Neštartuje - Ako to funguje?

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

uwa0944590510
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 07.02.2018 13:06
Zdieľať na Facebook

Neštartuje - Ako to funguje?

Príspevok od používateľa uwa0944590510 »

Zdravím Vás všetkých, zas a znova problém s Renaultom. (Megane 1.9D)
Začínal som mať problém so štartom ( studený/teplý ) a skapanie auta počas jazdy.

Zistil som že je problém v prívode nafty. Na natlačenie pumpičkou auto štartuje. Akonáhle prestanem pumpovať tak skape.

Myslel som si že pod zadnou sedačkou v nádrži je čerpadlo, no ale je tam len plavák. Išiel som po hadičkách a nikde nič, až na toto čudo.
Je to poklop palivového obalu, vo vnútri je palivový filter. Má to napájanie, aj to dostáva energiu ale nič to nerobí.

Proste niečo má ťahať naftu ale neťahá, napadlo mi že to môže robiť toto kedže to je hluché.

Moja otázka znie, má sa to točiť? Alebo vydávať nejaký zvuk alebo je tam tá zástrčka len tak pre srandu?

Potrebujem vedieť o čo ide aby som mohol kúpiť vhodný diel. :)

Dík za všetky rady.

Fotka:
https://imgur.com/a/0lWtyYX
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetko je inak. R 1,9d nemá žiadne podávacie čerpadlo.Čerpadlo je vnútry vstrekovacieho čerpadla hneď prvé za ozubenou remenicou.Ibaže ono nie je samonasávacie,čo znamená že ak je potrubí napr vzduch,nechytí sa.Preto má ten ručný balónik,aby to palivo natiahol,potom už čerpadielko poctivo ťahá.Ako zahradná studňa,kým nedoleješ vodu do potrubia,nepôjde hoci sa aj pose..š.
To je celá veda.a ten filter má ten konektor preto,lebo má sondu na obsah vody vo filtry.To je tá sranda ktorá nemá prečo vydávať zvuky
Sú dve možnosti,jedna že čerpadielko chytá vzduch na semeringu pod remenicou,potom už nejde - viď prečo vyžšie opísané
druhá že systém po nádrž je netesný.Vzduch kdekolvek v systéme je smrť motora.Tesný systém nemá najmenší problém a v podstate je nesmierne spolahlivý,ale za 20 rokov by bolo čudo ak by oringy v spojoch tesnili.Hovorí sa tomu údržba,a stojí to pár centov za oringy a veľa bohovania pri výmene
uwa0944590510
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 07.02.2018 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uwa0944590510 »

Ďakujem za info. To som vôbec nevedel. :)

Dával som si na aute meniť celý palivový systém ( hadičky, prepady..) na 230 000 kM, teraz mám 250 000 km)

Taktiež som našiel bublinky v hadičkách v komplet celej sústave, pred aj za palivovým filtrom. Skúsim nájsť kde to netesní a spraviť to.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tomto palivovom systéme nesmie byť vôbec vzduch,preruší sa stlpec paliva a prestane ho ťahať.
uwa0944590510
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 07.02.2018 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uwa0944590510 »

Našiel som netesnosť, od nádrže (pod sedadlom zadným) je umiestený plavák. Hadička odtiaľ bola "povypadnutá". Taktiež tesnenie je už rozpadnuté.

Ako sa dá potom odvzdušniť celý systém?
Hľadal som nejaké ventilky ale nič som nenašiel.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ručná pumpička a tlačiť a tlačiť a do tvrda,ideálne jeden pumpuje do tvrda druhý štartuje.
uwa0944590510
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 07.02.2018 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uwa0944590510 »

Tak, vzduch v palivovom systéme vyriešený (netesnil filter, dal som tam nový)
Na ručné natlačenie auto naštartovalo ale po pár km zase zdochlo a musel som ho odtiahnuť.

Stále svieti kontrola SERVIS+ kontrolka ABS.

Napadlo mi ešte že môže byť vadný snímač kľukového hriadeľa, tak som objednal nový.
Možno ešte nejaký tip čo by to mohlo byť?
Batéria je v poriadku, vstreky aj pumpa tiež.
Taktiež som nechal auto napichnúť na diagnostiku ale nezistili nič. Žiadny chybový kód. Takže 25€ vyhodených zbytočne za diagnostiku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

6e im koža na paluli nezhorí od hanby si za takú diagnostiku vôbec niečo pýtať.Na čidlo kľuky veľmi neverím kedže motor ide (ak má palivo)
Čo tam zvyklo blbnúť bežne je regulácia systémového tlaku paliva (je v holandri prepadu na čerpadle) ale tiež sa oddeluje gumička na jadierku zastavovača (elmagnet na čerpadle) ale u Bosch pumpy aj netesnosť simeringu na vstupnej oske čerpadla.Čerpadlo nemá potrebný vnútorný tlak,to bude celý jeho problém
uwa0944590510
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 07.02.2018 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uwa0944590510 »

Dá sa ten tlak nejako opraviť aj doma?
Nechcem auto dávať moc do servisu, pretože tu na okolí sú samí špekulanti a pýtajú neskutočné peniaze.

Naposledy, na manželkinom aute si vypýtal mechanik 100€ len za vymenenie poistiek a nabitie batérie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba vybrať holander a pozrieť ktorý z dvoch typov tam je použitý.Jeden mal malinký kalibrovaný otvor a druhý mal vnútry taký piestik a musel sa volne hýbať.Elmagnet zastavenia sa vytočí a skontroluje jadierko.Viac sa asi doma nedá
uwa0944590510
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 07.02.2018 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uwa0944590510 »

Tak problém vyriešený. Robil to ten snímač. Kúpil som za 30€ nový a rovno som ho vymenil aj s káblom a auto šlape.

Už len doriešiť to trhanie pri uvoľnovaní plynu a hotovo.
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných