Tatra 815 - hlucna prevodovka

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Christiane ano viem ze ma olejove cerpadlo.Je v predu pod kardanom.Hned po kupe som tam domontovaval pomocny C pohon pre piestikove cerpadlo.Tlak neviem aky dava a ani neviem kde sa to da odmerat.Piliny tam nikto nedaval.Pri vymene vytekal olej.Filter myslis to sitko v spodnej casti tam kde sa aj vypusta olej.Je prichyteny na 2srobiky a je tam gumicka.Bol mierne zaneseny kovovymi pilinami a hustejsim sajrajtom ale nic hrozne.Umyl som to sitko arvou.
martin46
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 14.10.2011 15:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin46 »

Ak sa ten zvuk zosiluje pri preradovani malej velkej odpoj kardan a daj dole kaplnku pozri cu nieje rozsipane lozisko su tam dve potom rozober piestik co radi malu velku a pozri ci nieje popraskana liatina pod piestikom ale pozor tie bajlaky nestrat ked to budes davat dokopi musis to spravne vimedzit aby to nerobylo problemi.
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Martin ako vidim fakt sa vyznas.Odkial si? Ak nie priliz zdaleka nenasiel by si tolko casu ze by sme sa na to pozreli spolu a poriesili to? Samozrejme sa odmenim.Je tam aj fajn pristup pekne zvrchu nakolko je to lesovoz klanicak bez korby.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Skús Šurany, dnes je tam Daf, predtým robili iba Tatry, aj tie robia dodnes, a davno tam boli ČSAD dielne.
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Trucker pred Dafom tam mal Oslanec Renault servis.Tatru tam robia teraz pocas Dafu.Mal som tam raz v oprave naves.Spytat sa mozem ale tipujem ze ma vyhodia s klasickou 815tkou.Podla mna opravuju len tie novsie tatrovky.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Ale nevyhodia,len tu cenu za opravu by si nepredychal.Ci stara alebo nova,na € to nie je vidiet.Ja za € opravim aj metlu babe jage.
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

No ved aj to.Cela repasovana prevodovka na vymenu za tisicku by bol len zlomok sumy co by tu vypytali za opravu.Ked mi davali dokopy naves bola to tiez palka.Len som to vtedy surne potreboval tak som suhlasil
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Najprv treba určiť či je to skutočne hlavná prevodovka. V takýchto prípadoch sme tatrovku dali na hydraulický kanálový zdvihák, aby zadné kolesá boli vo vzduchu, naštartovali a pri rôznych prev.stupňoch a pridaní a ubratí plynu sa dalo určiť odkiaľ zvuk pochádza. Dá sa to aj v domácich podmienkach postaviť zadok na štyri zdviháky, predok zaklinovať. Presvedčiť sa či je predný náhon vypnutý.
Prevodovky boli synchronizované, ale aj bezsynchrónne. Hnací hriadeľ prevodovky na ktorom sa radia "polky" je uložený v kužeľových ložiskách pod kapličkou, preto musí byť presne vymedzený. V prípade chybných ložísk je vôľa citeľná aj ručne.
Prídavná prevodovka je buď zostupná, alebo dvojstupňová s cestným a terénnym prevodom. U vojenských verzií a ťahačov s reduktormi v kolesách mení smer točenia diferenciálov na opačný.
Vo vačšine prípadov zavýjajúci hluk pochádzal od prevodov za hlavnou prevodovkou t.j. prídavná prev. difernciálové koše alebo hrušky s tanierovými kolesami.
V Nových Zámkoch som nepracoval, ale pár tatier som odtiaľ bral, keď sme nestíhali a vypomáhali nám s opravami. Závod sme mali neďaleko VK. väčšinou sme robili vojenské verzie, ktoré v deväťdesiatich rokoch putovali do horúcej zóny v juhoške, ale aj do afriky, kde sme chodili robievať na ne aj servis ;-)
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Dakujem pekne si to opisal.Dobry napad stym zdvihnutim tatry.Rozmyslam ze v podstate by som aj predok mohol dat na spaliky a vzadu mam namontovanu hydraulicku ruku tak zadok by som zdvihol nohami.Takto by som otestoval aj prednu napravu.Dnes som vyhladal pana uz na dochodku ktory tu v zamkoch cely zivot opravoval cisto len tatrovacke prevodovky.Nechodi uz na fusky qle slubil ze sa pride na to pozriet.Pametal si ma spred 20rokov ked som tam unich bol ucnom :28b7:
pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Ozaj.Ked tu uz rozoberame tatru viete mi povedat aky je rozdiel medzi jednoplastovym a dvojplastovym vyfukovym tlmicom?Vidim ze v ponuke maju obe ale dvojplastovy stoji raz tolko.Oplati sa radsej kupit ten? Je snim tichsie auto?
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Naposledy som tlmič výfuku ojednával na V3S M2 z tejto stránky
http://www.extravyfuk.eu/doplnky/vyfuky ... uta/tatra/
bol to jednoplašťový pohliníkovaný poľský tlmič, ale oveľa lacnejší ako originál a predčil moje očakávania. Po zime a zasolených cestách je ako nový a to je v prevádzke takmer každý deň. Originál bol dvojplášť, ale po štyroch zimách bol na rešeto.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní