Škoda Rapid - vysoka spotreba oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Hlasovanie ukončené 11.05.2019 14:55

Ano
2
33%
Nikdy
4
67%
 
Celkom hlasov: 6

Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Na autosalóne v Ba bol aj novy Mégane RS, z 1.8cky výkon 280 koní. S pánom bohom zdravý rozum. :2f93:
Naposledy upravil/-a Dep v 06.05.2018 22:05, upravené celkom 1 krát.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviem,bežné výmeny 10 tis. a sledujem spodok keď zlievam starý olej do suda. to si treba pozrieť,trocha pomrviť medzi prstami a človek nechápe že ten motor sa nepogrcal.
Nech mení kto chce aj po 50 tis,zatial raz tolko dolial,a tým sa nik nepochváli.Ale je to šumafuk.Jedno viem garantovane,motor si to v nejakej forme odskáče,a nie že je to bez trestu.Ak ale trest príde,nik sa ním nechváli.Samozrejme že častejšia výmena sú plus výdaje,možno o 30 -50 e.- ročne viac.Tie sa nájdu vždy.Velké opravy,výmeny motorov a pod. sú velké jednorazové výdaje a tie sa na lízing nerobia a nie každá rodina siahne do kešene do zásob a ide sa ďalej z úsmevom.
Výrobcovi sa môžeme smiať,ale až si svoje poplatíme.Ja si skôr myslím že sa smeje výrobca na naivite ľudí,lebo tie predpisy mu jednoducho nosia ďalšie príjmy,ktože by sa nesmial.Prestane sa smiať vtedy,keď každý bude auto vlastniť 30 rokov a najazdí bez velkých výdajov milion km.
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

mhlavaty napísal:Prvá výmena po 30 tis je už nenapraviteľná chyba.Syn keď kúpil nové za tie km mal olej vymenený tri krát.Takže jemne povedané,to najzákladnejšie sa po... a to úplne dokonale.
Tie motory majú geneticky danú predispozíciu na papanie oleja,čo je dané konštrukčne,tam ozaj stačí trošku tomu pomôcť a problém je na svete.Aj keď sa zdá byť 60 tis km málo,je to hrovo dosť na znefunkčnené odsávanie a separáciu oleja.Ja som nezažil a dokonca ani stopu nenašiel o takom servisnom úkone,akým je odmeranie tlaku v klukovej skrini.Akoby táto problematika neexistovala,pritom je v týchto veciach kľúčová.Ak sa niečo nikdy nemeria a nekontroluje,tak nie je nik ani schopný posúdiť hranicu odkiaľ už niečo nie je v poriadku,pretože.... Ak niekto nevie čo a ako má byť,nikdy nenájde závadu a teda vec opraviť tam,kde si opravu vyžaduje.Aj keď to priamo oprava nie je a správne by mala znieť - údržba.Každý pindá na diesle lebo EGR sa sviní a treba čistiť pravidelne.Ale benzín nie je o inom,ale to zase asi potrebuje desať rokov kým sa na to príde.
Do prdele som si dosral motor:( ja som isiel podla toho co bolo v servisnej knoizke a tam že prva vymena ma byt po 30 000km a nasledne bud kazdych 30 000/15000/10 000 alebo 7500 ach ne:(
cobo77
Príspevky: 464
Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cobo77 »

nestresuj ak to nebudes vediet predat sam tak to odnes do ccc-čiek tam to zoberu 60 000km "trochu" cca 1000 eur prerobis...predaval som tak auto lebo som potreboval rychlo prachy a medzi tym co som chcel ja alebo mi nukali potencionalny zakaznici bol rozdiel cca 1000 eur...takže kedže cas bol dolezity potreboval som vyplatit byt v hotovosti tak 1000 EUR hore dole... :2f93: oni preberaju právnu záruku za auto a tak ti nebude nejaky pacient vyvolávat....tiez som zhodou okolnosti predával tsi a uz nikdy více
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kupil si zjavne "nove" a tusim o kazdej suciastke v nom robis temu, nebolo by zahodno spravit jednu ? pripadne kupit nieco, kde budes len spokojne jazdit a tankovat ? ja mam dojem, ze z nedostatku inych problemov si ludia potrebuju nejake kupit, nerozumiem im :41c2: az by som v buducnosti prestupil na masochisticku vieru, zacnem asi kupou koncernu fsi/tsi + dsg, ale podla moznosti s retazkou a kde sa olejove intervaly natahovali aspon 5000 cez :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

dekarbon napísal:
lakinooo napísal:áno, je to pre tsi motoroch úplne normálne.
kukam včera na tu rysku oleja ešte pred cca 5000 km som kontrolovala bola polovica naplne.vcera pozeram a hladina pri minime ale auto zatial nehlasilo ze doliat ale aj tak som tomu dal 1 liter rposte ako zda sa mi to moc.-Na 15 rocnom seate co mam to auto ma cez 400 000 km som musel dolievat liter oleja len raz za 7 rokov co ho vlastnim to auto.Odvtedy minimalna spotreba oleja.sa fakt anserem a budem tam liat 5w-40 to co do seatu ale to je zas norma vw 502.00
5W-40 VW502.00 je v poriadku. A interval Maximálne(!) 15000km, resp. 12 mesiacov
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

@kaskaderTN ja tam davam olej do tej rapidy 5W-30 castrol s normou VW 504.00 a 5W-40 s normou 502.00 sa bojim tam liat lebo je to starsia norma pre starsie motory a podla vsetkeho na tieto nove TSi uz nevyhovujuca.inak by vyrobca nedoporucoval VW 504.00 normu.
kaskaderTN
Príspevky: 1761
Dátum registrácie: 10.12.2008 07:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kaskaderTN »

Pozri starnu 133

https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... Manual.pdf

VW 502.00 má lepšie čistiace a mazacie vlastnosti. Nevýhodou je, že nevydrží dlho. A úplne v pohode sa môžeš poobzerať po inom výrobcovi. Taká pikoška - Olej z Lidlu W5 5W-40 je Pennasol v inom balení. Tým netvrdím, že si máš ísť kúpiť olej do supermarketu, ale že značka nie je všetko. Ani zďleka nie
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

No uvdiime dal som vymenit olej v normou VW 504.00 castrol 5w-30 ,som zvedavy aky prejav bude mata uto ked dojde zo servisu lebo aj sviečky som dal meniť všetko som daval origo skoda tak snad to bude fajn,ale uvažujem nad jedenou vecou ale ešte somsa nerozhodol či ísž do toho alebo nie.ide o 10 000 km výmenny interval.Teraz mám 60 000km tak že nasledujuca vymena komplet filtrov aj oleja by bola v 70 000 potom 80 000km atd.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja to mam matematicky premyslene takto : 10.000km ta stoji priblizne 800-900 eur na palive


10.000km deleno 100 x spotreba 6 l/100km x 1.35 eur cena za liter = 810 eur

tak preto hovorim 800 az 900eur, podla toho ake jazdy jazdis, mimo mesta sa dostanes kusok pod 6, v meste kusok nad atd.

Olej ta stoji 25 eur mimo autorizaku, filter 10 eur, vymena 10 eur. Takze 45 eur dohromady a este mas kamarata servisaka s ktorym mozes usetrit obrovske peniaze pri nejakej vaznej veci ktoru nedas riesit do autorizaku.


Pri ~850 eurach minies 45 eur "zbytocne". Ze svojmu autu urobis len a len dobre teraz nachvilku zanedbam, pozeram na to vyhradne cez peniaze.

Su tie cisla pre teba podstatne ? Kupil si novy tragac za 16.500 eur, po 5 rokoch z neho budes mat sotva 7.000eur, tak uz teraz usetrit 2x 45 eur za jeden-dva roky ta snad nevytrhne z biedy.

Ci ?

A stale zanedbavam to, ze tieto chulostive motorceky maju ukrutne predlzeny zivot ked im takto "nezmyselne doprajes" cize sa chranis pred mnohotisicovou opravou.

Stale je to az taky zly kseft ?
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

takze mp3turbo vlastne tymto tvojim prispevkom si mi povedal nespekulovat a nahodit 10 000 km interval a usetrim si vysoke vydavky za pripadny servis a vpodstate usetrim aj ked to stoji nieco navyse ale v konecnom dosledku si pomozem ano?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

MP3...Ĺubo v hre koľko peňazí vyhodíš častejšími výmenami a čo naopak nimi získaš,si každý vyhodnotí inak.To skôr ľudia pochopia argument,že skôr nájdu v peňaženke jedných 45 e.- a olej vymenia,ako pre zanedbaný servis príde oprava za peniaze ktoré zabolia,práve nemusia byť volné,práve chýba auto v najnevhodnejšiu dobu.Nemec mi povie v jednej vete....nech ma nikdy nemusia z dialnice odtiahnuť.Aj zaúkolovanie znie inak...treba urobiť - všetko čo nájdete ! Zaujímavé je ako nesmierne iné myslenie majú,veď aj postavili krajinu z popola kým sme my sedeli na schôdzi kecali o práci
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

,,postavili krajinu z popola kým sme my sedeli na schôdzi kecali o práci,, velmi dobre vystihnute.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> takze mp3turbo vlastne tymto tvojim prispevkom si mi povedal nespekulovat a nahodit 10 000 km interval a usetrim si vysoke
>> vydavky za pripadny servis a vpodstate usetrim aj ked to stoji nieco navyse ale v konecnom dosledku si pomozem ano?


prispevkom som povedal ze 30.000 intervaly su katastrofa, a ze 10.000km je rozhodne lepsich. Moze ta to ochranit pred zakarbonovanymi motormi, superspecialne v pripade tychto novodobych priamovstrekovych zazrakov.

10.000 pripadne maximalne 15.000km ak jazdis aj mimo mesto, vzdy menit olej pred zimou pretoze ked zacne zima a ty mas na oleji uz nakrutenych 14.982km, tak proste nemas co cakat lebo zima je to najhorsie obdobie pre masinu a olej.

http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=12
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=13

k coraz dlhsim vymennym intervalom... vsetkeho. Oleja nevynimajuc.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných