Hromadne schvalenie LPG systemu pre Fabiu III - iba 12€?

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lra
Príspevky: 103
Dátum registrácie: 19.09.2016 09:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lra »

netreba hned bezat do servisu, na zaciatok by som zamezdil pristup studeneho vzduchu cez masku chladica (a obalil reduktor a privodnu hadicu vody izolaciou)

tuning reduktora - napichat zhavice z diesla do tela reduktora pre rychlejsi ohrev, stag dokonca ma taky model aj certifikovany

ja mam nastavene prepinanie na obidvoch autach na 25'C a vsetko ok.
cim kvalitnejsia filtracia a dobre vstreky, tym nizsiu teplotu mozno pouzit /samozrejme treba sa pohrat s korekciami po teplote plynu a teplote reduktora/
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

tak ako pise bajo, to uz bude pripad pre servis, minimalne nech pozru teplotu reduktora za jazdy v mrazoch

ale potom su auta ako moje s nejakym 'inteligentnym manazmentom', ze ked je pod -10 tak vsetko teplo nechava motoru a ostatne okruhy otvara az ked ma motor prevadzkovu teplotu .. takze na plyn prepne v tom pripade az pri cca 90 stupnoch, pretoze skor teplu vodu nedostane

nastastie v tychto koncinach je to tak 3x do roka :d :D
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

regulator tlaku je napojeny paralerne ku kureniu na maly okruh. Ak date ruku na fukar kurenia a citite uz vlazny vzduch tak aj regulator sa zacina ohrievat. len v nom je len mala dutina a preto aj odovzdanie tepla z tej vlaznej vody je pomale, predsa je to ine ako v radiatore kurenia. chlad a plyn niesu kamarati ale tu nadomnou som cital dobru radu, a to regulator a pripadne aj hadice zateplit, napr vodarenskym tubolitom. obzvlast ak z priestoroveho hladiska regulator je umiestneny tam kde na neho fuka naporovy vzduch. treba tiez zobrat do uvahy ze do neho zacne prudit ladovy plyn z nadrze a aj to ho znacne zacne ochladzovať.plyn v nadrzi ma okolitu teplotu.
tiez kapitola by sa dala popisat aky vpliv nizka teplota ma na vstrekovce a ako funguje predhrev vstrekovacov, dobre systemy ho maju.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Andy to Filcka je "friendly user" auto , prvý musí byť v teple šofér až potom sa môže ohrievať motor. Máme doma naozaj rôzne značky aut, ale v tejto kose kúri vždy prvá Felda. Inak podtlakový systém , vonku -13 a ona štartne na plyn a bez cukania si mrnčí??? lol Klobúk dolu pred takým autom.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

stagba sorry...ale to nemyslis vazne ! toto si predstavujem, ze zariadi montazna dielna !!! napr umiestnit reduktor SPRAVNE a nastavit pomery aby nevznikal problem v lete, v zime, ked prsi, alebo fuka z kanala, ja si nepredstavujem montaz system bum bum cau uvidime, snad to bude dobre :41c2: , ocakavam toto know how v cene montaze ! preto som sakra do tej dielne liezol, aby som dostal bezproblemovu prevadzku, ne bol studijny podklad pre ekipu v monterkach :41c2:

aby som nebol uplne zly, chapem ze aut a motorov je x a som ochotny tolerovat drobne problemy, nikto neni panboh a kto neurobil chybu, URCITE nic nerobi ! tiez mam svoje skusenosti...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

oco13 napísal:v tejto kose kúri vždy prvá Felda
si pamatam ked som prvy krat siel vo Felicii v zime a kukal som, ze ako je to mozne :d :D az neskor som sa docital, ze to ma nejaku spiralu alebo co .. akurat netusim ci to bolo ako standard uz od verzie LX :d :D
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

neviem o com tociš, pochvalil som jednu vychytavku ako skratit cas prepinania v velkych mrazoch. ak auto normalne v chlade prepina po 1,5km a pri vacsich mrazoch prepne po 3 km nejde predsa o poruchu, keby to sposobovalo problem s chodom na plyn na to su nastavenia prepinacej teploty a teploty opatovneho navratu do benzinu, poznam manual viacerych systemov a nikde nieje zmienka ze treba zateplovat komponenty. ide o vychytavku tak ako volakedy ked som mal ziguli tak som si dal karton cez pol chladica alebo ti co mali stodvacinku dokonca nejaky chytraci vyrabali take decky ktore sa dali pred chladic a mali tam aj take okienko na regulaciu, dalo sa to kupit v mototechne.
ALE! v nastaveni systemov byva aj parameter teploty plynu a to preto lebo sa moze stat ze nejake auto je tak konstrukcne navrhnute ze ma vasciu medzeru medzi kapotou a chladicom a k motoru sa dostava viac ladoveho vzduchu, vyrobca auta to riesi nejakym plastovym deklom na motore ktory ma odizovolat motor a drzat ho v teplejsom prostredi, kazdy kto robi lpg dlhsie vie ze je dobre ak sa pod ten dekel daju umiestnit aj lpg vstrekovace s filtrom plynnej fazy, to nie kvoli estetike. stava sa ze cez tu vacsiu fugu je ofukovany hlinikovy filtrik plynnej fazy a mohlo by sa stat ze by sa dokonca ten plyn mohol opatovne skvapalnovat a to by motor mal uz problemy s chodom. a viem ze od vyrobcu navrhnute riesenie a to sledovanie teploty plynu neriesi, neodstrani dany problem a ucinnejsie je odstrihnut kusok tubolitu ktory mam v sklade v regali a nasunut na ten filtrik a po stranach ho stiahnut bzzz paskami. pred rokmi ked nebol bezny tubolit mal som na to karimatku z ktorej som vystrihol pas a filter zaizoloval a nepotreboval som k tomu taketo mudrovanie.
hlavne nech je mier vo svete :-)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

hej, tak mier a lasku lol

ja len ze sa tu reagovalo na typka co mu pod -10C neprepne, tak mi prislo cudne, ze plynar mu poradi zateplit nieco, o nic ine neslo ;-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
salamander8
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 28.10.2014 12:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salamander8 »

stagba len to je co sa tyka skratenia toho casu, ale ja citam, ze mu to nechce vobec prepnut, to sa mi zda divne.
Ja som sa este ani jednu zimu s niecim takymto ani len nestretol.
Interval kedy mi prepina na LPG je vacsi ako v lete, ale to povazujem za normalne, ale toto, co on pisal, tak to nie.
stagba
Príspevky: 231
Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stagba »

salamander8, niekedy sa da poradit alebo aspon od coho sa odpichnut. co v tomto pripade?, ist do servisu- spatne cidlo teploty alebo cidlo tlaku. s PC skontrolovat ci teploty v pc a regulatora su priblizne zhodne, mam na to taky laser. teplomer, bliknem na regulator, zistim teplotu, nesmie byt velky rozdiel. problem moze byt aj v tlaku plynu, bez pracovneho tlaku system neprepne a pritom to moze byt len nahoda ze sa to objavilo pri nizkych teplotach. su to cidla, kazia sa ako tie v aute, cidlo otacok, polohy zotrvacniku, teploty na termostate... ved to pozname. bezna porucha, bezna oprava, nic nakladne.
salamander8
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 28.10.2014 12:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa salamander8 »

cize to moze byt uplna banalita napokon. Cize je mozne, ze LPG system ako taky ani nema problem, len toto cidlo strajkuje.
Sranda.
To by mi nenapadlo, ze nieco take sa moze stat. No kazdopadne na jeho mieste by som to asi neodkladal a dal radsej co najskor spravit.
Aby opat bez problemov auto slapalo aj na LPG.
smakoun
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 21.03.2017 12:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smakoun »

ten napad na skratenie toho intervalu nie je zrovna zly, ako podomacke riesenie to moze byt fajn, ale ked to nejde prepnut ani manualne, tak to by som uz sa obratil na servis, bud ten kde mu system montovali alebo na servis, ktory ma s tym systemom skusenosti, aj ked teraz asi uz take nizke teploty nebudu, ale treba to dat do buduceho roka na poradek :40bd:
goberschicz
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 02.06.2016 09:18
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa goberschicz »

dik, zacal to vybavovat cez servis, tak uvidim, co vybavi, povedali mu, ze nevedia preco sa mu to deje, ze to pozru

uz sme sa bavili, ze ak mu s tym nic nespravia, tak nech skusi nejaky iny servis, kde mozno budu vediet co s tym, ze s tym budu mat nejake skusenosti
smakoun
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 21.03.2017 12:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smakoun »

je to jedina moznost si myslim v tomto smere, keby to len dlhsie trvalo, tak potom je tu riesenie, to co ti vyssie pisali, ale takto veru nie a zase sam do toho sprtat, to by sa mu tiez nemuselo vyplatit, servis je istota aspon podla mna, ti najskor budu vediet prist na to, kde je ten problem, preco to vzniklo, mna by len zaujimalo, ze kedy to vsetko zacal pozorovat, ze ci to robi od zaciatku tej prestavby, ze odkedy ma to LPG alebo odkedy :41c2:
goberschicz
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 02.06.2016 09:18
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa goberschicz »

aj ja som to tak vnimal, ze servis je istota, ale neprisli na to kde je problem, cize nechapem

a teraz myslim, ze na to ani nepridu, ked tie teploty nie su uz take, ze by sa mu to dialo, bude asi musiet pockat do zimy, ked to zacne robit zase, aj ked uz rozmysla ze by teraz kym bude kvazi "cakat" tak ze by sa popytal v inych servisoch, ze ci sa s tym nestretli :41c2: smakoun od zaciatku nie to len teraz ked tie teploty pred mesiacom boli take nizke :zg282:

ja teda mam LPG priblizne dva roky a toto ma nepostretlo ani nejake ine problemy co som velice rad lebo potom hladat kde je problem to nie je sranda :41c2: snad to tak bude aj nadalej :d :D :40bd:

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných