LPG - vymena membrany alebo rovno celeho splynovaca
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 06.11.2016 11:38 Zdieľať na Facebook
LPG - vymena membrany alebo rovno celeho splynovaca
Ahojte, chcela by som sa poradit a zistit skusenosti ohladom vymeny membrany v splynovaci. Mam Skoda Octavia I, 74kw vyrobenu 1999. LPG je namontovany od roku 2008, riadaci pocitac STAG, splynovac Zavoli Zeta, vstrekovace valteky. Prejdene na nom cca 150 000 km.
Minuly rok, ked som bola v servise na vymenu LPG nadrze a filtrov, som chcela, aby mi vymenili aj membranu na splynovaci, kedze uz je to aj citit na aute pri pridavani, ze nie je to co byvala. Vyslovene mi neodporucali menit membranu, tvrdili, ze to potom vela ludom tecie a aj tak potom menia cely splynovac, ze najlepsie dat rovno novy.
Mne sa tento pristup nepaci, podla mna ked sa to spravne ocisti a nasadi, tak by nemal byt problem, aby si ta membrana spravne sadla, samozrejme s tym, ze by to trebalo donastavit po niekolkych km.
Mate s tym niekto skusenosti ? Menili ste membranu a potom vam cez splynovac tiekla chladiaca kvapalina ? Alebo naopak menili ste a vsetko bolo ok ? Dakujem za odpovede
Minuly rok, ked som bola v servise na vymenu LPG nadrze a filtrov, som chcela, aby mi vymenili aj membranu na splynovaci, kedze uz je to aj citit na aute pri pridavani, ze nie je to co byvala. Vyslovene mi neodporucali menit membranu, tvrdili, ze to potom vela ludom tecie a aj tak potom menia cely splynovac, ze najlepsie dat rovno novy.
Mne sa tento pristup nepaci, podla mna ked sa to spravne ocisti a nasadi, tak by nemal byt problem, aby si ta membrana spravne sadla, samozrejme s tym, ze by to trebalo donastavit po niekolkych km.
Mate s tym niekto skusenosti ? Menili ste membranu a potom vam cez splynovac tiekla chladiaca kvapalina ? Alebo naopak menili ste a vsetko bolo ok ? Dakujem za odpovede
-
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44 Zdieľať na Facebook
Mám tento splyňovač a menil som membránu a tesnenia bez problému, všetko tesní. Ikeď nakoniec bola aj pôvodná v úplnom poriadku.
Výmenu splyňovača zrejme odporúčajú preto, že vnútro výmenníka tvoria špirály z medeného drôtu, ktoré sa časom zanesú od nečistôt v plyne a je treba ich vybrať a vyčistiť kefou a čističom na karburátory. Je to ozajstná babračka a zaberie to dosť času.
Výmenu splyňovača zrejme odporúčajú preto, že vnútro výmenníka tvoria špirály z medeného drôtu, ktoré sa časom zanesú od nečistôt v plyne a je treba ich vybrať a vyčistiť kefou a čističom na karburátory. Je to ozajstná babračka a zaberie to dosť času.
-
- Príspevky: 67
- Dátum registrácie: 29.08.2007 22:21 Zdieľať na Facebook
Nie je problem menit membrany neviem preco by to malo tiect este som sa s tym nestretol ze by po vymene tiekla voda so splynovaca-reduktora.Membrany su od 25e do 35e nie je problem objednat ale splynovace su cca 120e tak na tom je asi lepsi zarobok tak preto radsej nukaju vymenu.Jednoznacne by som isiel do ineho servisu lpg.
-
- Príspevky: 67
- Dátum registrácie: 29.08.2007 22:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
su dva typy splynovacov, a to pre systemy na zmiesavac. tam membrana v nom zohrava dolezitu ulohu. od nej a jej stavu priamo zavisi ako auto jazdi. v priemere vydrzi tak okolo 100tis. km potom zacne tvrdnut, auto nedrzi volnobeh, zvysi sa spotreba, poznat to na spolahlivosti...druhy typ je pre systemy vstrekovania lpg, splynovac ma jedinu ulohu a to drzat stabilny tlak a to okolo 1,2-1,5bar. co sa tyka membrany moze mat dva typy poruchy. prerazi sa membranka do podtlaku, nasledok je ten ze cez podtlak ktory ma pomahat reagovat regulatoru aby dostatocne zasobil system tlakom sa do sacieho potrubia dostava plyn. vypnete motor a cez ten potlak nafuci obsah regulatora do sacieho potrubia , pochvili ked chcete nastartovat auto nechce nabrnk naskocit, treba motorom tocit pokym sa ten plyn zo sacieho potrubia nevyflusa. to sa u neho objavi po 150-200-250 a viac tis. km alebo poskodi sa menmranka a rapidne stupne tlak plynu na 3,5-4,0 aky je v nadrzi. to auto proste nejde na lpg. to sa tiez objavi asi pri tolkych odjazdenych km, rekord mam na jednom splynovaci 450tis. km bol v takom pizza auticku. ja nikdy nemenim bezdovodne menbrany v tychto splynovacoch, necham ich fungovat pokym nenastane jedna z tych dvoch poruch a pride ich cas. to byva tak ako som pisal 150-200-250 a niekedy aj viac km. motorista to hned zisti ze nieje nieco v poriadku.
a teraz nech si to ktochce a ako chce okomentuje ale ja aj nadalej budem setrit mojim zakaznikom peniaze a servisny zasah urobim vtedy ked bude treba a zakaznikovi dam novucicky splynovac aby mal pokoj na nalsich 150-200-250 a viac tis. km
pekny vecer
a teraz nech si to ktochce a ako chce okomentuje ale ja aj nadalej budem setrit mojim zakaznikom peniaze a servisny zasah urobim vtedy ked bude treba a zakaznikovi dam novucicky splynovac aby mal pokoj na nalsich 150-200-250 a viac tis. km
pekny vecer
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Miro, plný súhlas kamarát
Ja mam predpotopne zariadenie Lovtec a membrána naň ma stála skoro 7,-€ a robota s výmenou a doladením 15,-€. Pred výmenou bola úplne stvrdnutá a deravá, až sa dala sa lámať (v takom stave som káru kúpil) po výmene ani kvapka slzenia či tečenia.
Odvtedy cca 40.000km a no problémo
Zadávateľka - choď do inej dielne a budeš iste spokojnejšia.
LPG Zdar!
Ja mam predpotopne zariadenie Lovtec a membrána naň ma stála skoro 7,-€ a robota s výmenou a doladením 15,-€. Pred výmenou bola úplne stvrdnutá a deravá, až sa dala sa lámať (v takom stave som káru kúpil) po výmene ani kvapka slzenia či tečenia.
Odvtedy cca 40.000km a no problémo
Zadávateľka - choď do inej dielne a budeš iste spokojnejšia.
LPG Zdar!
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 13.05.2018 16:22 Zdieľať na Facebook
macko lak ako si dopadol
Ahoj, prosím ta ako si riešil tu membránu... Vymenil si celý reduktor—splynovac alebo iba tu membránu koľko si platil servise ako ti to opravili, ako si bol spokojný zo servisom. Ďakujem.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4903
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Ak by som mal tú faktúru tak ju naozaj prefotím a zavesím sem. Membrána na Lovato podtlak nejakých 9eur a 0,5h práce 11eur.Je to tak rok dozadu bol som tam s Lanciou. A ani jeden servisný zásah u nich ma nestál viac ako 30 eur.
Ešte aj u Hatiara , kde som bol s Lanosom to bolo hodne pod 50eur.
Najviac doteraz ma stála výmena nádrže - to bolo blízko 140 ojro
Ešte aj u Hatiara , kde som bol s Lanosom to bolo hodne pod 50eur.
Najviac doteraz ma stála výmena nádrže - to bolo blízko 140 ojro
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 4903
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
Ak dokazali tebe vymenit membranu za pol hodinu ( vypustenie vody, poodpajanie, rozlozenie a cistenie, poskladanie, nastavenie ) tak klobuk dolu....
Ja si faktury odkladam, mam vsetky , este aj 90.rokov prvych montazi, oprav, kludne to tu zavesim, nemam s tym problem...ale nevidim dovod, nestazujem sa na cenu ...reagujem len na tvoju fantasticku cenu
Ja si faktury odkladam, mam vsetky , este aj 90.rokov prvych montazi, oprav, kludne to tu zavesim, nemam s tym problem...ale nevidim dovod, nestazujem sa na cenu ...reagujem len na tvoju fantasticku cenu
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Voda sa neodpája stlačia sa hadice takými štipcami a keď otvoril reduktor tak bol celkom čistý teda 6 - 8 skrutiek povoliť, vybrať starú membránu , oškrabnuť dosadacie plochy vložiť novú a zatiahnuť trvalo to asi tolko ako toto čo píšem. Ten starší to potom napojil na NTB a nastavil nejaké parametre. Realne som tam bol dlhšie , lebo ja sa dosť vykecávam, ale účtovali mi pol hodinu. Asi majú takú normu na staršie reduktory.
Nemám flotilovú zlavu, ale keď ludia vidia sedliaka v otrhaných monterkách ,tak sa možno prebúdza socialne cítenie.
Ale zase , minule som zle zaparkovanej awdinke cez strešné okno nalial dnu kýbel močovky - a to už som tak oblúbený nebol. Bolo z toho narúšanie susedského spolunažívania.
Nemám flotilovú zlavu, ale keď ludia vidia sedliaka v otrhaných monterkách ,tak sa možno prebúdza socialne cítenie.
Ale zase , minule som zle zaparkovanej awdinke cez strešné okno nalial dnu kýbel močovky - a to už som tak oblúbený nebol. Bolo z toho narúšanie susedského spolunažívania.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 504
- Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27 Zdieľať na Facebook
Priatelia, naozaj to môžem potvrdiť.
Mne na Honde Shuttle v Štúrove vymenili membránu za 21,-€.
6,- stal materiál a 15,- dukátov bolo za 1/2 hodiny prace.
Bolo to Lovato a membránu mali skladom - odporúčam!
"Osviežovač" témy píše, že má BRC, takže by som ani sekundu neváhal s návštevou....nechápem čo rieši kokoniny
...tatino, ešteže si mal tú ščanku po ruke a nemusel si zbytočne "krv prelievat"
Mne na Honde Shuttle v Štúrove vymenili membránu za 21,-€.
6,- stal materiál a 15,- dukátov bolo za 1/2 hodiny prace.
Bolo to Lovato a membránu mali skladom - odporúčam!
"Osviežovač" témy píše, že má BRC, takže by som ani sekundu neváhal s návštevou....nechápem čo rieši kokoniny
...tatino, ešteže si mal tú ščanku po ruke a nemusel si zbytočne "krv prelievat"
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných