Zadná brzdové strmene - samostavy

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Ja si myslim,ze ta ista suciastka co to zabezpecuje na prednom strmeni....
Nie som odbornik ale v zadnom strmeni mas jadro v ktorom su pruziny ako prve ma napadlo,ze mouzu byt unavene teoreticky pri repase nabola pouzita spravna tuhost novej vymenenej pruziny.Ale to bolo len laicky postreh.Ja by som sa opytal uja googla na princip fungovania zad.brzdy.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Viem,ale predny tiez samovolne nevracia do strmena.Pravdepodobne ostava nejaky tlak resp.nema moznost odtlakovania sa brzd.systemu a preto piestik stoji v danej polohe.
Neviem presne aky samostav myslis a co ti to reale sposobuje.Piestik moc stahuje do strmena?
Naposledy upravil/-a mjato v 12.05.2018 20:43, upravené celkom 1 krát.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Ja mam taku skusenost,ze ten vnutorny mechanizmus napojeny na tiahlo rucnej brzdy s tymi pruzinami vo vnutri je od vyroby zalisovany a viac-menej nerozoberatelny.Ma v sebe aj ten vytlacaci srob.Chcelo by to jeden strmen rozobrat a vyskusat ako funguje piestik na tom vytlacacom srobe,ci tam nejde ztuha popripade zohnat pouzity dobry a pri rozobrati hladat odlisnosti,alebo vymenit medzi sebou vnutro,aby ste sa dopracovali k nejakemu vysledku.otazne je ci sa Vam to oplati a budete mat veci na repas repasovaneho.
Mala blba podotazka skusali ste to nahodene na aute,alebo na sucho.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

Este ze si napisal, co tam mas vobec za brzdy po 3 prispevkoch. Cize ako to funguje. Mas srobovacie valceky a rucnu brzdu pripojenu na kotucovu. Vratenie valceka do volnej polohy po uvolneni brzd robi pokles tlaku v hydraulike a zaroven tesnenie na valceku, ktore sa chce vratit do svojej vychodzej polohy, cize funguje ako taka mini pruzina, ziadne pruziny tam nebudu v kotucovej brzde.
Nepises, ci mas problem len s rucnou alebo aj s brzdovym pedalom, ze ma dlhu drahu. Srobovaci valcek je obycajny valcek spojeny na svojom konci so srobovym mechanizmom. Ked sa valcek vysuva casom dalej a dalej, tak svojim pohybom toci s tym srobenim a tym sa nastavuje doraz dalej a dalej. Takze podla mna tipnem si ze problem bude v spojeni valceka so srobenim, ze nie je spojeny, cize valcek sa vysuva, ale neotaca srobenim a to ostava stale v povodnej polohe, ktora casom uz nestaci. Alebo je problem v srobeni, mozno ide tazko, je zaseknute a valcek ho nedokaze otacat. :zg282:

Edit: este som si spojil dokopy vsetky tvoje info a vyzera to ze srobenie drzi valcek a nepusti ho nastavit sa dalej. Takze chybne srobenie, treba rozobrat.
Naposledy upravil/-a pidizvi v 12.05.2018 21:37, upravené celkom 2 krát.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Pises strmen volny,ale myslis asi len piestik.Neviem akym principom funguje vnutrajsko strmena.Ma viac obalov a vo vnutry po obvode pruziny,ktore by mali pravdepodobne sposobovat aby sa piestik vzdy len vysuval a zaistoval sa cely mechanizmus nastavenia.Ale to len nahlas uvazujem.Podla mna tam ani neni sila aby piestik vtahovala do strmena.Ja piestik pri vymene vzdy zatocim skoro na doraz aby som mal istotu,ze mi tam vojdu platnicky a kotuc a jedine piestik napolohujem voci platnickam ak treba.Po stupeni na brzdu skontrolujem dosadnutie.
Este ma napadlo,ked pises,ze vtahuje piestik ako sa sprava rameno na strmeni kde je uchytene lanko rucnej, pri stlacani noznej brzdy.Pozret sa ci nema pohyb a pri stlaceny noznej brzdy nelieta aj tiahlo rucnej brzdy na strmeni.Ak hej tak ten samostel nefunguje.Sam moc neverim tomu co pisem,lebo pruziny na vratenie tiahla rucnej na strmeni su dost silne,ale za pozretie toho pohybu to stoji.
jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojtik »

Kód: Vybrať všetko

https://drive.google.com/open?id=1IK90rsvPoKYHOhFumDztnMVGDUQguSLj
resp.23-

Kód: Vybrať všetko

https://drive.google.com/open?id=1Y9gwu34CaGkiypPU_wN3GxiVJffH9WrJ
je to skrutka ovladaca a bezne nedostupna.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

https://www.youtube.com/watch?v=rjCT6eN6t14
https://www.youtube.com/watch?v=g17UpQJAUFE
Pravdepodobne piestik ztahuje spat nejaky takyto mechanizmus,lebo nefunguje spravne.Skus si pozret nejaky takyto kanal a zavady ak vies anglicky.
Na druhom vydeu v 1.50sek vytiahne ten mechanizmus bez pootacania piestiku.Prave to mozes mat ty zaseknute.Nozna brzda ti zatlaci piestik o platnicku,ale tam ze ten mechanizmus je tuhy piestik po uvolneni noznej brzdy zatiahne dovnutra vonkajsia pruzina ktora ti vracia rucnu na spat po uvolneni.Ta m nato silu vtiahnut piestik.Napadlo ma odsledovat to prave na tom tiahle,ktore taha lanko rucnej.Ako sa sprava ked stlacas noznu brzdu.Ak mas problem v jednom strmeni treba riesit jeho poskladanie ak vo viacerych ako pises treba hladat nevyhovujucu suciastku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nemá cenu to teraz vysvetlovať bez toho aby sme to videli.urob jednoduchú vec a bude to fungovať - valček vyves a nastav na ňom medzeru ktorú spočítaš,platnička kotúč platnička.Napr spočítané 40 mm,tak budeš nasadzovať strmeň z medzerou 40,5 mm
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ono je to piestik v piestiku a ozaj dobre fungujú tie prvé z fabriky,preto ja jedine robím vlastný repas.Len je to závislé od ozaj dobrých klieští a jedného prípravku pri skladaní,a práca to nie je práve z tých oblúbených.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neprehadzuj,nekombinuj.Zrepasuj si tie staré ako celok a potom prehoď
ado1982
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 24.09.2008 19:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ado1982 »

pozri tu - nastavenie je sposobene spatnou pruzinou -po zavlackou - ale neplasti to pre vsetky typ -aktuacia je cez excenter - je dobre osadena pruzinovy tanier /uchtenie
v zavitovke vo vrtani puzdra tu video www.youtube.com/watch?v=6Q2F2tbquY4
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Tie strmene máš vadne musí to fungovať systémom že sa to dá vyracnovat až von. Bordel robí ten protikus so závitom oproti oske čo je vo vnútri piestika zaistené to je segerkou. Daj to reklamovať.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

no ale ked nerobis chyby, nic sa nenaucis :4012:
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], LOCHNESS, minac a 61 neregistrovaných