VW Golf - zabehnutie motora po GO

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

yakumo999
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 27.12.2010 17:47
Zdieľať na Facebook

VW Golf - zabehnutie motora po GO

Príspevok od používateľa yakumo999 »

Mám motor vw golf 2.0 16 ABF po komplet GO s vybrusom,aký olej odporúčate na zábeh,kolko km treba urobit na prvú výmenu?pripadne ine rady.dakujem
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Jedna sa o benzinový motor 2.0 16 V /110 kW/ použitý u Golf Mk3

Všeobecné podmienky pre zábeh , prvých 500 km mimoriadne voĺne ,jemne a opatrne 3000 rpm max. potom
počas prvých 2000 km neprekračovať 4000 rpm ,
Ak je ten motor ozaj dobre urobený bude mať spočiatku problem prekročiť 3 500 rpm
olej by som odporúčal niečo qualitnejšie určite 5W-30
podľa normy ACEA A3-B4 aj C3 by nebolo na škodu , možno aj olej podĺa VW 505.01 kvoli trvanlivosti mazacieho filmu
/ano olej určeny prioritne pre diesel PD, MOŽE byť použitý v benzinovom motore/
Prvu vymenu oleja urob okolo 5000 km, skor nema vyznam
Pamataj ,že motor bude ziskavať kondíciu do cca 15-20 000
potom už by mu nemalo ublížiť nič, samozrejme ,že nie plný kotol na studeno, to odrovna každý motor aj keby mal keramicke kružky a ložiska vnutri...

Veľa radosti z jazdy s týmto motorom. :28b7:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Len by som autora témy upozornil, že laco a jeho rady (nielen v tejto téme) sú vyslovene nebezpečné a v žiadnom prípade by som sa nimi neriadil! :3020:
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

asi tak... červená vlajka red flag.. určite nie 5W30, určite nie C3,určite nie výmena po 5000km...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Zdravim svoj anti-fan-club na tomto fore !

Vedeli by ste vysvetliť , že prečo NIE 5W-30 a C3 ??

Ja viem,že je to motor staršej konštrukcie, lenže tu ide o ZÁBEH a vtedy je potrebné aby sa olej čím skorej dostal na miesta ,kde má mazať , aby sa tam udržal a aby sa nikde nezačali robiť usadeniny .
Preto som napísal,čo som napísal.
Po zábehu nech si tam naleje čo preferuje a čo sa mu najviac ľúbi...
Ešte by som podotkol,že pre benzínový motor je lautr jedno aj osem , či ho maže taký,alebo hentaký motorový olej
Lebo každý jeden motorový olej MAŽE, len ide o to ako ten olej sa vysporiada z extremnymi situaciami ,ktoré v motore nastávaju v prvých otáčkach pri studenom štarte
zase opačne pri dlhšej jazde na maxx.kde vyrazne stupa teplota motoroveho oleja,to dodávam len pre uplnosť,aby zase ma nikto nechytal za slovička,ked hovoríme o podmienkach zábehu....
Takže by som povedal,že konečne by bolo treba zanechať osobné preferencie typu "Castrol"
alebo "10 W-40" ,či "celoživotne tu istu značku oleja" alebo "pančované oleje" a ine ********y.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

A ďalšia vec : low-saps vs. full-saps

Na TUTO vec by som sa spýtal miestnych erudovaných TITANOV

Existuje nejaky vyskum s merateľnými vysledkami ,ktorý JEDNO-JEDNOZNAČNE určuje ,že olej low-saps ma horšie mazacie vlastnosti ako full-saps ???
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

No sak ty doporucujes Daj si na auto drevene kolesa nie je dovod davat plechove ci pneumatiku a ani nie je dovod davat okruhle,daj si drevene tvaru stvorca...
To nie mi ale ty davaj vysvetlenie Preco si vymyslel riedky olej urceny do dizla a este k tomu na tak dlhy interval... Ty vysvetli preco sa skrabat okolo zemegule ked odpoved na zadanie je tak jednoducha...
Franc1644
Príspevky: 836
Dátum registrácie: 28.01.2010 17:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Franc1644 »

Prečo by mal mať dobrý motor problém prekročiť 3500 ot? Netvrdím, že je potrebné to s motorom po GO skúšať, len sa pýtam.
jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojtik »

Zabehnutie motora po GO je tema, ktora je dost "tabu", resp. jednoznacne neurcena a ten kto sa k nej vyjadri, zastava svoj overeny navod. Jednoznacne sa k motoru po GO treba spravat ako k novemu motoru.
- setrne zaobchadzanie pocas xy km (niekto vravi 1000km, niekto 5000km az 20.000km) - nepodtacat, otacky max. 3000-3500
- skorsia vymena oleja ( niekto tvrdi 500km, niekto 1/2 vymen. intervalu)
- kvalita oleja (niekto leje najlacnejsi "mineral" (po 500km von), niekto to co bude pouzivat v buducnosti (1/2 vym. intervalu)
Pri kvalitnej, teda vedz, bezproblemovej GO motora je to, co si z uvedeneho zvolis uplne irelevantne. Motor nijak neposkodis, nie je to batoľa.
Su este nejake postupy pre sportove vozy, ale to je uz mimo misu.
jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojtik »

Franc: Neviem, ci sa niekedy videl resp. skladal motor pri GO, natlkal piesty do valcov a nasadzoval ojn. loziska bez zamkov. Asi by si nemal potom chut po prvych 100km tomu tocit 5000ot. a modlit sa aby ti tie nove kruzky neroztiahlo natolko vo valcoch (nemuseli sa honovat), ze ich proste vystrbi, vyhne a zacne ti to hulit a zrat olej.
Ide proste o to , ze kazdy diel ma svoju tepelnu a tvarovu roztaznost a vsetky diely sa potrebuju "prispĂ´sobit", tak aby mali idealnu, optimalnu hodnutu pre svoj chod.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Niekoľko GO motorov som zažil. Éra škodoviek, keď sa po cca 100000km musela robiť go motora. Motor von, dole hlavu, olejovú vaňu, kluka dole, vložky vytlačiť, bud vybrus, aj klukovky, alebo nové originál, ak bolo šťastie. Hlavu na magnetku, zabrusit ventily a skladať. A potom pomaly zabiehat, prvých päťsto až tisíc päťsto km piano, dotiahnuť hlavu, nastaviť ventily, meniť olej a pak si mohol začať zaťažovať motorček. Všetky škodovky od Spartaka, cez octaviu, stw-čku, 1203ku,litrik, kilečko až po favorit. Niekoľko ich bolo na ponku,ibaže dnešný kierowci tieto zabehy nepoznajú. Tiež traktory Zetor sa dali takto zgeneralkovat. Dnes je motor zabehnutý na brzde vo fabrike, takže ani nie je dôvod na nejaký extra zabeh nového motora v dnešných autách. Toto je skôr výnimka alebo spomienka na časy nedávno ďaleké. :4012:
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

trucker favorit uz vydrzal slusne porcie km
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Motor vo favorite mal vložky valcov, počet km bol mysleny po škodovku 742 /tz 105-120-125/* tam ešte tie motorčeky potrebovali aspoň krúžky po tej stotisícovej porcii.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných