Nissan 350z - neprešiel EK
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46 Zdieľať na Facebook
uwa na problém, ktorý mám píšu všade, že sa najprv menia lambda sondy ak nepomôže, tak katalizátory. Preto som sem písal či nevie niekto čo znamená to zvlnenie lambda sondy, čo mi vyhodilo na EK, že by vedel poradiť. Katalyzátory sú od pohľadu staré, ešte pôvodné. Aj keby náhodou bola chyba inde, tak výmenou nič nestratím.
-
- Príspevky: 289
- Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46 Zdieľať na Facebook
Riadim sa podľa tohoto https://www.p0420.com/
Toto je jediná chyba, ktorú vyhadzuje. Nehovorím, že to nie je dôsledok zlého spaľovania, ale pri danej chybe mi príde rozumnejšie najprv vymeniť staré, 13 ročné katy. A ako som písal, nič na tom nestratím, keďže som si auto kúpil pre seba na zábavu, tak nemám problém do neho investovať.
Toto je jediná chyba, ktorú vyhadzuje. Nehovorím, že to nie je dôsledok zlého spaľovania, ale pri danej chybe mi príde rozumnejšie najprv vymeniť staré, 13 ročné katy. A ako som písal, nič na tom nestratím, keďže som si auto kúpil pre seba na zábavu, tak nemám problém do neho investovať.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
ja ti to poviem takto, ukaz mi tu jedneho, co robi pravidelne take seriove vozy jak mas, cize je k tomu zariadeny diagnosticky a ma dostupne zdroje k opravam...
mas ? no dobre, ked najdes si dobry ! ale ty si ten vergel kupil nie v seriovom stave ! smrdi to od volnobehu az po emisie, otazka je co tam je seriove a este aj to zdrbane no a teraz si z tej tej prvej skupiny mozes hadat kolkati sa tomu budu chciet venovat, kedze najskor aj ta ich vybava je k hounu...
na tvojom mieste by som to
1. nekupil !
2. ked uz si kupil, rychlo sa toho nejako zbavil
3. ked uz ani jedno nevyslo, skus dohladat kto to upravoval a ic za nim
4. az ani toto nefunguje, vyhadzat vsetko co tam nepatri a dat do serioveho stavu
mas ? no dobre, ked najdes si dobry ! ale ty si ten vergel kupil nie v seriovom stave ! smrdi to od volnobehu az po emisie, otazka je co tam je seriove a este aj to zdrbane no a teraz si z tej tej prvej skupiny mozes hadat kolkati sa tomu budu chciet venovat, kedze najskor aj ta ich vybava je k hounu...
na tvojom mieste by som to
1. nekupil !
2. ked uz si kupil, rychlo sa toho nejako zbavil
3. ked uz ani jedno nevyslo, skus dohladat kto to upravoval a ic za nim
4. az ani toto nefunguje, vyhadzat vsetko co tam nepatri a dat do serioveho stavu
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46 Zdieľať na Facebook
Ahoj, tak začínam byť v koncoch. V prvom rade som dal nahrať do RJ pôvodný software (pôvodný majiteľ to mal chipnuté). Vymenil som 4 lambda sondy a 2 katalyzátory. Kontrolka motora zhasla a nezapína sa ani po nájazde 300km. Myslel som si, že je všetko OK, ale Bank 1 sonda dáva hodnoty 0,285 až 0,300 a bank 2 dáva 0,585 až 0,600. Obe by mali lietať medzi 0,1 až 0,8 no sú akoby mŕtve. Keď sa hrám s plynovým pedálom a otáčkami, tak sa hodnoty menia, no pri voľnobehu sú takmer nemenné.
Vie mi prosím niekto poradiť čo skúšať ďalej? Má zmysel prečistenie vstrekov? Vďaka
Vie mi prosím niekto poradiť čo skúšať ďalej? Má zmysel prečistenie vstrekov? Vďaka
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46 Zdieľať na Facebook
Tak auto nakoniec beriem k odborníkovi, lebo to sám nevyriešim. Zaujímavé ale je, že mám aj nissan murano s rovnakým motorom 3.5 a tma sú hodnoty lambdy úplne rovnaké ako v "zetku". To auto prešlo cez stk a ek v pohode. Keď sa problém vyrieši, tak sem dám vedieť metódu postupu a chybu. Možno to niekomu v budúcnosti pomôže.
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46 Zdieľať na Facebook
Kým čakám na termín u mechanika tak sa snažím na problém dôjsť sám a toto mi už rozum neberie. Mám nový focus 2017 a lambda tam pracuje rovnako ako v Zetku, alebo murane. Stabilne je na 0,6 V na volnobehu a hýbe sa len ked sa hrám s plynom. Už neverím tomu, že aj na novom aute je zlá lambda. Tu bude chyba niekde ine.
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 11.01.2014 18:46 Zdieľať na Facebook
Tak tému asi môžem uzavrieť, vyzerá, že je to vyriešené. Moje auto má širokopásmové lambda sondy, ale na EK ich merali ako úzkopásmové. Odpoveď som našiel na 1 US fóre:
Your readings are normal, and here's why.
MY2003 and early MY2004 Zs used narrow-band O2 sensors to measure air/fuel (A/F) ratios. The output voltage of these sensors swings between approximately 0.2 Volts and 0.8 Volts as the ECU chases the optimum ratio, 14.7:1. In mid-MY2004 Nissan changed over to wide-band O2 sensors, which output a steady 1.5 Volts when the engine is operating at 14.7:1.
OBD scan tools, and devices like the UltraGauge, request information from the ECU by transmitting a parameter ID (PID). The OBD specification contains different PIDs for narrow-band and wide-band O2 sensors. The narrow-band PIDs send back values between 0 and 1.275 Volts, while the wide-band PIDs can return values between 0 and 8 Volts.
Nissan apparently decided not to use the wide-band PIDs when the sensor change was made, but to scale the wide-band voltages into the narrow-band range and report them using narrow-band PIDs. Perhaps their factory diagnostic tools at the time couldn't access wide-band PIDs. In any case, to further confuse us all, they scaled banks 1 and 2 differently, so that at an A/F ratio of 14.7:1, bank 1 reports 0.3 Volts and bank 2 reports 0.6 Volts.
Your readings are normal, and here's why.
MY2003 and early MY2004 Zs used narrow-band O2 sensors to measure air/fuel (A/F) ratios. The output voltage of these sensors swings between approximately 0.2 Volts and 0.8 Volts as the ECU chases the optimum ratio, 14.7:1. In mid-MY2004 Nissan changed over to wide-band O2 sensors, which output a steady 1.5 Volts when the engine is operating at 14.7:1.
OBD scan tools, and devices like the UltraGauge, request information from the ECU by transmitting a parameter ID (PID). The OBD specification contains different PIDs for narrow-band and wide-band O2 sensors. The narrow-band PIDs send back values between 0 and 1.275 Volts, while the wide-band PIDs can return values between 0 and 8 Volts.
Nissan apparently decided not to use the wide-band PIDs when the sensor change was made, but to scale the wide-band voltages into the narrow-band range and report them using narrow-band PIDs. Perhaps their factory diagnostic tools at the time couldn't access wide-band PIDs. In any case, to further confuse us all, they scaled banks 1 and 2 differently, so that at an A/F ratio of 14.7:1, bank 1 reports 0.3 Volts and bank 2 reports 0.6 Volts.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný