preventivne vypalovanie DPF diagnostikou=nutena regeneracia

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Nútená regenerácia nemôže ublížiť motoru v dobrej kondícii.

Kľudne by som dával nútenú regeneráciu u ľudí, ktorí jazdia viac mestom pri každej výmene oleja.

Dobrému motoru neublíži a drbe to neskutočne von to svinstvo. Určite by som to nerobil v dielni ani pred ňou. Potom ten celý sajrajt dávaš sebe do pľúc. Niekde za mesto spustiť na dobre vetranom mieste. Určite to parádne vypáli DPF. Oskúšané :-)

A zákazy vstupom diesel-a sú hovadiny. Je zákaz vstupu aút, ktoré nemajú Euro5 ako takým. Neviem prečo sa tomu hovorí koniec diesel-om. Jednoducho ide o to, aby ste kupovali moderné autá, aby bol biznis. Dnes je problém kúpiť spoľahlivé už aj benzínové auto. Priamovstrek, je taký na prd, jak diesel samotný. Tie motory z kosačiek dávané do benzínových aút určite nevydržia nič.

A aj tak si myslím, že celá tá ekologická hovadina je len to, aby sa oddelili chudobní od bohatých. Si žebrák nebudeš chodiť autom do mesta. Si pán, tak sa odvezieš, kde chceš bo máš na nové auto. Nebude nám predsa v meste zavadziať nejaký trtko a keď chce ísť do mesta, tak mu nadrbeme vysoké poplatky, nech si zarobíme ...
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

ondrejgti
Príspevky: 423
Dátum registrácie: 02.02.2007 18:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrejgti »

bajo777 napísal:...ono sa to nestalo prvy krat v dejinach ked automobilka dostala lekciu...najdite si pripad konca lancie na britskych ostrovoch, to si malokto moze pamatat...
Napis, lebo nikde o tom nic nie je... len ze sa vtedy sami rozhodli skoncit a teraz rovnako s Chryslerom, pretoze o znacku tam nie je zaujem.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Problem s lanciou vznikol pri modeli Beta, takze sme v roku 1977...Krasny voz, perfektne soferske auto, len hrdzave az strach ! Britsky sud rozhodol, aj po zvolavacich akciach vo velkom rozmere, ze automobilka je povinna zobrat auta spat a vyplatit majitelom peniaze...Nie sud, ale poskodenie povesti a financne straty dohnali lanciu odist z ostrovov definitivne...este v roku 1978 predali skoro 12000 vozidiel, potom nastal volny pad ked 1993 predali len cca 500 vozov a odisli definitivne z trhu.
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

nutena regeneracia nepredlzi zivot filtra.

je to len nahrada za beznu regeneraciu - nutene spalenie nahromadenych sadzi.

Filter DPF skolabuje z 2 dovodov:
1. zaplni sa sadzami, ktore sa nevypalovali = vela jazd po meste.
Na toto pomoze nutene regeneracia, ked je filter plny sadzi blizko limitu fungovania.

2. objem popola vo filtry dosiahne hranicnu hodnotu. Tu regeneracia nepomoze, filtre treba vymenit.

Pre info moj 1.6 TDI CLHA Euro 5 ma po 120tkm celkom 25g popola.
Celkova kapacita filtra je 80g.

Teda pokial budem jazdit rovnako ako doposial, filter sa dozije bez problemu 320 000 km.

olej menim po 15tkm, filter naftovy po 45tkm.
vyrobca predpisuje olej po 30tkm a naftovy filter po 90tkm!!!

Este dodam, ze podla servisneho planu, prva kontrola DPF pri mojom motore je pri beznych podmienkach po 180tkm.

Teda mozno predpokladat, ze VW predpoklada, ze 180tkm sa dozije kazdy filter a vsetko ostatne uz zalezi na majitelovi a sposobe jazdy.

:4012:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

kaslime na ostrovy a co bolo v roku 1977, tu ma zaujimaju DPFka.



>> nutena regeneracia nepredlzi zivot filtra.

dost odvazne tvrdenie.




>> je to len nahrada za beznu regeneraciu - nutene spalenie nahromadenych sadzi.

nie je pravda, taketo "diagnosticke" vypalovanie funguje na mnohych autach mrte odlisne ako funguje klasicke. Extremne odlisne. Preto je aj jeho vysledok inaksi.

Laicky to vies posudit podla toho, ze niektore filtre ktore sa normalnymi regeneraciami zanasaju az dosiahnu svoje technologicke limity, pripadne filtre ktore nakupia opakovane prerusene regeneracie a idu skapat, je mozne tymto sposobom prebrat k zivotu.

Urcite kazdy z vas videl pribehy na internete, a mnohi aj zazili, ze nutena / servisna / diagnosticka regeneracia vyriesila veci ktore sa prirodzenou cestou vyriesit nevedeli. Ved uz aj fakt samotny ze existuje nejaka regeneracia cez diagnostiku jasne hovori ze musi byt odlisna - keby nebola odlisna od normalnej regeneracie, nemusela by v diagnostike existovat ze ano...

Prejav vozu je iny. Niektore masiny si zdvihnu volnobeh niekde na uroven 3000 rpm, zmeni sa casovanie vstrekovania atd, proste je to uplne zjavne inaksi proces nez klasicka regeneracia.




>> Pre info moj 1.6 TDI CLHA Euro 5 ma po 120tkm celkom 25g popola. Celkova kapacita filtra je 80g.

vynikajuca informacia, dakujem. Trosku chyba popis jazd ake robis, jazdneho stylu, tankovane palivo, eventualne pouzitie nejakych aditiv a akychkolvek zlepsovakov v priebehu tych 120k km, ale toto je podstatne info ktore si ponukol.



>> Teda pokial budem jazdit rovnako ako doposial, filter sa dozije bez problemu 320 000 km.

dovolim si malu polemiku - poznam dvoch majitelov 1.6tdi ktori si extremne poctivo vedu diagnosticke zaznamy. Jeden z nich sa prekotkodaka cez Bratislavu na dialnicu a potom robi circa 100km trasy do Rakuska a naspat, toto klasifikujem ako mimoriadne vhodne podmienky na pouzitie diesla/zivotnost DPF, a napriek tomu ma od 180k km problemy s filtrom, teraz je na 216k km a filter vyzera byt na umretie zajtra alebo pozajtra.

Jeho zanesenie poskakuje ako splasena koza, dokonca sa mu viackrat stali aj totalne nezmysly v style po regeneracii udanych 5g hnusoby, za 50km uz 60g, regeneracie prebiehaju statisticky zhruba kazdych 400km. Dakedy pred regenom 40g, po skonceni regeneracie 60g a podobne blbosti. Ci je to predzvest zlyhania niecoho (napr. cidiel tlaku) alebo zlej matematiky ktora na zaklade nejakych hranicnych udajov uz robi halušky, to sa dozvieme o chvilu ked dojde k vymene filtra. Lenze vies ako, bude sa cirkusovat... namiesto noveho za 1200eur sa to bude nejako pucovat, riesit... proste uz zacala dieslova motanica kde nemas zaruku 100% originalneho riesenia podla zameru vyrobcu.




>> olej menim po 15tkm, filter naftovy po 45tkm.

silna pochvala.




>> Este dodam, ze podla servisneho planu, prva kontrola DPF pri mojom motore je pri beznych podmienkach po 180tkm.

toto nic neznamena s ohladom na zivotnost - tu je to skor v style "aby autorizaky mali moznost majitelom nutit po 180k km nove filtre alebo aby sa tocil business" pretoze ked nejakej firme v autorizaku povedia na 5-6 rocnom aute so 180k km ze pripravte si 2.900eur na vymenu filtra aha podla predpisu vyrobcu sme zistili ze tento je uz naprd, vies asi co sa stane... do toho uz nebudeme investovat, ukazte mi cennik a co mate na sklade.

A nech niekto nepovie ze nie lebo som to asi 4x zazil minuly rok i ked to nebolo takto priamo kvoli dpf ale kvoli inej veci.



>> Teda mozno predpokladat, ze VW predpoklada, ze 180tkm sa dozije kazdy filter
>> a vsetko ostatne uz zalezi na majitelovi a sposobe jazdy.

na zaklade vyssie povedaneho si nevsugeruj ze VW planuje alebo ocakava zivotnost DPF niekde na urovni 180.000km. Poznam ludi ktorym zdochli filtre pri 80.000km, 110.000km, vw, bmw, volvo, takze nejedna sa o jedneho vyrobcu. Jeden z nich presedlal z bmw330d do mojho [byvaleho] volvo v40 1.9i turbo cize uz nerata cetany v palive ale oktany ... a nadalej jazdil zapchy Bratislava - Hamuliakovo.


V neposlednom rade, nemas ziadnu istotu ze keby si tvoj konkretny dpf riesil tymito nutenymi regeneraciami, povedzme dvakrat - trikrat pocas tych 120.000km, ze by si teraz nemal cojaviem 8 gramov namiesto 25 ako mas... nejdem rypat, len teoretizujem.

Aj ked je jasne ze technika nefunguje na zaklade nejakych mojich teoreticko/logickych predpokladov, s takymito vynutenymi zasahmi by na tom nikto nemal byt horsie nez je bez nich i ked to samozrejme nemam potvrdene.

Nechces len tak zo srandy vyskusat renegeraciu diagnostikou, ci sa pohnes k lepsiemu z tych 25g ? :)


edit : co ma zarazilo, nasiel som video o Audi a4 2011 kde pri nutenej regeneracii cez diagnostiku bola teplota plynov menej nez 200 stupnov. To sa mi zda malo, idem nastudovat.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

nerozumiem ako chces zmenit FYZICKY hodnotu zanesenia filtra nutenou, nenutenou to je jedno regeneraciou, to co ti ukazuje PC je len vysledkom vypoctu volakeho fasa algoritmu, ale popolcek ako taky, tam proste prevadzkou IBA pribuda a neni to boha co ho dostane von regenerovanim, toto nejako stale neprislo k spravnemu zavitu mam dojem...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

lakinooo napísal:Tu plne suhlasim, dpf je vec, ktoru sme vo firme riesili len jediny krat, ked berlingo malo cca 180 tis. To bola naprogramovana jeho zivotnost. 400 e a frci dalej.
A aký filter, myslím značku a kde si to kupoval ?

Tie poľské srandy za 400 € totiž nikto nikdy nechválil. Že to je obyčajné sitko a nie to drahé neviem aké a ešte je iba v polovičke toho celého obalu.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

čiže tvoj si im nechal a dali Ti druhý, alebo zrepasovali ten tvoj ?? Akú záruku Ti na to dali ??
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

V nemenovanom autorizovanom servise citroen je cena repasovaneho FAP 300 eur
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Myslím si, že pri tejto cenofke je zbytočne dávať vôbec niečo čistiť. Rovno to tam dať vymeniť. Myslím, že pri tej úspore, čo vznikne používaním diesel-a to nie je tragická investícia.

Asi nevieš čo s tým robili, či to dávali do nejakej pece vypáliť, alebo niečo také, alebo vymenili vložku v obale. Také info asi nebudeš mať, či ??
sosko
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sosko »

YxoYpsilono napísal: Pre info moj 1.6 TDI CLHA Euro 5 ma po 120tkm celkom 25g popola.
Celkova kapacita filtra je 80g.

:4012:
Taku dobru hodnotu som este nevidel. Ci osobne, v okoli, alebo skusenosti na forach.
Moj 1.6Tdi CXXB Euro 6 mal pri 123tkm zaplnenie 39%, nabehane za cca 2.5 roka .
Od tychto km sa zmenili jazdy na cca 50% mesto do 6km a 50% dialnica 90km tempomat 140kmh, regenaracie pri tomto style kazdych cca 250 km . Vif v nadrzi, palivo bezny shell diesel.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja na tie gramy ajtak neverim, to su vypocitane hodnoty podla algoritmov. Boli aj tu na fore popisane pripady od SPICKOVYCH opravarov - nie od nejakych laikov - ze filter vykazoval hodnoty absolutne za vsetkymi hranicami zdraveho rozumu a napriek tomu fungoval.
sosko
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sosko »

Carovat s cislami sa da, hlavne ked sa hodnota zaplnenia da vynulovat bez vymeny filtra samotneho. Dovezenky po nemeckych dochodcoch od turka v bazare by vedeli rozpravat. :4012:

Este k zadaniu temy, dalsi pohlad na vec : Spomenul som si, ako som raz prisiel k mechanikovi, ktory prave riesil myslim Audi, bezala nutena regeneracia. Pytal som sa ho na to a on osobne ze to robi zakaznikom pravidelne pri vacsich najazdoch km, resp. ak sa mu na diagnostike nepozdavaju niektore hodnoty. A ze vzdy aj s Protec DPF cleaner aditivom v nadrzi, mnohokrat odskusany a funguje, ze sam bol najprv skepticky, ale ze hodnoty pred a po ho presvedcili. Co vsetko sledoval neviem, az tak som do toho vtedy nevidel.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24978
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S číslami sa nečaruje,čísla sa overujú.Ak niekto dosiahne výpočtovú hodnotu zaplnenia a filter ide na čistenie,overuje sa nakoľko vypočet a skutočnosť sedí.Samozrejme skúšok je viac,overenie účinnosti katalitickej vrstvy po presné váženie na desatinu gr. Po vyčistení sa kontroluje či sa chodbičky od popolčeka uvolnili v celej dĺžke...viď video....
Okefovať môže každý iba sám seba,či z lajdáckosti či hlúposti.Ak filter neoveruje,nemá ani len základ pre zadanie novej hodnoty a jej vloženie do softu.Okolo DPF je nazverejňovaných asi najviac hlúpostí,takže treba dobre selektovať v tej zálahe hlúpostí
https://youtu.be/eL92-E1YHyU

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6, fzubaty, lubos zimovcak a 9 neregistrovaných