Skoda Roomster - benzin plyn porucha

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Určite sa vyjadrí aj nejaký plynár a ujasní to,ale problém je z lambda sondou,a to je kyslíkový senzor,na to sa nesmie zabudnúť.
Pre benzínový pohon je ideálny pomer palivo vzduch iný než pre plynový.Tým že lambda zastáva svoju funkciu pri oboch,tak to nemôže fungovať,a teda prepnutím pohonu musí sa zmeniť riadenie lambdy,to je parketa pre plynára.Sonda pracuje pre jeden aj druhý režim,takže tam niekde sa to prepnutím zbabre
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

iny je, ale...

1. po montazi to fungovalo a funguje na XYZ autach bez problemov
2. benzin ma stechiometricky pomer 1:14,7, LPG 1:15,7 :41c2: to je rozdiel, na ktory je aj bezna benzinova jednotka sa schopna adaptovat / rozsah je myslim + - 25% / kde to neopinda este, toto pokryva rozne opotrebenie motora, falosne vzduchy atd atd
3. E85 na co sa bezne jazdi ma 1:9,8 ovsem navyse ma kyslik viazany v alkoholovej vazbe a tam to problem moze byt z principu, ze manazment moze vyhodnotit spravnu zmes ako chudu a preplavuje motor palivom

co je nepochybne, problem je, najskor s plynom, to mu nikto iny neodstrani, ako plynar, preto ho aj mechanik tam poslal, ovsem......................
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bajo všetko je to úplne inak,ak si už spomenul adaptáciu,tak trocha osvety,najprv lambda
[img]https://s7.postimg.cc/5pn9akw93/aaabc.jpg[/img]

adaptácia je sakra problematika,a ja tvrdím že 99,99% mechanikov nemá potuchy o čom je presne reč
[img]https://s7.postimg.cc/k8uec6s0n/aaabc.jpg[/img]

Aj dobrý úmysel môže v nevedomosti poškodiť

[img]https://s7.postimg.cc/6gfzg3j47/aaabc.jpg[/img]

Adaptácia je sakra problematika u benzínu (plynu) a bude o nej reč stále viac,pretože už nám behajú mašinky z premenlivou bohatosťou zmesi,a to vo velkom rozsahu,takže príde deň keď sa budú hladať staré črepy alebo kachle,pretože o týchto veciach je informačná hluchota,jedine diagnostické fóra riešia takúto problematiku (čerpané tiež odtiaľ).
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Milan, ja si to na plyne sledujem...online :41c2: s pridrbanou elm327, mam vytiahnute LTFT, STFT, aj okamzite FT, okrem toho napatie lambdy prvej aj druhej, prvu vratane grafu, u mna auto chodilo dobre na plyn aj na benzin pri -10% LTFT, lamdba okno je samozrejmost, detto chodi aj pri +3% toto vsetko vie nastavit plynar ! ano uplne v pohode korekciami plynu vie posuvat benzinovy manazment ! pri jazde v ustalenych rezimoch to je uplne jedno co som si vsimol, dlzkou vstreku sa to stale zmesti do lambda okna, LTFT ma vplyv najma na studeny start, resp na obdobie ked este lambda regulacia nepracuje, co je aj v zime radovo par sekund, vyhrev, blizkost sondy atd

nech je ako chce, trvam natom ze tu je pacient pre plynara, navyse dobreho plynara ! co ma v tychto veciach jasno, tam kde chodim, sakra dobre vedia o tychto veciach, lebo je to ich denny chleba, coz u klasickeho mechanika jak hovoris nemusi byt, kedze on sa stara len aby motor bol vo fabrickych hodnotach nemusi postavit nadstavbu nad adaptivny motormanazment
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tom že je to pacient pre plynára sa úplne zhodujeme od samého začiatku.Dokonca si neodporuje ani v ostatnom,len by to chcelo doplniť o nejaké podrobnosti,ale to nie sú veci ktoré sa dajú troma vetami na fóre vysvetlovať.Ak by sme sa nebavili o kombinácii ale iba o benzíne,je to na hrubšiu knihu ako Marxov manifest.Ale ak do toho zahrnieme systémy dva,z ktorých každý má iné požiadavky na to isté,tak začne platiť prvá veta,nevysvetlovať,choď k plynárovi.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

hej, ale ja by som este aj medzi nimi preberal...lebo ako hovorim dost dobre to chodi v znacnom rozsahu, tu ide o to ako sa s tym ten ktory pohra, pripadne ma ten system pod dozorom dlhodobo, preto ja hovorim ze pravidelne kontroly su namieste, aj ked tu v kazdej druhej plynovej teme vidim jak ludia nato seru zvysoka, 150t bez zasahu....takto to vyrobca splynovaca rozhodne nemyslel :3020:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samozrejme že nie,všetko musí plniť požiadavky "udržateľného rozvoja" možeš šetriť,ale aj tak sa musíš podeliť z ďalšími.Tie veci síce majú nejakú tú ideu,ako napr. elektrikácia ktorú teraz tlačia,ale musíš byť tri razy koňom zrazený,ak si myslíš že cielom je tvoj benefit.To že u teba slúži je zásluha toho,že si sa zo systémom zoznámil a ešte ti to technicky myslí
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

pokial funguje zakladna spolupraca dobra dielna a uplne obycajny uzivatel - pozorovatel, tak si myslim ze kazdemu moze takto fungovat...proste v ziadnom rezime nesmie byt odlisnost v chode benzin/plyn a neverim ze to potom nenabeha slusnu porciu km
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: jariko01 a 28 neregistrovaných