Konzervácia pneu po sezóne
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 24.08.2011 14:28 Zdieľať na Facebook
Konzervácia pneu po sezóne
Zdar,
potreboval by som poradiť s čím zakonzerovať pneu po sezóne pre uskladnenie. Skúšal som hľadať, ale vyslovene podľa označenia som našiel jedine:
SONAX Pena na konzerváciu pneu
Prípravok na konzerváciu pneumatík Pneubel
Z popisu mám však pocit, že je to isté ako všelijaké výrobky pre tzv. tire dressing tj. len aby pneu dobre vyzerali. Otázka teda znie či niekto netuší čo na konzerváciu používajú v pneuservisoch respektíve čo použiť na ošetrenie pneu pri uskladnení.
Diky
potreboval by som poradiť s čím zakonzerovať pneu po sezóne pre uskladnenie. Skúšal som hľadať, ale vyslovene podľa označenia som našiel jedine:
SONAX Pena na konzerváciu pneu
Prípravok na konzerváciu pneumatík Pneubel
Z popisu mám však pocit, že je to isté ako všelijaké výrobky pre tzv. tire dressing tj. len aby pneu dobre vyzerali. Otázka teda znie či niekto netuší čo na konzerváciu používajú v pneuservisoch respektíve čo použiť na ošetrenie pneu pri uskladnení.
Diky
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
V pneuservise pouzivaju taky balzam...vonavucky jemny... Maju jedneho manika ten gumy pekne okupe,vysusi fenom a potom natiera tym olejcekom. Ale pozor,jemne aby sa to pomaly absorbovalo. Chce to cas. Potom ulozenie, specialny stojan a raz za tyzden ich ten manik pootoci vzdy o 10stupnov v smere hodinovych ruciciek. Nikdy nie naopak!!! A co je dolezite - hovorit na nich,aby mimo sezony neosiveli. Chce to kvalitny servis. Poslem ss kto by chcel vediet kde.
-
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 23.11.2010 18:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
konzervovat zimne pneumatiky???radsej si daj auto po zime vystriekat
odspodu od blata a naplnit dutiny voskom.zimne kolesa sa maju len umyt aj disky,nechat to oschnut a odchod do tmavej pivnice aby nezacitili teple slnecne luce.nic ine im netreba ani ich otacat prehadzovat kazdy tyden.a az pride zase ich cas dofukat vyvazit a uzivat si dalsie km.
odspodu od blata a naplnit dutiny voskom.zimne kolesa sa maju len umyt aj disky,nechat to oschnut a odchod do tmavej pivnice aby nezacitili teple slnecne luce.nic ine im netreba ani ich otacat prehadzovat kazdy tyden.a az pride zase ich cas dofukat vyvazit a uzivat si dalsie km.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 23.09.2007 15:27
- Bydlisko: MT Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 23.01.2008 12:27 Zdieľať na Facebook
Na konzervaciu a osetrenie pouzivam Carpro P.E.R.L, urcite je viac takych prostriedkov, aj ked niektore su vyslovene asi len aby guma "ziarila", co na spinavej bude vzdy do hneda. Tento PERL je ako vosk a sposobuje, ze voda bude perlit podobne ako karoseria osetrena voskom.
Kazdopadne nic z toho nepomoze pokial ostane pneumatika spinava. To je ako voskovat auto bez pripraveneho podkladu.
S gumami je to ine ako s lakom a nepouzivam ziadne drahe a specialne vyvinute prostriedky, ale obycajnu kefku na ruky (ale jemnejsie vlakno), kupis v roznych velkostiach takze prisposobis podla vysky profilu nech sa co najmenej natrapis. Velke profilove cislo vacsia kefa, mensie profilove cislo staci mensia kefka. Cistiaci prostriedok pouzivam tiez obycajny cif, nic drahe a specialne.
Takto prebehnem gumu par krat, necham posobit a opat predrhnem, oplachnem a zopakujem este raz (resp. kym je pena biela a nie hneda). Tymto sa da dole brzdovy prach a ine zazrate necistoty. Potom sa aplikuje ten osetrovaci pripravok, ktory bude aplikovany na gumu a nie spinu.
Pre tych co nechapu naco - na veterana, na zrazy a ine prilezitosti kde nejde o auto na bezne jazdenie ale o nieco viac. Zaroven ale guma vydrzi podstatne dlhsie makka a vlacna, co viem potvrdit na tesneniach okien, hadiciach a inych gumenych prvkoch kde napriklad guma celneho skla opat tesni lebo je pruzna, tak ako tesnenia dveri neprimrzaju a neostavaju cierne cmuhy na laku dveri lebo su stale vlacne a pruzne alebo aj manzety poloosi, riadenia a podobne ktore dufam vydrzia o par rokov dlhsie ako neosetrovane a budem musiet neskor riesit kde ich dam vyrobit.
Na bezne auto sa priklanam prvej odpovedi - po sezone umyt, vybrat kamienky, uskladnit na tmavom mieste - akurat by som pridal, ze dofukat a ulozit tak aby sa pneumatika nicoho nedotykala. Cize najlepsie na stojan. Ale ked uz neni stojan tak urcite polozit bocnicou na zem, nenechat stat na profile.
Kazdopadne nic z toho nepomoze pokial ostane pneumatika spinava. To je ako voskovat auto bez pripraveneho podkladu.
S gumami je to ine ako s lakom a nepouzivam ziadne drahe a specialne vyvinute prostriedky, ale obycajnu kefku na ruky (ale jemnejsie vlakno), kupis v roznych velkostiach takze prisposobis podla vysky profilu nech sa co najmenej natrapis. Velke profilove cislo vacsia kefa, mensie profilove cislo staci mensia kefka. Cistiaci prostriedok pouzivam tiez obycajny cif, nic drahe a specialne.
Takto prebehnem gumu par krat, necham posobit a opat predrhnem, oplachnem a zopakujem este raz (resp. kym je pena biela a nie hneda). Tymto sa da dole brzdovy prach a ine zazrate necistoty. Potom sa aplikuje ten osetrovaci pripravok, ktory bude aplikovany na gumu a nie spinu.
Pre tych co nechapu naco - na veterana, na zrazy a ine prilezitosti kde nejde o auto na bezne jazdenie ale o nieco viac. Zaroven ale guma vydrzi podstatne dlhsie makka a vlacna, co viem potvrdit na tesneniach okien, hadiciach a inych gumenych prvkoch kde napriklad guma celneho skla opat tesni lebo je pruzna, tak ako tesnenia dveri neprimrzaju a neostavaju cierne cmuhy na laku dveri lebo su stale vlacne a pruzne alebo aj manzety poloosi, riadenia a podobne ktore dufam vydrzia o par rokov dlhsie ako neosetrovane a budem musiet neskor riesit kde ich dam vyrobit.
Na bezne auto sa priklanam prvej odpovedi - po sezone umyt, vybrat kamienky, uskladnit na tmavom mieste - akurat by som pridal, ze dofukat a ulozit tak aby sa pneumatika nicoho nedotykala. Cize najlepsie na stojan. Ale ked uz neni stojan tak urcite polozit bocnicou na zem, nenechat stat na profile.
-
- Príspevky: 558
- Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16 Zdieľať na Facebook
Kup stojan na kolesa, na ktory ich das a zakryjes plachtou. Tym sa im odvdacis najviac. Ked nebudu stat na gume.
Pokial nemas komplety(guma a disk) tak je zbytoce aj nejaku starostlivost riesit.
Pokial nemas komplety(guma a disk) tak je zbytoce aj nejaku starostlivost riesit.
Naposledy upravil/-a tomket11 v 27.04.2018 17:42, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 464
- Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
vzivote som nikedy nicim nerobil kuzla s gumama a nikdy problem...ale laki dobre hovori, treba dat umyt auto pred prezuvanim, nebudes taky zasvineny po manipulacii s nimi, to je tak vsetko co by som bol ochotny spravit...inac mam stojan z lidla, kola su v pivnice pol roka, ale uz som to aj mal prigulane vedla seba, alebo nahadzane nalezato na sebe a nikdy sa nic nicomu nestalo, samozrejme vzdy mam komplety, to je zaklad ! je rozdiel ci je 350 kilo na kolese, alebo vaha kolesa sameho, trosku rozmyslajte...
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 288
- Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných