Kupa auta do 7500€

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kafem
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 02.06.2016 19:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kafem »

Vďaka za podrobné rozpísanie. A samozrejme najlepšie sadnúť a vyskúšať. ALe teraz som vážne otvorený všetkému čiže nejde nejako o preferenicie len aby to splnalo tie moje zakladne poziadavky a je jedno či to bude nemec, talian, francuz, japonec alebo hoci co iné.

O Fiatoch fakt nemám potuchy čiže si vážne cením info ktoré si mi napísal. A aj to že si vedel k tomu byť objektívny a nevyzdvihoval si to do nebies ako zvykne väčšina majiteľov svojich aút.

Vyzerá to byť celkom schopné, len fakt ma štve že proste relatívne nové auta a sa potýkajú s takými problémami ako je oprava prevodovky.

Kamoš mi odporučil napr. Opel Corsu 2015 ročník a to isté auto 2 roky staré nabehané 40tkm a dosť závažné chyby motorov.

Tak fakt musím hľadať poriadne a už buď nejaké to Bravo po servise alebo pozrieť sa po niečom inom.
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Bajo, klobuk dole!
Bol si 8 rokov jak partizan a konecne si sa priznal bez mucenia jak to s Tvojim italem je. Strucne-vystizne-pravdive ;-)
VDAKA

Kafem, naozaj sa radsej pokukaj po nafte. Na dialnice (a Tvoj najazd) neni nic lepsie. A tryznit atmosferu dlhodobo na 160 a chcet mat este rezervu pri 90tich atmo benzo konoch .... ze na pockanie na 180 to si robis prdel...
Moj 116 konovy 1,6i atmo-benzinovy Civic (motor konstrukcne velmi vydareny - pomerne vysokozdvihovy) s brutalne velikanskym otackovym rozsahom (trojka dokazala ist na volnobeh 15kmh ale aj 150kmh pri 7.000rpm) tak ten tocil na poslednom (piatom) kvalte pri 140kmh 4.000 rpm
Cize pri 180 to uz bolo šťavnatych 5.143 otacok za minutu. Nie ze by mu to robilo nejaky problem drzat aj dlhodobo, ale predsalen uz si to pytalo pridat hlasitost na radiu....nebolo to BOSE, ak mi rozumies. A to este novinari pri testovani ako udajny zapor uvadzali dllllllllllhociznu prevodovku..... zrejme nikdy nechceli cestovat 200 jak obcas ja (ale badam, ze aj Ty) :-\

Cize za mna (pre Tvoje rezimy) jednoznacne nafta so 6-kvaltom.
kafem
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 02.06.2016 19:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kafem »

Hondar Nikde som nenapísal že chcem na počkanie zrýchľovať zo 160 na 180. A tých 90 koní bolo od (čiže minimum čo som ochotný vziať). Treba čítať trocha z porozumením a nie chytať za slovíčka ale chapem dalo sa to aj inac formulovat.

Ok pozrel som nejaké tie nafty. Nemám nejako v obľube kombíky ale tak tieto nevyzerajú nejako zle.

Citroën C5 2.0 HDI 16V Tourer r.v 2013 140 koni, 150tkm oslovil ma najviac zatiaľ
Hyundai i40 CW 1.7 r.v 2011 136 koni 155tkm cena o liter vyššia ale som ochotný aj schopný to doplatiť ak je auto dobré
Opel Astra J 1.7 r.v 2010 125 koni, 90tkm taka tuctovka

A z benzínov
Opel Corsa r.v 15 90 koni, 45tkm spolahlivost motora otázna
Fiat Bravo 1.4 16V T-JET 120 koni, 125tkm
Opel Astra H 1.8 GTC
Alebo este
Mazda 3
Seat Exeo

Alebo kludne nieco porad bud diesel alebo benzin. Ako sám vidíš sú to rôzne autá dosť diametrálne odlišné čiže naozaj som otvorený všetkému. Podsatná je pre mna spolahlivost, a nejaka ta vybava. To auto chcem na dve tri roky max a nerád by som riešil veci ako generálka motora menenie prevodovky, dpf filter atd.
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Z toho co uvadzas bych bral urcite ten Citrón (kua, v zivote by som nepovedal, ze taketo nieco napisem), je pohodlim uplne niekde inde ako tie ostatne.
A hlavne sa velikanskym oblukom vyhni Oplu. ....lebo Ople sa nekupuju - Ople sa predavaju :4090:
Dufam ze mi rozumies co tym myslim.

Ja osobne by som hladal Accord 2,4i s LPG - zachovaly kusok z Deutschlandu alebo BeNeLuxu mozno Taliansko - tam maju na plyn prestavane vsetko .... ale to uz nie na 2 roky ale aspon na 10. Rovnako jak som mal Civic s ktorym som sa presne na Valentina rozlucil :..:
CEST JEHO KVALITAM! :300f:
kafem
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 02.06.2016 19:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kafem »

No v piatok idem pozrieť jeden citron tak uvidím ako na mňa zapôsobi v reále lebo som ešte nemal tu česť. Nj ver mi ani ja som si nemyslel že niekedy budem vážne uvažovať o kúpe francúza.

Asi áno ak narážaš na kvalitu motorov.

Tak jasné ak chceš trocha výkonu ale aj dobrú spotrebu tak niečo také s LPG. Ja zas toho niesom fanúšik. Ja preferujem benzín, no teraz možno na dva tri roky dám šancu nafte.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ked chceš komfort tak zabudni na autá typu Bravo, Mazda 3 a podobne.
Tam je vždy niečo čiastočne rozpočtové - od odhlučnenia, audiosystému, sedačiek...
Pravda sú ešte aj nákupné tašky, kde je to ešte horšie. V takom ked pustíš radio, tak sa akurát naserieš z toho ako mizerne to hrá.

Ja mám tak isto rád komfort a hlavne ticho na palube aj pri dialničnom tempe. Ani by som to nemal písať, ale zrovna včera som mal riadne naponáhlo a prášil som chvílu 190km/h (Legacy 2.5i 4AT) a to ticho pri tej rýchlosti... Ani nevieš že tolko páliš
Bežne tak do 140km/h aby nebol dôvod na pokutu. Mal som nie jedno auto, jazdil som všeličím a viem že v tom je sakra rozdiel. V jednom človek nevie že ide 200km/h a v inom už pri 150km/h má človek obavy

Tvoje rozhodnutie kúpiť na "chvílu" niečo iné slabšie a potom kúpiť zasa niečo čo mi vyhovuje beriem ako blbosť. Rovno kúpiť to čo mi vyhovuje a o niečo viac sa krotiť
kafem
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 02.06.2016 19:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kafem »

Bravo som nemal tú česť ale na kamošovej Mazde 3 som čo to nabehal. A audio Bose nehovorím že špička na trhu ale kvalitné je, športové sedačky a nejako mi neprišla nepohodlná. Jedine čo mi vadilo, bol hluk zo strešného spoilera.

A ber to ako blbosť ale proste keď dostaneš 4 cifernú pokutu máš 3 body v karte (Nemecko) a na tri mesiace si nemôžeš sadnúť za volant tak prehodnotíš situáciu. Čiže čo z toho že budem sedieť na 260 koňoch keď stlačením pedálu trocha silnejšie v nesprávnej chvíli ma znova odľahčí o niekoľko stovák € plus mi z peňaženky ubudne plastová kartička?
A trápiť takúto mašinu na malých rýchlostiach, spotreba vysoká a celý čas sledovať tachometer aby som nemal problémy,

ALEBO
kúpiť niečo slabšie na tú chvíľu (rozumej dve tri roky) a proste jazdiť normálne, vedieť že na diaľnici nebudem slimák ale že medzi mestami mi zošliapnutie pedálu nenarobí problémy pre mňa nieje blbosť ale momentálne celkom racionálne riešenie.

A je jedno čo teraz kúpim keď viem že o dve tri roky to aj tak budem meniť.
Ani keby nenastali tieto zlé okolnosti tak výmenu auta som mal v pláne tento rok tak či tak. Síce až v lete ale tak pár mesiacov hore dole.

A jasné ak by nenastala táto situácia do ktorej som sa dostal tak by som riešil úplne iné parametre.
Ale ako sa vraví človek mieni, pán boh (rozumej radar na rýchlostnej) mení
alterego
Príspevky: 288
Dátum registrácie: 02.10.2016 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alterego »

Radar nie je na vine!
kafem
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 02.06.2016 19:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kafem »

uwa0944710873
čítaj s porozumením!!
´´A jasné ak by nenastala táto situácia do ktorej som sa dostal tak by som riešil úplne iné parametre.´´

´´SOM SA DOSTAL´´

ja nezvaľujem vinu ani na radar ani na políciu, sám som sa dostal do tejto situácie a teraz hľadám čo najlepšie riešenie ako žiť nejakú dobu z následkami.

sorry za pokus o vtipnú vsuvku na záver môjho príspevku ohľadom radaru.


Chytanie za slovíčka ti ide, ale ak nemáš čo k téme tak nestrácaj svoj drahocenný čas vypisovaním blbostí.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Sám si písal že nechceš zasa úplnú zdochlinu a tam je to jedno lebo na porušenie predpísanej rýchlosti ti hravo stačí aj Mazda 3 s 1.6i

Ja vidím rozdiel len v tom že na tie slabé motory musí človek niekedy tlačiť na doraz aby mal potrebnú dynamiku, u silnejšieho to nie je až tak treba a ked máš silný motor s výkonovou rezervou tak viacmenej plyn len hladkáš

Si raz zvyknutý na vysoký výkon, tak ver že ti to bude niekedy sakra chýbať. Nie je zasa nutnosť 250PS, ale aspon aby sa to hýbalo, aby mal človek výkonovú rezervu. Už len kvôli obehnutiu slimáka čo má čas si predbehnutie so slabým autom často nemôžeš dovoliť. Dlho som v DE nebol, ale z dávnejšej skúsenosti sa tam drvivá väčšina snažila jazdiť predpísanou rýchlosťou na okreskách, čo u nás je skôr naopak a pri tej hustote premávky u nás to potom vyzerá ako vyzerá ked niekto ide o 15km/h pod limit a zvyšok by rád 90-tkou. Stačí len ked sú za takým dvaja a obaja chcú obehnúť...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

kto je lenivy radit s atmosferou, bude s turbovym motorom natom iste v pohode, je jedno ci benzin/nafta...v legalnych limitoch nemozes mat nikde problem

zase na obranu atmosfery, co tam neni sa nepokazi ! nemam turbo, nemam egr, nemam dvojhmotu, nemam vydavky :-)

ivko jazdim aj na avensise aj na novej 6tke a nemal by som potrebu prednych sedaciek z tychto aut vs bravo ;-), vzadu avensis je urcite lepsi aj ako mazda ale co z toho ked hlavova opierka je tak do 160cm vzrastu lol, ja na tych japoncoch neznasam ze stale najdem miesto kde to staval hobit...napr usetrena cena...no super je koza hlavne ! vyborna vec, nikdy v zivote take auto nechcem !
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
cyrilix
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 24.10.2012 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cyrilix »

Je rok 2018, aj trojvalcová 90 koňová fabia, ak práve nestojí v servise pôjde 180. Bez urážky, ale ak si myslíš, že ťa slabé auto prinúti jazdiť predpisovo, tak sa mýliš. Všetko sa začína v hlave šoféra v momente, keď naštartuje a pohne sa z miesta. Len si proste kúpiš iné auto. Hlavne si kúp také, aby si s ním bol spokojný.
kafem
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 02.06.2016 19:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kafem »

ivko1 porušiť predpisy môžeš aj na bicykli to mi je jasné.

Ale ak sedím v 260 konovej mazde tak moj stýl jazdy je odlišný ako keď sedím v Honde so 110 konmi alebo v skodovke so 75 konmi. Pochop ma že ja teraz nechcem výkon. načo mi je výkonné auto ak jeho potenciál nemôžem využiť? A znova nechytaj ma za slovíčka proste niekto pokladá za výkonné auto 180 koní niekto 300. Proste viem že mi bude ten výkon chýbať ale jazdím aj inými autami a viem sa prisposobit.
Ako vravíš slabšie auto treba viac tlačiť ak chcem dynamiku a to mi momentálne bude musieť stačiť. Ja mám v pláne jazdiť predpisovo a tým myslím naozaj predpisovo nie ako doteraz že všade 10-15 nad limit lebo pokuta je na smiech. A cez víkendy sa ísť vyblázniť na serpentíny, okruh, dialnicu, to si prote budem musieť nechať na neskor. Normálne jazdenie proste ako miliony ostatných vodicov. Proste ak budem sediet v aute so 140 konmi tak niesom idiot aby som ho vytacal ako MPS-ku proste to co auto zvladne s prehladom na svoj vykon a ak pojdem raz za cas nejakých pár kilometrov na dialnici na hraniciach jeho moznosti tak si myslím že za dva roky mu nic nebude. Vlastne nie že si myslím ale viem. lebo už som to praktizoval a auto má teraz iného majiteľa a jazdí na ňom ďalej bez problímov.
A v Nemecku je mnohonasobne lepsia dopravna situácia nez na slovensku ale taktiež sa tu najdu vynimky. A Slovensko je kapitola sama o sebe ale do toho neidem hlbšie radšej.

cyrilix
ako som písal ivkovi predpisi porušíš aj na bicykli. A nemílim sa lebo ak budem mať slabšie auto tak budem v oveľa menšom pokušení mu šľiapať na pedál a využívať jeho potenciál. Rozumej s MPS-kou som dostal pred dvoma rokmi pokutu tak som jazdil ako anjelik. Raz som šiel z nákupu vedľajšia ulička ktorá sa napája na hlavnú. Bola dosť premávka a nechcel som obmedziť auto pred ktorého som sa išiel zaradiť. Vyštartoval som keď už som bol zrovnaný mal som na tachometri 65 auto za mnou som nijako neobmedzil pustil som pedál a čakal kým rýchlosť váhou auta klesne na 55 a chystal som sa stlačiť tlačidlo tempomatu a kľudne si pokračovať domov. Ale medzi tým kým môj prst bol pripravený stlačiť tlačidlo ma sfotil radar pokuta smiešna ale predsa ma to nasralo lebo proste minimáln moment nepozornosti a znova chodia pozdravy. Ak by som sedel v aute s 90 120 140 konmi tak máš zmýšľanie celkom iné buď si počkáš kým nebude riedšia premávka alebo sa strčíš pred auto a obmedzíš ho. Ale ak budeš sedieť v 200 konovou aute tak ti to prida na sebavedomi a viac riskuješ, vopcháš sa hocikam a jemne pošteklenie pedálu ta vie dostať do šlamastiky. Čiže jasné je to na šoférovi ale auto respektíve lepšie povedané jeho výkon ovplyvňuje tvoje rozhodnutia.
Súhlasim s poslednou vetou a preto som založil toto fórum/ otázku aby mi pomohol niekto pri výbere.
Lenže ako to býva nie len na Slovensku tak ľudia tú začínajú útočiť vychytávajú slovíčka a potom sa to tu celé zvrhne na takéto riešenie somarín namiesto pôvodného účelu.

A pre tých čo žijú ešte v roku 2000 tak otvorte oči aj so 75 konovou skodovkou viem obehnuť slimaka na ceste. Jasne musím to trochu viac premyslieť než s MPS-kou ale njeje to totálne utrpenie.


Vy si asi stále myslíte že ja chcem 90 konove auto s ktroým budem jazdit tak isto ako s 260 MPS-kou. Vystúpte z tejto bubliny ktorú ste si utvorili.

TAK EŠTE RAZ pre tých čo nevedia čítať s porozumením a chytajú sa hneď slovíčok ktoré si vyselektujú.

Auto do 7500 € (samozrejme ak mi niekto odporúči dobré auto ale stoji 8k tak nasrat tých 500-1000€ ma nezruinuje)
Výkon: od 90 koni (rozumej minimum čo som ochotný vziať) ak mi tu napíšeš auto čo má 91, 100, 140, 200 koni porozumel si a ďakujem ti za návrh. Ak mi napises auto so 75 konmi tak si im.becil. Vezmi si nejaký významový slovník alebo si vygoogli význam slova od.

Výbava toto musí byť bezpodmienečne: tempomat, multifunkčný volant, el. okná, klimatizácia
Čo by ma potešilo je dobré audio. Pre tých menej chápavých proste nemusí to byť Harman Kardon, BOSE, Bang & Olufsen len nech to nieje čistá plechovka čo rapčí aj na strednej hlasitosti.
Sedadlá nech to nieje trestná lavica ale nepotrebujem masážne s chladením aj vyhrievaním, len proste trocha komfortu. Ak budú vhrievané tak super ak nie viem s tým žiť používam ich len výnimočne je to len proste luxus navyše v extrémne chladných dňoch.


A pre príklad uvediem moju starú Mazdu 6 so 140 konmi. Auto v 180 stabilné na ceste a vie ísť aj 200. Samozrejme nieje to lusknutie prsta a zrýchlenie čo to trvalo ale išlo to. Auto sa nerozpadlo momentálne má nového majiteľa a stále jazdí. Sedačky pohodlné audio priemerne. Potom som zháňal niečo silnejšie a mazdou som bol milo prekvapený tak som si kúpil znova 6 lenže MPS. Teraz znova zháňam niečo no nie výkonné tak som si prišiel po radu sem. O dve tri roky budem znova niečo zháňať ale tam budú znova odlišné parametre čiže poprosím vyjadrovať sa k auktuálnej téme. Dať nejaký návrh na auto prípadne aký kompromis je adekvátny a pod.
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Zostal by som pri japonských autách a zvolil niečo v strednej triede. To je taký ideálny základ na jazdenie 180km/h.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: pat03596 a 23 neregistrovaných