1.4 TSI , 90kw , CAXA - klepanie

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

halifaxs4
Príspevky: 77
Dátum registrácie: 25.12.2010 14:05
Zdieľať na Facebook

1.4 TSI , 90kw , CAXA - klepanie

Príspevok od používateľa halifaxs4 »

Neviete co moze sposobovat toto klepanie? nasiel som video na nete,je to uplne identicke, mam 3 take auta s identickym motorom na ziadnom to nepocut!!
Rozvody boli teraz menene lebo bola uz vytahana retaz a svietila uz aj kontrolka motora, aj hydrosteli boli menene, ale tento zvuk robilo uz aj pred tym...a nie a nie prist na to odkial to ide :/
davam sem video:
https://www.youtube.com/watch?v=L6zBXevWOn8
DAKUJEM!
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Je to akoby bolo posunuté časovanie a klepe ventil....
halifaxs4
Príspevky: 77
Dátum registrácie: 25.12.2010 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa halifaxs4 »

Dakujem za odpoved...Ako sa to da zistit?Zase rozobrat?
Na volnobehu to robi stale...pridam, v niektorych otackach to robi potom zase nie,pustim plyn prestane,ked sa motor da do volnobehu zase to klepka...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

pri rozobrani rozvodu by ste si mali skontrolovat uplne vsetko.Moze byt hydrostel,slaby tlak oleja,alebk aj zle nastaveny rozvod.U tohoto typu je potrebny pripravok,bez toho sa neda.Urcite nebol zmintovany doncek vackoviek,ktory je nutny skontrooovat,lebo najvatsou pravdepodobnostoh tam bude pes zakopany.
halifaxs4
Príspevky: 77
Dátum registrácie: 25.12.2010 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa halifaxs4 »

Dakujem za odpoved!Tu poslednu vetu co ste napisali mi vysvetlite este raz!hydrosteli vsetky nove, rozvody nove, olejova pumpa nova!
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ak chces poslemnti fotky aby si videl.daj emailovu adresu do SS
halifaxs4
Príspevky: 77
Dátum registrácie: 25.12.2010 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa halifaxs4 »

avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

pisem ti ss.
miroslav640
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 03.11.2009 11:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miroslav640 »

Ty vole LKT 81T, ma zohriate krajsi zvuk
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

robi to za studena za tepla.to cvakanie moze byt aj voditko ventila
sa zosunie a ventil donho klepe.pokial boli memene rozvody hydrostely a robilo to aj predtym.ale ten dalsi zvuk ktory sa zvyrazni pri vypinani motora to uz moze byt aj piestny cap.nejednu 1.4 tsi robili na zaruku s prepalenym piestom a nemali ani 80000km.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

co som pocul priamovstreky benzinove, hnusny zvuk ma kazdy jeden, ci bajny skyaktiv, alebo tsi, podla mna to vyrabaju uz pokazene :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
bady555
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 12.03.2010 07:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bady555 »

toto mi pripada na klepanie piestu, ojnice, naposledy som nieco take riesil na fabii 1,4 16v co je podla mna velmi podobny motor, motorovy olej vypust a pozri sa ci tam nebudu nejake pilinky, verim ze ten zvuk neprestane, je tam stale
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú to dva zvuky,jeden hore v rozvodoch a druhý vážnejší zo spodu motora ktorý sa zvýrazní počas pridania plynu.Najprv je hrubý zvuk zdola,v závese nasleduje tenké klepotanie cinkanie hore.
Tu nie je čo riešiť,použitie elektronického stetoskopu by zrejme spresnilo pôvodcu zvuku.Celkom presne by ho určil osciloskop ale viackanálový pretože treba napichnúť snímače klepania a snímače otáčoch príp impulz vstrekovača aby sa dali čítať a priradiť ku konkrétnemu valcu odozvy klepotu.Ale toto je prípad kde môže mechanik z čistým svedomím motor vybrať a rozobrať.Neurobilo sa množstvo vecí,ktoré sa urobiť mali.Akonáhle sa ozve motor zospodu,je tam vážny problém a komžite ide odmeranie tlaku oleja v prevádzkovej teplote ale aj dole olejová vańa.Skusmo sa rukou skontrolujú ojničné vôle,čo ale odhalí iba velkú vôlu.
Všetko sa dá aj úplne presne indikátorom
Obrázok
Ale z 99% úspechom to odhalí pripojenie tlakového vzduchu cca 1 bar namiesto olejového čerpadla.Samozrejme namiesto čidla oleja sa zavedie kontrolný manometer. Systém je plný oleja takže začne tiecť olej znatelne z miesta kde je velká vôla napr vadná panvička čapu na kľuke.Toto sa robí hlavne preto,lebo kdekoľvek čokoľvek povolíte už pôjdu nové skrutky.Takže pozor,to nie je tak že znova pritiahnete ojnicu a ide sa.
Obrázok

Samozrejme sa improvizuje ako vzduch do kanálika dostať ale odhaliť to vadnú šalku kde už odplavuje kompozíciu to vie pekne.pri troche štastia ak by to bol ojničný čap,zmeria sa ovalita a ak to ona dovolí sa vymenia iba šálky v danej ojnici.
Je to cigánska robota,lebo kde je jedno ložisko vyliate,sú ostatné už chytené.Rieši to iba akútnu vec
Väčšinou to dopadne takto,motor na stôl a tu je výsledok
Obrázok
Peter2904
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 27.10.2021 12:17
Zdieľať na Facebook

Re: 1.4 TSI , 90kw , CAXA - klepanie

Príspevok od používateľa Peter2904 »

Ahoj všichni.
Mám Škodu Octavii 2 1,4 TSI , CAXA r.v 2011 najeto 168000 km.

Již delší dobu pozoruji zvýšené klepání motoru . Na volnoběhu to je OK, ale v otáčkách to prostě klepe.  Pročítal jsem vše možné, koukal na videa atd. Přikládám i video mého motoru.

https://youtu.be/KjMzPnwQT_c

Všude říkají, že je to buď řetěz, nebo přestavovač vačky.

Rozvody mám udělané nové včetně přestavovače- někdy před 25 000 km. Pro klid duše jsem znova zkontroloval časování - vačky jsou v požadované pozici.

Pod jedním videem byl komentář, že zvuk se sklidnil po výměně svodů. Ty jsem kontroloval hledal, co by mohlo být důvodem k výměně. Našel jsem malou netěsnost pod těsněním, tak jsem ho vyměnil. Při té příležitosti jsem zkontroloval i klapku ve svodech. Chodí bez zadrhávání. Tlaková nádobka turba - tzv wastegate chodí taky jak má. Testováno pomocí ručního tlakového čerpadla. Tak jsem za pomocí diagnostiky prověřoval vše, co šlo.

Přes test akčních členů jsem vyzkoušel:

-přepouštěcí ventil N 249 - bez závady- otevíral se i zavíral

-elmag ventil omezování pl tlak vzduchu N75 - taky zřejmě v pořádku - cítil jsem na prstech, že uvnitř funguje

ventil nastavení vačkové hřídele - OK

Dále jsem kontroloval senzor klepání. Tady jsem narazil na nesrovnalost. Z logu z jízdy je vidět, že regulace předstihu je OK, protože se drží na 0, ale napětí je výrazně vyšší. Dle VIS by mělo být napětí 0,0 - 0,2 V a já naměříl na volnoběhu 1,1V - 1,3V  a v otáčkách 7V- 36V viz obrázky z logů.

Má někdo zkušenost s tímto? Lze tyto hodnoty brát, jakože je senzor špatný? Musím se přiznat, že jsem ho ještě fyzicky nekontroloval. Motor byl po jíždě horký a přístup k tomu senzoru je dost nanic. :(

Nebo má někdo nějaký tip, co by mohlo to klepání způsobovat?

Po výměně vysokotlakého čerpadla se zvuk nezměnil.
Ještě přidám jedno video. Při výměně rozvodů jsem zjistil vůli na uložení ojnice. Prý axiální vůle je Ok. Ale nejsem si jistý.
https://youtube.com/shorts/xqi_7Y6uzoU?feature=share
Děkuji všem, co to dočetli až sem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: 1.4 TSI , 90kw , CAXA - klepanie

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tento motor vie ísť tak tichučko,že sa dá prejsť vedľa auta a nik si nevšimne že je motor v chode.To zhodou okolností som včera videl u 1,4 Tsi,bola segra na hroboch a majú také.I keď treba povedať že km iba kdesi okolo 80 tis.
K snímaču klepania,mám obavu že OBD diagnostika bude naň krátka.Ani by som nešpekuloval čo je a čo nie je,rovno by som hladal kohosi na Texvika lebo jednou ranou zodpovie všetky otázky ako motor pracuje,akú má dynamickú kompresiu aký je priebeh zapalovania,efektivitu valcov /plnenie vyplachovanie/ vie pozrieť prácu prestavovania rozvodou a samozrejme presnosť časovania v celom režime použiteľných otáčok ! Na východe,ak je odtiaľ auto alebo majiteľ má ochotu ísť treba dohodnúť také čosi tu s pánom s nickom jaroslavelektro.On robí tieto špeciálne diagnostiky (ja som iba jeho žiak) a momentálne niet na svete nič čo neinvazívne (nedemontážne) dá taký celkový report stavu.Na juhu tu tiež máme takého,v prípade dám na neho kontakt,ale má toho plno neviem či potrebuje ďalšieho klienta.
Čo môžem ja ako motorár k druhému videu napísať,je že vôla ktorá sa tam skúša je axiálna,a preto video nedáva odpoveď na možný klepot ktorý robí vôľa radiálna.A tá tam pokojne môže byť,škoda že nebola indikovaná v čase keď bol motor ešte otvorený.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní