Opel Meriva - easytronic
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 173
- Dátum registrácie: 29.03.2009 15:50 Zdieľať na Facebook
Opel Meriva - easytronic
Zdravím, mám merivu 1.6 easytronic a dnes som chcel naštartovať , len nastal problém zapnem zapaľovanie a bliká zaradená rýchlosť či je to neutrál, spiatočka, Alebo automat a tým pádom ani sa auto nedá naštartovať. Asi 2 týždeň mi auto robilo taký problém, že ak som chcel ísť s autom dopredu musel som najprv zaradiť spiatočku a potom chytilo rýchlosť dopredu.
-
- Príspevky: 3691
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
To auto má robotizovanú mechanickú prevodovku.
Nepíšeš koľko má najazdené kilometrov, to je u takého auta dosť dôležité.
Robotizované prevodovky obvykle majú nižšiu životnosť spojky, trpí hlavne spojkové ložisko, pretože pri stání napríklad na križovatke sa ľudia chovajú ako pri klasickej automatickej prevodovke, nevyradia rýchlosť do neutrálu, takže spojkové ložisko je stále pod tlakom a logicky sa skôr opotrebuje.
Také chovanie prevodovky ako popisuješ môže spôsobovať zadierajúce sa spojkové ložisko.
Obvyklá výdrž ložiska, resp. celej spojky nebýva u robotizovaných prevodoviek viac ako 120-150 tis.km, podľa spôsobu ovládania.
Neviem či je v tom aute hydraulický alebo elektromechanický radiaci robot, ak hydraulický tak problémy môže spôsobovať aj slabší tlak oleja, či už v dôsledku vadného čerpadla alebo nedostatku oleja v zásobnej nádržke.
Ak je robot elektromechanický, tak treba skontrolovať funkciu ovládacích motorčekov.
Ale v každom prípade zrejme treba ísť do značkového servisu, rôzni garážmajstri sa týchto radiacich robotov neradi chytajú.
Nepíšeš koľko má najazdené kilometrov, to je u takého auta dosť dôležité.
Robotizované prevodovky obvykle majú nižšiu životnosť spojky, trpí hlavne spojkové ložisko, pretože pri stání napríklad na križovatke sa ľudia chovajú ako pri klasickej automatickej prevodovke, nevyradia rýchlosť do neutrálu, takže spojkové ložisko je stále pod tlakom a logicky sa skôr opotrebuje.
Také chovanie prevodovky ako popisuješ môže spôsobovať zadierajúce sa spojkové ložisko.
Obvyklá výdrž ložiska, resp. celej spojky nebýva u robotizovaných prevodoviek viac ako 120-150 tis.km, podľa spôsobu ovládania.
Neviem či je v tom aute hydraulický alebo elektromechanický radiaci robot, ak hydraulický tak problémy môže spôsobovať aj slabší tlak oleja, či už v dôsledku vadného čerpadla alebo nedostatku oleja v zásobnej nádržke.
Ak je robot elektromechanický, tak treba skontrolovať funkciu ovládacích motorčekov.
Ale v každom prípade zrejme treba ísť do značkového servisu, rôzni garážmajstri sa týchto radiacich robotov neradi chytajú.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3691
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Čo tu šíriš nezmysly.
Je to normálna mechanická prevodovka, na ktorú je prišrobovaný radiaci mechanizmus.
Jej nevýhoda je v trocha pomalšom radení, ale pokiaľ je s tým majiteľ uzrozumený tak nie je dôvod na nejakú nespokojnosť. Mám takú doma na jednom aute, jazdí sa s ním príjemne, ale je to na pokojnú jazdu. A tak ako všetko, aj takáto prevodovka si žiada svoje, t.j. napríklad pri státí na svetlách vyradiť do neutrálu, veď ani s manuálnou prevodovkou obvykle nečaká človek na zelenú minútu so stlačenou spojkou, teda s výnimkou niektorých blondýniek.
No a samozrejme je nezmysel keď Fiat montoval takéto prevodovky na svoje Alfy Romeo, ktoré si kupujú potencialni závodníci, nutne s tým museli byť majitelia tých áut nespokojní.
Ďalší nezmysel je posielať auto s takouto prevodovkou do servisu na automaty, to by musela byť veľká náhoda keby ho tam zobrali.
Každá značka čo používa robotizované prevodovky, si robí servis sama, nie je dôvod sa vyhýbať značkovému servisu.
Je to normálna mechanická prevodovka, na ktorú je prišrobovaný radiaci mechanizmus.
Jej nevýhoda je v trocha pomalšom radení, ale pokiaľ je s tým majiteľ uzrozumený tak nie je dôvod na nejakú nespokojnosť. Mám takú doma na jednom aute, jazdí sa s ním príjemne, ale je to na pokojnú jazdu. A tak ako všetko, aj takáto prevodovka si žiada svoje, t.j. napríklad pri státí na svetlách vyradiť do neutrálu, veď ani s manuálnou prevodovkou obvykle nečaká človek na zelenú minútu so stlačenou spojkou, teda s výnimkou niektorých blondýniek.
No a samozrejme je nezmysel keď Fiat montoval takéto prevodovky na svoje Alfy Romeo, ktoré si kupujú potencialni závodníci, nutne s tým museli byť majitelia tých áut nespokojní.
Ďalší nezmysel je posielať auto s takouto prevodovkou do servisu na automaty, to by musela byť veľká náhoda keby ho tam zobrali.
Každá značka čo používa robotizované prevodovky, si robí servis sama, nie je dôvod sa vyhýbať značkovému servisu.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Nezmysly? Tak si skúsme povedať prečo to vymysleli.... aby ponúkli "lacný" automat. Automat ktorý je menej komfortný ako klasický automat i cvt, vydrží zásadne menej ako klasický automat i manuál, servis je drahší ako klasický automat i manuál. Takže akú to výhodu dáva robot oproti manuálu či inému automatu? Žiadnu.
K servisu - môj mechanik ktorý robí automaty bežne servisuje aj tieto roboty a že mu ich tam nosia požehnane - selespeedy, easydrivy,sensodrivy....
Dobrá správa je že niektoré automobilky pochopili že je to blbosť a prešli na cvt alebo klasiku.
K servisu - môj mechanik ktorý robí automaty bežne servisuje aj tieto roboty a že mu ich tam nosia požehnane - selespeedy, easydrivy,sensodrivy....
Dobrá správa je že niektoré automobilky pochopili že je to blbosť a prešli na cvt alebo klasiku.
-
- Príspevky: 173
- Dátum registrácie: 29.03.2009 15:50 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 173
- Dátum registrácie: 29.03.2009 15:50 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 8
- Dátum registrácie: 13.01.2010 22:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 173
- Dátum registrácie: 29.03.2009 15:50 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných