Fiat Croma - zaklepanie motora pri starte

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Má to jednu zákernosť,dnes už všade dávajú variabilné kolesá vačiek,a tak sa mení namiesto jednoduchého ozubeného kolieska nepomerne drahšia ozubená variabilita.Ak sú na oboch vačkách,tak sa o 200 e.- môže jedine snívať.Nie je tajomstvo že sa mení iba reťaz a klzáky,na kolieska sa nesiaha.Potom druhý majiteľ kupuje auto s tým,že už je to urobené...ale ako urobené,a že ošlahané kolečká tú reťaz doslova zožerú,o tom ani netuší.
LaaPaa
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 19.10.2011 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LaaPaa »

Máte pravdu, komplet sada aj s variátormi je cca 500€. Neviem ale ako to má riešené Opel - predsa len v Alfe mal motor o 22kW viac a riešené to bolo práve na hlave a rozvode. 200€ je sada s klzákmi bez ozubených kolies na vačky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to z konštruktérskeho hladiska hlúposť,pretože aj výrobne by bolo jednoduchšie oddeliť ozubenie od variátorovej hlavy a riešiť ho ako odoberatelné a výmenné kolečko.Ale to by bolo jednoduché a lacné
Už aj na klukovkách je ozubenie s klukou jeden kus čo je úplne idi.o.tské pretože pre prípadné zošlahanie zubov meniť kľuku je už ozaj niečo na facku pre šéfkonštruktéra,prestávam mať o nich ilúzie
LaaPaa
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 19.10.2011 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LaaPaa »

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... 2-JTS.html

Samozrejme, prečo to robiť jednoducho, keď sa môžme škrabať za uchom nohou..
Zlatý variátor z twinsparku, ktorý šiel repasovať za 5€. Tu je nafotená komplet sada, ale v cene 209€ nie sú práve 2 kolesá na variátory..a tie stoja 300€. Neviem ale čo z toho všetko pôjde aj do Cromy.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

hrusky a jablka...to je iny motor...variabilitu nema, ani priamovstrek, o 200e sade mozno iba snivat ! aj keby si tu alfu robil, ked menis retaz vytahanu, ozubene kola su nutnost! inac je to ciganska robota na chvilu...


uz som to pisal vyssie, ale na rozvode su minimalne 3 ozubene kola kluka + dve vacky, okrem toho dalsia retaz, sekundarna ! na vyvazovaky a tam su dalsie 3 zubate kola, ci 4 ? hydronapinak, klzaky 4 ks, ranec penazi je istota :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní