Skoda Superb l - prahy

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mirec95
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 09.03.2018 14:33
Zdieľať na Facebook

Skoda Superb l - prahy

Príspevok od používateľa mirec95 »

Zdravim, zacinaju mi prahy chytat hrdzu pri zadnych kolesach, vedel by mi niekto poradit ako to najjednoduchsie spravit, alebo neexistuju nejake nalepovacie folie aby som to mohol zakryt. Dakujem vopred
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

jasne ze su folie na nete je ich kopa.a aj v podobnej farbe ako auto.
gabor25
Príspevky: 185
Dátum registrácie: 09.09.2011 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gabor25 »

Hrdzu treba odstranit,nie zakryt!! doticny diel vybrusit a nastriekat ako sa patrĂ­.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pokiaľ ide o auto, ktoré nema velku hodnotu, riešil by som to vytvarovanim nejakého priložneho plechu z hlinika a nanitoval by som to tam pekne trhacími nitmi, posilnilo by to karoseriu a vyzera to tiež dobre....
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tak prinitovaný hliníkový plech zaručene neposilní karosériu a myslím že to ani dobre nevyzerá.
Nepíšeš podrobnejšie nič o tej hrdzi, problém korózie prahov je obvykle ten, že keď je vidieť hrdzu zvonku, tak vnútri je to často už na zaplakanie.
Základná zásada pri hrdzi je, že by malo byť zabezpečené aby hrdzavá plocha mohla prirodzene vyschnúť, keď sa prekryje, tak sa postup hrdzavenia zrýchli.
Takže ak ti na aute nezáleží, kľudne to n prelep nejakou fóliou alebo zakry hliníkovým plechom, nejakú dobu to vydrží, potom to už bude žiadať výmenu prahov.
Samozrejme ak to nie je hrdzavé do hĺbky, provizórne to stačí ošmirglovať a streknúť sprejom, je dobré najprv základná farba a na to farebný lak podľa farby karosérie.
Ak to chceš normálnym spôsobom opravovať, tak hrdzu treba až na čistý kov obrúsiť a plech nalakovať základnou farbou a potom farebným a krycím lakom. Vnútorný priestor prahov vystriekať nejakým prostriedkom ktorý spomaľuje
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To wilz:

Zadavateľ témy určite VIE o postupoch opravy karoserie, len sa tu na fore pýta PRETO, že celý oficialny aj Tebou navrhovaný proces sa mu zdá DRAHÝ..
Dneska su autoklampiarske práce NAJdrahšie vobec, zo všetkych sadzieb opráv...

Samozrejme, že POMOŽE vynitovanie poškodených častí plechom ZVRCHU,
len treba myslieť na to, že ak sa do dutín karoserie dostane VODA , musíme jej urobiť cestu AKO vytečie VON...

V živote je to tak, že nielen 98% postupy prinášajú 100 % riešenia... :..:

Niekedy aj učelne a premyslene zrealizovaný 60 % postup , PRINESIE 90 % RIEŠENIE ..... ;-)

Pokiaľ nie si zarytý PERFEKCIONISTA , vieš moj názor pochopiť

ŽIVOT je vždy o KOMPROMISOCH...
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

tu sa jedna o superb 1 davno postacany vyjazdeny ziadna hodnota.poletpit dojazdit a dalej.ja som sa tiez pekne raz vyhral vybrusil zahladil hranu striekol to rozletil lak cele leto jesen parada.prisla dalsia zima tyzden jazdenia po soli potom sucho tak 3 tyzdne,umyjem auto a pekne hrza podfukla farbu znova.dobre ma neslahlo a znova dole naraznik.dalsia oprava uz bola 100 percent fus vsetko stetcom.na stetec plnic farba lak zalestit bolo to uz vidiet kedze hrdza vystupila spod naranika na roh lemu no nikdy to uz nehrdzavelo.problem tej hrdze rohu zadneho blatnika bol v tom ze nejaky expert tam presne na take haklive miesto hodil tenucku samorezku aby roh naraznika presne sedel na mm pri blatniku a neodstaval cez obrys auta.+ ju zamaskoval ciernym silikonom.nemal 16 euro na novy drzak ktory mal ulomeny zub.mal to nechat tak nech to neladi v linii naco pri predaji to maskovat aj tak som to zbadal.to su take slovenske opravy solny silikon a samorezky.aj bocnu smerovku v blatniku ulomil usko tak to zalepil silikonom stastie ze tam nic nevrtal na dalsiu samorezku.ale taky superb 1 cert to ber.
Fofro
Príspevky: 816
Dátum registrácie: 08.12.2009 05:57
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Fofro »

laco1871 napísal:... nanitoval by som to tam pekne trhacími nitmi, ...
Keď vidím takto vykonané opravy - lol . Ešte keď tak ako provizórium na plastových nárazníkoch, ale ak niekto navŕta kasňu a nanituje, tak voda zateká do diery a teprva si vyrába problém. To isté platí o samorezkách.
To skôr pochopím ošetrenie chyteného dielu a nalepenie lemov, prahov a pod. Sú to všetko opravy amatérskeho rangu na autách, ktoré nemajú dlhodobú prespektívu.
Fofro
Príspevky: 816
Dátum registrácie: 08.12.2009 05:57
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Fofro »

seven549 napísal:...ja som sa tiez pekne raz vyhral vybrusil zahladil hranu striekol ... hrza podfukla farbu znova.dobre ma neslahlo ...
Mi niečo hovor :203:
Každý rok sa paprem s chorými zadnými blatníkmi na Felde. Auto síce nemá prespektívu, ale nedá mi to. Celý čas to brúsim, tmelím, lakujem - samozrejme je to vidno, že to robí fušer, ale už na efekt príliš nedbám. Roky to sanujem, ale až teraz na jar idem nalepiť plastové lemy - tým celú záležitosť uzavriem a to doslova, lebo pod lemy sa nedostanem a ani nebudem môcť sledovať proces devastácie.
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

laco1871 napísal:Pokiaľ ide o auto, ktoré nema velku hodnotu, riešil by som to vytvarovanim nejakého priložneho plechu z hlinika a nanitoval by som to tam pekne trhacími nitmi, posilnilo by to karoseriu a vyzera to tiež dobre....
Posilnilo by to karoseriu a vyzera to dobre???? To ako vazne? :40bd:
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Však ODSTROJUJTE , dopasujte NOVÉ DIELY .. , a VYVARAJTE ..

Nech sa PÁČI ,,, PREGO ! Let's DO IT !

Mńa vobec , ale vobec netrápi, ako vyzerá VÁŠ vehykel....

Ja som len ponukol, NAJ schodnejšiu alternatívu pre obyčajného uživateĺa, čo nemá dielňu, nema autogen, nema zvaračku, nema ohybačku.....
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

Ved pre mna za mna si to aj leukoplastom zalep ale nepis ze to zosilni karoseriu
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Patko , vysvetli mi prosim Ťa , na ČOM zakladáš svoje tvrdenie, že to neposilní karoseriu, ked ja tvrdím, že ak obíde tym dodatočným plechom , nejaký nosník, či podbeh DOOKOLA zo všetkých strán a zanituje to namiesto zvárania,
akože to neposilní karoseriu ?

Ked sa Ti odlomí ručka z kovového smetáka a Ty použiješ preplátovaný nitovaný spoj, namiesto toho,žeby si to spolu zvaral, PREČO chceš tvrdiť , že nitovanie je menej hodnotné a slabšie riešenie ???
Fofro
Príspevky: 816
Dátum registrácie: 08.12.2009 05:57
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Fofro »

Nitovanie v porovnaní so zváraním je NEPOROVNATEĽNÉ !!!
Zrejme Ťa mýli, že sú napr. nitované, aj zvárané mostné konštrukcie - ale to je úplne iný level.
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

Laco ako chces obist podbeh dookola plechom?

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných