Ford Focus mk2 2.0 TDCI - palivový filter

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Kazdy nema diagnostiku a taku aby to vedel spravit...
A napis mi kde a ako odide ta vzduchova bublina-na akom principe mi pomoze naplnenie filtra diagnostikou.

Jedine,ze by to cerpadlo pretlacilo rovno do prepadu na tryskach.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

mjato napísal:Skor odide medena podlozka
nie vsetky auta maju medene podlozky skor to vyzera ako gulatina ktora je vytvarovana presne tak ako miesto kde sa usadi.preto sa predtym musi vsetko ocistit.mala spina sposobi netesnost ta gulatina nesadne preto sa tiez trubky davaju na povodne miesto.nezamienaju sa ani vstreky ako som to videl ze po vybrati dali vstreky napr z 1 valca na 3 valec.uz ta trubka nebude sediet.

ale aj tak to ako menis ten filter ze tolko roboty okolo toho.ved to je za 2 minuty hotova vec.nic to neni len to naplnit naftou.nic viac netreba.cerpadlo je silne ma riadny podtlak.ci stare tdi ci nove commonraily.to ci ten vstrek otvara ci nie to nemozes vediet aky je potrebny min tlak.cerpadlo tiez neni dobre ak taha vzduch.

ja stale ak menil pal filter napajam hadice trubky od cepadla na flasky 0.7dcl nalejem tam ten cistic liqui molly dieslel spullung a motoru necham skoro cely polliter vyzrat.https://www.youtube.com/watch?v=JdJKsIA_b9Y ibaze este pred hadicu ktora ide co cerpadla dam 2 take male filtre za 3 eura z mototechny aby nehltlo nieco.a presne cas videa 1.45 nalejem dalsiu plechovku priamo do filtra zmontujem to natocim a vsetko brnka dalej.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Trepete nezmysly.
Zadavatelovi otazky nikto neodpovedal na otazku. Ked vymenis filter a novy zalejes naftou chyti ti to vzduch a po par sekundach motor skape a mas velky problem, ziadne povolovanie trysiek a pod. Auto nema ani dopravne cerpadlo ani mechanicku pumpu.
Je potrebne mat po ruke balonik s hadickami a pripojit ho pred filter. Napumpovat-nastartovat nechat chvilu bezat potom vypnut odpojit balon zapojit naspat a znova nastartovat. Ja to robim za pomoci odsavacky na spiatocke cerpadla. Je to rychle a vystacim si sam.
Urcite si vygooglis spravny postup pre tento motor niekde som to videl.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

lakinooo napísal:Filter sa da zaplnit diagnostikou. Tie hokusy pokusy su smiesne.
Nie na tomto aute kedze nema dopravne cerpadlo...
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Zabudol si napisat ze pri tom tvojom sposobe musis byt rychly ako srack..aby ti znova pri demontazi pomocnej rucnej pumpy namiesto podavacieho cerpadla nespadla znova nafta do nadrze.A ked to robi laik tak pri spatnom nahodeni hadic si moze vytvorit dalsi neviditelny problem zo zavzdusnovanim celeho systemu.
Ale mas pravdu,ze zavzdusnene cerpadlo sa moze pri pretacani poskodit ked nieje chladene a mazane naftou popripade nemusi vytvorit taky podtlak vzduchu aby potiahlo naftu z nadrze.Ja som napisal co pomaha mne pri vymene filtra.
Je mi divne,ze sa k tejto teme nevyjadril p.Hlavaty,ved to musi riesit kazdy den a zvlast by ma zaujmalo ako to riesia pri systemoch tdi PD.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Ten postup s tym balonom sa riesi aj v origo servise. Idealne je ked jeden sedi v aute a hned startuje a druhy prehodi hadice. Ked odpojis len privod tak mas v pohode 10-15sekund na prehodenie a nic sa nestane. Ked mas prax tak to spravis aj sam no najlepsie je postup s odsavackou.
Robim 80% Fordov tak to mam nacvicene :D
Mondeo sa odvzdusnuje original pred cerpadlom, je na to ventil, kedze ma filter pri zadnej naprave ale dve rychlospojky su pri servo cerpadle tam sa da pripojit balon. Focus/S-max/Galaxy ma filter na motore.
https://www.youtube.com/watch?v=t04ojy2297I
tu je postup s balonom na spiatocke.
https://www.youtube.com/watch?v=KdoE6-QmAoo

Najhorsi sposob je mordovat starter az kym nehori :)
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Pozrel som si to video.Je to super,takto sa to ma robit.
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

niektore masiny maju taky balonik priamo v palivovom okruhu. hlavne starsie.
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

čaute, tak menil som ten filter zalial som ho naftou pomaly ponoril

bez problémov viem natiahnuť naftu za filter (červená čiara)

no neviem to potiahnuť/odvzdušniť od filtra (modrá čiara) cez CR čerpadlo a smerom k nádrži (zelená čiara)
[img]https://s8.postimg.cc/8snc8lvsh/111.jpg[/img]

snažil som sa to odvzdušniť ako je to na videu https://www.youtube.com/watch?v=KdoE6-Q ... tu.be&t=6s

no ale ako som už písal nedá sa mi to cez tú spätnú hadičku potiahnuť/odvzdušniť niečo brni prietoku :41c2:

a asi to nemám štartovať keď je aj vzduch v tých (zelená/modrá) lebo som čítal že sa môže zadrieť CR čerpadlo - takže som bezradný
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lakinooo napísal:
mjato napísal:Je mi divne,ze sa k tejto teme nevyjadril p.Hlavaty,ved to musi riesit kazdy den a zvlast by ma zaujmalo ako to riesia pri systemoch tdi PD.
Uz som pisal. Diagnostikou.

U PD naozaj diagnostikou,cez základné nastavenia sa spúšťa čerpadielko v nádrži.U PD je všetko v hlave,prívod paliva odvod paliva,vyberie sa vstrek tak sa všetko vyprázdni.Majú to perfektne poriešené,čerpadielka sa na jeden pokyn spúšťa na 30 sekund,opakovať to často (vstreky boli von) robím aj 6 x a ani sa nesnažím skúšať a probovať kým nemám istotu.
U ostatných to robím vakučerpadlom,tj odsáva sa vracačka,to píše erikfrog až kým v tej mojej vaku nevidím tiecť čistú naftu.Sú čerpadlá citlivé na eloktroniku ktorá je v hlave čerpadla a nesmie byť nechladená palivom.Tak sa odpalujú čerpadlá,väčšinu čerpadiel si zničia majiteľia.Často vedia že im spadá palivo ale neriešia,vytrápia všetko počnúc štartérom.Ale aj nie jeden mechanik odpálil štartér,taže nestrielajme na majiteľov,keď často vedia viac než ten monterkový.
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

takže naštartované, v podstate som len dotiahol naftu pred CR čerpadlo a naštartoval a nezdochlo a ani som dlho netočil išlo to na brnk :) pekný deň všetkým

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných