Ford Focus mk2 - zadné brzdy

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Ford Focus mk2 - zadné brzdy

Príspevok od používateľa lilipo »

čaute mám fofo mk2 tu je aj návod https://www.youtube.com/watch?v=SOySM3e3AMg ako meniť kotúče a doštičky
mám taký domáci prípravok na na zatlačenie toho piestika ale nejde ním pohnúť brzdy boli zodrané riadne takže piestik je dosť vonku vo videu 5:03 to zatláča a ide mu to ako nič a ja sa mozem potentovať
napadá vas niečo ??
alterego
Príspevky: 288
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Okrem zatláčania sa zadný piestik aj zakrúca takže stolárskou zvierkou to nepôjde! Dosť odvaha (alebo nezodpovednosť?) rýpať sa do bŕzd bez patričných vedomostí.
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

dobre ved máš pravdu treba na to náradie
bude mi stačiť toto ? https://www.alza.sk/hobby/atx-stlacovak ... .htm#popis
GEKO Stlačovák brzdových piestov, sada 18 ks

zakruca aj
alterego
Príspevky: 288
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Nástroje stačiť budú, či to bude stačiť tebe je otázka.
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

ano s tým máš pravdu nabudúce to dám do servisu
len sa chcem spýtať ešte ako moc som to pokašlal teda aký je tam dôvod zatáčania
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Keby ten bulo robil u mňa už je nezamestnaný
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

Ano spravil som blbost ze som to vobec rozoberal a tym ze som na to zatlacil bude to treba vymenit ? Teda co som tomu spravil

// Bude to brzdit este?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

alebo veduci dojde na stk a vyhodia ho s novymi brzdami z "neznamych" pricin lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

Ved preto sa pytam ked som to pokaslal ci treba cely novy ten mechanizmus aby ked to auto pojde na cestu tak niekoho nezrazilo
Ja som na ten piestik zatlacil tak ci je to uz pokazene
Ano spravil som chybu resp. k*tinu už take robit nebudem len nechcem aby sa na tom niekto zabil alebo niekoho aby to zrazilo keby to nezabrzdi
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

to že si na to tlačil ešte nič nemusí znamenať.
Ak chceš robiť brzdy sám taká sada je dobrá pomôcka, šikovnejší strojár to vyrobí v dielni ale nakoniec sady nie sú tak drahé.
Tak je to na tebe možno niekto v okolí také niečo má a požičia...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

a to my mame odkial vediet co si porobil ? :41c2:

zober to tak, kolko casu stravi vysunuta cast pri opotrebovani oblozenia nasucho, roky, zimy, kilometre, sice v manzete, ale ta neni iste uplne tesna, cize bordel, moze byt aj korozia a hlavne je to suche ! a ty to tam natrtkas nasilu nakopletku a chcel by si aby pekne fungovalo lol ? asi ze ne ! ked som bol mlady, tak jedna rada bola na takto vypumpovany piest aspon brzdovku dat, idealne dat dole manzetu, pri velkej lenivosti striekackou s ihlou prepichnut, u prednych brzd by pomohlo aj chytit blickami za koniec sa potocit hore dole na rozhybanie, coz ale u zadnych nespravis, kvoli tomu rychlemu zavitu co tam je

na tvoju otazku plna odpoved by bola test na valcoch, nemusis chodit na stk iba kazde 2 roky, mozes si to dat spravit pre vlastnu potrebu... :41c2:, ovsem idealne rozobrat, posudit stav, vycistit zlozit, ked tak vymenit tesnenia dovi dopo :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

bajo podla toho co si napisal ze tam je rychli závit tak som to uplne posral ved ked zatlacim na zavit tak sa pos3re ach som ja ale ..

a aj keby mam tu sadu tak cital som ze su tam aj pravotocivy zavit aj lavotocivy tak teraz do ktorej strany tocit :D :D
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

zavit tam je kvoli rucnej...nie kazde auto ma lavu a pravu rozdielnu...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

joj koľko plaču a to ani atomová bomba nevybuchla... chceš si to robiť sám? kúp si sadu... nie? odnes do servisu, brzdy urobí každý dedinský garážnik...
Inak nič si z toho nerob kto nerobí nepochybí, ja som napr. nevedel že ten výčnelok na došťičke vzadu patrí do vybrania piestika...
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Mhlavaty narážal nato že takto sa brzdy nerobia. Nejde ani tak o to že ste to zatlačili, pochybujem že sa tomu závitu niečo stalo, lebo tie obyčajné zvierky majú malý závit a nevedia vytvoriť priveľkú silu aby ho poškodili. Skôr je to o tom, že vždy je dobré strmeň aj komplet rozobrať pomeniť gumové časti a prípadne aj piestik ak je zlý. Ja osobne by som sa držal pravidla že strmene by som repasoval každé druhé zatlačenie, t.j. prvý x (obyčajne keď sa menia platničky tak kotúč ešte jednu sadu vydrží) by som ho len zatlačil (ovšem po dobrej kontrole či sú všetky časti ok) a pri druhej výmene aj s kotúčmi by som určite repasoval komplet, prípadne by sa mi osvečilo rovno meniť strmene ks za ks repasované, kde je cena taká že pokiaľ to nerobím sebe tak čas na repas stojí viac ako nový repasovaný strmeň.... Nezabudnúť na kontrolu vodiaciach čapov a ich gumičiek, určite je dobré rozobrať ich, vyčistiť a dať novú vazelínu, skontrolovať lanovody na ručnej, očistiť náboj ak ide nový kotúč a premerať ovalitu(ale to už je veľký luxus lebo 60€ treba vyhodiť na cigarety a pálenku radšej)...jedine dôkladnym zásahom je istota že brzdy budú tip top a nebude problém na stk a nebudú ostávať visieť a pod. Netreba z toho robiť paniku, nový strmeň stojí tak kolo 100€, každý sa poučí aj na vlastných chybách.....

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní