Brzdové kotuče-opotrebenie

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Brzdové kotuče-opotrebenie

Príspevok od používateľa dekarbon »

tuto temu zakladám tu z toho dovodu ze si myslim ze ej taka vseobecnejsia a týka sa v podstate vsetkých aut. mam seat ibiza 6L,2004,kod motora BBY,benzín,55KW 1.4 16V,5 kvalt. Moja otazka je vo všeobecnosti kolko znesu jedny kotuče sád platničiek.Totiž pýtam sa preto lebo mam ATE kotuče 256 mm a na nich prave deriem druhe platničky a už je vidieť odskok vystupenu hranu po okraji kotuča..ja viem poviete si zmeraj to a budeš vedieť ale mna nezaujima teraz ten fakt ze kolko maju hrubku lebo ja to aj tak neviem merať ako sa to meria pretp to budem ratať na sady platničiek ale chcem vedieť aj vas nazor že kolko jedny kotuče znesu sad 2,3,4? dakujem
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Koľko znesie človek poldecákov kým sa pogrcia?
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

To je hodne individuálne. V časoch azbestových doštičiek sa kotúče prakticky nemenili ak neboli krivé od prehriatia. Dnes je to vo vačšine prípadov 2-3:1, odvážlivci idú na doraz. Každý kotúč má svoju mieru po ktorú sa može bezpečne zodrať. Ja by som sa skor zameral na sposob jazdy a to kolko niekomu vydrží jedna sada platničiek. Napr. ja na fermných Oktávkach za 300 000km mením 2x predné a 1x zadné. Podobne to bolo v predchádzajúcej práci na Fiatoch. Vtedy som bol mladší a tak mi predné vydržali len cca 100 000km
mirostar
Príspevky: 1650
Dátum registrácie: 20.01.2009 12:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mirostar »

Ako píšu chalani je to v spôsobe jazdy.Ja mám 100 tisíc za 5,5 roka a zodraté či vyjazdené iba 20-25 %.Teraz to pôjde rýchlejšie,ale ešte mám dva tri roky čas.
Rifter 1,2 v benzíne,110 koníkové.
pidizvi
Príspevky: 3408
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

nemusi to byt len sposob jazdy, velky vplyv ma aj profil najazdu. Kolkokrat pouzijes brzdy na 100km dialnice? Kolkokrat pouzijes brzdy 10 km jazdou cez mesto?
Takze auto, ktore gula statisice na dialnici, bude mat urcite dlhsie intervaly ako mestske vozitko.
Dalsia vec, ze auto, ktore dlhsie stoji, tak ma hrdzave kotuce. Cize najazdi nulu, ale nejaka desatina mm kotucov sa minula aj pri stati.
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

Chalan tak toto mi vysvetli.ako sa moze stratit brzdovy mayerial z kotucov ked auro stoji? Ved to je kravina.ta hrdza co vznikne je len hrdza takze tam sa nic neopotreovava a ta hrdza je len povrchova predsa
defe
Príspevky: 173
Dátum registrácie: 07.09.2009 15:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa defe »

to si nevies ist kupit do baumaxu alebo do zeleziarstva najlacnejsiu subleru (posuvne meradlo)a zmerat to meria sa sirka kotucov kde sa opieraju platnicky. min rozmery najdes na nete.najednoduchsie je povedat ja to neviem a nechce sa mi to zistovat,zistite to zamna.
pidizvi
Príspevky: 3408
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

a ta hrdza ti vznikne z coho? Zo vzduchu? Je to zoxidovany material z kotuca, ktory zosuchas pri prvom brzdeni a to je ta skoda, lebo normalne by si tolko materialu minul mozno za 100 brzdeni.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

pidizvi napísal:nemusi to byt len sposob jazdy, velky vplyv ma aj profil najazdu. Kolkokrat pouzijes brzdy na 100km dialnice? Kolkokrat pouzijes brzdy 10 km jazdou cez mesto?
..
Tým by som sa moc nezaoberal. Lebo keď 1x zabrzdíš zo 130 na 80 za kamionom ktorý Ti úplne normálne behne do cesty tak to je jako 100 bežných zabrzdení v meste při 50ke. Kým neboli na SK dialnice tak mi vydržali obloženia +- toľko jako dnes. Brzdiť skrátka často netřeba, třeba myslieť dopředu.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

"mňa nezaujíma ako sa meria hrubka kotúča"

Ja som mal podobného kolegu, ktorého nezaujímalo aký typ oleja sa leje do jeho diesloveho motora....

až potom to zistil ked mu odišlo nové vymenené turbo

a ked som mu chcel niečo okolo toho vysvetliť tak sa urazil....

Takže dekarbon, pre Teba taká odpoved ,že možeš meniť platničky dovtedy dokým ich valčeky stíhajú pritlačať ku kotúču, ak Teba hrubka kotúča nezaujíma.....

Ked už budú valčeky tak vysunuté že ani pri nových platničkach to nebude brzdiť,
vtedy bude čas vymeniť kotúč
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

laco1871 vtedy ked už budú valčeky tak vysunuté že ani pri nových platničkach to nebude brzdiť tak dolejhem brzdovu kvapalinu a ide sa dalej
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kazdy kotuc ma predpisanu min hrubku... :zg282:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

nee robil som si srandu:)
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

chcem sa len opýtať je možné že originálne kotúče fabricky montované by mali nižžšiu životnosť ako povedzme nahrady?lebo na mojich ktoučoch na aute ktoré má cca 60 000 km je už celkom riadna hrana a kotuče su fabricke.tak uvažujem nad tým či keď už mám pripravené platničky an výmenu či nedokupiť ešte aj ktouče alebo zjazdiť na tých ktoučoch ešte jednu sadu?
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Nemusia byť blato len môžu byť poddimenzované, ja ked vidím kotúče na niektorých autách cel alu disky na parkoviskách ako ich majú malinké tak sa nedivím že to vela nevydrží.
Výrobca šetrí kde sa dá, dnes nie je nič predimenzované - ani brzdy, ani spojka, ani baterka...
Stačí že to vydrží záruku, zodraté brzdy sa asi moc reklamovať nedajú, lebo skrátka opotrebené bežným používaním.

Nové aftermarket nemusia byť lepšie, lebo skrátka priemer nepustí

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných