Škoda Rapid 1.2 TSI
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
- a ty si myslis ze ti vyrobcovia maju extra linku pre extra hogofogo vyrobky? Nemaju... Ani nemozu kazdu dosku vyskumat ci je extrakvalita alebo len kvalita.fkk napísal:A sú to skutočne tie isté platničky? Nemyslím typom ale zložením materiálu a kvalitou.
Napr. sa hovorí, že výrobcovia autobatérií dodávajú iné automobilkám a iné do volného predaja (lebo keby to malo tie parametre čo sa dávajú vo výrobe, tak by to malo takú cenu, že by to nikto nekúpil).
Baterky? V Dvornikoch robia na jednej linke Fiamm aj Akumu.... rozdiel v cene podstatny v kvalite nepatrny
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Nemusí to byť celkom tak, nemusí mať nikto nejakú extra výrobnú linku. Však nie je žiaden problém do zásobníka, z ktorého sa sype prášok do lisu na brzdové platničky, nasypať trocha viacej nejakého lacného plniva a hneď majú platničky nižšiu cenu ale možno aj kvalitu.
Napríklad jeden prací prášok vyrábaný na jednej linke pre obchodnú firmu Metro nie je vždy to isté ako rovnaký pre Drogerie Markt, aj keď pravda - obidva vyperú. Obdobne napríklad automatické domáce kávovary, kde pre lacnejšieho predajcu chýba od výroby tepelná izolácia bojlera. Tak by sa dalo pokračovať u rôznych výrobkov.
Pre väčšieho odberateľa nie je až taký problém dohodnúť u výrobcu nejaké zmeny kvôli zníženiu konečnej ceny, čo sa môže aj nemusí prejaviť trochu inou kvalitou výrobku.
Ale je teda praxou overený fakt, že mnohé diely na aute ktoré sú tam od výroby, majú obvykle väčšiu výdrž ako tie dodatočne kupované, tzv. druhovýroba.
Takže pôvodná otázka zadávateľa nie je celkom od veci.
Treba však rozlišovať. U brzdových platničiek jedného výrobcu zrejme zásadný rozdiel nebude, ale také tlmiče pruženia, guľové čapy, valivé ložiská, u tých si zrejme výrobcovia áut strážia určitú úroveň kvality od dodávateľov, takže tam môžu byť väčšie odchýlky.
No a karosárske a plastové diely, tam je to jasné, pretože prvovýrobca po určitom počte výrobkov predá opotrebované lisovacie a vstrekovacie formy druhovýrobcovi, ten ich prípadne zrepasuje, alebo možno aj nie a potom jeho výrobky sú niekedy lotéria, čo sa týka rozmerov.
Napríklad jeden prací prášok vyrábaný na jednej linke pre obchodnú firmu Metro nie je vždy to isté ako rovnaký pre Drogerie Markt, aj keď pravda - obidva vyperú. Obdobne napríklad automatické domáce kávovary, kde pre lacnejšieho predajcu chýba od výroby tepelná izolácia bojlera. Tak by sa dalo pokračovať u rôznych výrobkov.
Pre väčšieho odberateľa nie je až taký problém dohodnúť u výrobcu nejaké zmeny kvôli zníženiu konečnej ceny, čo sa môže aj nemusí prejaviť trochu inou kvalitou výrobku.
Ale je teda praxou overený fakt, že mnohé diely na aute ktoré sú tam od výroby, majú obvykle väčšiu výdrž ako tie dodatočne kupované, tzv. druhovýroba.
Takže pôvodná otázka zadávateľa nie je celkom od veci.
Treba však rozlišovať. U brzdových platničiek jedného výrobcu zrejme zásadný rozdiel nebude, ale také tlmiče pruženia, guľové čapy, valivé ložiská, u tých si zrejme výrobcovia áut strážia určitú úroveň kvality od dodávateľov, takže tam môžu byť väčšie odchýlky.
No a karosárske a plastové diely, tam je to jasné, pretože prvovýrobca po určitom počte výrobkov predá opotrebované lisovacie a vstrekovacie formy druhovýrobcovi, ten ich prípadne zrepasuje, alebo možno aj nie a potom jeho výrobky sú niekedy lotéria, čo sa týka rozmerov.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
x razy sme robili nastroj pre "prvovyrobu", kde bolo bol popis, vcetne loga automobilky vo vymennej vlozke , takze moje vysvetlenie je , ze na jednom lise sypu diely kolko objedna vyrobca, ked by mali stat, radsej prehodia jednu vlozku a vyrabaju "noname" , forma je priklad na 3 mega zdvihov, musi to fachcit aby sa sypali koruny
pravda, stale mozu pouzit mierne iny material, resp recyklat pripadne iny pomer, dotoho uz nevidim...
pravda, stale mozu pouzit mierne iny material, resp recyklat pripadne iny pomer, dotoho uz nevidim...
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
robim vo firme kde sa vyrabaju ine diely na auta ,loziska , radlagery , riadenia atd. nikde sa nic viac neprisipava ani nepouziva iny material vsetko sa robi tak povediac na jednej linke cast ide do prvovyroby a cast do nahradnych dielov , vsetko sa vyroby a ide do skladov odtial dalej k odberatelom v sklade v ziadnom pripade nikto netusi v akej krabici je lepsi ci horsi material , posiela sa to do distribucnych siete a odtial to putuje cez dalsich 500 ruk k zakaznikom ak sa vratim na zaciatok nikto nikdy nerozdeluje toto ide do prvovyroby toto ako nahradny origo diel atoto ako aftermarket politika vyroby certifikovanych firiem spociva ze vsetko co opusti zavod musi byt v danej kvalite , takze ak ATE dodava do prvovyroby v rovnakej kvalite musi byt aj aftermarket
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
ja som spokojny s Zimmermann, ak sa pre Š-rapid vyrába Zimmermann , tak daj ten
patrí k špičke v kvalite , učinnosti brzdenia
aj vo výdrži a životnosti
mám to odskušane , na svojom 1700 kg važiacom MPV
predné original doštičky som menil po cca 105 000 km, a zadne po 95 000 km, s tým ,že tam ešte bolo cca 4 mm učinnej vrstvy
patrí k špičke v kvalite , učinnosti brzdenia
aj vo výdrži a životnosti
mám to odskušane , na svojom 1700 kg važiacom MPV
predné original doštičky som menil po cca 105 000 km, a zadne po 95 000 km, s tým ,že tam ešte bolo cca 4 mm učinnej vrstvy
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných