Chevrolet Lacetti - spojka , prevodovka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 06.02.2018 07:56 Zdieľať na Facebook
Chevrolet Lacetti - spojka , prevodovka
Zdravím páni odborníci,
potrebujem od Vás poradiť. V poslednej dobe som zpozoroval, že pri zaradení spiatočky v aute, spojka alebo prevodovka začne vŕzgať a triasť a nechce sa zaradiť alebo je slabo zaradená. Tento problém sa nestával často a momentálne sa mi to stane pri 1 z 5 prípadov. Pri radení prvého prevodového stupňa nastáva podobný problém, ale zriedkavejšie. V podstate stlačím spojku, prevodovku zatlačím doľava a vpred, ale niekedy sa nechce šupnúť do zaradenej polohy. Problém rieším tak, že spojku pustím a znovu stlačím a potom sa jednotka pekne zaradí. Chcem pripomenúť, že niekedy sa to podarí na prvý krát bez problémov. Počas jazdy prevodovka sa preraďuje bezproblémovo, netrhá, neklepe, neprešmykuje, podraďovanie je taktiež v poriadku s opäť výnimkou 1. prevodového stupňa, ten ide o niečo ťažšie, ale vždy sa dá podradiť.
Neviete čo môže byť dôsledok vŕzgania?
Ďakujem za odbornú pomoc
AUTOMOBIL: Chevrolet Lacetti 1.6 80kw r.v. 2005
potrebujem od Vás poradiť. V poslednej dobe som zpozoroval, že pri zaradení spiatočky v aute, spojka alebo prevodovka začne vŕzgať a triasť a nechce sa zaradiť alebo je slabo zaradená. Tento problém sa nestával často a momentálne sa mi to stane pri 1 z 5 prípadov. Pri radení prvého prevodového stupňa nastáva podobný problém, ale zriedkavejšie. V podstate stlačím spojku, prevodovku zatlačím doľava a vpred, ale niekedy sa nechce šupnúť do zaradenej polohy. Problém rieším tak, že spojku pustím a znovu stlačím a potom sa jednotka pekne zaradí. Chcem pripomenúť, že niekedy sa to podarí na prvý krát bez problémov. Počas jazdy prevodovka sa preraďuje bezproblémovo, netrhá, neklepe, neprešmykuje, podraďovanie je taktiež v poriadku s opäť výnimkou 1. prevodového stupňa, ten ide o niečo ťažšie, ale vždy sa dá podradiť.
Neviete čo môže byť dôsledok vŕzgania?
Ďakujem za odbornú pomoc
AUTOMOBIL: Chevrolet Lacetti 1.6 80kw r.v. 2005
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Aj na starších Daewoo , NIKDY nešiel I. stupeň dobre a hladko zaradiť a myslím, že je to problem aj všetkych novodobých Daewoo-ševroletov.
Jednak je to problem konštrukčný a druha 1/2 problému je OLEJ v prevodovke.
Výrobca tvrdi ,že je DOŽIVOTNÝ , ja sa nehádam, MA PRAVDU !
Len ja chcem životnosť prevodovky v mojom aute predlžiť MAXIMALNE ,
a v tomto nesuhlasím s výrobcom, ktorý určil, že koniec životnosti prevodovky, ma nastať asi po 200 000 km...
Preto som sa rozhodol VYMENIŤ olej v manualnej prevodovke, a odporúčam tak urobiť aj ostatným majiteľom Chevroletov , aby si maximalne predlžili životnosť prevodovky,
lebo to,čo tam dáva výrobca ako prvú náplň, sa olejom snáď ani nedá nazvať....
Jednak je to problem konštrukčný a druha 1/2 problému je OLEJ v prevodovke.
Výrobca tvrdi ,že je DOŽIVOTNÝ , ja sa nehádam, MA PRAVDU !
Len ja chcem životnosť prevodovky v mojom aute predlžiť MAXIMALNE ,
a v tomto nesuhlasím s výrobcom, ktorý určil, že koniec životnosti prevodovky, ma nastať asi po 200 000 km...
Preto som sa rozhodol VYMENIŤ olej v manualnej prevodovke, a odporúčam tak urobiť aj ostatným majiteľom Chevroletov , aby si maximalne predlžili životnosť prevodovky,
lebo to,čo tam dáva výrobca ako prvú náplň, sa olejom snáď ani nedá nazvať....
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Nepíšeš koľko má auto ujazdené, ale rozhodne si nemyslím že by to malo byť olejom v prevodovke.
Prvý prevodový stupeň ani spiatočka nie sú synchronizované, preto ak sa vstupný hriadeľ prevodovky otáča aj pri stlačenom pedáli spojky, nastáva popísaný problém.
No a nútené otáčanie vstupného hriadeľa prevodovky pri stlačenom pedáli spojky nastáva vtedy, keď spojka nie je celkom rozopnutá, resp. ešte pravdepodobnejšie môže byť spojkové ložisko už poškodené, takže aj pri dobre vypnutej spojke sa cez unášajúce ložisko prenáša trocha krútiaceho momentu od motora na hriadeľ do prevodovky.
Prvý prevodový stupeň ani spiatočka nie sú synchronizované, preto ak sa vstupný hriadeľ prevodovky otáča aj pri stlačenom pedáli spojky, nastáva popísaný problém.
No a nútené otáčanie vstupného hriadeľa prevodovky pri stlačenom pedáli spojky nastáva vtedy, keď spojka nie je celkom rozopnutá, resp. ešte pravdepodobnejšie môže byť spojkové ložisko už poškodené, takže aj pri dobre vypnutej spojke sa cez unášajúce ložisko prenáša trocha krútiaceho momentu od motora na hriadeľ do prevodovky.
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 06.02.2018 07:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Nemá tam čo byť „konštrukčné“, je to úplne jednoduché. Keď stlačíš pedál spojky, tak sa má úplne prerušiť spojenie motora s prevodovkou a pri stojacom vozidle by sa vstupný hriadeľ prevodovky nemal točiť.
Ak sa točí, tak to znamená, že sa cez spojku prenáša trocha krútiaceho momentu na vstupný hriadeľ prevodovky , čo stačí na prekonanie odporov v ložiskách prevodovky a otáčanie hriadeľa prevodovky aj pri vypnutej spojke.
A keďže prvý prevodový stupeň a spiatočka nebývajú synchronizované, ozubené kolesá sa zasúvajú priamo, tak je problém zasunúť stojace ozubené kolesá do otáčajúcich sa ozubených kolies, preto počuť pri radení týchto dvoch prevodov „škrkanie“ ozubených kolies o seba. Ostatné prevodové stupne sa radia cez synchronizačné spojky, u nich sa otáčky zaraďovaných ozubených kolies zosúladia, takže radenie je bezproblémové v hocijakej situácii.
No a prenos krútiaceho momentu cez vypnutú spojku je z princípu možný v dvoch prípadoch :
1. buď spojka nie je celkom rozopnutá v dôsledku zlého nastavenia vypínacieho mechanizmu,
2. alebo spojkové ložisko má veľké vnútorné odpory a aj pri dobre vypnutej spojke sa cez neho prenáša trocha krútiaceho momentu. Je to obvyklé pri opotrebovanom ložisku, každé ložisko nejakú (aj veľmi dlhú) dobu pred zničením začne trocha „drhnúť“. Ku skráteniu životnosti spojkového ložiska dochádza hlavne v prípadoch keď šofér (ka) stojí často dlho na spojke, napríklad pri čakaní na križovatke pri nevyradenom prevodovom stupni.
A čo sa týka oleja, tak samozrejme že je lepšie, keď olej v prevodovke je dobrý, ako keď je starý a opotrebovaný.
Dobrý a teplý olej uľahčuje všetky pohyby a procesy v prevodovke, ale jednoducho treba akceptovať skutočnosť, že keby sa vstupný hriadeľ prevodovky netočil pri rozopnutej spojke, tak by sa prvý prevodový stupeň a spiatočka dali bez problémov zaradiť aj keby bol v prevodovke starý fritovací olej.
Sám som nedávno menil spojku na aute so 120 tis.ujazdenými km, na ktorom jazdila žena čo rada stojí na svetlách so stlačenou spojkou, lamela bola ako nová ale ložisko bolo rozsypané.
Ak sa točí, tak to znamená, že sa cez spojku prenáša trocha krútiaceho momentu na vstupný hriadeľ prevodovky , čo stačí na prekonanie odporov v ložiskách prevodovky a otáčanie hriadeľa prevodovky aj pri vypnutej spojke.
A keďže prvý prevodový stupeň a spiatočka nebývajú synchronizované, ozubené kolesá sa zasúvajú priamo, tak je problém zasunúť stojace ozubené kolesá do otáčajúcich sa ozubených kolies, preto počuť pri radení týchto dvoch prevodov „škrkanie“ ozubených kolies o seba. Ostatné prevodové stupne sa radia cez synchronizačné spojky, u nich sa otáčky zaraďovaných ozubených kolies zosúladia, takže radenie je bezproblémové v hocijakej situácii.
No a prenos krútiaceho momentu cez vypnutú spojku je z princípu možný v dvoch prípadoch :
1. buď spojka nie je celkom rozopnutá v dôsledku zlého nastavenia vypínacieho mechanizmu,
2. alebo spojkové ložisko má veľké vnútorné odpory a aj pri dobre vypnutej spojke sa cez neho prenáša trocha krútiaceho momentu. Je to obvyklé pri opotrebovanom ložisku, každé ložisko nejakú (aj veľmi dlhú) dobu pred zničením začne trocha „drhnúť“. Ku skráteniu životnosti spojkového ložiska dochádza hlavne v prípadoch keď šofér (ka) stojí často dlho na spojke, napríklad pri čakaní na križovatke pri nevyradenom prevodovom stupni.
A čo sa týka oleja, tak samozrejme že je lepšie, keď olej v prevodovke je dobrý, ako keď je starý a opotrebovaný.
Dobrý a teplý olej uľahčuje všetky pohyby a procesy v prevodovke, ale jednoducho treba akceptovať skutočnosť, že keby sa vstupný hriadeľ prevodovky netočil pri rozopnutej spojke, tak by sa prvý prevodový stupeň a spiatočka dali bez problémov zaradiť aj keby bol v prevodovke starý fritovací olej.
Sám som nedávno menil spojku na aute so 120 tis.ujazdenými km, na ktorom jazdila žena čo rada stojí na svetlách so stlačenou spojkou, lamela bola ako nová ale ložisko bolo rozsypané.
-
- Príspevky: 411
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Spojkové ložisko myslíš ložisko v zotrvačníku najskorej že? pretože výtlačné s tým nemá nič spoločné. Každé auto je iné treba si to vysledovať ...len dnes už nieje taká doba a ľudia už zabudli čo a ako bolo pred 20-30 rokmi potrebné. Lebo áut pribudlo a počet šoférov ostal...zvyšok je len držitelia VP.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní