1.9TDI 81kw Rozvod

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

TDI33
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDI33 »

Dakujem, dakujem. Chcel by som tomu viac rozumiet. Zaujima ma, preco sa s rozvodmi meni aj vodna pumpa. Ak by sa aj pokazila, co by sa stalo, zacal by sa prehrievat motor nie? Ale z rozvodov je pohanane aj olejove cerpadlo, to ak by sa pokazilo, malo by to horsie nasledky a hlavne s rychlejsim nastupom nie? Preco sa teda nemeni aj ono?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vodná pumpa - treba ju chápať že je to pre rozvody kladka,čiže ak odíde je zle.Je iba druhotná vec že tá kladka je zároveň vodné čerpadlo.Olejové čerpadlo nie je poháňané z rozvodov,má osobitný pohon reťiazkou,a jeho problém je velký problém pre motor
TDI33
Príspevky: 127
Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDI33 »

To už dáva logiku. Tiež by ma zaujímalo z akého relevantného dôvodu, má 1.9TDI PD 85kw AUY do roku 2003 interval výmeny rozvodov 60 000km a po roku 2003 už 90. Dočítal som sa, že je to z dôvodu prechodu hydraulického piestu na poloautomatickú kladku. A to je zas čo a kde to je?
Jaj ako by som laicky zistil po kúpe auta, či je rozvod nastavený správne. Dočítal som sa, že podľa spotreby, ktorá by mala byť do 0,6l/hod pre zohriaty motor bez záťaže. Platí aj pre PD? Čo ak ale PC klame, tak ako skoro vždy čo sa týka aktuálnej a priemernej spotreby? Hodinovú ukazuje vždy správne? Tú som totižto zatiaľ neoveril keďže je to tak trošku náročné.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných