Peugeot 308 2,0 HDi 100 kW - vysoký tlak paliva

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

romansoprano
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 05.12.2017 07:45
Zdieľať na Facebook

Peugeot 308 2,0 HDi 100 kW - vysoký tlak paliva

Príspevok od používateľa romansoprano »

Dobrý deň, čítal som fórum ale nenašiel som tému ktorá by sa venovala mojej problematike s Peugeotom. Chcem Vás touto cestou poprosiť o radu alebo pomoc s diagnostikou najlepšie v okoli BA. 2x sa mi stalo, že pri obiehaní na 3 stupni asi pri 3100 otáčkach mi jednotka vyhodila chybu motora. Auto išlo ďalej bez obmedzenia. Prvá diagnostika bola spravená nie originálom, kde vyhodila v zásade totožné čo druhá originál a to vysoký tlak paliva. Kódy z originál diagnostiky boli P1166, P1671 a P0088. Mechanik mi povedal že to môže byť hoci čo spojené s palivom a navrhol mi aditivum do nárže :) V mojom prípade by bolo asi najvhodnejšie spraviť online diagnostiku počas jazdy a sledovať hodnoty. Viete mi prosím poradiť alebo ma na niekoho obrátiť kto mi so správnou diagnostikou pomôže? Nechcem samozrejme meniť X vecí ak to nie je potrebné. Za odpoveď Vám vopred ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto je priam školský príklad pre výučbu diagnostiky.Tlak paliva riadia tri veci.Ventil ktorý upravuje množstvo,ventil ktorý upravuje vysoký tlak a snímač ktorý ten tlak odmerá.
A tu je celý kopec možností
a. dobrý je snímač tlaku a klame regulátor
b. dobrý je regulátor ale reguluje na základe nesprávneho údaja snímača talku
c. vadná je regulácia množstva
Rozoberaním jednotlivých možností sa rýchlo dostanete do bludného kruhu.Cesta von je iba cez diagnostiku a vysledovanie hodnôt ktoré sú charakteristické.Tj charakteristické je napr že výpadok snímača tlaku spôsobí že RJ nastaví konštantný tlak,ten sedí alebo nesedí.Systém tlaku bez chodu motora musí ukázovať že je naozaj nulový tlak.to už sú dve hodnoty ktoré musia sedieť za každých okolností.Je nutné konfrontovať požiadavku tlaku a realitu pri zaťažení,výšku tlaku v režime otáčok má tiež svoje normatívy,len treba systém poznať.
Do celého treba žiaľ zapojiť aj skutočnosť že do vysokého tlaku kecá aj menežment nízkeho tlaku a vie sa prejaviť tam,kde sa už veci merajú.to je vysoký tlak,nízky nemá kontrolu.
Je čo premýšlať,a omyl je v tomto prípade drahý,pretože ceny sú velké a velmi rozdielne.Snímač tlaku môže mať obludnú cenu kedže sa často inak než spolu z rampov nepredávajú. Naposledy som riešil snímač do Opla a jeho cena bola potešujúcich 660 e.-
romansoprano
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 05.12.2017 07:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romansoprano »

Dobrý deň, ďakujem za odpoveď. Písal som Vám SS ale asi to neodoslalo tak píšem sem. Bolo by teoreticky možne aby ste sa na to pozreli ak by som došiel? Samozrejme po sviatkoch ak vôbec áno. Skúsil by som ešte niekoho zohnať čo je bližšie BA. Ale aspoň sa budem lepšie vedieť zorientovať ak by to vykonával niekto iný. Ďakujem za odpoveď.
romansoprano
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 05.12.2017 07:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romansoprano »

Je tu ešte niekto z okolia BA kto by mi vedel s tým pomôcť?
romansoprano
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 05.12.2017 07:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romansoprano »

Cca 190 000 a rok 2009
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lubo toto nie je ten prípad.Môže sa FAP aj na hlavu postaviť a byť príčinou pre x kolapsov,nemá hodnosť aby dal príkaz na zvýšenie tlaku.Pri nedosiahnutom tlaku sa dá uvažovať inak a o velkej škále ďalších možností
Tlak v raily nabehne iba vďaka účinku elektromagnetu v regulátore a elektriku mu predpíše RJ.Dokonca ani nečistota alebo špóna nevie zvýšiť tlak,ani iná nedostatočnosť regulátora to nevie.Regulátor musí byť dobrý technicky a musí dostávať potrebné elektrické riadenie,nijako inak to nedokáže.Presiahnuť môže jedine regulátor ktorý je technicky správny ale riadenie ho "prereguluje" tj dostáva vyše elektriky pre omyl "kdesi"
romansoprano
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 05.12.2017 07:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa romansoprano »

Ano fap bol v poriadku
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

VysokĂ˝ tlak paliva

Príspevok od používateľa Potki88 »

Niečo obdobné riesim aj ja. Jedná sa o Peugeot 2.2hdi 94kw kedy motor je v núdzovom režime a diag píše chybu p0190 ktorá nejde zmazať.
Tlak paliva je na voľnobeh 397bar a regulátor otvorený na cca 18,8%
Keďže motoru aj kolise občas voľnobeh voľba padla na nový drv ventil. Ten sa vymenil kolísanie zmizlo ale závada nie.
Zameral som sa teda na senzor tlaku paliva. Prvotne som bol v tom že je niekde zlomený kábel tak som prekontroloval komplet kabeláž a uistil sa že je to po tej stránke ok.
Nasledovalo zmeranie čidla multimetrom.
Čidlo má 3 káble. Pin 1 je kostra,pin 2 je výstupná hodnota reálneho tlaku pre RJ a pin 3 je napájanie čidla 5V od RJ.
Výstup má rozsah 0-5V pričom 0,5V=100bar
Ja som nameral na výstupe hodnotu okolo 9,3V na voľnobeh a teda samotné čidlo vypadá byť zlé.
Výmena príde zajtra ráno tak som zvedavý .
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Potki -to je blbost.Ked napajanie snimaca je 5V,tak ako moze byt napatie vyssie na vystupe ako 5V,v tvopjom pripade 9V?Toto nam prezrad.To je len snimac,nie generator napatia!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ sa týka napätie po zapalovaní je 0,5V v poriadku,volnobeh na snímači zvýši na 1,2-1,3 V čo odpovedá zhruba 250 Bar (motor CAYB)
Oplatí sa kúpiť meráčik/testerček ktorý vie jednak čidlo otestovať a jednak simulovať pre Rj simuláciu napätia,dá sa kúpiť pod 50.- eur a ukazuje napätie a zároveň tlak v baroch,alebo Tlak a jeho min a max hodnotu kolísania
Ale pre dobrý prehlad o činnosti doporučujem použiť oscilo na rozsahu 5v časová základňa 30 sek. ak treba dám vzorový priebeh
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Chalani ja a elektrika sa moc nekamaratime.tiez som cez noc premýšľal ako je možné že tam je 9V . netusim ako pracuje RJ a či je schopná na výstup pustiť tých 9V aby to padlo do núdzového režimu.
Napadlo ma či to nemôže súvisieť s tým že niekto zrejme vykuchal fap ale diag nepíše nič ohľadom toho len teplota pred a za je rovnaká a nemení sa. Hľadal som niečo ohľadom toho aj na nete ale nic. Každý rieši len to ako ho vyčistiť a doplniť aditivum.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na RJ je to vstup ,nie výstup
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

V tom prípade musi byť to čidlo zlé. Už tu mám druhé idem ho nahodiť čo to povie.
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Takže závada p0190 odstránená. Pomohla výmena snímača tlaku paliva. Motor má príjemnejší chod, tlak paliva je podľa diagnostiky 240-250barov na voľnobeh a regulátor okolo 14%
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to obvyklý volnobežný tlak

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných