Kombinácia klasických a C značiek

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Kombinácia klasických a C značiek

Príspevok od používateľa oco13 »

Chcem sa opýtať či niekto riešil už takýto problém. Vlastne sú dva
Za osobným autom chcem ťahať dva vozíky jeden s C tabulami a jeden klasický nákladny. Traktory s dvoma vlekmi som už videl, ale je to možné aj u osobákov. Hmotnosti neprekročím.
lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Obavam sa ,že to možné nie je,ťahať za vozíkom,ďalší vozík, z toho dovodu,že ŤZ sa smie montovať len na ťažné vozidlo, a vlečené vozidlo, teda sam privesný vozík,nie je konštrukčne usposobený k tomu aby na ňom mohlo byť namontované ŤZ,k vlečeniu ďalšieho vozíka,
tolko nejaké porozumenie zákona..
Avšak ja si také riešenie viem predstaviť, a pokiaľ ten prívesný vozík nie je nejak zhnitý,tak bolo by to aj celkom bezpečné..
Videl som už aj vyvaranie podlahy a oja privesného vozíka (!) čo je celkom zakazané, avšak skutočne ten vozík bol po oprave pevnejší ako predtým.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Prvý vlek by mal byť štiepkovač domacej výroby na C značkách , takže ten môže mať aj ťažné zariadenie.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Kto jazdi castejsie u nasich susedov (CR), tak mozno na dialnici stretol klasicky tahac s navesom, avsak za navesom ma pripnuty este aj velky prives...
Pokial si dobre spominam, tak este minuly rok taketo supravy jazdili s oranzovym majakom, poslednu dobu uz asi bez.
Predpokladam, ze maju vybavenu vynimku...
Na trase Olomouc-Rozvadov tieto supravy stretavam casto, takze istotne sa nejedna len o jednu.
cervinka
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cervinka »

Zadal si zaujímavú tému, s ktorou sa stretávame len zriedkavo. V Zákone o cestnej premávke 8 / 2009Zz nie je o takejto jazdnej súprave ani slovo. Tento zákon rieši len skupiny na vedenie motorových vozidiel a tam je písané vždy len o jednom prívese - §75. Myslím si, že vyriešenie tejto problematiky sa nachádza v nariadení vlády SR č.349/2009Zz, kde sa jasne píše v paragrafe 2c, že jazdná súprava je súprava skladajúca sa z motorového vozidla spojeného s
a) prívesom
b) návesom
c) dvomi prívesmi
d) návesom a prívesom

Takže podľa tohto by si teoreticky takúto jazdnú súpravu mohol ťahať, pokiaľ však neprekročíš maximálne rozmery, t.j. 12,0m dĺžky a súčasne neprekročíš povolené hmotnosti ťažného vozidla. podmienkou je že hmotnosť prvého prívesu musí byť vyššia alebo rovnaká ako druhého prívesu. A ešte prvý príves by mal mať schválené a zapísané ťažné zariadenie, inak samozrejme za ním nemôžeš ťahať druhý príves, ktorý musí vyhovovať podmienkam ťažného zariadenia prvého prívesu podľa technickej dokumentácie, hoci je to len na C-čkových značkách.
Pre istotu by som navštívil odbor dopravy okresného úradu a spýtal by som sa na to.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Práve o tú technickú dokumentáciu ide.Vozidlá domácej výroby ktorým bola pridelená C značka nemajú žiadnu a rovnako ani žiadne schválené hmotnosti. Za mojim malotraktorom teda kludne ťahám vlečku ktorej hmotnosť 3x prevyšuje hmotnosť ťažného vozidla. Bohužial vzdialenosti ktoré mám v povolení k týmto značkám znamenajú prejazdy aj hodinu a tomu by som sa rád vyhol. Skúsim napísať na MDPT a uvidím aké vysvetlenie mi podajú oni. lol
Trucker nechcem im konkurovať , ale určite si si všimol že cestári opilujú haluze okolo ciest. Oni to tam nechajú aj mesiac a potom to drvia a fúkajú do jarkov. Ja by som im pomohol a zároveň si zabezpečil palivo na ďalšiu zimu. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

trucker694, o tom som pisal, v CR jazdia vo velkom, hlavne vidam tu zltocervenu prepravnu spolocnost. Neviem aka je celkova dlzka takej supravy, no nad 12 metrov to bude o hodne. Ked som o tom hladal, tak som nasiel akurat, ze Skodovka si vybavila daku vynimku na dlhsi naves co premava medzi jej fabrikami.


A asi bude najvacsi problem prave to tazne, otypovane pre prvy voz a aj jeho STK.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Tie súpravy jazdia vo Švédsku, max.hmotnosť 65 ton. Na pevnine skúšajú tandem náves +prives, aj na trase BA vw Malacky po D2 jazdia, ale hmotnosť tam nie je ani 30ton. Iba na dĺžku presahuje 17m, alebo podľa zákona 22m,preto má maják je to nadrozmerny náklad. Majú na to povolenie z ministerstva. To isté spomínaná súprava v CZ, aj na Morave okolo Ostravy také jazdia. V Nemecku na A3, A38 ich skúšajú. Ale nie tieto zo snímok, ale náves s prívesom. Aj tak si neviem predstaviť akoby sa zatočil v Leviciach v Geni do ZFka. Pripadne kde by som s takou súpravou dva návesy zaparkoval na dialnici v Nemecku, v Čechách a na Slovensku iba tak zabudnúť. Od Trnavy po Levice dovi dopo.
Oco a ta činnosť ktorú ideš vykonať je veľmi užitočná, pretože sa väčšinou používa na kúrenie iba kvalitné drevo, a tieto konáre budúca stiepka je palivo budúcnosti. V Škandinávii úplne bežná vec, a u nás Ťa budú vysmievať, tak ako je to tuná v poslednej dobe zvykom. Držím ti palce, nech to doriesis, a pomôžeš aj iným. :300f:
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Myslím že sa vôbec netreba zaoberať tým, že nejaké nákladné súpravy s dvomi prívesmi jazdia v CR alebo na severe, to pre nás vôbec nie je relevantné.
Sme na Slovensku, považujem za vylúčené, aby ti tu niekto regulérne schválil ťažné zariadenie na tom štiepkovači alebo na podobnej rárohe.
Myslím že jediné riešenie je jazdiť takto načierno alebo to poriešiť technicky nejako inak, že napr. by bol štiepkovač upevnený na plošine na dlhšom jednoosom prívese a na mieste by si ho posunul k prednej bočnici a príves by bol potom vyvážený hmotnosťou dreva. Alebo napr. mať 4-kolesový príves s otočnou prednou nápravou, kde by bol ten štiepkovač umiestnený.
Na MDPT kľudne napíš, tí ti len napíšu zamietavú odpoveď.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Witz : napíšem už po niekolký krát -štiepkovač má C zbačky a teda nikto neschvaluje jeho konštrukciu ani to aké má ťažné. Ak mi z MV odpíšu že nemôžem ťahať dva vleky ale jeden ano, tak mu prirobím korbu a budem jazdiť tak. Mne ide v podstate len o to či v súprave môžu byť dve vozidlá s rozličnými druhmi značiek.
Trucker : na toto ma naviedli chalani z iného fora, v cz sa štiepka spracúva normálne vo velkom a kúria s ňou dokonca aj elektrárne.
A ešte pre všetkých - ak to nepôjde inak tak takto to pôjde [img]https://s26.postimg.org/z32lgbc0l/IMG_20161121_161447.jpg[/img] a takto vyzerá výsledok [img]https://s26.postimg.org/5j4ymuiz9/IMG_19800106_030739.jpg[/img]
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
ntg
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ntg »

a preco by nemohli byt rozne znacky, ved tj uplne nepodstatne, ci tazne voz. je na C a prives na normal.pokial su platne. na SK nic nie ke tak ako ke v inyxh krajinach bezne, nejdem sa tu vyjadrovat preco a co atd. na Sk je uz zakazanr sa aj vyjadrovat na cokolvek!!
rybol
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 14.02.2017 11:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rybol »

za osobakom nie je mozne tahat dva prisvesne voziky. isto by si prekrocil pripustnu hmotnost a to nechcem vidiet, ako by si na tebe zeleny zgustli :3c90:
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Rybol - štiepkovač má menej ako 300kg a štiepka tiež neváži vela , je to samý vzduch. To čo je na fotke za tou feldou bolo ani nie 200kg. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

oco máš kotol automat na štiepku ci len klasický. Ja som pred pár rokmi kúpil peletový a teraz sa škriabem po hlave že som mohol radšej univerzálnejší. Ročnú spotrebu mám cca 2t aj s TUV.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných