Lakovanie starších áut

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Lakovanie starších áut

Príspevok od používateľa george2.5 »

Zdravím. Čítam po internete rôzne odborné aj neodborné články týkajúce sa opravy karosérie áut a lakovania a neviem presne kde, ale natrafil som na niekoľko zaujímavých vecí. Jednou z nich, čo sa týka lakovania, je zmena použitého druhu laku počas rokov až po súčasnosť. V súčasnosti a už zopár rokov tiež, sa používajú vodou riedené laky.
Nastáva tu otázka. Je možné v súčasnej dobe opraviť starší typ auta pôvodným druhom laku. Myslím na to, keby som chcel opraviť napríklad svoj starý Mercedes a dosiahnuť, aby kvalita laku bola taká alebo veľmi podobná tomu pôvodnému.
Už len lakovanie takej Fabie z roku 2004 a v metalíze sa pomaly stáva problémovým, kedže niektorí majstri práve kvôli druhu laku - vodou riedeného, nevedia zaručiť lesk a kvalitu metalízy. Čo je na tom pravdy netuším, keďže nie som majstrom v odbore. Čo si myslíte o tom vy? Riešili ste už podobne situácie? Bude naozaj stále ťažšie a ťažšie napr. také opravovanie laku na veteránoch?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Povedal by som že práve naopak.Lakovanie a použitie tomu zodpovedajúceho lakovacieho materiálu nie je problém pretože majú vytvorenú svoju triedu lakov.Internet poskytuje obrovské množstvo informácií a začína byť problém rozlíšiť hlúposti od odborných informácií.Ten vodou riedený lak je tiež desivo zle interpretovaná vec,pretože to vôbec nie je tak ako to znie že nebodaj do farby dolejem vodu a striekam,to tak nie je.A už vôbec nie nezmysli o strate lesku a pod. pretože vodná je iba báza,a na tú ide klasický lak ako na ktorúkoľvek metalízu.Jediným "problémom" je to že vodná báza dlho schne a teda sa mimo čistého a kvalitného boxu z veľkým pohybom vzduchu nedá striakať,lebo by do nej nasadalo tisíc mušiek ktoré ten pach vyslovene váby.Ale pracuje sa s ňou velmi dobre,teda aspoň mne určite a ak nie je majiteľ žgrblivý tak ju uprednostním.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Dlhe roky som sa hrabal v starych Mercedesoch 115 D a aj som ich vyvaral a striekal.4 kila syntetiky+1 kilo laku a valil som to na dvore.O boxoch sa mi nesnivalo,neboli ani mobili a nie to este internet.Vymaknut bezvetrie,pekny den a miliony musiek lol Skoro ma drblo.Tak z folii som vyrobil improvizovany box,vystriekal biolitom,respiratox a islo sa.Len to dlho schlo.24 hodin-nechytat a tyzden odstat aby stvrdla farba.
Si na to spomeniem a pripada mi to ako sen :bye:
odarpi
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Prach a necistoty

Príspevok od používateľa odarpi »

Presne tak, najvacsim problemom je zabezpecit bezprasny a bezhmyzovy priestor pocas striekania a schnutia farby.
straho
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 07.06.2018 11:09
Bydlisko: Nitra
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa straho »

hlavne mat kvalitne odvetranie. ako tu uz bolo povedane, treba at doslova sterilny priestor, aby sa na mokru farbu nic nenalepilo
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,je to problém vodnej bázy že ak tam sadne vínna muška a unikne pozornosti,lak ju už prikryje a v tom naj naj lepšom prípade po zaleštení ostanú vidieť nožičky pod lakom.Ale to u excelentných lakov je neprípustné a bol dôvod opakovania laku na danom paneli.
Ak sa ale zadarí a hrúbka laku slušná,je možné vyrobiť abnormálny lak ku ktorým sa továrenské laky ani na dostrel nepriblížia.Nové auto nik a nič nevidí,ale laky majú tragické pomaranče,akurát že väčšinou sú bez smetia
sbf
Príspevky: 1356
Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
Bydlisko: TN
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sbf »

Najtazsia cast lakovania je prave vrchna vrstva - tj nevyrobit pomaranc, a to sa da len ked trafis hrubku laku (lebo lesklym sa stava az od urcitej hrubky) ale vtedy zasa hrozi stekanec. Vrstvy pod vrchnym lakom dokaze zbabrat len ozaj velky talent (ze je napr. slepy - presvita mu plnic, sermuje s pistolou ako ho napadne = nerovnomerne zrno a pod). Cele to zavisi najma na kvalite pistole, aby robila co najjemnejsie ciastocky, tym padom dosiahla zelatelny lesk pri tensej vrstve.
asadko
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 23.03.2017 10:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa asadko »

to nie je pravda, so starsimi autami nie je vobec problem, myslim, ze odkial by potom brali laky ti co rekonstruuju starsie auta a veterany? a co sa tyka tych musiek tak profesionali maju prisposebne tie priestory tak aby sa nieco take nestalo a tak isto samozrejme dava na to pozor, fakt si neviem predstavit, ze by som to robil sam doma na dvore, asi by som zosedivel :d :D
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

V dnesnej dobe kde chce kazdy usetrit alebo zarobit co najviac jednoducho setrit niekde musi :D Ked ides do dielne kde pouzivaju smejd lak tak potom je aj vyhovoriek X Y :D Kazdy ma tie svoje metody a zije si v nich ze su najlepsie... Vseubecne by som sa vyhol tym co davaju urychlovace do laku aby bol rychlejsie suchy= po case zmatnie. Tie pomarance a bordel vo farbe su minimalny problem... Typek na tom vystrieda smirgle od 800 po 6000 a bude to krajsie ako nove auta z tovarne lebo to bude vyzerat ako sklo a toto je gro problemu preco su tie vyhovorky o lesku. Smejd lak namaluje to na pomaranc potom to obrusi vyzera to nadherne ked to vylesti ale prejda cas a zmatnie to. Ani automobilky to nemaju super ciste len ked ti auto prejde cez neonovu sien a ochyta si ho niekto tak ten prach lokalne zabrusia a zalestia co je mensie zlo lebo maju kvalitny lak a robia to lokalne na ploche 5mm a mensej ako ti niekto nastrieka auto jeden den a druhy den ho brusi a lesti
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

mhlavaty napísal:Ano,je to problém vodnej bázy že ak tam sadne vínna muška a unikne pozornosti,lak ju už prikryje a v tom naj naj lepšom prípade po zaleštení ostanú vidieť nožičky pod lakom.Ale to u excelentných lakov je neprípustné a bol dôvod opakovania laku na danom paneli.
Ak sa ale zadarí a hrúbka laku slušná,je možné vyrobiť abnormálny lak ku ktorým sa továrenské laky ani na dostrel nepriblížia.Nové auto nik a nič nevidí,ale laky majú tragické pomaranče,akurát že väčšinou sú bez smetia

musim suhlasit, chvilu som robil robotu co sa tykala chyb lakovania, skusok lakovanych dielov, testy, merania hrubky a pod aj ked nie v automotive ale farba ako farba.... castokrat pozeram na nove auto a rozmyslam ci to naozaj tak ma byt ten lak, alebo to mne led sibe ze tam vidim pomaranc a podobne veci a to hovorim o premiovych znackach, to co vidim na tych autach sme my ako scrap hadzali do kontajnera ako nepodarky............
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

mhlavaty napísal:Povedal by som že práve naopak.Lakovanie a použitie tomu zodpovedajúceho lakovacieho materiálu nie je problém pretože majú vytvorenú svoju triedu lakov.Internet poskytuje obrovské množstvo informácií a začína byť problém rozlíšiť hlúposti od odborných informácií.Ten vodou riedený lak je tiež desivo zle interpretovaná vec,pretože to vôbec nie je tak ako to znie že nebodaj do farby dolejem vodu a striekam,to tak nie je.A už vôbec nie nezmysli o strate lesku a pod. pretože vodná je iba báza,a na tú ide klasický lak ako na ktorúkoľvek metalízu.Jediným "problémom" je to že vodná báza dlho schne a teda sa mimo čistého a kvalitného boxu z veľkým pohybom vzduchu nedá striakať,lebo by do nej nasadalo tisíc mušiek ktoré ten pach vyslovene váby.Ale pracuje sa s ňou velmi dobre,teda aspoň mne určite a ak nie je majiteľ žgrblivý tak ju uprednostním.
Ako som vravel nie som odborník, len zaskočili ma články, ktoré žiaľ overi neviem a taktiež diskusia s lakýrnikom, ktorý bude opravovať rodinnú Fabiu. Zaujímavé však pre mňa bolo, že jeho svokor pred 3 rokmi tiež lakoval to auto a tak profesionálne, že nevidieť rozdiel.
Tak určite ideálne by bolo lakovanie v bezprašnom, doslova sterilnom priestore.


Technologia pokročila, to sa poprieť nedá. Veľké lakovne automobiliek ako Audi, VW a podobne za deň vedia lakovať až 900 áut. Druhou stranou mince je kvalita, čo ukáže čas. Keď vidím dnešné prémiové autá celé pomarančové, kde nie je lakovanie pekne hladké, čisté a ako zrkadlo, sa len čudujem.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Lakovanie starších áut

Príspevok od používateľa seven549 »

george2.5 napísal: Riešili ste už podobne situácie? Bude naozaj stále ťažšie a ťažšie napr. také opravovanie laku na veteránoch?
tie nazyvane vodne farby su v zapadnej europe uz zakazane tak 4 roky skodi to najme tomu co to strieka prenikne to cez kozu.u nas je to este povolene.casom tie farby najme ak by si jadieval na juh k moru slnko poskodi.tak isto ak na to niekedy strieknes kvalitnu farbu a nedas podklad tak sa to zacne leptat.

striekat stare auto,musis si najst niekoho kto je dobry taky co chodi na skolenia a hlavne ho to bavi.samozrejme si to necha zaplatit.ukazal by som ti fotky svojho 26 rocneho auta ale netreba robit reklamu kde po nehode na parkovisku striekal blatnik.odtien poznat ze je iny len pod lampou v noci.dokazal aj skrabance na laku prispospobit aktualnemu stavu ako su na dverach.ked prestriekaval druhy naraznik tam mi povedal ze nic nebrusil dole pretoze uz raz bol striekany len pod to hodil svoj plnic aby mu jeho farby co pouziva sadli.po 5 rokoch sa to stale leskne a nic sa nelupe.co sa tyka pachu nikdy nebolo citit farbu z auta alebo dielu.ale takych je malo ak mi nieco treba striekat cakacia doba kym pridem na rad mam min 5 tyzdnov a dava si pekne nacas neodovzda ziadnu fuserinu.ak sa mu nieco nepodari aj tyzden bude robit prednu kapotu.a ak to chcem mat lacne 120 euro diel musim priniest napr dvere rozobrate aby sa s nicim nehral.uctuje si aj to ze bude demontovat srobku.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

asadko napísal:to nie je pravda, so starsimi autami nie je vobec problem, myslim, ze odkial by potom brali laky ti co rekonstruuju starsie auta a veterany? a co sa tyka tych musiek tak profesionali maju prisposebne tie priestory tak aby sa nieco take nestalo a tak isto samozrejme dava na to pozor, fakt si neviem predstavit, ze by som to robil sam doma na dvore, asi by som zosedivel :d :D
Ja som skôr uvažoval nad tým, ak by niekto chcel prelakovať veterána podľa pôvodného kodu farby, možno o pár rokov narazí na problém, keďže zložky, ktoré sa použili pri príprave danej farby pred povedzme 30-mi rokmi už nebude možné zohnať, tým pádom pôvodný lak nebude možne v úplnej miere "napodobniť".
Je pravda, ak by sa lakovalo celé auto, rozdiel by si nikto nevšimol, keďže by to bolo v jednej farbe celé, nanovo lakované.
horeli
Príspevky: 174
Dátum registrácie: 14.02.2007 06:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa horeli »

Seven ,som sa dobre zasmial,to ten lakirnik tú farbu na baze vody chlastal?
To sa divím odkial mas tie zarucené informacie o zákaze lakov na vodnej báze?Pomerne často chodím lakovať do Nemecka,aha nemecko nie je asi západ,bludy o lakoch na baze vody sú ozaj bludy,vždy dám prednost pred lakmi na vodnej báze,a vyschýnanie základu tak to treba poznat ako na to,je na to velmi jednoduchá pomôcka ale to je len pre zasvätenych ako je Milan.Týmito lakmi nie je lakovať ziadny problém ani u veteránov.Kdo umí ten umí a kdo neumí ten jenom čumí. :d :D
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z ničím ako z vodou si trúfnem pristreknúť malý flak naprostred kapoty alebo dverí že to nenájde ani pátrací pes.Urobiť to napríklad z akrylom je už umenie aby tam nebo okrajový duch pri určitom dopade slnka.Veterán či prémiovka,chyby sa robia pre uponáhlanie.Po lakovaní pri preberaní auta je vždy všetko krásne,ale treba počkať až "upadne" lak pár dní na slnku a je tam všetko,korčule,chyby vypracovania,mapy.Ja som lakovňu prestal prevádzkovať,blbiny od Tesca,škrabance atd riešiť nechcem.Každý si myslí že ryha je prkotinka,a to musí byť za soplík z nosa.Že to patrí k najhnusnejším prácam podobne ako ošúpaný vrchný lak.Ludia majú predstavu že to niekto naleje do pištole lak proste ten ošúpaný kus strekne a to je hotové za pár minút.A preto už lakovať nechcem,mám tak ideálnu garáz pre auto,nemusím ho ani oprašovať,vždy je ako z fabriky.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: aristoteles, marekvt, vykopanafosilia a 58 neregistrovaných