Mitsubishi Colt CJO 1.3 ,60kW - po pridani plneho plynu dusi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mitsubishi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Mitsubishi Colt CJO 1.3 ,60kW - po pridani plneho plynu dusi

Príspevok od používateľa bbystrica »

Zdravim pani tak som tu opat :-)
Myslel som si, ze tento motor mam zmaknuty ale omyl :-(
Na preteku odjazdil Colt dve kola v pohode isiel teda isiel viac ako dobre. V dalsej jazde zrazu bum ... na tri valce teda myslel som si ... nechcel som riskovat tak lano a odtah do garaze.
A teraz jadro problemu, skontrolovany rozvod x krat sedi na ryskach, skontrolovane cievky, kable odskusane ine ...detto OK, skotrolovany a odskusany iny modul zapalovania OK... sviecky skontrolovane ine rovnaky typ NGK OK. Pri jemnom pridani plynu ide pekne az do obmedzovaca ale akonahle dam podlahu dusi ho a ide mam dojem na tri valce. Nekontroloval som teda nemam iny snimac na vacku, a snimac na kluku a ani knock senzor.
Nuz a teraz uz som v takom stave, ze by som hadam menil aj koleso :-)
Skuste nejaky napad co to moze byt ... mna uz nic relevantne nenapada :-(
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aj jednoduchá mašina má schopnosť priviesť majiteľa do blázinca.Neviem čo za menežment ten stroj má,ale obvykle v menežmentoch ktoré poznám dobre platí,že RJ na signál knock senzoru zareaguje rapídnym znížením predstihu aby ho eliminovala.Ak medzi tým pokračuje prudká požiadavka na výkon,a napr škrtiaca klapka sa plne otvára,nemôže to viesť k inému než kolabovaniu,zníženiu výkona,koktaniu motora atd.Možno je problém iný,je to iba úvaha,ale tento druh problému sa málokedy porieši bez oscila,nič iné nie je schopné dávať odpovede čo sa deje v časovej ose súčasne,na to jedine pamätový osciloskop alebo datový rekordér a logovať.Inak sa tieto veci vyriešia viac menej iba za pomoci náhody a šťastia
Ragnarthor
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 14.07.2005 00:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ragnarthor »

Pri zapalovacom module je na kabelazi maly kapacitor alebo dioda nepamatam si presne na 4g63 robilo presne toto iste skus ho vymenit . Pripadne neviem ci ma 60kw 1.3 vahu vzduchu alebo map snimac ale tie karman vortex mitsu vahy vedia robit podobny problem pripadne tlak paliva skontrolovat
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Toto je motor 4G13 ale 16V a ten nema ani diodu ani kapacitor pri zapalovacom module tu su cievky, co pises to ma 4G13 ale 12V to je rozdelovac ja mam cievky.
Tento motor nema vahu vzduchu len cidlo tlaku v sani. Tlak paliva som kontroloval cez spiatocku dava dobre palivo...tlaci tak ako ma benzin.
martincichy
Príspevky: 5446
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

meraj tlak paliva aj na vstupe do rampy. spiatočka nestačí. ak odpojíš rampu na spiatočke, alebo vstupe, čo sa deje? treba overiť prácu regulátora, colta som dávno nemal v garáži, neviem, či má regulátor ovládaný podtlakom.

v zásade riešiš dve veci - veľa vzduchu a málo benzínu, alebo blbne riadenie predzápalu.

ale niečo podobné som raz riešil na kangoo a bola to prasknutá ventilová pružina... voĺnobeh bol kľudný, ale už mierne dvíhanie otčok spôsobovalo vynechávanie valca
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

U Colta je regulator tlaku paliva ovladany podtlakom cez hadicku do sania.
Zhodim veko ventilov a pozriem pruziny na ventiloch ... vsetko je mozne .. vdaka za tip.
Predzapal riadi ECU plus je tam modul zapalovania ten som skusal vymenit zmena ziadna.
Zabudol som dopisat do prveho prispevku, ze lambdu druhu sme mali mimo potrubia jazdilo to super bez nejakych problemov az...az druhy alebo treti den laborovania som zistil, ze odpadla koncovka lambdy, druhu budem mat az zajtra ... tiez si myslim, ze mozna pricina chyby.
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Tak nove postrehy :-)
Zalozena druha lambda...vysledok detto stale rovnako.
Vybral som sviecky cierne ako ... cize bohata zmes a zaujimave ked pridam plyn rucne cez klapku tak podtlak viac ako slusny...nasava vzduch do sania...potiahne si.
Rano sice zima ako v Ruskom filme ale nastartoval len ...na tri valce .... zohreje sa a ide na styri.... ale potom stara pesnicka....jemne pridavanie ide do obmedzovaca ...plny plyn podlaha...eeee dusi :-(
martincichy
Príspevky: 5446
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

otázka je, či regulátor funguje. vstrekovacia sústava u tvojho benzínu pracuje s tlakom paliva o niekoľko rádov nižším ako je to u moderného common railu.

kým u common railu je regulátor riadený elektrikou a reaguje presne, u tvojho benzínu je ovládanie membránky podtlakom.

tu nefunguje riadenie tlaku tak, že, je potrebné 3 bary, budú 3 bary, potrebuje 3,2 baru, bude 3,2 baru.

ovládanie je, oproti common railu hrubé, menej citlivé. úlohou membránky je len obmedzovať prietok a tak udržiavať tlak v rampe.

po lopate povedané, ak pomaly pridávaš plyn, tak regulátor toho veľa nenarobí, ak pridáš plyn náhle, tal membránka len priškrtí odtok paliva z rampy, aby zvýšila tlak. Čerpadlo tlačí konštantne.

no ak náhle pridáš plyn, dôjde k výraznejšej zmene v sacom potrubí a otázka je, či je tvoj regulátor živý a zareaguje.

má to aj senzor klopania? - ten je potrebný pre riadenie predzápalu.

ranný štart na 3 valce nie je v poriadku. máš na výber - nejde palivo - nejde iskra. alebo, kompresia v keli...
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Martin ...
Menil som pred 540 km presne kruzky zralo olej boli zapecene....pisal som tu o tom. Po vymene kruzkov auto nastartovalo na prvu supu ... nabehalo sa 530 km a islo na preteky ale to jedno kolo malo cca 1,5 km...
Ma to ano aj knock senzor zajtra odskusam budem mat druhy, skusim aj senzor na vacku a aj kluku to vsetko budem mat zajtra na zapozicku plus ... neviem preco mam tusaka, ze by to mohla byt ta rampa vstrekovacia resp vstrekovace. Sucastou tej rampy je aj regulator tlaku....
Pozeral som pruziny su OK si ma naplasil :-)
Vybral som opat dnes nove sviecky a opat cierne ocistil zalozil a pockam do zajtra na diely a uvidim v kazdom pripade dam vediet napisem sem co bola pricina ta sa musi odhalit.
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Lambda by toto nespravila.Cierne sviecky je isto sanie.Ak jazdis vo vysokych otackach a sviecky sa aj tak zaseru mas v sani malo vzduchu.Nie je nahodou nejaka podtlakom ovladana klapka co prepina tieto stavy? Nepoznam colt ale malo vzduchu by som riesil.
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Chlapi....vstrekovac alebo dva....??? Neviem, vymenil som listu komplet aj s regulatorom tlaku a naskocilo normalne ... zajtra zistim ci jeden vstrek alebo viac ich bude v ... pecku :-)
Dakujem za tipy ...
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

pacok napísal:Lambda by toto nespravila.Cierne sviecky je isto sanie.Ak jazdis vo vysokych otackach a sviecky sa aj tak zaseru mas v sani malo vzduchu.Nie je nahodou nejaka podtlakom ovladana klapka co prepina tieto stavy? Nepoznam colt ale malo vzduchu by som riesil.
Malo vzduchu....tam nebude mam len zenske silonky no vazne namiesto filtra :-) a plus namiesto hmlovky naporove sanie cez taku rurku :-) ci ide do komina ...ale vazne...potrebuje Colt co najstudensi vzduch do motora.
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Pani dnes rano test spravnosti :-) minus 7 a Colt na prvy krat nastartoval samozrejme, ze na styri valce :-O :-)
Dnes bude cas tak za prve pomeriam vstrekovace ci nie je cievka tam tam ... a dalsi krok vycistim ich a zalozim uvidim ci to pomoze alebo bude fakt jeden alebo dva nacisto vadne detto dam sem prispevok mojho laborovania.
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Dalsi postreh, do rana vstrekovace v benzine v 100 oktan :-) meral som ich ohmicky plus/ minus vsetky rovnake hodnoty.
Vstreky som napojil na striekacku, kde ide ihla som natavil jemne vyvod s cistica brzd natlakoval napojil na 12V a vsetky rozprasovali.
Preventivne som zalozil dva vstreky povodne a isiel sa previezt....bez zavad, zalozil dalsie dva povodne a ... auto ide normalne tak predpokladam, ze zrejme niektory vstrek alebo dva neviem boli spinave zanesene necistotou inak si to neviem vysvetlit....uvidim teda este zajtra rano ked bude minus ci nastartuje Colt normalne tz na styri valce.
Napísať odpoveď

Návrat na "Mitsubishi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných