Skoda Octavia ASV - regulácia turba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia ASV - regulácia turba

Príspevok od používateľa mm09 »

Octavia rv 2001, 81kW, ASV, 260 000km

Dobrý deň, riešime na uvedenej Octavii chúlostivý problém. Majiteľovi tohto auta "vypínalo" po kúpe turbo, urobili sme teda záťažový test cez diagnostiku a bola zadretá regulácia. Turbo však bolo poškodené, tak tam dal majiteľ druhé zo staršieho modelu AHF 81kW. Na aute písalo aj chybu ventilu N75 a tiahlo podtlakovej banky na turbe bolo ohnuté, išlo strašne ťažko a rovnako boli v neporiadku niektoré podtlakové hadičky.

Čo sa urobilo:

- vymenené turbo za turbo z AHF, turbo bolo jazdené, ale regulácia išla ľahko v celom rozsahu

- vymenený ventil N75 za nový (zrejme Pierburg)

- vymenená podtlaková banka za novú originál

- vymenené všetky podtlakové hadičky

Turbo bolo nastavované a podarilo sa majiteľovi dostať zhruba do takejto fázy:

[img]https://image.ibb.co/dpv71x/asv1.jpg[/img]

S autom sa pomerne málo jazdilo nasledujúcich niekoľko mesiacov a turbo pri týchto jazdách buď nevypínalo alebo len niekedy. Každopádne s autom sa momentálne chodí do Nemecka a problémy s turbom sa vyskytli znova.

Turbo pri záťažovom teste ide ide úplne inak, ako pri poslednom meraní, keď bolo nastavované. Čo je zvláštne, turbo má pri každom meraní pomerne dosť odlišný priebeh. Keď urobíte 10 meraní ide pri každom inak.

Pri akcelerácii z hociakého prevodového stupňa z nízkych otáčok do obmedzovača turbo nevypne!!

Turbo vypne len v jednom jedinom prípade - keď ide motor vo vyšších otáčkach, plyn sa ubere a razom sa pridá na podlahu, v tomto momente je turbo okamžite cez 2500mbar a regulácia je úplne hluchá až do ubratia plynu alebo do "vypnutia turba".

Rovnaký prípad je, pokiaľ sa motor napr. točí na 3st cez 3000ot, preradí sa na 4st a zošliapne sa podlaha, turbo je v momente cez 2500 mbar.

Pokiaľ sa ale kedykoľvek robí akcelerácia z nízkych otáčok, turbo nevypne, merali sme to dnes 10x a pri akcelerácii ho proste nevyplo. Keď ale plyn napr. na dialnici razom ubere a hneď skočí na podlahu, turbo vypne, musí byť motor ale v otáčkach.

Tu je tabuľka pri plynulej akcelerácii (prvé meranie):


[img]https://image.ibb.co/jEvh1x/asv2.jpg[/img]

Tu je jedno z ďalších meraní, kde je priebeh trocha iný:

[img]https://image.ibb.co/i6xvMx/asv3.jpg[/img]

Turbo ide zrejme vyššie v týchto prípadoch, ako by malo, ale aj tak ho nevypne.

Toto sa ale deje, keď sa pridáva a uberá:

[img]https://image.ibb.co/mrAt8c/asv4.jpg[/img]

Budeme radi za každý nápad.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kdesi je zrada v ovládaní variability,treba pozrieť na príčinu rozporu toho čo vykazuje N75 a toho čo reálne variabilita robí.Celé skontrolovať nanovo,zapojenie hadičiek komplet celého pavúka aj s tým jednocestným ventilkom,nastavenie banky nastaviť na podtlak počiatok pohybu cca 150- 200 mbar až po plnú dráhu 500-550 mbar.
A velmi by sa žiadalo vyviesť podtlak do banky (vloží sa T-čko) dlhšou hadičkou na manometer a do kabíny k ruke,a sledovať či je v súlade frekvencia N75 (011 posl.hodnota) z podtlakom na banke.
Proste systém do radu -má byť,má byť,má byť a to vyskočí automaticky
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Kazdemu to tu pisem :300f: :300f: :300f: Mne haprovala ta malicka spatna klapka nedalo sa cez nu ani prefuknut.po vymene ide vsetko.zabudate na tu klapku za zopar eur.
mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mm09 »

Ďakujem za odpovede, určite to ideme skontrolovať a napíšem, ako to vyzerá.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia ASV - regulácia turba

Príspevok od používateľa seven549 »

mm09 napísal:
Pri akcelerácii z hociakého prevodového stupňa z nízkych otáčok do obmedzovača turbo nevypne!!

Turbo vypne len v jednom jedinom prípade - keď ide motor vo vyšších otáčkach, plyn sa ubere a razom sa pridá na podlahu, v tomto momente je turbo okamžite cez 2500mbar a regulácia je úplne hluchá až do ubratia plynu alebo do "vypnutia turba".
na slovensku sa takto nejazdi ja mam presne ten isty problem na tdci 2,2 a dalsi kolega volvo d5 motor.na sk s tym nikto neprdne pretoze vsetko funguje ako ma a mechanici nevedia vyvolat ten jav.vsetci su uchvateny z toho ako ten motor zatiahne ale nevedia to porovnat ako to ma ist.nemame po ruke dialnice ako v nemecku.ten problem riesim tak,ze ak dojde k tej situacii ze musim v zabere zrychlovani-tacho ma 200km/h pustit pedal,motor po ubrati toci okolo 3000otacok-tacho okolo 180km/h vyckam 3 sec na tej rychlosti a pomaly zosliapujem pedal znova na podlahu.motor taha znova ako nic.ak dam hned pedal dole nebude ten motor zrychlovat ani za svet.to iste robi aj mnou testovane volvo 2013 rok D5 diesel.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných