VW Golf V , 1.6 MPI - olej
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
66QUATTRO napísal:mhlavaty : a máte túto skúsenosť aj s plne syntetickými olejmi? Nehovoríme o prechode na 10w40 alebo 15w40.... jedná sa len o viskozitu pri vyššej teplote....čo sa týka tribológie čo to mám namerané raz som tu už veci zverejnené mal, mám namerané aj longlife oleje ale nejak som si nenašiel čas urobiť tému o nich... takže zvyčajne netvrdím to čo tvrdím bez podkladov....
práve preto ma zaujíma takáto skúsenosť ktorú tvrdíte... prechod na 5w40 z 5w30...v okolí som ich registroval niekoľko a efekt bol skôr opačný, nikdy nedošlo k zvýšeniu spotreby, jednalo sa hlavne o autá jazdené diaľničným tempom......
Ak už niekto rieši velkú spotrebu oleja a teda požehná že motor pôjde von a vykostí sa,tak má toho dolievania určite plné zuby.
Vždy sa vypočuje majiteľ aby sa zistilo čo to z histórie problému.Málokedy sú za zlými rozhodnutiami samotný majiteľia,skôr len počúvnu radu mechanika a zmenia klasifikáciu.Ale dosť je takých,ktorý proste nevedia zistiť pôvodný olej auta z dovozu,a tiež ich zabije dobrá rada.Motorári vedia kde je pes zakopaný a čomu ďakujú za ten stav,aj ho poriešia,ale málokedy presne poznajú mechanizmus ktorý k tomu vedie.
Pedro je problému veľmi nablízko.Konštrukčná danosť je nezmeniteľná,ale dá sa predchádzať stavom kde začínajú procesy ktoré postupne smerujú do spotreby.Na človeka si to proste počká,a počkalo aj na mňa u mojeho motoru.Stálo ma to iba more práce a sadu tesnení, to vrátiť tam kde to malo byť.Dovolilo mi to návrat k oleju ktorý motoru sedí a odvtedy zbytočne sledujem mierku,stále je narovnako.Aj ja som to videl pri kúpe "že to nie je správny olej,ale toto je už daň za kúpu.
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 23.10.2016 16:30 Zdieľať na Facebook
Zdravim, z necelých 10 tisíc mám na tom motore nalietanych na dialnici mozno 1000km...skôr mi ide len o to ci sa tou zamenou za 40 zmenší ta spotreba oleja...repas motora sú už slušné peniaze(pri mojom nabehu 14000rok.) a mozno by o tie € neslo len ked sa na to opytam mechanikov tak stačí krúžky vymeniť...o výbruse valcov,honovaním nieje ani reč...a bohužial sa to len vymenou krúžkov nespraví...ak nie zhorší..
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
mne zerie ten motor 1 liter na 3 az 5 tis. km podla sposobu jazdy (otacok, trasy), ked to zeniem do chorvatska hodiny po dialnici nalozeny cely cas 140/tempomat tak este viac, najskor som to chcel riesit ale kalkulacka povedala jasne ze pri cene auta, opravy, najazdu a inych veci............sa to neoplati ani keby som dolieval 2x tolko, dal som na tom uz 70tis km, co je nejakych 20-25 litrov doliateho oleja.....pri dnesnych cenach oleja mozno nejakych 150€....oproti tomu co pytali len orientacne v servisoch je to nic, auto som kupil bez vedomosti o tom aky olej tam je (predpokladam 10w40) ja som pri prvej vymene nalial 5w40 a odvtedy sa ho drzim, inak lejem tam Motul X-cess 5w40, co som pozeral a porovnaval vyrobne listy, tak ma asi naj parametre viskozity, hustot, HTHS medzi 5w40kami ale ako sa hovori...papier znesie vsetko a co clovek neda za dobry placebo pocit
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 23.10.2016 16:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 44
- Dátum registrácie: 02.02.2014 13:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
neviem povedat, rozum mi hovori ze pozvolne stupa co je urcite pravda aj ked realne dolievam menej, ono to auto uz skoto nebeha dialnice, ani tolko km co behalo, proste posledy rok chodi vacsinou jednu trasu medzimesto 15km a potom motacky po meste, jedine co som spozoroval ze pri vymenach je olej viditelne cistejsi ako predtym, menim rok/15000Jan246 napísal:Od doby čo máte toto auto/motor spotreba oleja je ustalena?/zhoršovala sa?
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 148
- Dátum registrácie: 24.05.2012 19:25 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
- ono to bude kombináciou smiešnej olejovej náplne, nevhodnej rady výrobcu k viskozite - všetkým jeden olej a neskorej výmeny majiteľom. ČIže aj výrobca má maslo na hlave. Môje auto - 2.0 benzín s objemom 3.7l , olej 5W30 ,dialnicné jazdy , predlženie výmen z 15 000 na cca 20.25 000km a mierne berie olej. Prechod na 5W50 to citeľnw zmiernil, vzhľadom na nájazd, predpokladanú dlžku života auta do opravy nejdem lebo je to neekonomické.mhlavaty napísal:66QUATTRO napísal:mhlavaty : a máte túto skúsenosť aj s plne syntetickými olejmi? Nehovoríme o prechode na 10w40 alebo 15w40.... jedná sa len o viskozitu pri vyššej teplote....čo sa týka tribológie čo to mám namerané raz som tu už veci zverejnené mal, mám namerané aj longlife oleje ale nejak som si nenašiel čas urobiť tému o nich... takže zvyčajne netvrdím to čo tvrdím bez podkladov....
práve preto ma zaujíma takáto skúsenosť ktorú tvrdíte... prechod na 5w40 z 5w30...v okolí som ich registroval niekoľko a efekt bol skôr opačný, nikdy nedošlo k zvýšeniu spotreby, jednalo sa hlavne o autá jazdené diaľničným tempom......
Ak už niekto rieši velkú spotrebu oleja a teda požehná že motor pôjde von a vykostí sa,tak má toho dolievania určite plné zuby.
Vždy sa vypočuje majiteľ aby sa zistilo čo to z histórie problému.Málokedy sú za zlými rozhodnutiami samotný majiteľia,skôr len počúvnu radu mechanika a zmenia klasifikáciu.Ale dosť je takých,ktorý proste nevedia zistiť pôvodný olej auta z dovozu,a tiež ich zabije dobrá rada.Motorári vedia kde je pes zakopaný a čomu ďakujú za ten stav,aj ho poriešia,ale málokedy presne poznajú mechanizmus ktorý k tomu vedie.
Pedro je problému veľmi nablízko.Konštrukčná danosť je nezmeniteľná,ale dá sa predchádzať stavom kde začínajú procesy ktoré postupne smerujú do spotreby.Na človeka si to proste počká,a počkalo aj na mňa u mojeho motoru.Stálo ma to iba more práce a sadu tesnení, to vrátiť tam kde to malo byť.Dovolilo mi to návrat k oleju ktorý motoru sedí a odvtedy zbytočne sledujem mierku,stále je narovnako.Aj ja som to videl pri kúpe "že to nie je správny olej,ale toto je už daň za kúpu.
Môj názor je že každému môže vyhovovať iný olej, iný interval... dokonca ani nie je 5W40 ako 5w40...
-
- Príspevky: 779
- Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1761
- Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10 Zdieľať na Facebook
Teoreticky by mohol pomôcť olej s prísadou látok, ktoré pomáhajú revitalizovať gufierka ventilov - napr. Valvoline MaxLife 5W-40, alebo perfektný, ale ťažšie dostupný SUNOCO SYNTURO GOLD 5W-40. Ďalšia možnosť je skrátka použiť nejaký lacný olej spĺňajuci VW502.00 a dolievať. Pri všetkej úcte, youngtimer z toho nebude. Dávať zbytočne čokoľvek VW504.00, či nedajbože opravovať to sú neefektívne vynaložené prostriedky.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných