Renault 2,0 16V - plyn v chladiacej sustave

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

risofarago
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 31.03.2010 18:13
Zdieľať na Facebook

Renault 2,0 16V - plyn v chladiacej sustave

Príspevok od používateľa risofarago »

Ahojte. Riesime spolu s otcom automechanikom jeden problem, ktory sa taha uz od zimy s prechodnym zlepsenim. Auto Renault 2.0 16V s LPG, na tachometri 250 000km, realne 350. V zime kratko po studenom starte a prepnuti na plyn zovrela voda, expanzka natlakovana na maximum, vymena termostatu nepomohla, ani precistenie kanalikov, podozrenie na hlavu, rozobrata, vymenene tesnenie, zbrusena, vymenene preventivne simeringy. Stav sa prechodne upravil, ale po nastartovani vzdy bolo pocut splechot podobny vylievaniu vedra. Drzalo sa to cca 2 mesiace. Posledny tyzden znova to iste, musim zastavit, vypustit odvzdusnovaciu skrutku na chladiacom systeme tesne pred radiatorom - po odvzdusneni voda v expnazke klesne na normu. Auto potom jazdi normalne, teplota nekolise, ani predtym uz po odvzdusneni nekolisala, drzala sa na normalnej hodnote, -teda nikdy toto nerobilo pri zohriatom motore. Vzdy po cca 2 hod stati. Dnes po kratkej jazde cca 2km som zastavil. Expanzka natlakovana nebola, ale evidentne bol tlak nad vodnou hladinou a po uvolneni uzaveru som citil z expanzky plyn.
System Brc genius 1500 s okruhlym reduktorom.
1. je problem v hlave?
2. mohol byt problem od prvopociatku v presakovani LPG cez reduktor do vody?
Za vsetky rady dakujem.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Nie je jednoduchsie dat skontrolovat reduktor ako rozoberat hlavu?
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco98 »

risofarago, predpokladám že máš 99KW verziu. Je to výborný, spoľahlivý motor, avšak za cenu vyššej spotreby. (pri rozumnej jazde sa dá stlačiť na prijateľnú mieru). Tento motor spolu s 1,6 a 1,8(konštrukčne rovnaké motory, akurát každý je prevrtaný na iný objem) nie je vhodný na prestavbu do plynu. Poznám mnoho majiteľov, ktorí si takto časom zdevastovali (predtým bez problémov funkčné) motory. Ja mám v Lagune 2 1,8 16v a aj napriek tomu, že má skoro 450 000km jazdí bez zaváhania. Známy mal v 1,6 16v plyn od cca 50 000 km a pri 150 tisíc mu to začalo extrémne žrať vodu, a to na údržbu a jazdný štýl je pedant.
risofarago
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 31.03.2010 18:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa risofarago »

Kod motora F4R 16 ventil. Asi najprv necham skontrolovat reduktor.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

test na spaliny v chladiacke a bude jasné či je to z valca alebo nie. ale aj najprv kontrola reduktora je tiež možnosť...
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

skus nepouzivat nejaku dobu lpg, ak sa plyn dostava do okruhu chladenia tak sa tlak z regulatora po nejakej dobe takto uvolni a pokial neprepnes do plynu a nenaplnis o5 regulator tlakom tak uvidis ci problem bude pretrvavať a ci je na vine regulator. nazvali ho že genius, podla mna neadekkvatna nazov.
Pripadne povol privodne hadide ohrevu regulatora a prepoj ich nejakou spojkou, takto uplne vylucis lpg. nemusim hadam pisat ze nieje mozne pouzivať lpg s neohrievanym regulatorom.
risofarago
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 31.03.2010 18:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa risofarago »

Ahojte. Takze problem vyrieseny. Vymeneny reduktor za novy. Nastavene ECU, vymenene filtre a auto ide skvele. Zatial sa problem neopakoval. Dakujem panom zo Zvolena.
Napísať odpoveď

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní