Mitsubishi Colt CJO 1.3 ,60kW - po pridani plneho plynu dusi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18 Zdieľať na Facebook
Mitsubishi Colt CJO 1.3 ,60kW - po pridani plneho plynu dusi
Zdravim pani tak som tu opat
Myslel som si, ze tento motor mam zmaknuty ale omyl
Na preteku odjazdil Colt dve kola v pohode isiel teda isiel viac ako dobre. V dalsej jazde zrazu bum ... na tri valce teda myslel som si ... nechcel som riskovat tak lano a odtah do garaze.
A teraz jadro problemu, skontrolovany rozvod x krat sedi na ryskach, skontrolovane cievky, kable odskusane ine ...detto OK, skotrolovany a odskusany iny modul zapalovania OK... sviecky skontrolovane ine rovnaky typ NGK OK. Pri jemnom pridani plynu ide pekne az do obmedzovaca ale akonahle dam podlahu dusi ho a ide mam dojem na tri valce. Nekontroloval som teda nemam iny snimac na vacku, a snimac na kluku a ani knock senzor.
Nuz a teraz uz som v takom stave, ze by som hadam menil aj koleso
Skuste nejaky napad co to moze byt ... mna uz nic relevantne nenapada
Myslel som si, ze tento motor mam zmaknuty ale omyl
Na preteku odjazdil Colt dve kola v pohode isiel teda isiel viac ako dobre. V dalsej jazde zrazu bum ... na tri valce teda myslel som si ... nechcel som riskovat tak lano a odtah do garaze.
A teraz jadro problemu, skontrolovany rozvod x krat sedi na ryskach, skontrolovane cievky, kable odskusane ine ...detto OK, skotrolovany a odskusany iny modul zapalovania OK... sviecky skontrolovane ine rovnaky typ NGK OK. Pri jemnom pridani plynu ide pekne az do obmedzovaca ale akonahle dam podlahu dusi ho a ide mam dojem na tri valce. Nekontroloval som teda nemam iny snimac na vacku, a snimac na kluku a ani knock senzor.
Nuz a teraz uz som v takom stave, ze by som hadam menil aj koleso
Skuste nejaky napad co to moze byt ... mna uz nic relevantne nenapada
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Aj jednoduchá mašina má schopnosť priviesť majiteľa do blázinca.Neviem čo za menežment ten stroj má,ale obvykle v menežmentoch ktoré poznám dobre platí,že RJ na signál knock senzoru zareaguje rapídnym znížením predstihu aby ho eliminovala.Ak medzi tým pokračuje prudká požiadavka na výkon,a napr škrtiaca klapka sa plne otvára,nemôže to viesť k inému než kolabovaniu,zníženiu výkona,koktaniu motora atd.Možno je problém iný,je to iba úvaha,ale tento druh problému sa málokedy porieši bez oscila,nič iné nie je schopné dávať odpovede čo sa deje v časovej ose súčasne,na to jedine pamätový osciloskop alebo datový rekordér a logovať.Inak sa tieto veci vyriešia viac menej iba za pomoci náhody a šťastia
-
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 14.07.2005 00:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5446
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
meraj tlak paliva aj na vstupe do rampy. spiatočka nestačí. ak odpojíš rampu na spiatočke, alebo vstupe, čo sa deje? treba overiť prácu regulátora, colta som dávno nemal v garáži, neviem, či má regulátor ovládaný podtlakom.
v zásade riešiš dve veci - veľa vzduchu a málo benzínu, alebo blbne riadenie predzápalu.
ale niečo podobné som raz riešil na kangoo a bola to prasknutá ventilová pružina... voĺnobeh bol kľudný, ale už mierne dvíhanie otčok spôsobovalo vynechávanie valca
v zásade riešiš dve veci - veľa vzduchu a málo benzínu, alebo blbne riadenie predzápalu.
ale niečo podobné som raz riešil na kangoo a bola to prasknutá ventilová pružina... voĺnobeh bol kľudný, ale už mierne dvíhanie otčok spôsobovalo vynechávanie valca
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18 Zdieľať na Facebook
U Colta je regulator tlaku paliva ovladany podtlakom cez hadicku do sania.
Zhodim veko ventilov a pozriem pruziny na ventiloch ... vsetko je mozne .. vdaka za tip.
Predzapal riadi ECU plus je tam modul zapalovania ten som skusal vymenit zmena ziadna.
Zabudol som dopisat do prveho prispevku, ze lambdu druhu sme mali mimo potrubia jazdilo to super bez nejakych problemov az...az druhy alebo treti den laborovania som zistil, ze odpadla koncovka lambdy, druhu budem mat az zajtra ... tiez si myslim, ze mozna pricina chyby.
Zhodim veko ventilov a pozriem pruziny na ventiloch ... vsetko je mozne .. vdaka za tip.
Predzapal riadi ECU plus je tam modul zapalovania ten som skusal vymenit zmena ziadna.
Zabudol som dopisat do prveho prispevku, ze lambdu druhu sme mali mimo potrubia jazdilo to super bez nejakych problemov az...az druhy alebo treti den laborovania som zistil, ze odpadla koncovka lambdy, druhu budem mat az zajtra ... tiez si myslim, ze mozna pricina chyby.
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18 Zdieľať na Facebook
Tak nove postrehy
Zalozena druha lambda...vysledok detto stale rovnako.
Vybral som sviecky cierne ako ... cize bohata zmes a zaujimave ked pridam plyn rucne cez klapku tak podtlak viac ako slusny...nasava vzduch do sania...potiahne si.
Rano sice zima ako v Ruskom filme ale nastartoval len ...na tri valce .... zohreje sa a ide na styri.... ale potom stara pesnicka....jemne pridavanie ide do obmedzovaca ...plny plyn podlaha...eeee dusi
Zalozena druha lambda...vysledok detto stale rovnako.
Vybral som sviecky cierne ako ... cize bohata zmes a zaujimave ked pridam plyn rucne cez klapku tak podtlak viac ako slusny...nasava vzduch do sania...potiahne si.
Rano sice zima ako v Ruskom filme ale nastartoval len ...na tri valce .... zohreje sa a ide na styri.... ale potom stara pesnicka....jemne pridavanie ide do obmedzovaca ...plny plyn podlaha...eeee dusi
-
- Príspevky: 5446
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
otázka je, či regulátor funguje. vstrekovacia sústava u tvojho benzínu pracuje s tlakom paliva o niekoľko rádov nižším ako je to u moderného common railu.
kým u common railu je regulátor riadený elektrikou a reaguje presne, u tvojho benzínu je ovládanie membránky podtlakom.
tu nefunguje riadenie tlaku tak, že, je potrebné 3 bary, budú 3 bary, potrebuje 3,2 baru, bude 3,2 baru.
ovládanie je, oproti common railu hrubé, menej citlivé. úlohou membránky je len obmedzovať prietok a tak udržiavať tlak v rampe.
po lopate povedané, ak pomaly pridávaš plyn, tak regulátor toho veľa nenarobí, ak pridáš plyn náhle, tal membránka len priškrtí odtok paliva z rampy, aby zvýšila tlak. Čerpadlo tlačí konštantne.
no ak náhle pridáš plyn, dôjde k výraznejšej zmene v sacom potrubí a otázka je, či je tvoj regulátor živý a zareaguje.
má to aj senzor klopania? - ten je potrebný pre riadenie predzápalu.
ranný štart na 3 valce nie je v poriadku. máš na výber - nejde palivo - nejde iskra. alebo, kompresia v keli...
kým u common railu je regulátor riadený elektrikou a reaguje presne, u tvojho benzínu je ovládanie membránky podtlakom.
tu nefunguje riadenie tlaku tak, že, je potrebné 3 bary, budú 3 bary, potrebuje 3,2 baru, bude 3,2 baru.
ovládanie je, oproti common railu hrubé, menej citlivé. úlohou membránky je len obmedzovať prietok a tak udržiavať tlak v rampe.
po lopate povedané, ak pomaly pridávaš plyn, tak regulátor toho veľa nenarobí, ak pridáš plyn náhle, tal membránka len priškrtí odtok paliva z rampy, aby zvýšila tlak. Čerpadlo tlačí konštantne.
no ak náhle pridáš plyn, dôjde k výraznejšej zmene v sacom potrubí a otázka je, či je tvoj regulátor živý a zareaguje.
má to aj senzor klopania? - ten je potrebný pre riadenie predzápalu.
ranný štart na 3 valce nie je v poriadku. máš na výber - nejde palivo - nejde iskra. alebo, kompresia v keli...
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18 Zdieľať na Facebook
Martin ...
Menil som pred 540 km presne kruzky zralo olej boli zapecene....pisal som tu o tom. Po vymene kruzkov auto nastartovalo na prvu supu ... nabehalo sa 530 km a islo na preteky ale to jedno kolo malo cca 1,5 km...
Ma to ano aj knock senzor zajtra odskusam budem mat druhy, skusim aj senzor na vacku a aj kluku to vsetko budem mat zajtra na zapozicku plus ... neviem preco mam tusaka, ze by to mohla byt ta rampa vstrekovacia resp vstrekovace. Sucastou tej rampy je aj regulator tlaku....
Pozeral som pruziny su OK si ma naplasil
Vybral som opat dnes nove sviecky a opat cierne ocistil zalozil a pockam do zajtra na diely a uvidim v kazdom pripade dam vediet napisem sem co bola pricina ta sa musi odhalit.
Menil som pred 540 km presne kruzky zralo olej boli zapecene....pisal som tu o tom. Po vymene kruzkov auto nastartovalo na prvu supu ... nabehalo sa 530 km a islo na preteky ale to jedno kolo malo cca 1,5 km...
Ma to ano aj knock senzor zajtra odskusam budem mat druhy, skusim aj senzor na vacku a aj kluku to vsetko budem mat zajtra na zapozicku plus ... neviem preco mam tusaka, ze by to mohla byt ta rampa vstrekovacia resp vstrekovace. Sucastou tej rampy je aj regulator tlaku....
Pozeral som pruziny su OK si ma naplasil
Vybral som opat dnes nove sviecky a opat cierne ocistil zalozil a pockam do zajtra na diely a uvidim v kazdom pripade dam vediet napisem sem co bola pricina ta sa musi odhalit.
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18 Zdieľať na Facebook
Malo vzduchu....tam nebude mam len zenske silonky no vazne namiesto filtra a plus namiesto hmlovky naporove sanie cez taku rurku ci ide do komina ...ale vazne...potrebuje Colt co najstudensi vzduch do motora.pacok napísal:Lambda by toto nespravila.Cierne sviecky je isto sanie.Ak jazdis vo vysokych otackach a sviecky sa aj tak zaseru mas v sani malo vzduchu.Nie je nahodou nejaka podtlakom ovladana klapka co prepina tieto stavy? Nepoznam colt ale malo vzduchu by som riesil.
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18 Zdieľať na Facebook
Pani dnes rano test spravnosti minus 7 a Colt na prvy krat nastartoval samozrejme, ze na styri valce :-O
Dnes bude cas tak za prve pomeriam vstrekovace ci nie je cievka tam tam ... a dalsi krok vycistim ich a zalozim uvidim ci to pomoze alebo bude fakt jeden alebo dva nacisto vadne detto dam sem prispevok mojho laborovania.
Dnes bude cas tak za prve pomeriam vstrekovace ci nie je cievka tam tam ... a dalsi krok vycistim ich a zalozim uvidim ci to pomoze alebo bude fakt jeden alebo dva nacisto vadne detto dam sem prispevok mojho laborovania.
-
- Príspevky: 81
- Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18 Zdieľať na Facebook
Dalsi postreh, do rana vstrekovace v benzine v 100 oktan meral som ich ohmicky plus/ minus vsetky rovnake hodnoty.
Vstreky som napojil na striekacku, kde ide ihla som natavil jemne vyvod s cistica brzd natlakoval napojil na 12V a vsetky rozprasovali.
Preventivne som zalozil dva vstreky povodne a isiel sa previezt....bez zavad, zalozil dalsie dva povodne a ... auto ide normalne tak predpokladam, ze zrejme niektory vstrek alebo dva neviem boli spinave zanesene necistotou inak si to neviem vysvetlit....uvidim teda este zajtra rano ked bude minus ci nastartuje Colt normalne tz na styri valce.
Vstreky som napojil na striekacku, kde ide ihla som natavil jemne vyvod s cistica brzd natlakoval napojil na 12V a vsetky rozprasovali.
Preventivne som zalozil dva vstreky povodne a isiel sa previezt....bez zavad, zalozil dalsie dva povodne a ... auto ide normalne tak predpokladam, ze zrejme niektory vstrek alebo dva neviem boli spinave zanesene necistotou inak si to neviem vysvetlit....uvidim teda este zajtra rano ked bude minus ci nastartuje Colt normalne tz na styri valce.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných