Peugeot 807 - vysokĂ˝ tlak turba p0235
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nemusí byť,ten vstup do RJ nie je vo vzduchoprázdne ale treba zistiť do akého obvodu sa meranie vlastne dostalo.Čo ukázala diagnostika keď bol signál vo vzduchu,aký tlak ?
Vyjadrím sa jasnejšie...vstup signálu do RJ je súčasť nejakého obvodu ktorý s ním niečo robí,niektoré signály idú do integrátora,niektoré do meracieho mostíka,tento tiež je obvod ktorý je živý a aj keď má signál vo vzduchu,vnútry je to obvod
Vyjadrím sa jasnejšie...vstup signálu do RJ je súčasť nejakého obvodu ktorý s ním niečo robí,niektoré signály idú do integrátora,niektoré do meracieho mostíka,tento tiež je obvod ktorý je živý a aj keď má signál vo vzduchu,vnútry je to obvod
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Núdzák sa lahšie rieši ak má človek neustále na pamäti jeho podstatu,mechanizmus,príčinu.Tá je jednoduchá.Parametre ktoré si RJ odmeriava,napr tlak preplňovania,tlak paliva, prietok vzduchu atd. si neustále porovnáva z databázou tzv.mapou.Tie sú v uložené v pamäti RJ a podľa nich sa riadi všetko,od charakteristiky plynového pedála po množstvo paliva určené pre vstreknutie.
Naštastie tých veličín ktoré sú sledované a majú generálsku hodnosť a teda oprávnenie robiť až tak radikálne zásahy,je iba zopár,vždy sú to tie isté hodnoty ktoré sú účastné na výpočte dávky paliva.V prípade že sa požiadavka (údaj z mapy) rozchádza zo skutočnosťou a tento stav trvá vyše času ktorý RJ strpí,je z toho núdzák.Kedže ho vytvorila hodnota premennej,tak sa anuluje novým vyp/zap zapalovania kedže tým stav rozchodu hodnôt zaniká.
Čiže moja skromná rada je...vždy to mať na pred očami že teraz sa od seba vzdialili dve hodnoty,požiadavka podla mapy a skutočnosť nameraná.Je jedno či nameraná správne,či nameraná nesprávne.Preto je tak isto nutné mať na pamäti aj túto vec,údaj (zlý/skreslený) dorazí do RJ a ona vidí jediné,že nie je v hraniciach toho čo očakáva a čo má natvrdo zadané.(Kým to niekto nezmení čo je v podstate ako čip tuning,všetky údaje sa v jednom balíku vytiahnu,v programe na to určenom sa zmení čo treba(mapy) a znova nahrá do RJ)
RJ je šumafuk či elmagnet pre turbínu má prasklú hadičku,a preto sa nepohne variabilta,ale vidí že sa tlak ktorý sa mal dostaviť jednoducho odchyluje a z toho dôvodu zasiahne (ak odchylka trvá viac sekund) to isté EGR,nemá a kašle či sa otvorí či zatvorí,ale na váhe vidí prietok a ten sa vzďaluje od požiadavky a je z toho problém. Ak sa na toto neustále myslí,je možné množstvo úvah o chybe vylúčiť ako nemožné pre vznik danej chyby,alebo naopak neomylne danú vec obviniť.
Problém domácich opráv je najviac pre neznalosť hodností...ako v armáde.Niekto iba počúva,iný aj rozkazuje a najvyžší vypne aj svetlo ak treba,volá sa to hierarchia signálov.Ak ju mechanik pozná,nemôže ani omylom špekulovať že auto neštartuje pre vadnú lambdu.Keby sa učil,vedel by že lambda je špicel,ale inak iba hovnivál ktorý má velmi mizivé právomoci.
potki...riešiš EGR...musia ťa zaujímať prietoky na váhe vzduchu,ak tie sedia možeš sa na EGR vyprdnúť,pracuje správne
Naštastie tých veličín ktoré sú sledované a majú generálsku hodnosť a teda oprávnenie robiť až tak radikálne zásahy,je iba zopár,vždy sú to tie isté hodnoty ktoré sú účastné na výpočte dávky paliva.V prípade že sa požiadavka (údaj z mapy) rozchádza zo skutočnosťou a tento stav trvá vyše času ktorý RJ strpí,je z toho núdzák.Kedže ho vytvorila hodnota premennej,tak sa anuluje novým vyp/zap zapalovania kedže tým stav rozchodu hodnôt zaniká.
Čiže moja skromná rada je...vždy to mať na pred očami že teraz sa od seba vzdialili dve hodnoty,požiadavka podla mapy a skutočnosť nameraná.Je jedno či nameraná správne,či nameraná nesprávne.Preto je tak isto nutné mať na pamäti aj túto vec,údaj (zlý/skreslený) dorazí do RJ a ona vidí jediné,že nie je v hraniciach toho čo očakáva a čo má natvrdo zadané.(Kým to niekto nezmení čo je v podstate ako čip tuning,všetky údaje sa v jednom balíku vytiahnu,v programe na to určenom sa zmení čo treba(mapy) a znova nahrá do RJ)
RJ je šumafuk či elmagnet pre turbínu má prasklú hadičku,a preto sa nepohne variabilta,ale vidí že sa tlak ktorý sa mal dostaviť jednoducho odchyluje a z toho dôvodu zasiahne (ak odchylka trvá viac sekund) to isté EGR,nemá a kašle či sa otvorí či zatvorí,ale na váhe vidí prietok a ten sa vzďaluje od požiadavky a je z toho problém. Ak sa na toto neustále myslí,je možné množstvo úvah o chybe vylúčiť ako nemožné pre vznik danej chyby,alebo naopak neomylne danú vec obviniť.
Problém domácich opráv je najviac pre neznalosť hodností...ako v armáde.Niekto iba počúva,iný aj rozkazuje a najvyžší vypne aj svetlo ak treba,volá sa to hierarchia signálov.Ak ju mechanik pozná,nemôže ani omylom špekulovať že auto neštartuje pre vadnú lambdu.Keby sa učil,vedel by že lambda je špicel,ale inak iba hovnivál ktorý má velmi mizivé právomoci.
potki...riešiš EGR...musia ťa zaujímať prietoky na váhe vzduchu,ak tie sedia možeš sa na EGR vyprdnúť,pracuje správne
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
Ten egr som písal ako moznu odpoveď na tú zavadu ktorú spomenul kolega vyššie.
Inak si to vysvetlil perfektne,treba mať hlavne na vedomí že tomu vie porozumieť predovšetkým človek v obore skuseny. Laik nevie ani čo je stechiometricky pomer
Čo sa týka môjho problému.skusim ešte ďalšiu diagnostiku ktorá mi ukáže prietok atd.
Dnes som bol na vrakaci ,spomínal som mu môj problém a on si spomenul že tam nedávno bol chlapík ktoremu auto hádzalo do nudzaku, svietili kontrolky a písalo rôzne chyby trebárs spínač spojkovom pedála ako mne. Na skúšku si požičal BMI poistkovku čo je pri motore a bolo po probléme. Netvrdím že je to môj prípad ale začínam si to myslet.
Inak si to vysvetlil perfektne,treba mať hlavne na vedomí že tomu vie porozumieť predovšetkým človek v obore skuseny. Laik nevie ani čo je stechiometricky pomer
Čo sa týka môjho problému.skusim ešte ďalšiu diagnostiku ktorá mi ukáže prietok atd.
Dnes som bol na vrakaci ,spomínal som mu môj problém a on si spomenul že tam nedávno bol chlapík ktoremu auto hádzalo do nudzaku, svietili kontrolky a písalo rôzne chyby trebárs spínač spojkovom pedála ako mne. Na skúšku si požičal BMI poistkovku čo je pri motore a bolo po probléme. Netvrdím že je to môj prípad ale začínam si to myslet.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných