Dacia 0.9 TCe Lpg, 66KW

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

klm5
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 27.03.2012 08:33
Zdieľať na Facebook

Dacia 0.9 TCe Lpg, 66KW

Príspevok od používateľa klm5 »

Dobrý deň,
chcem sa opýtať, aké máte skúsenosti s týmto motorom. Planujem totiz kupit novú Daciu Sandero, len sa mi trochu nezdá ten nepomer zdvihový objem vs. počet KW. Ďakujem za každú Vašu skúsenosť či radu.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

novu? Si si isty? Lebo aktualne v ponuke v cennikoch uz dacia tento motor neponuka. Presla na trojvalec 1.0 SCe 54kW, neponuka ziadny silnejsi benzin pre logan ci sandero.
Ten motor 0.9 turbo nepoznam, ale fakt, ze im v ponuke vydrzal len par rokov by ma dostatocne odradil.
Oproti zakladnemu benzinu v nom nevidim zmysel. Vykon a dynamika stale onicom, spotreba asi rovnaka.
marikapu
Príspevky: 144
Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marikapu »

Prečo chceš malý objem? :41c2:
Daxisko
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 30.11.2010 12:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Re: Dacia 0.9 TCe Lpg, 66KW

Príspevok od používateľa Daxisko »

klm5 napísal:Dobrý deň,
chcem sa opýtať, aké máte skúsenosti s týmto motorom. Planujem totiz kupit novú Daciu Sandero, len sa mi trochu nezdá ten nepomer zdvihový objem vs. počet KW. Ďakujem za každú Vašu skúsenosť či radu.
Ahoj. Neviem síce čo ťa ťahá ku značke Dacia, no viac nechápem na čo taký motorček. Je to nevýhodné, oničom. Malý objem, nič to neťahá. Ak môžem poradiť, kúp niečo čo má aspoň 100 koní. Napríklad niečo s motorom 1.6 MPI a pod. Sú to ideálne motory na prestavby a sú spoľahlivé lol
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Daxisko: jazdím vela a na starých autách, celých 30r na plyne. Ani jedno z mojich aut sa ani len nepriblížilo ku 100 koňom. Napriek tomu porcie 400 až 650t km dali celkom v pohode.
Aj prestavba auta na LPG alebo CNG nie je až tak o samotnom aute ako skôr o jeho majitelovi a používatelovi.
Týmto sa vôbec nechcem zastávať toho oturbeného čuda, ktoré vypadlo Renaultu z kočíka niekde na polceste k normálnemu motoru. :40bd: :40bd: :40bd: Napriek tomu sú Dacie s plynom oblúbené taxíky a tie veru nekončia pri 200t km ako hociktorá avdinka. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Daxisko
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 30.11.2010 12:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Daxisko »

@oco13 jasne, ale uznaj že motor 0,9 vybičovaný do 66kw či koľko to má je hlúposť na entú. Nešlo mi ani tak o ten výkon, ale ja keď niekde vidím 0.002 motor s výkonom 2000 koní tak sa len usmievam, lebo to sú novodobé TSI a podobné kokotiny, aj keď toto je tce. Nebavíme sa o starých poctivých motoroch :2f93:
:4012:
bopol
Príspevky: 233
Dátum registrácie: 29.03.2010 14:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bopol »

Teraz mam na vikend captur s tym motorom a ide to uplne v pohode a je to nepriamovstrek ,takze plyn bez problemov.Akurat na 5ke to nad 130km slabo taha,3,4ide dobre lepsie ako 1.6.Chlapci piste tu vlastne skusenosti nie niekto povedal.Mam aj ine auta s roznymi motormi 1,4-66kw,1,6-83kw,1,2TCE-74kw,1,5dci-kw,2,0T-184kw,2,5-141kw.Ten motor ide rovnako ako ta 1,6 az na tu 5 ta je dlha ale je to aj nove auto ma 50km.Na tych autach vsetkych jazdim tak to viem porovnat.
bopol
Príspevky: 233
Dátum registrácie: 29.03.2010 14:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bopol »

Daxisko napísal:@oco13 jasne, ale uznaj že motor 0,9 vybičovaný do 66kw či koľko to má je hlúposť na entú. Nešlo mi ani tak o ten výkon, ale ja keď niekde vidím 0.002 motor s výkonom 2000 koní tak sa len usmievam, lebo to sú novodobé TSI a podobné k***, aj keď toto je tce. Nebavíme sa o starých poctivých motoroch :2f93:
:4012:
Este raz toto je este nepriamovstrek,tsi 1,2tce nove su vsetko priamovstreky,uz som videl tu 0,9 s 300tis.km.A ta nasa 1,2tce stara 74kw je tiez nepriamovstrek a ma 200tis.km bez jednej zavady ale je to uplne iny motor ako 1,2tce nove tie trochu hapruju.
Naposledy upravil/-a bopol v 09.03.2018 17:41, upravené celkom 1 krát.
Daxisko
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 30.11.2010 12:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Daxisko »

@bopol nejde o ťah...

Prečo američania roky rokúce robia niekoľko litrové motory s výkonom dajme tomu 150 koní ? Lebo asi aby vydržali. Tieto motorčeky idú v pohode, ale otázka je dokedy s akou údržbou. Tiež mám bohaté skúsenosti najmä s TSI motormi, viem o čom píšem lol
bopol
Príspevky: 233
Dátum registrácie: 29.03.2010 14:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bopol »

Len tu idete porovnavat jablka s hruskami a nieje tce ako tce.Pre bezneho sofera to staci ale mne nie ,najradsej jazdim s 2,0T 184kw,a najhorsia je ta 1,6.
Daxisko
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 30.11.2010 12:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Daxisko »

No tak a sme doma. Keď chceš výkon pohoda, ber 2 liter turbo. Mne stačí moja 1.6 brnkám s ňou v meste 50 mimo mesta 90-130 a som úplne v pohode :) Predtým som mal viac áut, firemných ani nerátam, tam sa človek vybláznil až až. Ale na obyčajné jazdenie z bodu A do B je to paráda :4012:
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Nájdite si niekde štúdiu o teplotnom manažmente motorov. V skratke XY kw produkuje určité množstvo tepla, ak je hmota motora primalá na spracovanie tohto tepla motor umiera. Preto amíci robia velké a ťažké motory - aby prežili dlho dlho.
No a druhá zásada - čím menej komponentov motor má tým menej sa toho pokazí.
Vlastná skúsenosť - francúzsky 1,4D ktorý mal celú elektriku v jednom kábli(zhasínanie) natočil 1,5 mega a ako auto umrelo ten motor vrčí v traktore. Lenže to je 33kw na 120kg váhy motora. :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

bopol napísal:Pre bezneho sofera to staci ale mne nie ,najradsej jazdim s 2,0T 184kw,a najhorsia je ta 1,6.

Strašne sa modlím aby čím skôr zaviedli povinnosť GPS čipu v každom aute a aby nepokutovali policajti na ceste , ale počítač cez satelit. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Daxisko
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 30.11.2010 12:49
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Daxisko »

Presne tak. V meste je 50tka, na dialnici u nás 130. Pre mna je to alfa omega. :300f:
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Povedzme že porovnávať US motory s našimi pomermi je nenáležité - US: jazda dialnicami pohodovým tempom, ťažké autá, bežný občan dochádza km o ktorých sa tu ani nesníva, zvýšiť výkon objemom je oveľa jednoduchšie a lacnejšie než špekulovať nad komplikovanými riešeniami.
Kedže práca je tam dobre cenená servis jednoduchého motora je výhodou.
Neviem či ten motor čo píšete nie je ten čo ho vopchali do Micri a tým zabili dobre postavené šasi.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní