Peugeot 308 2,0 HDi 100 kW - vysoký tlak paliva
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 05.12.2017 07:45 Zdieľať na Facebook
Peugeot 308 2,0 HDi 100 kW - vysoký tlak paliva
Dobrý deň, čítal som fórum ale nenašiel som tému ktorá by sa venovala mojej problematike s Peugeotom. Chcem Vás touto cestou poprosiť o radu alebo pomoc s diagnostikou najlepšie v okoli BA. 2x sa mi stalo, že pri obiehaní na 3 stupni asi pri 3100 otáčkach mi jednotka vyhodila chybu motora. Auto išlo ďalej bez obmedzenia. Prvá diagnostika bola spravená nie originálom, kde vyhodila v zásade totožné čo druhá originál a to vysoký tlak paliva. Kódy z originál diagnostiky boli P1166, P1671 a P0088. Mechanik mi povedal že to môže byť hoci čo spojené s palivom a navrhol mi aditivum do nárže V mojom prípade by bolo asi najvhodnejšie spraviť online diagnostiku počas jazdy a sledovať hodnoty. Viete mi prosím poradiť alebo ma na niekoho obrátiť kto mi so správnou diagnostikou pomôže? Nechcem samozrejme meniť X vecí ak to nie je potrebné. Za odpoveď Vám vopred ďakujem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Toto je priam školský príklad pre výučbu diagnostiky.Tlak paliva riadia tri veci.Ventil ktorý upravuje množstvo,ventil ktorý upravuje vysoký tlak a snímač ktorý ten tlak odmerá.
A tu je celý kopec možností
a. dobrý je snímač tlaku a klame regulátor
b. dobrý je regulátor ale reguluje na základe nesprávneho údaja snímača talku
c. vadná je regulácia množstva
Rozoberaním jednotlivých možností sa rýchlo dostanete do bludného kruhu.Cesta von je iba cez diagnostiku a vysledovanie hodnôt ktoré sú charakteristické.Tj charakteristické je napr že výpadok snímača tlaku spôsobí že RJ nastaví konštantný tlak,ten sedí alebo nesedí.Systém tlaku bez chodu motora musí ukázovať že je naozaj nulový tlak.to už sú dve hodnoty ktoré musia sedieť za každých okolností.Je nutné konfrontovať požiadavku tlaku a realitu pri zaťažení,výšku tlaku v režime otáčok má tiež svoje normatívy,len treba systém poznať.
Do celého treba žiaľ zapojiť aj skutočnosť že do vysokého tlaku kecá aj menežment nízkeho tlaku a vie sa prejaviť tam,kde sa už veci merajú.to je vysoký tlak,nízky nemá kontrolu.
Je čo premýšlať,a omyl je v tomto prípade drahý,pretože ceny sú velké a velmi rozdielne.Snímač tlaku môže mať obludnú cenu kedže sa často inak než spolu z rampov nepredávajú. Naposledy som riešil snímač do Opla a jeho cena bola potešujúcich 660 e.-
A tu je celý kopec možností
a. dobrý je snímač tlaku a klame regulátor
b. dobrý je regulátor ale reguluje na základe nesprávneho údaja snímača talku
c. vadná je regulácia množstva
Rozoberaním jednotlivých možností sa rýchlo dostanete do bludného kruhu.Cesta von je iba cez diagnostiku a vysledovanie hodnôt ktoré sú charakteristické.Tj charakteristické je napr že výpadok snímača tlaku spôsobí že RJ nastaví konštantný tlak,ten sedí alebo nesedí.Systém tlaku bez chodu motora musí ukázovať že je naozaj nulový tlak.to už sú dve hodnoty ktoré musia sedieť za každých okolností.Je nutné konfrontovať požiadavku tlaku a realitu pri zaťažení,výšku tlaku v režime otáčok má tiež svoje normatívy,len treba systém poznať.
Do celého treba žiaľ zapojiť aj skutočnosť že do vysokého tlaku kecá aj menežment nízkeho tlaku a vie sa prejaviť tam,kde sa už veci merajú.to je vysoký tlak,nízky nemá kontrolu.
Je čo premýšlať,a omyl je v tomto prípade drahý,pretože ceny sú velké a velmi rozdielne.Snímač tlaku môže mať obludnú cenu kedže sa často inak než spolu z rampov nepredávajú. Naposledy som riešil snímač do Opla a jeho cena bola potešujúcich 660 e.-
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 05.12.2017 07:45 Zdieľať na Facebook
Dobrý deň, ďakujem za odpoveď. Písal som Vám SS ale asi to neodoslalo tak píšem sem. Bolo by teoreticky možne aby ste sa na to pozreli ak by som došiel? Samozrejme po sviatkoch ak vôbec áno. Skúsil by som ešte niekoho zohnať čo je bližšie BA. Ale aspoň sa budem lepšie vedieť zorientovať ak by to vykonával niekto iný. Ďakujem za odpoveď.
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 05.12.2017 07:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 05.12.2017 07:45 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
lubo toto nie je ten prípad.Môže sa FAP aj na hlavu postaviť a byť príčinou pre x kolapsov,nemá hodnosť aby dal príkaz na zvýšenie tlaku.Pri nedosiahnutom tlaku sa dá uvažovať inak a o velkej škále ďalších možností
Tlak v raily nabehne iba vďaka účinku elektromagnetu v regulátore a elektriku mu predpíše RJ.Dokonca ani nečistota alebo špóna nevie zvýšiť tlak,ani iná nedostatočnosť regulátora to nevie.Regulátor musí byť dobrý technicky a musí dostávať potrebné elektrické riadenie,nijako inak to nedokáže.Presiahnuť môže jedine regulátor ktorý je technicky správny ale riadenie ho "prereguluje" tj dostáva vyše elektriky pre omyl "kdesi"
Tlak v raily nabehne iba vďaka účinku elektromagnetu v regulátore a elektriku mu predpíše RJ.Dokonca ani nečistota alebo špóna nevie zvýšiť tlak,ani iná nedostatočnosť regulátora to nevie.Regulátor musí byť dobrý technicky a musí dostávať potrebné elektrické riadenie,nijako inak to nedokáže.Presiahnuť môže jedine regulátor ktorý je technicky správny ale riadenie ho "prereguluje" tj dostáva vyše elektriky pre omyl "kdesi"
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 05.12.2017 07:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
VysokĂ˝ tlak paliva
Niečo obdobné riesim aj ja. Jedná sa o Peugeot 2.2hdi 94kw kedy motor je v núdzovom režime a diag píše chybu p0190 ktorá nejde zmazať.
Tlak paliva je na voľnobeh 397bar a regulátor otvorený na cca 18,8%
Keďže motoru aj kolise občas voľnobeh voľba padla na nový drv ventil. Ten sa vymenil kolísanie zmizlo ale závada nie.
Zameral som sa teda na senzor tlaku paliva. Prvotne som bol v tom že je niekde zlomený kábel tak som prekontroloval komplet kabeláž a uistil sa že je to po tej stránke ok.
Nasledovalo zmeranie čidla multimetrom.
Čidlo má 3 káble. Pin 1 je kostra,pin 2 je výstupná hodnota reálneho tlaku pre RJ a pin 3 je napájanie čidla 5V od RJ.
Výstup má rozsah 0-5V pričom 0,5V=100bar
Ja som nameral na výstupe hodnotu okolo 9,3V na voľnobeh a teda samotné čidlo vypadá byť zlé.
Výmena príde zajtra ráno tak som zvedavý .
Tlak paliva je na voľnobeh 397bar a regulátor otvorený na cca 18,8%
Keďže motoru aj kolise občas voľnobeh voľba padla na nový drv ventil. Ten sa vymenil kolísanie zmizlo ale závada nie.
Zameral som sa teda na senzor tlaku paliva. Prvotne som bol v tom že je niekde zlomený kábel tak som prekontroloval komplet kabeláž a uistil sa že je to po tej stránke ok.
Nasledovalo zmeranie čidla multimetrom.
Čidlo má 3 káble. Pin 1 je kostra,pin 2 je výstupná hodnota reálneho tlaku pre RJ a pin 3 je napájanie čidla 5V od RJ.
Výstup má rozsah 0-5V pričom 0,5V=100bar
Ja som nameral na výstupe hodnotu okolo 9,3V na voľnobeh a teda samotné čidlo vypadá byť zlé.
Výmena príde zajtra ráno tak som zvedavý .
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pokiaľ sa týka napätie po zapalovaní je 0,5V v poriadku,volnobeh na snímači zvýši na 1,2-1,3 V čo odpovedá zhruba 250 Bar (motor CAYB)
Oplatí sa kúpiť meráčik/testerček ktorý vie jednak čidlo otestovať a jednak simulovať pre Rj simuláciu napätia,dá sa kúpiť pod 50.- eur a ukazuje napätie a zároveň tlak v baroch,alebo Tlak a jeho min a max hodnotu kolísania
Ale pre dobrý prehlad o činnosti doporučujem použiť oscilo na rozsahu 5v časová základňa 30 sek. ak treba dám vzorový priebeh
Oplatí sa kúpiť meráčik/testerček ktorý vie jednak čidlo otestovať a jednak simulovať pre Rj simuláciu napätia,dá sa kúpiť pod 50.- eur a ukazuje napätie a zároveň tlak v baroch,alebo Tlak a jeho min a max hodnotu kolísania
Ale pre dobrý prehlad o činnosti doporučujem použiť oscilo na rozsahu 5v časová základňa 30 sek. ak treba dám vzorový priebeh
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
Chalani ja a elektrika sa moc nekamaratime.tiez som cez noc premýšľal ako je možné že tam je 9V . netusim ako pracuje RJ a či je schopná na výstup pustiť tých 9V aby to padlo do núdzového režimu.
Napadlo ma či to nemôže súvisieť s tým že niekto zrejme vykuchal fap ale diag nepíše nič ohľadom toho len teplota pred a za je rovnaká a nemení sa. Hľadal som niečo ohľadom toho aj na nete ale nic. Každý rieši len to ako ho vyčistiť a doplniť aditivum.
Napadlo ma či to nemôže súvisieť s tým že niekto zrejme vykuchal fap ale diag nepíše nič ohľadom toho len teplota pred a za je rovnaká a nemení sa. Hľadal som niečo ohľadom toho aj na nete ale nic. Každý rieši len to ako ho vyčistiť a doplniť aditivum.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných