VYMENIL OLEJ KAZDYCH 40.000KM, KDE BY MAJITEL NEVZDUVAL AUTO A PREVODOVKA NIKDY NETOCILA KOLESA RYCHLOSTOU VACSOU NEZ 110KM/H.

Pretoze podla rychlosti je obrovsky vplyv na teplotu a nasledne aj zivotnost komponent vnutri - tieto prevodovky nemaju pridavne chladice oleja ani ziadnu mudrost tykajucu sa tepelneho managementu. Nedajboze najst takeho majitela ktory nevyraduje do N pocas jazdy dole kopcom aby usetril na palive, nasledne nezaraduje D samozrejme stale pocas jazdy, dole kopcom najprv zatiahne rucnu brzdu a az potom dava P na prevodovke a mohol by som pokracovat desat dalsich veci... je obrovsky rozdiel V ZIVOTNOSTI s tymito vozmi jazdit 140-160km/h na manualnej a automatickej prevodovke (jasne, aj v spotrebe).

na manuale je problem prakticky len ten "parkovacidolekopec" a podtacanie motora kvoli dvojhmote :) utahat a opotrebovat ten manual cize prevodovku samotnu prakticky nedokazes, pri 130km/h to kruti 2250rpm, su tam dva litre oleja ktore ked nedajboze vymenis raz za pol miliona kilometrov tak ta prevodovka bude zit dokial jej nevylames zuby radenim bez spojky.





>> aj motor sa môže rozsypať na druhý deň...

komentar : motor na tento voz stoji ukrutne menej nez prevodovka. Motorov je tisic a vsade, prevodoviek mas doslova dopismena zopar a 99.9% z nich je v stave ze z Bratislavy do tych Levic nepridu.

Takze to je rozdiel. Drobny ale predsa.

Heno, drzim ti palec aby to bola kravina v zmysle zatecene konektory alebo nieco podobne. Diagnostiku na tuto masinu ma kazdy kto ma v riti dieru, ako ju vie pouzivat je uplne ina diskusia a co sa na nej ukaze je tiez.


>> Kupovať auto z automatom je od určitých km samovražedná vec.
>> Preto píšem od určitých lebo hranice za ktorými sa už nekupuje auto z automatom má každá motorizácia inde

poznamka : vsetci snad vedia ze neexistuju viac stacane auta na svete nez WV Pasatt, WV Golf, WV Šaran (ano, Galaxy 2002 je Šaran navyse pri tej sprostej Ford servisnej politike zo zaciatku minulej dekady je prakticky nedohladatelne aj v autoTEROrizovanej sieti), Szkoda Ocktavia, Szkoda Superbé a podobne búčory, cize ciselko svietiace na displejicku absolutne nic nema spolocne s ciselkom ktore musel zazit automat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Iba to doplním o vlastné skúsenosti.U týchto sharanoidných mašín aj mechanické prevodovky dostávajú do teľa (podtáčanie) a síce funkčne šlapú,ale sú zdrojom kadejakých pazvukov.Kvalitná použitá takmer neexistuje,a predajcovia dielov využívajú nevedomosť kupujúcich si po zistiť už pred kúpou,proste nevedia ako zistiť a tak každý šrot kúpia.Ale...aj ten šrot ide.Automat je situácia ešte rádovo horšia,a každá kúpa je dobrodružstvo až hazard,pretože niet boha aby predávajúci jej blbú funkčnosť automatu uznal a neoperoval zlou prácou pri montáži.
Stáčať sa stáčajú,a stáčať aj vždy budú.Kde je navonok nerozlíšitelné 200 tis 400 tis alebo 680 tis tam to takto bude vždy.A kým to pustí matematika (10 rokov = 150 tis km) budú sa tieto stroje točiť stále okolo toho istého magického a prijateľného čísla.Ibaže km nederú iba motor,ale úplne a doslova všetko.Pretože ani tej sprostej klučke nie je jedno či sa otvorí a zatvorí 100 tis krát,alebo 300 tis krát.
Hlúpemu to ešte aj napíšu ani tak to nechápe....auto 200 tis km ....po repase vstrekoveho čerpadla ! práve vymenené turbo ! nové tlmiče atd atd Babkinu fujaru,keby malo deklarované km sú všetky tie veci netknuté.A idiot tam ešte pokojne napíše že motor dostal nové tesnenie pod hlavou...ó aká to výhoda a prednosť.
A teraz do toho treba pridať....neviem,ja som už takto kúpil.Ani len typ oleja nik nevie...to je slovenský odr avací systém dovedený do dokonalosti.A tu niekto pokojne kúpy sharanoida z automatom.
Kúpiť sa dá,za jedinej podmienky,všetky peniaze na kúpu pôjdu iba na to,že sa auto dá do poriadku,a na kúpu ani groš, (áno...úplne zadarmo) a ešte to nemusí dopadnúť ideálne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Laki...nevedia a nepočítajú.Vždy sú vyvalený ak sa niečo deje,a deje sa stále skôr už aj u nových aut.A len raz sa im riešenie natiahne na mesiace,z automatu sú vyliečený ako môj švagor.
Olej v automate dosahuje velmi vysoké teploty,až také že sa niekedy olej doslova "prepáli" a cítiť to z neho.Kúp si potom jazdenku kde ti majiteľ neprizná pri 200 tis že nikdy nikto na olej nesiahol.A to je väčšinový scenár,a nie výnimka,práve to je pravidlo,oleje sa nemenia.Sem tam na to doplatil servis,že prišla reklamácia "po výmene oleja začalo" a už nikdy olej vymieňať nebudú.Ani,nikdy.Ja na blba nedoplatím,a riskovať ani pri 50:50 proste nie som ochotný.Nech si rieši každý tak ako si kúpil,je to jeho problém.
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 12.06.2018 15:08, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Moja reč.Ibaže iba časť tie peniaze má.Kúpia po nemcovi šunt za smiešne peniaze,na opravy už niet,len časť to kúpy nové a má na to.
Ibaže presne to sú tí,čo ubehnú v spokojnosti svoje km a pošlú to ďalej,výdavky na servis posunú ďalšiemu štastlivcovi
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

mhlavaty napísal:Je v tom malý ale podstatný rozdiel.Kilometre sú podstatné,a vždy ide viac o život prevodu ako motoru.Skutočne málokedy klakne motor skôr,a z toho dôvodu si tiež málokedy niekto extra láme hlavu čo s tým urobiť.Ale z automatom je to úplne iná situácia a rieši sa takmer vždy z problémami už aj pre fatálny nedostatok ľudí ktorý ich opravujú.A nech je to banálna oprava alebo nie,nájsť na to "ochotníka" je viac než problematické a teraz keď je boom týchto prevodov sa to bude doslova zo dňa na deň zhoršovať a ja osobne predpovedám že sa dožijeme časov keď bude na trhu nespočet nepredajných aut s touto vymoženostou.Lebo čas a kilometre nestoja.Pamätajte a pokojne mi to pripomente tak o 5 rokov...ani pes po tých autách neštekne
Napr. v Dánsku stoja autá s automatom o tretinu až polovicu menej, ako to isté auto s manuálom. Lebo keď sa to pokazí a majiteľ to dá opraviť, to rovno môže kúpiť dve také autá s manuálom.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ibaže to platí aj tu.Jazdenka ktorá by sa ešte vždy predala z manuálom,je z automatom predajná za zlomok ceny alebo vôbec.Od určitých km kúpy automat iba vyslovený dobrodruh,ak ho nechceme pomenovať výstižnejšie.Aj automat je pre ľudí,ak ho dokážu vyservisovať,v tom je to celé.Komu nič nehovorí že na poondiatu výmenu oleja sa treba doprosovať a čakať lebo je všade plno,tomu načo vysvetlovať že v mnohých chotároch niet jediného opravára na ten zázrak.Lebo u auta sa dá vymeniť smiech za plač za pár sekúnd.Nič nefunguje tak dobre ako - čo sa môže stať sa stane ! Pravdepodobnosť sa každým km mení na istotu
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

este by bola moznost naimplantovat mu manual, uz len naist takeho mechanika :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bajo...to ide,ale málokto vie čo všetko pod to padá.Urobil som zopár,dokonca BMW aj MB (na čom inom by to niekto zaplatil :) )
Takže zaradom
zotrvačník a spojka
nové pedále
radenie
prevodovka
buď kardan alebo poloosy
silenbloky a držiaky
servo
upraviť RJ motora


[img]https://s15.postimg.cc/t5ai49853/aaabc.jpg[/img]
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ved toto, zaplatit ! o tom to cele je...ale videl som aj v amerike swap automat na manual, zvlasne ze tiez bmw, alebo nezvlastne ? lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných