VW Golf V , LPG - cukanie a vyššia spotreba

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ngtvk
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 25.02.2018 11:36
Zdieľať na Facebook

VW Golf V , LPG - cukanie a vyššia spotreba

Príspevok od používateľa ngtvk »

VW GoLF 5 - 5/2006, 1.6 benzín + plyn, SPLYNOVAČ - LANDI RENZO - namontované cca 10 r.

Čaute mám taký problém. Auto ide na benzin krásne hladko úplne v pohode. Akonáhle prepne plyn, tak agregát cca 2-3 minút pri pridaní plynu "cuká, zasekáva". Dva krát sa mi už stalo, že mi skapal na voľnobehu.

Check engine svieti, ale to kvôli plynu stále, ale niekedy mi začne blikať a vyhadzuje mi chybu - 3,4 valec vynecháva.

Myslel som si, že chyba je v teplote motora. Vymenil som termostat.

Po vymene termostatu mi ukazuje priemernu spotrebu aj pod 6 litrov. ( áno viem, plyn žerie 10-20% viac, ale mne to žere 10 litrov plynu.

Myslíte, že chyba môže byť v lambde sonde alebo vo vstrekovačoch, pripadne je to iná chyba? Dik.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Chek engine nemá svietiť stále , kvoli žiadnemu plynu. Ludia prečo veríte takýmto kravinám. Posielaš si motor na šrotovisko , hovorím to z vlastnej skúsenosti. Cez net ti ho nikto neopraví , bleskovo do dielne lol
Chyba je v nastavení plynu.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

chyba je v tvojom pristupe :41c2: , zanedbane auto pokial toci kolami je dobre ne ?

ne nema svietit check motora na ziadnom palive, proste nikdy na ziadnom aute to neni, nebolo a nebude NORMALNE A PRIJATELNE , nema vynechavat valce, zakladom je ist do plynoservisu /takeho co vie/
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

neviem preco sa plasis - ved si pozri zakladne veci - sviecky,potom sa posun dalej,ale preco si menil termostat?kontrolka motora na benzin-plyn v kuse na niektorých svietia,to je casty jav,ale nie na vsetkych musia.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

MJZ - do prrrdele na žiadnom aute NESMIEsvietiť kontrolka motora. To je prvá a hlavná zásada pri kúpe a prevádzke auta na plyn.
Sviečky možno odstránia trhanie ale kontrolka a spotreba je záležitosť nastavenia plynu a práce RJ plynu.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

ja sa nehadam,nesmie svietit ked ma vsetko funkcne,ale hovorim,ze bezne svieti a auto ide uplne krasne a v pohode,len svieti kontrolka motora z roznych el.dovodov,dovodu plyn systemu a nie na kazdom aute to odstranis tak,ako si myslis ty.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

oco13 napísal:MJZ - do prrrdele na žiadnom aute NESMIE svietiť kontrolka motora.
Musím súhlasiť s mjz.
Samozrejme že by nemala svietiť, ale zase si treba uvedomiť, že tá kontrolka svieti vždy vtedy keď niečo nie je celkom v súlade s nastaveným menežmentom motora. Problém je v tom, že tá kontrolka svieti rovnako, či sa jedná o veľký problém, alebo o drobnosť, ktorá v zásade neovplyvňuje závažným spôsobom chod motora.
Mne napríklad tiež svieti stále tá kontrolka, pretože podľa diagnostiky viem, že dva zo štyroch vstrekovačov plynu občas vynechajú. Riadiaca jednotka to samozrejme zaregistruje ale inak to pri jazde nie je postihnuteľné, auto ide normálne.
Viem že to nie je ideálny stav, ale keďže jeden vstrekovač stojí 175 euro, nechám to zatiaľ na indy, žiť sa dá aj s jednou svietiacou kontrolkou, riešiť to budem vtedy keď si to zaslúži, čiže keď to bude vadiť pokojnému chodu motora.

Samozrejme to ale nie je to isté ako má zadávateľ témy, on má podľa popisu zaručene závažnejší problém, len nerozumiem že keď vie že mu 3 a 4 valec vynecháva takým spôsobom že mu to výrazne zvyšuje spotrebu a zhoršuje chod motora, prečo to nerieši, buď je teda chyba v zapaľovaní tých valcov alebo vo vstrekovačoch plynu. Môže poľahky odpáliť katalyzátor aj lambda sondy plynom ktorý bude horieť vo výfuku.
Naposledy upravil/-a wilz v 25.02.2018 13:22, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Pokial nedokáže dielňa pri montáži nastaviť plyn tak aby nesvietila kontrolka motora (lambdy) tak je niečo zle. Vymeniť dielňu , nedávať do toho auta plyn. Jednoduchá matematika - svieti kontrolka motora - motor umrie je jedno či po tisíc alebo 30tisíc km, ale je odsúdený na smrť.
Plynári šak je vás tu jak hadov tak už raz niečo k tomu povedzte. :3c90: :3c90: :3c90: :3c90:
Presne ako tvrdí Milan - nehádžte sviniam perly. Slováci sú najmúdrejší a je škoda im niečo vysvetlovať.
Witz - len aby ti tvoj "drobný" problém nespravil dieru do piestu.
Tiež som žil v takomto omyle - a samozrejme som si to aj zaplatil. :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Ale veď hádam sa rozumieme.
Ide o mieru toho čo nie je v poriadku.
Kontrolka svieti rovnako keď vstrekovač vynechá raz za minútu, aj keď vynechá každý druhý pulz.
No a samozrejme lambda sonda nie je ani zďaleka jediný dôvod na rozsvietenie tej kontrolky
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Je taký problém najsť niekoho z čítačkou kodov a checknuť AKÝ je to truble code ? aké číslo ??

A potom si to zistiť trebars na internete ČO tento kód znamená ???

Chybový kod a kontrolka MIL vobec nemusí suvisieť zo zariadením LPG v motore...
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

OCO13......Blbost co kecate.Nato je tam ta kontrolka aby upozornovala ci vsetky nacitane udaje splnuju emisne normy.Teda pre STK je to prvorade,preto napichuju na diagnostiku auta.Ale v jeho pripade je nieco nanic akolo plynu kedze na benzin ide dobre.RJ podla viac faktorov zhasina kontrolku a to znamena niekedy aj ked odstanite zavadu ona si posvieti este chvilku. A to je jeho pripad.Vkuse svieti.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

jak hovori oco...keby sa mi chcelo najdem jeho vyjadrenia ze sak svieti a kolko ich kde svieti a nic :-), dneska je vyskoleny ;-), budme radi za lambdy a check enginy :41c2: , nemusi uzivatel nic ine len jednu kontrolku sledovat a ma zaruku ze motor bezi v uzkom okne kde nic dramaticke a prekvapive nehrozi/pokial pravda nehadzal bobek predtym niekto/, kto neriesi kontrolky, nechpaci vela stastia v ruskej rulete...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To pacok : Kontrolka MIL načitava aj také závady,čo nemajú nič spoločné z nijakými emisnými normami ......
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

to NGTVK :

ak zacukava pri prepnutí na plyn, tak je tam problém taký, že nedostáva plyn do valcov,

pričina može byť zasratá dýza v splyňovači , tam plyn prudi cez dýzu dierkou asi 1 mlilimeter,

Plyn na Slovensku sa distribuuje s prímesami,ktoré zasierajú system v aute a robia taketo problemy

vybrať splyňovač, rozobrať a vyčistiť a uvidíš trochu sajrajtu, čo bude vnutri, je to podobne vazelíne

alebo zahriať motor a pojazdiť vyššími otáčkami idealne po dialnici a system sa prečistí sám....

A tankovať podĺa svojho uvaženia.. najradšej v zahraničí..
Na SVK už nikto nič negarantuje...

A isť zoštelovať system do servisu, kde ROZUMEJU tomu , čo ROBIA....

10 l priemerna spotreba na 1.6 motor je velmi veľa , 1.6 sa musí zmestiť do 8 max.8,5 plynu na 100 km, aj pri jazde po dialnici.
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Zahrej motor, aby isiel na plyn na volnobehu, odpoj podtlakovu hadicu z reduktoru LPG, a ak z nej ucitis plyn, tak mas stare a popraskane membrany v reduktore a prepusta plyn do sania, preto zvysena spotreba a problemy s chodom motora. Mozno mas iny problem, ale to co som popisal je najrychlejsia a najlacnejsia diagnostika ohladom reduktora LPG.
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných