Skoda Octavia 1.9 81kW - vypínanie turba 17958

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 1.9 81kW - vypínanie turba 17958

Príspevok od používateľa mm09 »

Octavia 1.9 81kW rv 04/1999, niečo cez 500 000km

Dobrý deň, na uvedenom aute mi niekedy (nerobí to pravidelne) vypne turbo. Vypne ho niekde pri 3200ot. Na diagnostike vypíše chybu 17958. S autom jazdím často v otáčkach, na dialnici, časté obiehanie a chyba sa vykytne proste len niekedy, za posledný mesiac možno 3x.

Regulácia na turbe behá lahko, keď ťahám ústami cez hadičku, regulácia krásne drží a pohybuje sa v celom rozsahu svojho pohybu, nepridiera sa, nezadrháva, ide dlhodobo hladko, motor nie je podtáčaný.

Podľa VIS je chyba v N75 ventile, chcem sa však vyhnúť zbytočnej výmene. Keď z neho po jazde odpojím nejakú hadičku, tak počuť ako vcucne vzduch, podtlak teda zrejme drží (aj keď neviem, či je to dostatočný ukazateľ). Káble z neho sú v chráničke a tá je nepoškodená. To je všetko, čo som dokázal skontrolovať.

Máte s týmto problémom nejaké skúsenosti, resp. čo je potrebné pozrieť, otestovať, aby som zbytočne nemenil súčiastky, ktoré netreba?


P.s. Nemám záujem o odpovede typu vymeň turbo a pôjde to.
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Ked si vcucol a drzalo tak vymen tu malu spatnu klapku mozno ta uz nedrzi v okruhu podtlak.A az potom by som sa zameral na N75.Trebalo by pozriet na diagnostike ako tlaci turbo a ci vaha ukazuje dobre.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

N75 pracuje frekvenčne,on sústavne lieta medzi otvorením a zatvorením v určitom pomere z čoho vzíde konkrétny podtlak a aj konkrétne vychýlenie na banke.
N75 sa testuje zložito na dielni na to nie si vybavený,ale môžeš ho otestovať nepriamo cez nalogovanie za jazdy,nakoľko padá do núdze tak podla tohoto
vcds-diagnostika-tdi-motorov-logovanie- ... 59758.html
je takmer isté že to padne do núdzáku a to presne potrebuješ lebo to z logov ide potom zistiť v čom sa udial problém
mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mm09 »

Dnes sme boli urobiť log, meranie prebiehalo do prudkého kopca, tretí prevodový stupeň, plný plyn (dialnicu mám ďaleko a tu po dedinách nemám kde ťahať 4tý stupeň). Logovanie robil asistent, pokiaľ nebude všetko úplne korektné, pôjdeme to zopakovať.

Logovanie sme vypli až po vypnutí turba, keď auto prestalo zrýchlovať, keď však pozerám do grafu, tak tých posledných niekoľko sekúnd tam akoby chýbalo, otáčky však v mometne vypnutia nerástli a motor bol úplne tupý.

Tu je log:

https://uloz.to/!DB2LeN13Qrgj/log-01-00 ... fturbo-csv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Najprv turbo netlačí,proste je pozadu,až na prelome 1800 ot sa naplno rozbehne a tlačí o dušu až presahne plniaci tlak o neuveriteľných 600 mbar až to celé zastaví RJ a drasticky obmedzí palivo (vyznačený riadok)
Takže...turbína nemá problém ako taká,celý problém je v regulácii variability,a to vyzerá skôr na problém N75 než na problém samotnej variability turba.Turbo je dobré,váha vzduchu ok,treba hladať chybu regulácie
[img]https://s17.postimg.org/ktp27ngaj/aaabc.jpg[/img]
mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mm09 »

Z toho vyplýva buď chyba samotného N75 alebo do ventilu nejde "šťava", správne ?

Odporúčate N75 teda vymeniť za nový kus alebo hľadať predtým ešte chybu v elektrike ?

Ďakujem za vyhodnotenie logu

Update:

Vyhodil som N75 a premeral kontakty multimetrom, na prívode je na jednom pine napätie 12V, na druhom 6V. Keď však premerám dva kontakty na N75, tak sú v skrate. Dá sa to nejako rozobrať a dostať sa k el. časti ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

N75 je cievka,logicky že je to vlastne skrat.Ale N75neodíde tak na elektriku ako na prach vo ventilku.Merať multimetrom sa dá iba strana N75 a teda ak je tam maličký odpor takmer skrat je to po elektrickej stránke ok,ale to nič neznamená,všetky vyhodené sú také
mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mm09 »

Problém zrejme odstránený, rozobral som N75 a prikladám foto, čo sa nachádzalo vnútri. Celé som to vyčistil, pri opätovnom skladaní však ten plechový krúžok nedosadal tak, ako bol v pôvodnom stave, ten plech je dosť pevný a nedokázal som tam urobiť s mojim vybavením tak jemný ohyb, ako mal pôvodne, držať tam drží, ale pre istotu som to ešte stiahol celé páskou.

Každopádne, pri skúšobnej jazde turbo nevyplo, motor pomerne ožil. Keď budem mať nejakého asistenta, urobím graf s vyčisteným ventilom.


Ešte by som rád doplnil jednu otázku, aby som nezakladal novú tému:
Všimol som si pri logovaní kolísanie otáčok na voľnobeh, normálne motor beží na 882ot, a kolíše na zhruba 862, keď ťuknem po plyne, kolísanie prestane, keď ťuknem znova, kolísanie je naspäť. Keď teplota presiahla 80C, kolísanie prestalo. Celkovo ten motor ide za studena na voľnobeh dosť nepravidelne. Korekčné dávky pri meraní boli zrhuba:
-0.12 0.00 0.12 0.00
[img]https://image.ibb.co/fWG3Mc/IMG_6243.jpg[/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Korekcie sú krásné,z ventilom sa neserinkaj,bachni ho do kuky,prv než ťa auto v nevhodnej chvíly zradí a pri predbiehaní zabije.Toto patrí k mála verciam čo letia vždy do smetí,šetrenie môže mať fatálne následky
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných