Po 700 tis km o 1,7 Ps menej
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Po 700 tis km o 1,7 Ps menej
Aj taká porcia km zoberie z výkonu zanedbatelnú silu.Akého motora sa týka asi každý uhádne na prvú ranu
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kol ... -se-divit/
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kol ... -se-divit/
-
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 21.02.2008 08:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
lubos oni do toho tankovali vyjety fritak, co tam po jeho spotrebe , len si teraz nespominam ci boli na brzde pred alebo po, mozno by to bol namet ala fish and chips, alebo cinske bistro tuning
nech sa paci, mozte si pozriet
https://www.youtube.com/user/CarThrottl ... _polymer=1
nech sa paci, mozte si pozriet
https://www.youtube.com/user/CarThrottl ... _polymer=1
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
a kto chce vidieť motor s M pozrie sa pod kapotu Lexusu LS 400-430 https://www.youtube.com/watch?v=8Sq2mqohvDw https://www.youtube.com/watch?v=jJx6isKzgAg
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46 Zdieľať na Facebook
Ide o to isté auto redakcie carthrottle, na ktoré som dával odkaz minule.
Články:
https://driveit.sk/skoda-octavia-motor-19-tdi-700tkm/
https://driveit.sk/octavia-19-tdi/
Keďže ten motor bol vo veľmi dobrom stave, ani som nečakal, že to dopadne inak. TDI boli tiež známe tým, že v skutočnosti mali viac koní ako v papieroch. Ale klobúk dole, vyrobí ešte niekto taký motor, o ktorom si o dvadsať rokov budeme takto písať? Pochybujem.
A to sa nejedná len o TDI, ale aj iné skvelé motory. Toto ešte navrhovali konštruktéri, a nie ekonomické oddelenia automobiliek + tretie oko Bruselu
Články:
https://driveit.sk/skoda-octavia-motor-19-tdi-700tkm/
https://driveit.sk/octavia-19-tdi/
Keďže ten motor bol vo veľmi dobrom stave, ani som nečakal, že to dopadne inak. TDI boli tiež známe tým, že v skutočnosti mali viac koní ako v papieroch. Ale klobúk dole, vyrobí ešte niekto taký motor, o ktorom si o dvadsať rokov budeme takto písať? Pochybujem.
A to sa nejedná len o TDI, ale aj iné skvelé motory. Toto ešte navrhovali konštruktéri, a nie ekonomické oddelenia automobiliek + tretie oko Bruselu
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 09.06.2018 23:30 Zdieľať na Facebook
Co tak 1.8t,nemyslim spotrebovo ale vykonovo na tu dobu
davidTJ napísal:Ide o to isté auto redakcie carthrottle, na ktoré som dával odkaz minule.
Články:
https://driveit.sk/skoda-octavia-motor-19-tdi-700tkm/
https://driveit.sk/octavia-19-tdi/
Keďže ten motor bol vo veľmi dobrom stave, ani som nečakal, že to dopadne inak. TDI boli tiež známe tým, že v skutočnosti mali viac koní ako v papieroch. Ale klobúk dole, vyrobí ešte niekto taký motor, o ktorom si o dvadsať rokov budeme takto písať? Pochybujem.
A to sa nejedná len o TDI, ale aj iné skvelé motory. Toto ešte navrhovali konštruktéri, a nie ekonomické oddelenia automobiliek + tretie oko Bruselu
-
- Príspevky: 145
- Dátum registrácie: 03.10.2010 16:50 Zdieľať na Facebook
Toto môžem potvrdiť z vlastnej skúsenostilubos zimovcak napísal:v 90-tych rokoch sa dala postaviť minca na hranu motora Nissanu Maxima a tá nespadla..hjundai napísal:a kto chce vidieť motor s M pozrie sa pod kapotu Lexusu LS 400-430 https://www.youtube.com/watch?v=8Sq2mqohvDw https://www.youtube.com/watch?v=jJx6isKzgAg
pri bežiacom motore, samozrejme.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Minca na hrane nespadla na viacerých postarších motoroch,a to nemali žiadne vyvažovacie hriadele ako dnešné motory.Ale mali jedno spoločné boli to radové šesť valce,ktoré sú jediné kde sa dajú vyvážiť zotrvačné sily prvého aj druhého rádu.
Zázrak nízkej spotreby je súhra mnohých vecí ktorá začína výborným návrhom motora konštrukčne,materiálove aj proporcionálne,podporené vynikajúcou opraviteľnostou ktorá je dosiahnutá jednoduchosťou,premysleným rozložením a dostupnosti opravárenských manuálov ale aj perfektnou diagnostikou vrátane jej dostupnosti.Stretlo sa všetko čo sa vzájomne podporuje.
Všetko prepchaté a zložité skôr neskôr na túto zložitosť doplatí oslabeným servisom ktorý bude stále viac a viac zaostávať za jeho potrebami.Zlý prístup,obrovské množstvá potrebných úkonov pri banálnych opravách spôsobujú že kadečo z drobnejších opráv sa už doma nedá,v servise sa nechce rozvrtávať motor pre banality,cena opráv enormne rastie,diagnostika sa galakticky skomplikovala a žiada úroveň vysokej školy.Už sa iba pridá minimum dostupných manuálov,optimalizácia v konštrukcii,na hlavu postavené požiadavky idiotov z Bruselu,stále sa zväčšujúce autá z kde ešte aj dizajn (krása) aut je jeden z prvkov nezmyselných konštrukčných riešení ktoré nesmierne sťažujú servis.Nepoznám nikoho kto by si pochvaloval že na nič nedosiahne inak ako zo šamlíka ležiac na prednej maske alebo blatníku.Všetko to vo výsledku robí (nerobí) autu dobré meno,obľubu alebo po opadnutí eufórie z peknoty omrzí a už ibe dole kopcom ako na sánkach.Dnešné autá pôjdu do šrotu v historicky najkratšom čase,ten trend je už jasne čitateľný.Spad cien je abnormálny,čo nemá cenu sa neservisuje práve pre nepomer ceny auta a vozidla.
A tu sa dá opäť uzavrieť slučka absurdít.Spústa ľudí vie,že do Tdi má cenu naložiť tisícka či dve,pretože to zabezpečí viac ďalších bezstarostných kilometrov ako si ich zabezpečiť kúpou nového auta za rádove vyžšie peniaze,pri menšej spolahlivosti a väčších celkových starostiach z udržaním spolahlivosti. Rozdiel je iba v pocitoch a vo vnímaní nového a starého,to si musí každý vyriešiť vo vlastnej hlave.
Zázrak nízkej spotreby je súhra mnohých vecí ktorá začína výborným návrhom motora konštrukčne,materiálove aj proporcionálne,podporené vynikajúcou opraviteľnostou ktorá je dosiahnutá jednoduchosťou,premysleným rozložením a dostupnosti opravárenských manuálov ale aj perfektnou diagnostikou vrátane jej dostupnosti.Stretlo sa všetko čo sa vzájomne podporuje.
Všetko prepchaté a zložité skôr neskôr na túto zložitosť doplatí oslabeným servisom ktorý bude stále viac a viac zaostávať za jeho potrebami.Zlý prístup,obrovské množstvá potrebných úkonov pri banálnych opravách spôsobujú že kadečo z drobnejších opráv sa už doma nedá,v servise sa nechce rozvrtávať motor pre banality,cena opráv enormne rastie,diagnostika sa galakticky skomplikovala a žiada úroveň vysokej školy.Už sa iba pridá minimum dostupných manuálov,optimalizácia v konštrukcii,na hlavu postavené požiadavky idiotov z Bruselu,stále sa zväčšujúce autá z kde ešte aj dizajn (krása) aut je jeden z prvkov nezmyselných konštrukčných riešení ktoré nesmierne sťažujú servis.Nepoznám nikoho kto by si pochvaloval že na nič nedosiahne inak ako zo šamlíka ležiac na prednej maske alebo blatníku.Všetko to vo výsledku robí (nerobí) autu dobré meno,obľubu alebo po opadnutí eufórie z peknoty omrzí a už ibe dole kopcom ako na sánkach.Dnešné autá pôjdu do šrotu v historicky najkratšom čase,ten trend je už jasne čitateľný.Spad cien je abnormálny,čo nemá cenu sa neservisuje práve pre nepomer ceny auta a vozidla.
A tu sa dá opäť uzavrieť slučka absurdít.Spústa ľudí vie,že do Tdi má cenu naložiť tisícka či dve,pretože to zabezpečí viac ďalších bezstarostných kilometrov ako si ich zabezpečiť kúpou nového auta za rádove vyžšie peniaze,pri menšej spolahlivosti a väčších celkových starostiach z udržaním spolahlivosti. Rozdiel je iba v pocitoch a vo vnímaní nového a starého,to si musí každý vyriešiť vo vlastnej hlave.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26 Zdieľať na Facebook
Kde sa na Octaviu hrabe nejaké BMW: https://blog.autobazar.eu/co-spravi-s-v ... k3838.html
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46 Zdieľať na Facebook
Sa mi páči, ako dnešne malolitrážne vyhonené motory strácajú kultivovanosťou na staré agregáty. Čo trojvalec, to rapkáč. Niektoré lepšie, iné horšie.
Ale zase, 1,5 l trojvalec ecoboost v novej Fieste 200 koní! Litrový výkon okolo 135 koní. Nedávno mali toľko atmosférické dvojlitre. Tu je fajn článok o najvýkonnejších motorch podľa počtu valcov. Hothatch segmentu C (MB AMG A45) s výkonom nedávnych superšportov (400 koní! a štvorvalcom pod kapotou.....
https://driveit.sk/najvykonnejsie-motor ... tu-valcov/
Výkonovo išli motory za posledných 15 rokov neskutočne hore. Škoda, že im nesekundujú aj znalosti mechanikov. Mám benzínovú Mazdu so 148 koňmi. O pár rokov ju nahradím. Už len z rozmýšľania, kde uservisujem nejaký novodobý turbobenzín mám husiu kožu. Asi opäť zostanem pri nejakej klasike. Ale keď už ani atmosféry nie sú to, čo bývali.
Aspoň však, že maloobjemové motorčeky idú pomaly do úzadia. zaujímava je aj anketa Motor roka 2018. Vyhral ju poriadny motor.
https://www.autorevue.cz/mezinarodni-mo ... f-the-year
Ale zase, 1,5 l trojvalec ecoboost v novej Fieste 200 koní! Litrový výkon okolo 135 koní. Nedávno mali toľko atmosférické dvojlitre. Tu je fajn článok o najvýkonnejších motorch podľa počtu valcov. Hothatch segmentu C (MB AMG A45) s výkonom nedávnych superšportov (400 koní! a štvorvalcom pod kapotou.....
https://driveit.sk/najvykonnejsie-motor ... tu-valcov/
Výkonovo išli motory za posledných 15 rokov neskutočne hore. Škoda, že im nesekundujú aj znalosti mechanikov. Mám benzínovú Mazdu so 148 koňmi. O pár rokov ju nahradím. Už len z rozmýšľania, kde uservisujem nejaký novodobý turbobenzín mám husiu kožu. Asi opäť zostanem pri nejakej klasike. Ale keď už ani atmosféry nie sú to, čo bývali.
Aspoň však, že maloobjemové motorčeky idú pomaly do úzadia. zaujímava je aj anketa Motor roka 2018. Vyhral ju poriadny motor.
https://www.autorevue.cz/mezinarodni-mo ... f-the-year
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 37 neregistrovaných