Seat Ibiza - vodiace čapy brzdového strmeňa
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
Seat Ibiza - vodiace čapy brzdového strmeňa
Ahojte.Chcem sa spýtať len na váš názor.keď nastane doba že budem meniť či už brzdové platničky alebo brzdové platničky spolu aj s kotúčmi tak uvažujem nad tým či dať rovno v strmeni aj nove vodiace čapy a premazať ich spolu aj s vodiacimi gumenými puzdrami na čapy.A uvažujem žeby som tak robil pri každej výmene či už platničiek alebo kotúčov a platničiek:Proste vždy by som dal nanovo aj vodiace čapy v brzdovom strmeni a premazal. Vďaka za vaše názory.
Auto seat ibiza 6L,1.4 16V,55KW,rok výroby 2004,benzín,5 stupňová manuálna prevodovka
Auto seat ibiza 6L,1.4 16V,55KW,rok výroby 2004,benzín,5 stupňová manuálna prevodovka
-
- Príspevky: 3413
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
no ja by som to menil už len z toho dovodu že aj keď by sa vodice čapy očistili stale bude nejaky ten bordel vo vnutri tych gumenych voditkach a ked s ato znova zmiesa ten bordel s novo nanesenou silikonvou pastou zas sa z toho vytvori grc a zas to bdue zadrhávať strmeň.Možno nie hneď ale rýchlejšie než keď by tam, boli uplne komplet novo vymenené vodítka aj s tými gumenými puzdrami.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
šak raz za 10 rokov ich môžeš vymeniť guma starne.... inak predpokladám ako na iných autách prachovky môžeš dať dole a vyčistiť to aj zvnútra... vodiace strmene ak nie sú hrdzavé stačí namazať... skôr je podstatné čím to mazať....
Rozhodne nemusíš všetko meniť pri každej výmene doštičiek. Ale je dobré to vyčistiť a premazať raz za nejaký čas.
Rozhodne nemusíš všetko meniť pri každej výmene doštičiek. Ale je dobré to vyčistiť a premazať raz za nejaký čas.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Prispejem svojou skusenosťou :
Na zadných kotúčových brzdách mi ostavali "visieť" brzd. doštičky a zohrieval sa kotuč pri jazde , dosť na to,že nedala sa na ňom udržať hola ruka, teda viac ako 50°C,
tipujem na 70-80°C ,čo nesmie takto byť
Teda som zhodil strmene a nič lepšie ma nenapadlo ako zbrusiť z nosov brzd. doštičiek po každej strane asi milimeter ...
Urobil som tak v dobrej viere, že doštičky sa budú v strmeni ľahšie pohybovať ..
NIKDY TOTO NEUROBTE !!
Doštičky sa sice pohybovali ľahšie,ale tým pádom vykryvilo celý brzd. strmeň a koleso začalo blokovať... a to som zistil, pri zatiahnutej ručnej brzde...
AJ ked som rúčku uvoĺnil, koleso ostalo zablokované.. Takto som jazdil asi 15 000 km... Po rozobraní som zistil,že doštičky zošúchalo došikma, taže nové doštičky,
lenže po dotiahnutí strmeňa nastalo zablokovanie brzdy natvrdo..
Ale garažový mechanik najde aj na to riešenie.. Pod jednu skrutku strmeńa som podložil podložku a ajhľa doštičky dosadali na strmeň O.K. teda po dotiahnutí strmeńa kotuč sa mohol voĺne pohybovať.. Brzdenie O.K.
lenže pri vymene kolies som zase zistil že doštičky su šikmo opotrebované..
Takže podložku spod strmeňa vyhodiť, doštičku zrovnať aby dosadala tak ako má, a až teraz by malo byť všetko O.K.
uvidim pri ďalšej výmene kolies na jar...
takže nerobte SOMARINY..
Možno , že mi niekto za tento prispevok bude NADAVAŤ, ale ja som na zvyknutý..
Viete kolko ľudi mi za celý život povedalo že som K.*.K.*.T ?
No minimalne 10 ..
A viete čo ? Neschudobnel som, ani nezbohatol ... A zdravie mi zatiaľ slúži.
Pozdravujem.
Na zadných kotúčových brzdách mi ostavali "visieť" brzd. doštičky a zohrieval sa kotuč pri jazde , dosť na to,že nedala sa na ňom udržať hola ruka, teda viac ako 50°C,
tipujem na 70-80°C ,čo nesmie takto byť
Teda som zhodil strmene a nič lepšie ma nenapadlo ako zbrusiť z nosov brzd. doštičiek po každej strane asi milimeter ...
Urobil som tak v dobrej viere, že doštičky sa budú v strmeni ľahšie pohybovať ..
NIKDY TOTO NEUROBTE !!
Doštičky sa sice pohybovali ľahšie,ale tým pádom vykryvilo celý brzd. strmeň a koleso začalo blokovať... a to som zistil, pri zatiahnutej ručnej brzde...
AJ ked som rúčku uvoĺnil, koleso ostalo zablokované.. Takto som jazdil asi 15 000 km... Po rozobraní som zistil,že doštičky zošúchalo došikma, taže nové doštičky,
lenže po dotiahnutí strmeňa nastalo zablokovanie brzdy natvrdo..
Ale garažový mechanik najde aj na to riešenie.. Pod jednu skrutku strmeńa som podložil podložku a ajhľa doštičky dosadali na strmeň O.K. teda po dotiahnutí strmeńa kotuč sa mohol voĺne pohybovať.. Brzdenie O.K.
lenže pri vymene kolies som zase zistil že doštičky su šikmo opotrebované..
Takže podložku spod strmeňa vyhodiť, doštičku zrovnať aby dosadala tak ako má, a až teraz by malo byť všetko O.K.
uvidim pri ďalšej výmene kolies na jar...
takže nerobte SOMARINY..
Možno , že mi niekto za tento prispevok bude NADAVAŤ, ale ja som na zvyknutý..
Viete kolko ľudi mi za celý život povedalo že som K.*.K.*.T ?
No minimalne 10 ..
A viete čo ? Neschudobnel som, ani nezbohatol ... A zdravie mi zatiaľ slúži.
Pozdravujem.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Tak ja som na jednom aute brzdic v casti ulozenia dosticiek vycistil,jemne prebrusil kefou kedze hrdza zvysuje objem a vola sa strati a striekol..... Na inom kde bol brzdic ok ale nove dosticky boli znatelne vecsie nez povodne a vola chybala zbrusil som z dosticiek,natrel medenou pastou zalozil a vsetko bavi jak ma.... Ono tam musi fungovat asi vsetko teda piestik dobry, prachovky funkcne, trne chodia, ulozenie dobre.... A potom to funguje dobre.....
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných