životnosť pružín a strata tuhosti

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

arnold424
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 12.03.2018 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa arnold424 »

nejde o to že ma to baví, ani veľmi nie, ale chcem vedieť prečo sa Škodovka rozhodla pre octavie 1 combi s motorizáciou 1.9 TDi 66/81kw a 1.9 SDi 50kw dávať 4 verzie pružín (keď je to vlastne ten istý a ťažký motor) a či sa líšia v tuhosti. lebo ak sa v tuhosti nelíšia potom vezmem najkratšie pružiny a získam tak trochu športovejší (znížený) podvozok, to je všetko

dnes som bol v 2 škodovkách, v prvej to bolo o ničom, nechceli ma pustiť k mechanikovi, nechceli povedať číslo dielu, chceli VIN a následne mi nútili pružiny za 126 € kus. ani farebné označenie mi nechceli povedať, tak som sa odtiaľ spratal preč. v druhej škodovke boli podstatne zhovorčivejší, povedali mi farené označenie aj číslo dielu. taký prístup by som aj čakal, keď som si kúpil ich auto, tak aspoň informácie by mohli dávať zadarmo, bol som tam dokopy až 5min.

ale takto, toto je dôležité, konečne nejaký progres:
pýtal som na pružiny a popísal som môj problém s nápravou. keď počul koľko mám kilometrov a že sú tam pôvodné pružiny tak vypleštil oči. povedal že pružiny podliehajú opotrebeniu, existuje vraj predpis že tlmiče by sa mali meniť zároveň s pružinami lebo spolu úzko súvisia a keď nie tak aspoň ich poriadne premerať, otestovať a podobne. to s tým že pružiny sa majú meniť až keď je auto na zemi alebo keď sa zlomia potvrdil, ale dodal že to platí len dovtedy, kým sa neprekročí počet kilometrov na ktorý bolo auto z výroby dimenzované a 487tisíc je vraj už takmer dvojnásobok počtu kilometrov na ktoré bolo auto stavané. údajne je ťažké určiť túto hodnotu a to špeciálne na slovenských cestách kde sa pružiny namáhajú pomerne dosť. potom som z neho to číslo dostal, povedal že podľa neho je hranica na výmenu pružín vtedy keď odídu originál tlmiče, čo vraj býva u týchto octavií pri 180-200tisíc km. a potom nasledovali reči že prečom som doteraz ku nim neprišiel že prečo nechodím do autorizáku a kecy kecy kecy
potom mi vyhľadal číslo dielu, farebné označenie a zistili sme že na aute mám pružiny so správnym farebným označením a že také isté by som si tam mal dať znova a presne to aj urobím a vezmem Sachs 997820

ešte pripájam informácie zo stránky od Kayaby, zaoberajú sa pružinami a tlmičmi odjakživa takže asi si veci necucajú z prsta:

[img]http://www.kybtlmice.sk/sites/default/f ... y_menu.png[/img]

Zdroj: http://www.kybtlmice.sk/pruziny

no ešte zostáva poriešiť tlmiče:
Bilstein B4 VNE-4574 (22-045744) [náhrada za sériové]
Bilstein B4 VNE-4575 (22-045751) [OCT1 športový podvozok]
Kayaba Ultra-SR 324016 [OCT1 športový podvozok]

Bilstein B4 VNE-4574 som mal a vlastnosťami boli vcelku OK, no prijal by som ešte niečo tvrdšie, má niekto skúsenosti s Bilstein B4 VNE-4575? Kayaba Ultra-SR už sú vraj veľmi tvrdé, ale životnosť B4 VNE-4575 aj KYB Ultra-SR by mala byť podstatne lepšia ako u náhrad za sériové tlmiče. má ich tu niekto?

čo poradíte? ďakujem
bjon
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 13.08.2017 22:28
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bjon »

Ahoj. Vyriešil si nejak tento problém? Mám pocit že niečo podobné sa začína diať aj u mna...
arnold424
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 12.03.2018 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa arnold424 »

nazdar

ohľadom môjho problému som napísal aj na české fórum
jeden užívateľ mi poradil že má dobré skúsenosti s pružinami KYB RC1703

čo som poriešil? vlastne nič
stále som neprišiel na to, prečo škodovka montovala do OCT1 Combi Facelift 1.9 TDi s rotačným vstrekovacím čerpadlom 4 varianty pruženia a či ich možno zameniť

čo idem urobiť?
kúpim pružiny KYB RC1703 určené pre A3, Golf IV, Boru, Toledo, Octaviu s motormi 1.9 TDi 66/81 kw
spolu s pružinami kúpim aj nové uloženia a čapy
s tlmičmi som sa rozhodol nakoniec po dlhom uvažovaní pre značku Kayaba, model KYB 334812

tu sú katalógy Kayaba:

http://kyb-europe.com/wp-content/upload ... sion-A.pdf (kat. z roku 2018, nenájdeš v ňom OCT1 1U5 teda Combi)

[img]http://imgWorld.cz/s3/JHA31oEm8g.png[/img]

http://kyb-europe.com/wp-content/upload ... sion-A.pdf (kat. z roku 2016, je tam OCT1 1U2 aj 1U5 teda Sedan aj Combi)

[img]http://imgWorld.cz/s3/fuAnQhcut7.png[/img]

a pomaly začnem riešiť aj pružiny na zadnú nápravu
arnold424
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 12.03.2018 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa arnold424 »

oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ako vyrátam pružiny na takéto zaťaženie? [img]https://s26.postimg.org/7nn7khvyt/001.jpg[/img] [img]https://s26.postimg.org/8wglmay85/29748065_1646262878795073_479111695_o.jpg[/img] lol
P.S.: na váhe je prázdny vozík :d :D a pribudnú ešte bočnice :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

vyrobca sa ide zblaznit aby mal pre kazdu vybavu kompezaciu, potom dojde lojzo z hornej marikovej a jeb ho tam tuning sport, ppc znizeny, rozsireny, tak to ma byt, crep sa pozna aspon na prvy pohlad :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Bajo ja zvyknem pridávať 7cm na zadok, ale to nie je ono. Rozmýšlam nad dvojitou pružinou - teda vložiť do originálu ešte jednu s menším priemerom. lol Na dodávku je to lahké , dajú sa dokúpiť fúkacie mechy , ale na osobák veru nie.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
arnold424
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 12.03.2018 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa arnold424 »

to dáva zmysel že podľa výbavy sa prispôsobí pružina, lebo pridávaním prvkov sa zvyšuje hmotnosť

chápem, že OCT1 1.9 TDi 74/96 kw (PD) má inú pružinu ako 1.9 TDi 66/81 kw (rotačka) a inú má zase 1.9 SDi 50 kw. tuto medzi motormi môžu byť už hmotnostné rozdiely v desiatkách kilogramov. ale 4 varianty pruženia len pre 1.9 TDi 66/81 kw? až na vstrekovače prakticky identický motor = identická hmotnosť

a tej prídavnej výbavy veľmi na OCT1 nebolo, mi chceš povedať, že dažďový senzor, climatronic, dvojité dno v kufri a tmavé fólie na sklách pridajú takú hmotnosť, že je potrebné dávať inú pružinu? aby zvládla ten prírastok 5 kg?

1.9 TDi 4x4 má svoje pružiny (pochopiteľne)
1.9 TDi s ťažným zariadením má svoje pružiny (pochopiteľne)

to už keď sa serkajú s dimenzovaním pružín podľa hmotnosti vozidla na základe všetkých prídavných prvkov, potom by mali vyrábať pruženie aj podľa hmotnosti posádky :d :D
pri kúpe auta vidia že kupujúci je vypasený tak mu automaticky nadimenzujú pružiny :d :D
arnold424
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 12.03.2018 23:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa arnold424 »

pridávam katalóg Sachs (ZF Group)
https://www.zf.com/unitedkingdom/en_gb/ ... alogs.html

[img]http://imgWorld.cz/s3/A3NSHK69jV.png[/img]

[img]http://imgWorld.cz/s3/psJNrEeyeA.png[/img]


a katalóg Bilstein
https://www.bilstein.com/fileadmin/user ... GB_low.pdf

[img]http://imgWorld.cz/s3/1B8WtSKsrq.png[/img]

ZHRNUTIE

Bilstein ponúka pre 1.9 TDi s predným náhonom dve verzie pružín:
1) pre štandardný podvozok - klasické pružiny [37-134211]
2) pre štandardný podvozok - tzv. heavy duty pružiny [37-131425]
zatiaľ čo klasické pružiny sú výhradne pre 1.9 TDi (čiže asi PD + rotačka, t.j. 66/74/81/96 kw), tie "heavy duty" zahŕňajú aj benzínové motory 1.4, 1.6, 1.8 a 2.0 = toto musia byť úžasné pružiny, keď pojmú ľahučký motor aj ťažké dieselové hovedo, naozaj rád by som ich videl v akcii

SACHS má unikátnu pružinu pre každé jedno farebné označenie z prvovýroby (ale zároveň uvádza aj motorizácie)

Kayaba značí jednoduchším štýlom (podobne ako Bilstein), rozdeľuje motorizácie na ťažké a ľahké a podvozky na športové a štandardné
dany01
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 17.09.2009 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dany01 »

Moc to s tými pružinami prežívate....., otvorím internet zadám typ autá, motorizáciu , vypľuje ponuku podľa ceny- vyberiem nejaký stred a vybavené. Pripadne Elít alebo Autokelly - jedna firma, samozrejme zo zľavou. Lepšie ako špekulovať čo tam dať ich hlavne treba po 500 tis. km vymeniť. Čo sa týka tlmičov- niekde som dávnejšie čítal ze najbližšie ku vlastnostiam origo majú Monroe. Vpredu ich mam, v zadu mam Kayabu - jedna katastrofa, tvrdé, nepohodlne,myslel som ze pružiny staré- vymackane, ale po ich výmene je to rovnaké. Najradšej by som ich hodil zo skaly, ale počkám kým sa pokazia...
Nebudem do starej vrazdy vrážať zbytočne.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 24 neregistrovaných